rechter electrische spiegel werkt niet

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
wiebe_gsi
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:46
Locatie: st nicolaasga

rechter electrische spiegel werkt niet

Bericht door wiebe_gsi »

wat de titel al zegt, mijn rechter electrische spiegel werkt niet... verwarming op die kant ook niet!! heeft iemand tips of dat iemand dit ook eens heeft gehad?
mvgr wiebe
Astra GSI 2.0 16v
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Check eens of je stekker rechts wel stroom heeft... (Of dat ie uberhaupt vast zit.)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

kijk of die stekker tussen je deur en de carosserie idd wel goed vastzit. Haal ook even je deurpaneel los en kijk of er spanning staat op dat stekkertje waarmee je rechterspiegel vastzit op de draadboom. Uiteraard wel testen als je verwarming of beweging aanzet. Brand het lampje op je knopje wel, zodra je de verwarming aandrukt?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
wiebe_gsi
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:46
Locatie: st nicolaasga

Bericht door wiebe_gsi »

[quote="2.nullutje"]kijk of die stekker tussen je deur en de carosserie idd wel goed vastzit. Haal ook even je deurpaneel los en kijk of er spanning staat op dat stekkertje waarmee je rechterspiegel vastzit op de draadboom. Uiteraard wel testen als je verwarming of beweging aanzet. Brand het lampje op je knopje wel, zodra je de verwarming aandrukt?[
/quote]

het lampje brand wel... en andere kant werkt allemaal prima
maar zal er morgen evne naar kijken..deurpaneel eraf halen en stroom meten?
gr
Astra GSI 2.0 16v
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

je laat je deurpaneel erop hoor je me :evil:

alleen je spiegelkapje met je tweetertje, die hoeft eraf, en dan kun je je stekkertje al omhoog halen. ( heb ik 2 weken geleden nog gedaan, toen heb ik mn rechterspiegel vervangen )
maar die zal wel vast zitten, en je deurstekker zal ook nog wel goed zitten

bij mij deed die spiegel het ook een keer niet, zelfde als jou nu
ik heb toen het spiegelglas zelf eruit getrokken, deze zit geklikt met 4 pennetjes, die trek je zo los, en kun je er zo weer opdrukken

dan heb je dus je spiegeltje los in de hand, dan zie je IN je spiegel enkele draadjes, dat dan eens bekijken, beetje frummelen en inspuiten

nou dan doet ie het weer hoor.

je kan ook nu even een spuitbus contactspray kunnen pakken, en in je spiegel spuiten, gewoon in alle spiegelkieren van buiten en langs je glaasje

bijna succes gegarandeerd
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
wiebe_gsi
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:46
Locatie: st nicolaasga

Bericht door wiebe_gsi »

ik ben aan het meten geweest.. en de spiegel werkt niet.. draadjes allemaal goed en motor ook goed... verwarming werkt nu wel weer maar bewegen doet ie niet!!... waar komt meestal de breuk voor?
mvgr
Astra GSI 2.0 16v
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Draadbreuk heb ik nog niet eerder van gehoord bij de spiegelbediening. Weet dus niet waar het "meestal" voorkomt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

wiebe_gsi schreef:ik ben aan het meten geweest.. en de spiegel werkt niet.. draadjes allemaal goed en motor ook goed... verwarming werkt nu wel weer maar bewegen doet ie niet!!... waar komt meestal de breuk voor?
mvgr
geen rocketscience gebruiken :)

afdekkapje eraf, stekker even los en inspuiten en eens aan het draadboompje draaien en beetje trekken. nee niet lomp maar vaak helpt het wel!
net als, spiegelglas los, en die draden losmaken en inspuiten, maar dat had je al gedaan
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
wiebe_gsi
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:46
Locatie: st nicolaasga

Bericht door wiebe_gsi »

ik heb die stekker in de deur al los gehad en het allemaal ingespoten met contact spray.. maar geen beweging... snap er niets van!!! ik krijg op 1 kabel ongeveer 6 volt en op andere kant spiegen heb ik 2 x 12 volt ongeveer dus ik heb ergens een lek van 6 volt.. misch ergens massa probleem? ideeen zijn welkom :P
Astra GSI 2.0 16v
Plaats reactie