advies gevraagd

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

advies gevraagd

Bericht door gsipiloot »

zo nu is t zover nu ben ik zodanig in de war dat ik echt niet meer weet wat te doen
ik wou/wil een rieger infinity 2 kit
of ik wil hem orgineel maken en dan de wielkasten een heel stuk naar buiten brengen ivm de brede wielen
op t moment ben ik bezig met deze wielen..... Afbeelding


of t ze worden is nie zeker ligt aan de prijs er worden nogal verschillende prijzen voor gevraagd met meer als 2000 euro in prijs verschil
en ze zijn heeel moeilijk te verkrijgen in 4x100 225 breed en ze moeten heel diep worden 8 of 9 j en volgens de kerel die ze voor me probeert te bemachtigen zijn ze al jaren uit de collectie en eigenlijk nie meer leverbaar dus ik wacht geduldig af....

nu is mijn vraag: wat is jullie mening of infinity 2 kit
of helemaal strak en dan de wielkasten naar buiten
brengen


wie er fotos heeft van beide ideeen dan zou ik ze graag zien
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Strak, laag, breed 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Bericht door Peter_89 »

Sounddragon schreef:Strak, laag, breed 8)
Mijn idee!
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Bericht door Kilat »

Hier een pic van mn astra
Deze velgen gaan weg en over 2 weken komen mn nieuwe bredere velgen onder. Dan post ik weer pics
Afbeelding

auto van orang-pinda
Mooi laag en breed
Afbeelding
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9304
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik ben niet voor de infinity II, maar dat is al bekend...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Die RH wielen zijn idd duur.
Anders met een adapter set werken, kan ook.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

damn dat zijn 2 super dikke Astra's!!
maar die van orang-pinda is ongeveer t idee wat ik had maar dan de wielkasten nog naar buiten brengen...
zodat je voor bij de wielkasten die afgeplatte rand niet meer hebt zeg maar. en dat de achterste wielkasten over de wielen heen vallen met wielen van 9j ofzo snappie??
k moet wel zeggen dat ik nu steeds meer voor strak en breed wil gaan als infinity 2
iemand nog meer foto's??
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

<<<<<<<<<-----------------------
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik vind infinity wielkastranden altijd wel mooi staan! cker met bijpassende brede velgen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
orang-pinda
forum-gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38

Bericht door orang-pinda »

Ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's van andere astra's met 9J velgen, liefst ook nog met ET 15.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij mij is het idee ook om de randen zover naar buiten de bouwen, dat hij er achter sowieso overheen valt. Valt toch best wel tegen, diegene die dat zou doen, is een mooi weer prater en heb nu nog niemand gevonden die er wat moois van kan maken. Heb de velgen nu ook ter ruil aangeboden op marktplaats....

Heeft er iemand nog foto's?
c20let powerrr
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

@ orang-pinda
hoe breed zijn jou wielen eigenlijk? 225 of 235 of nog breder?
en hoeveel inch zijn ze 16?
enne moet je nou nie veel snelheid inleveren want k heb nu 17 inch 205 breed en nu is ie echt veeeel langzamer als met de orginele waaiers hij loopt nog maar met moeite 225 en met optrekken kan ik t ook echt goed merken dat ie flink langzamer is
maar nog een vraagje jij hebt nu 9j en k zie op de foto dat die wielen behoorlijk uitsteken maar jij hebt je wielkasten nog orgineel maar als jou auto inveert stuitert ie toch meteen op je banden of als je door een lange scherpe bocht gaat?
en als ik vande week de spuiter spreek die mijn auto moet gaan maken en hij kan t allemaal maken zoals ik t wil kan ik hem wel vragen of tie voor jou ongeveer t zelfde kan maken als je intresse hebt in bredere wielkasten maar hou er rekening mee dat er niks rot mag zijn niet van binnen en van buiten bij mij komen er nu meteen nieuwe wielschermen in binnen en buiten....

@rallyastra
die rh wilen van jou zijn echt vette wielen en helemaal met die goude boutjes maar k zou persoonlijk dan toch gaan voor een iets dieper velgbed maar desondanks vindt ik ze erg dik!
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

p.s.

kilat jou astra is ook echt erg dik! rieger infinity 1 kit toch?
iig erg strakke gsi!
orang-pinda
forum-gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38

Bericht door orang-pinda »

Wat voor motor heb jij in je Astra liggen dan?

Ik had eerst 15inch velgen eronder zitten, toen ging ik naar 8Jx17 et30 met 205-40-17, toen ging ie qua prestaties niet merkbaar achteruit en haalde hij bijna 240 op de teller.

Nu zit er 9Jx16 onder ET 15 met 215-40-16, hiermee merk ik dat het benzine verbruik wat omhoog is gegaan en de teller wijkt iets meer af. Met de 17inchers liep ik op de snelweg redelijk makkelijk uit van Kilat(ook 2.0 16v) en met deze 9J velgen, blijf ik bijna naast hem rijden. Dus hij heeft het wel wat zwaarder op hogere snelheid. Dat merkte Kilat ook toen hij van 17inch naar 16x9 ging. Met stoplichtsprintjes heb ik juist het gevoel dat hij wat sneller trekt, dat zal wel komen omdat de omtrek kleiner is en dat hij het op hoge snelheid moeilijker heeft, zal wel komen omdat er meer rubber over de weg rolt.

Mijn spatbord randen hebben geen roest. Ik kan op dit moment met 2 man rijden, zodra er 3 mensen in de auto zitten dan slijt hij aan als er een kuiltje in de weg zit. Daardoor is mijn rand iets bij gesleten, moet dat dus even bijwerken met verf anders gaat het roesten.

Het probleem is dat ik geen reserve wielen heb liggen....

Wanneer heb je op zijn vroegst een richtprijs? Kan er niet telang mee wachten namelijk! Ik vind het super staan zulke brede sloffen, maar wat mij vooral opvalt is dat het benzine verbruik bij mij echt zwaar omhoog is gegaan :evil:
c20let powerrr
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Beton Broodjes

Bericht door Charles 16V »

Zoals ik al een tijd geleden vermeld heb ben ik aan het verbouwen in mijn nieuw huis.
Nu heb ik mijn vloer eruitgehaald omdat ik vloerverwarming krijg met tegels.
Nu is met het eraf halen van de afsmeerlaag een maar Betonnen broodjes kapot gegaan.

Weet iemand waar je die dingen zou kunnen halen???? Het zijn van die hollebetonblokken die op de balkenlaag ligt. Je ziet ze nu vaker in een siirt tempex vorm. Deze moet ik niet hebben maar die betonen versie
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Uhuh, je zit een beetje in andermans topic, de naam is ook nogal verwarrend hehehe :lol:

Foto ??? :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Bericht door Kilat »

gsipiloot schreef:p.s.

kilat jou astra is ook echt erg dik! rieger infinity 1 kit toch?
iig erg strakke gsi!
Tnx gsipiloot het is idd rieger infinity 1 pakket dat heb je goed gezien :).
Mn nieuwe velgen hebben brede velgbed en zijn in de maten 9j et21 16inch voor en achter 10j et21 16inch en natuurlijk met gouden boutjes en naafkap :oops: :D . Als ze er eenmaal onder zitten dan post ik wel pics voor je :wink:. BTW die van rallyastra vind ik ook supervelgen en zijn ook in bredere velgbed te koop en als het goed is kan rallyastra een bredere velgrand opzetten omdat die van hem driedelig zijn.

@Orang-pinda klopt idd dat snelheid minder wordt en benzineverbruik is iets meer bij mij.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Je kan er zowieso altijd wel vanuit gaan dat een optische verbetering aan je auto ten koste gaat van je snelheid, gewicht, lucht en rolweerstand zijn belangrijke faktoren, zeker als je richting max. velo gaat :wink:

Een dikke spoilerset rondom en brede sloffen kosten je zomaar 10 - 15 Km van je top :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

@ orang-pinda

ik heb ook een 2.0 16v met dis net als jij en ik heb echt veel in moeten leveren qua trekkracht en topsnelheid een standaard vr6 houdt mij nie bij op waaiers maar met deze wielen hou ik een vr6 net nie bij dan lopen ze in elke versnelling een klein beetje uit op mij

maar over die richtprijs die weet ik pas als ik precies weet wat jij wilt want bij mij wordt t een iets grotere operatie want bij mij wordt de gehele auto over gespoten en nieuwe kokers onder de deuren nieuwe binnenste wielkasten en nieuwe buitenste wielschermen en dan t verbreden van voor en achter en de motorkap doorlassen en de hele auto strak maken

en bij jou zal t dan alleen de wielschermen verbreden voor en achter en opnieuw die delen spuiten....... toch? dan zal de prijs wel meevallen denk ik maar dat weet ik pas als ik de spuiter spreek en ik hoor morgen pas iets meer over die wielen
dus als ik zeker weet dat ik de wielen kan krijgen die ik wil (voor een schappelijke prijs) dan bel ik hem pas

maar even ter indicatie ik heb al een x een prijs laten maken voor mijn auto in dezelfde kleur over spuiten en dan de kokers en de wielkasten vervangen en een infinity 2 kit monteren vroeg hij 2650 euro en das erg weinig vindt ik

maar als ik t aan hem vraag zegt ie (net zoals alle spuiters) dan moet ik eerst de auto zien....... en t is bij valkenswaard in de buurt dus k weet nie waar je vandaan komt?
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Bericht door Kilat »

Orang-pinda woont in Groningen
Die prijs is erg weinig idd, want een infinity 2 kost al over de 1000 euro.
En dat verbreden dan bestaat dat dan uit plaatstaal?
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

infinity2 kost ongeveer 1500 euro maar de aankoop van de kit zat niet bij de prijs inbegrepen

en dan is t voor orang pinda toch net even te ver rijden lijkt me maar alles kan anno 2007 :wink:
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

oh ja en de verbredingen die nu moeten gaan komen wordt idd uit plaatstaal is wel t beste lijkt me
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

hey jongens ik heb een beetje hulp nodig ik heb vandeweek met de spuiter gebeld over hoe mijn gsi eruit moet komen zien

maar ik leg hem dus uit dat ik mn wielkasten naar buiten wil hebben ivm de brede wielen die eronder moeten komen maar hij volgde me nie helemaal
toen vroeg hij me dus of ik fotos had van een astra gsi die dat ook had

dus ik wil jullie vragen of jullie fotos hebben van gsi met verbrede wilekasten geen infinity kit maar verbreed in plaatstaal

ik zou er enorm mee geholpen zijn!
(kan ik eindelijk aan mn gsi beginnen :D :D :D )
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

is er niemand die me kan helpen aan foto's?

weet iemand anders een internetsite waar ik zoiets kan vinden?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

jawel:

http://www.ameiseduckdich.de/

dan astra
Dan zie je ze vanzelf :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Afbeelding
Afbeelding
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie