sfi-vervanger
sfi-vervanger
ik kwam vanavond thuis uit me werk en toen lag er een mooi pakketje op de mat
dus meteen aan de slag gegaan!
over het algemeen vindt ik wel dat ik er een stuk(kie) meer koppel bij heb gekregen dus ben er wel tevreden over
alleen nog even een k&N of green inlegfilter halen en dan is dat ook weer even klaar...
dus meteen aan de slag gegaan!
over het algemeen vindt ik wel dat ik er een stuk(kie) meer koppel bij heb gekregen dus ben er wel tevreden over
alleen nog even een k&N of green inlegfilter halen en dan is dat ook weer even klaar...
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
aaaaahhh nice (anijs?)
bij mij staat ie ook al een tijdje op de planning.. en ook met een inlegfilter van green of K&N..
jij hebt m cker besteld bij mathijssen technics ?
ik neem aan dat het motortje even wat soepeler loopt, iets directer op het gas en wat je al zei, meer koppel.
is je verbruik nog hetzelfde? want het lijkt mij dat je zuiniger rijd omdat je betere luchtstroom hebt, of juist meer verbruik door je vermogenswinst
ik kan geen nadelen verzinnen van een sfi vervanger, en de prijs is ook te doen ( ongeveer 150,- voor alles ). en het scheelt een berg ruimte onder de kap!
waarom zie je die dingen dan niet vaker ?
pass the info homey
bij mij staat ie ook al een tijdje op de planning.. en ook met een inlegfilter van green of K&N..
jij hebt m cker besteld bij mathijssen technics ?
ik neem aan dat het motortje even wat soepeler loopt, iets directer op het gas en wat je al zei, meer koppel.
is je verbruik nog hetzelfde? want het lijkt mij dat je zuiniger rijd omdat je betere luchtstroom hebt, of juist meer verbruik door je vermogenswinst
ik kan geen nadelen verzinnen van een sfi vervanger, en de prijs is ook te doen ( ongeveer 150,- voor alles ). en het scheelt een berg ruimte onder de kap!
waarom zie je die dingen dan niet vaker ?
pass the info homey
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
ik heb hem idd bij mathijsen gekochtRoy 2.0 16v schreef:aaaaahhh nice (anijs?)
bij mij staat ie ook al een tijdje op de planning.. en ook met een inlegfilter van green of K&N..
jij hebt m cker besteld bij mathijssen technics ?
ik neem aan dat het motortje even wat soepeler loopt, iets directer op het gas en wat je al zei, meer koppel.
is je verbruik nog hetzelfde? want het lijkt mij dat je zuiniger rijd omdat je betere luchtstroom hebt, of juist meer verbruik door je vermogenswinst
ik kan geen nadelen verzinnen van een sfi vervanger, en de prijs is ook te doen ( ongeveer 150,- voor alles ). en het scheelt een berg ruimte onder de kap!
waarom zie je die dingen dan niet vaker ?
pass the info homey
motortje loopt idd wat soepeler, reageert sneller op het gas...
verbruik eigenlijk nog niet echt op gelet maar dit zal wel niet veel schelen (meer/minder).
ik was bij elkaar kwijt:
SFI-vervanger: € 129
Bijbehorende aansluitslang: € 25,50 euro ofzo
verzendkosten (vooraf betaald): € 8,95
Totaal: € 163,45
ik had hem vrijdag besteld en meteen geld overgemaakt, gister (dinsdag) toen ik uit me werk kwam lag die al op de mat.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
keurig netjes stukje RVS 22mm buigen staat nog mooier
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
en zo blijft iedereeen het langst gelukkigDaVaRiOuS schreef:ieder op zijn manier..
ga liever voor de makkelijkste weg
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
antwoord es mensen ben wel benieuwd naar de ervaringen van een lexmaul.gsipiloot schreef:wat is dan t verschil tussen een 'bolletje' en een lexmaul lucht inlaat want wat krijg je voor 350 euro extra........ k heb als vaker gehoord dat zon lexmaul inlaat geweldig moet zijn maar ook dat je motor er heel erg onregelmatig van gaat lopen.......
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9304
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Lexmaul is RAM inductie. De lucht wordt door rechte lange inlaatkanalen naar de cilinders geleid, in plaats van door de kromme inlaatkanalen van het standaard spruitstuk. De luchtsnelheid neemt toe, waardoor je een betere vulling van de cilinders krijgt.
De "bolletjes" van M-Tech en Irmscher doen niet anders dan de ruimte die in de luchtvoorkamer (SFI bak) zit verwijderen door er een rechtstreekse bocht van te maken, waardoor de lucht vlotter het inlaatspruitstuk in stroomt. Omdat de kromming van het originele spruitstuk blijft bestaan geeft dit minder voordeel dan RAM Air Inductie.
Ervaringen moet je onder andere Erwin naar vragen. Die heeft met 16V RAM inductie gereden.
De "bolletjes" van M-Tech en Irmscher doen niet anders dan de ruimte die in de luchtvoorkamer (SFI bak) zit verwijderen door er een rechtstreekse bocht van te maken, waardoor de lucht vlotter het inlaatspruitstuk in stroomt. Omdat de kromming van het originele spruitstuk blijft bestaan geeft dit minder voordeel dan RAM Air Inductie.
Ervaringen moet je onder andere Erwin naar vragen. Die heeft met 16V RAM inductie gereden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)