sfi-vervanger

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

sfi-vervanger

Bericht door D_V_R_O_S »

ik kwam vanavond thuis uit me werk en toen lag er een mooi pakketje op de mat :lol:
dus meteen aan de slag gegaan!
over het algemeen vindt ik wel dat ik er een stuk(kie) meer koppel bij heb gekregen dus ben er wel tevreden over :twisted:
alleen nog even een k&N of green inlegfilter halen en dan is dat ook weer even klaar...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

aaaaahhh nice (anijs?)

bij mij staat ie ook al een tijdje op de planning.. en ook met een inlegfilter van green of K&N..
jij hebt m cker besteld bij mathijssen technics ?

ik neem aan dat het motortje even wat soepeler loopt, iets directer op het gas en wat je al zei, meer koppel.

is je verbruik nog hetzelfde? want het lijkt mij dat je zuiniger rijd omdat je betere luchtstroom hebt, of juist meer verbruik door je vermogenswinst

ik kan geen nadelen verzinnen van een sfi vervanger, en de prijs is ook te doen ( ongeveer 150,- voor alles ). en het scheelt een berg ruimte onder de kap!
waarom zie je die dingen dan niet vaker ?

pass the info homey :lol:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Roy 2.0 16v schreef:aaaaahhh nice (anijs?)

bij mij staat ie ook al een tijdje op de planning.. en ook met een inlegfilter van green of K&N..
jij hebt m cker besteld bij mathijssen technics ?

ik neem aan dat het motortje even wat soepeler loopt, iets directer op het gas en wat je al zei, meer koppel.

is je verbruik nog hetzelfde? want het lijkt mij dat je zuiniger rijd omdat je betere luchtstroom hebt, of juist meer verbruik door je vermogenswinst

ik kan geen nadelen verzinnen van een sfi vervanger, en de prijs is ook te doen ( ongeveer 150,- voor alles ). en het scheelt een berg ruimte onder de kap!
waarom zie je die dingen dan niet vaker ?

pass the info homey :lol:
ik heb hem idd bij mathijsen gekocht
motortje loopt idd wat soepeler, reageert sneller op het gas...

verbruik eigenlijk nog niet echt op gelet maar dit zal wel niet veel schelen (meer/minder).

ik was bij elkaar kwijt:
SFI-vervanger: € 129
Bijbehorende aansluitslang: € 25,50 euro ofzo
verzendkosten (vooraf betaald): € 8,95
Totaal: € 163,45

ik had hem vrijdag besteld en meteen geld overgemaakt, gister (dinsdag) toen ik uit me werk kwam lag die al op de mat.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

350,- euro erbij en je hebt een dikke Lexmaul. 8)
En die doet iets meer als een SFI vervanger. 8)

Maar ziet er verder netjes uit!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

GSi Twente schreef:350,- euro erbij en je hebt een dikke Lexmaul. 8)
En die doet iets meer als een SFI vervanger. 8)

Maar ziet er verder netjes uit!
motor eruit halen en paar duizend neerleggen en je heb een let 8) :lol:

maja zolang ik maar blij ben met me bolletje ghihihi :lol:
Gebruikersavatar
Station c20xe
forum-gebruiker
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
Locatie: zuid-holland

Bericht door Station c20xe »

Gouden tip voor het aansluiten van de slang op de sfi-kap: Gebruik hem van c20let. Past perfect 15,20euro bij de dealert. :wink:
'Rappe familiebak'
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

keurig netjes stukje RVS 22mm buigen staat nog mooier
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

ieder op zijn manier..
leg liever 10tje extra naar dan dat ik helemaal moet gaan uitzoeken wat wel en wat niet past..
ga liever voor de makkelijkste weg 8)
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

DaVaRiOuS schreef:ieder op zijn manier..

ga liever voor de makkelijkste weg 8)
en zo blijft iedereeen het langst gelukkig :lol:
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

wat is dan t verschil tussen een 'bolletje' en een lexmaul lucht inlaat want wat krijg je voor 350 euro extra........ k heb als vaker gehoord dat zon lexmaul inlaat geweldig moet zijn maar ook dat je motor er heel erg onregelmatig van gaat lopen.......
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

gsipiloot schreef:wat is dan t verschil tussen een 'bolletje' en een lexmaul lucht inlaat want wat krijg je voor 350 euro extra........ k heb als vaker gehoord dat zon lexmaul inlaat geweldig moet zijn maar ook dat je motor er heel erg onregelmatig van gaat lopen.......
antwoord es mensen :lol: ben wel benieuwd naar de ervaringen van een lexmaul.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9304
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Lexmaul is RAM inductie. De lucht wordt door rechte lange inlaatkanalen naar de cilinders geleid, in plaats van door de kromme inlaatkanalen van het standaard spruitstuk. De luchtsnelheid neemt toe, waardoor je een betere vulling van de cilinders krijgt.

De "bolletjes" van M-Tech en Irmscher doen niet anders dan de ruimte die in de luchtvoorkamer (SFI bak) zit verwijderen door er een rechtstreekse bocht van te maken, waardoor de lucht vlotter het inlaatspruitstuk in stroomt. Omdat de kromming van het originele spruitstuk blijft bestaan geeft dit minder voordeel dan RAM Air Inductie.

Ervaringen moet je onder andere Erwin naar vragen. Die heeft met 16V RAM inductie gereden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie