Rest. Astra GSi RedBill - Nooit meer een GSi (03-05-08)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Klinkt als weer een geslaagde operatie
Morgen het nieuwe blok erin ???
Morgen het nieuwe blok erin ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ombouw Astra GSi van C20NE naar C20XE
The Big day...
Ietwat rustig aan vanwege het feestje van GSi Twente gisteren (Hij neemt nooit een glas melk voordat ie naar bed gaat) namen we vanochtend rond een uur of 11 bezit van de hal van een maat van hem (even reclame: Corne's Car Cleaning).
Terwijl Erwin zich ontfermde over de nieuwe motor stortte ik me op het demonteren van de carosserie.
De hele motorruimte werd ontdaan van alles wat overbodig was en in de weg zou zitten tijdens het verwijderen van het blok.
Erwin bezig met het demonteren van de assen.
Rally intussen bezig met de nokkenasbruggen van de XE. Erwin moet morgen nog even op zoek naar andere.
Met geweld moesten de fusees een spoorstangen losgemaakt worden. Uiteindelijk zijn de spoorstangen maar bij het stuurhuis losgemaakt.
Subframe verwijderd.
Motor in de takel
Rellie duikt in het vooronder...
En toen ging het snel...
Een gapend gat... Maar wel smerig. Klus voor morgen.
De NE... Na 268.000 bijzonder prettige kilometers, waar ik er 85.000 op mijn eigen naam heb staan.
Morgen weer een dag....
Ietwat rustig aan vanwege het feestje van GSi Twente gisteren (Hij neemt nooit een glas melk voordat ie naar bed gaat) namen we vanochtend rond een uur of 11 bezit van de hal van een maat van hem (even reclame: Corne's Car Cleaning).
Terwijl Erwin zich ontfermde over de nieuwe motor stortte ik me op het demonteren van de carosserie.
De hele motorruimte werd ontdaan van alles wat overbodig was en in de weg zou zitten tijdens het verwijderen van het blok.
Erwin bezig met het demonteren van de assen.
Rally intussen bezig met de nokkenasbruggen van de XE. Erwin moet morgen nog even op zoek naar andere.
Met geweld moesten de fusees een spoorstangen losgemaakt worden. Uiteindelijk zijn de spoorstangen maar bij het stuurhuis losgemaakt.
Subframe verwijderd.
Motor in de takel
Rellie duikt in het vooronder...
En toen ging het snel...
Een gapend gat... Maar wel smerig. Klus voor morgen.
De NE... Na 268.000 bijzonder prettige kilometers, waar ik er 85.000 op mijn eigen naam heb staan.
Morgen weer een dag....
Laatst gewijzigd door RedBill op 31 dec 2006 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Amen.
Voorste bilsteins zitten er al in.
Morgen krukaskeerring eraan, koppeling eveneens, bak erachter, en hangen maar.
Zaterdag wordt een dag van afmaken... kleinigheden e.d. maar dat komt wel goed.
Redbill is nu met de twente-powered crossa naar huis heen.
Morgen gaan we weer verder.
Voorste bilsteins zitten er al in.
Morgen krukaskeerring eraan, koppeling eveneens, bak erachter, en hangen maar.
Zaterdag wordt een dag van afmaken... kleinigheden e.d. maar dat komt wel goed.
Redbill is nu met de twente-powered crossa naar huis heen.
Morgen gaan we weer verder.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hulde hulde hulde aan Niels en Erwin. Hier en daar met een vloek en een zucht, maar de nokkenassen zitten erin!
Vandaag de grote schoonmaak. Motorruimte volledig opgeruimd, ontdaan van wat vliegroest, leidingen in een nieuw laagje lak gezet.
Tevens de gaskabel vervangen en de Motronic en kabelboom van de XE geplaatst.
Ook het subframe werd grondig gereinigd.
Verder zoals gezegd de voorste schokdempers vervangen.
En de motor is een heel eind verder afgebouwd, voor een groot deel dankzij het dremelwerk van Niels.
Verder erg veel knikkerbus-tuning gedaan.
Morgen weer een dag. Ook wordt dan de NE opgehaald. Bye bye, zwaai, zwaai.
Vandaag de grote schoonmaak. Motorruimte volledig opgeruimd, ontdaan van wat vliegroest, leidingen in een nieuw laagje lak gezet.
Tevens de gaskabel vervangen en de Motronic en kabelboom van de XE geplaatst.
Ook het subframe werd grondig gereinigd.
Verder zoals gezegd de voorste schokdempers vervangen.
En de motor is een heel eind verder afgebouwd, voor een groot deel dankzij het dremelwerk van Niels.
Verder erg veel knikkerbus-tuning gedaan.
Morgen weer een dag. Ook wordt dan de NE opgehaald. Bye bye, zwaai, zwaai.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Dat past niet eens.
Motor zit er sinds vandaag in, heel deel al aangesloten.
Redbill heeft wederom weer de foto's.
Moest vanmorgen voor drukgroepbouten speciaal naar Opel Bleeker in Enschede.
Maar goed, alles is nu goed gegaan verder.
Wartels gehaald voor de benzineleidingen (NE is anders) en dat past ook goed.
Motor zit er sinds vandaag in, heel deel al aangesloten.
Redbill heeft wederom weer de foto's.
Moest vanmorgen voor drukgroepbouten speciaal naar Opel Bleeker in Enschede.
Maar goed, alles is nu goed gegaan verder.
Wartels gehaald voor de benzineleidingen (NE is anders) en dat past ook goed.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dag 3. Er moet wat progressie gemaakt worden.
Rally is ook weer in het huis. Hij heeft ook nog wat werk aan zijn eigen wagen. Wiellager vervangen.
De schone motorruimte wacht met smart op de C20XE
Na het aanbouwen van de koppelingsplaten en de drukgroep wordt de bak aan het blok gemonteerd. Het blok kan nu in de wagen worden gehangen.
Vervolgens wordt het subframe weer geplaatst en hangt het blok goed op z'n plek.
Vanavond hebben we de veerpoten weer op hun plek gehangen en de motor zover mogelijk aangesloten. Helaas missen we nog wat essentíele delen, waardoor we het blok vandaag niet konden af monteren. Fingers crossed of we die morgen nog weten te bemachtigen.
Rally is ook weer in het huis. Hij heeft ook nog wat werk aan zijn eigen wagen. Wiellager vervangen.
De schone motorruimte wacht met smart op de C20XE
Na het aanbouwen van de koppelingsplaten en de drukgroep wordt de bak aan het blok gemonteerd. Het blok kan nu in de wagen worden gehangen.
Vervolgens wordt het subframe weer geplaatst en hangt het blok goed op z'n plek.
Vanavond hebben we de veerpoten weer op hun plek gehangen en de motor zover mogelijk aangesloten. Helaas missen we nog wat essentíele delen, waardoor we het blok vandaag niet konden af monteren. Fingers crossed of we die morgen nog weten te bemachtigen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Hopen dat de dingeskappesen goed zijn, voorkennis. 1e keer les was al bij mij, pak die van blok en je kan ze niet ingesleten op nokkenassen zetten, les x2: trekt overigens finaal je distri meteen aan gort.
Niels met zwarte vingertjes 2 the rescue is toch wel essentieel.
Wordt nog spannend hoor, sleutel om, hoop geratel en getik.
DUIMEN.
Voor je sleutel omdraait, ben effe zeker van alles. Bel gerust rond als je van iets niet zeker bent. DOEN.
Niels met zwarte vingertjes 2 the rescue is toch wel essentieel.
Wordt nog spannend hoor, sleutel om, hoop geratel en getik.
DUIMEN.
Voor je sleutel omdraait, ben effe zeker van alles. Bel gerust rond als je van iets niet zeker bent. DOEN.