Inhouden

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

wit/grijzig
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

:shock: Wat????


Ok. Eerst werken en weer geld binnenkrijgen. Heb op het moment even helemaal niks meer. Ik ga zo een slangetje halen en die iig vervangen.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

watahyahknow schreef:hmmmmm je zou bijna denken aan koelvloeistof scheurtje in de cylinderkop misschien .
laat ze eens een snuffelaar in de koelvloeistof duwen om te kijken of er uitlaatgassporen inzitten
Heeft geen nut om paniek te zaaien. Laat ie nou eerst maar een echte kenner er naar laten kijken, of eerst het slangetje vervangen en er een tijdje mee rijden, kijken hoe ie zich gedraagt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Het slangetje is net vervangen.
Kheb het filter even bekeken en de aanzuigbuis en das nog schoon.
Slangen naar de stappenmotor enz. ook schoon, geen slush of wat dan ook. Dus ik ga nu maar even kijken hoe hij zich gedraagt.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

pfff whata idd paniekzaaier.

Zijn gewoon carterdampen die je hebt gezien door dat slangetje.
Slangetje fixen, probleem opgelost!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

:? Het kwam niet door dat slangetje. De rook kwam uit mn uitlaat.
Niet zomaar carterdampen.
Ik heb de dag dat we weer terug gingen naar nederland de auto van mn pa vol gehoest met rook. We waren aant inpakken, stonden rug naar rug en mn pa had de achterklep open. Toen mn pa de zij deuren ook open deed kwam er flink wat rook uit.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

grijze rook is benzine (te rijk lopen)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Hmm.. ok. Dat moet ik dan even afstellen. Maar de rook is alleen met starten.
En als ik in zn vrij gas geef. Verder niet.
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ok nadat mijn auto een hele tijd stil heeft gestaan, rijd hij weer.
En hij houd weer in. Nou stond ik vanmiddag bij mn vriendin en toen had ie het wel heel erg.
Het leek wel alsof ie stikte. Volgens mij krijgt hij of te weinig lucht of te veel benzine. Wat laag al zei: Hij loopt te rijk.
Kan ik dat ergens een beetje makkelijk verstellen?
Luchtmassameter is goed. Want toen ik daar het stekkertje van af haalde zakte het toerental helemaal in.
Een collega had het laatst over een bepaalde sensor op de motor.
Weet alleen de naam niet meer.
Weet 1 van jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Kakashi schreef:Een collega had het laatst over een bepaalde sensor op de motor.
Weet alleen de naam niet meer.
Weet 1 van jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
Klopsensor? Of heeft alleen een C20XE zo'n ding (meet toch o.a. of er 95 of 98 octaan inzit)?
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Nee dat was em niet.

:wink:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Stekker van een LMM aftrekken is geen manier van diagnose stellen :wink: Tuurlijk gaat ie anders lopen zonder luchtmassaverhaal.

En er is nix aan af te stellen. Je hebt een mankement. Dat moet gefixed.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Laagvlieger schreef:Stekker van een LMM aftrekken is geen manier van diagnose stellen :wink: Tuurlijk gaat ie anders lopen zonder luchtmassaverhaal.

En er is nix aan af te stellen. Je hebt een mankement. Dat moet gefixed.
Ik denk dat ik er van de week maar weer even mee naar de dealer ga.
Vandaag had ik weer helemaal geen problemen. En reed hij als een trein.
Ksnap niet waar het vandaan komt. Mjah even laten uitlezen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

we horen het wel :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

En nou doet ie weer normaal. :?
Ik snap er niks meer van.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

:D leuk he electronica :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:Stekker van een LMM aftrekken is geen manier van diagnose stellen :wink: Tuurlijk gaat ie anders lopen zonder luchtmassaverhaal.

En er is nix aan af te stellen. Je hebt een mankement. Dat moet gefixed.
als ik de LMM stekker los haal dan pleurt ie gelijk uit :roll:
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

dit probleem heb ik ook wel eens maar dan niet met wegrijden t is voornamelijk als ik rond de 3000 rpm zit maar bij mij gaat t motorstoringslampie nie branden heb me laten vertellen dat t vuil in mn injectoren kan zijn k rijd de tank vaak helemaal tot op de bodem leeg :oops:
mocht ik nie meer doen van me monteur en heb t ook nie meer gedaan maar nu na ongeveer 10 volle tanks later doet ie t nog wel eens dan houdt ie net iets minder als een seconde in en maakt ook zon klote geluid
kan dat nog steeds dat vuil in de injectoren zijn ofzo........
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Tjah, ik heb geen idee.

De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

ZELF

Bericht door Delax80 »

Kakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.

De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd super :)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: ZELF

Bericht door Kakashi »

Delax80 schreef:
Kakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.

De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd super :)

Weet ik. Ik doe het nu ook zelf. :wink:
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Re: ZELF

Bericht door GSi Twente »

Delax80 schreef:
Kakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.

De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd super :)
Je vind de code wel... maar met de tech 1 kun je ook de waarden aflezen, en das vaak nog meer belangrijker als die storing opzich.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ik heb net mn motor nog is uitgelezen.
En nu geeft hij code 13.

Op deze site http://www.astra-gsi.nl/index1/tips_tri ... utcode.htm
geeft ie Oxigen sensor open circuit.
Wat wordt daarmee bedoelt?
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Luchtmassameter?
Plaats reactie