Remvloeistof snel leeg?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Remvloeistof snel leeg?

Bericht door Blauwe Parel »

Ik merk zelf dat mijn remvloeistofpotje behoorlijk snel leeg raakt. Of tewel hij zou ergens vloeistof moeten verliezen.

Als ik mijn rempendaal stevig intrap dan voel je ook dat het rempedaal onder je wegzakt.

Wat kan het zijn waardoor de remvloeistof zo snel opgaat?

Zou het misschien de hoofdremcilinder kunnen zijn? Zo ja wat zou dat dan ongeveer gaan kosten als reparatie bij de dealer? (voor diegene die bij opel werken)

As ik een tijdje als ik stil sta het pendaal inhou dat zie ik aan de onderkant of op de plaats waar de auto staat geen lekkage.

Het gaat overigens om een astra opc.

Hebben de astra's overigens een hydraulische koppeling of een gewone?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

hydraulische koppeling ja.
Start je motor, en ga met je volle gewicht en al je kracht op het rempedaal staan voor een tiental sec.

Daarna goed checken, als je lekt moet je het dan terug kunnen vinden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ja, ga gewoon dit eens doen, kijk eens waar die kan lekken. Ga sowieso eens onder liggen, waar issie nat ?

Pak je een doek, veeg je overal even schoon, na 2 daagjes, als je olie verliest, kijk je waar die weer nat is.

Zo zoek je hem. kHeb bij oude huisgenoot van me wel gezien, Golf II gewoon 1 kant achter zeikes nat als je het zo doet. Hoppa, gevonden.
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

@ Laagvlieger Heb het getest maar kon zoiezo op de grond nergens nattigheid vinden. Bij de voorvelgen (zaten er net nieuw op dus ook de binnenkant was nog schoon) kon ik ook geen lekkage ontdekken. Bij de achtervelgen (schijfremmen) heb ik overigens nog niet gecheckt.

@ watahyahknow De opc heeft schijfremmen achter. Heb niet echt gemerkt dat de motor rookt.

@ Pluggie Heb onder de auto gelegen maar kon geen lekkage vinden. Onder het remvloeistofpotje ook niet overmatige vettigheid.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Check ook je remklauwen en schijven of er daar ergens olieresten te vinden zijn van lekkende zuigers in je klauwen, en net even rechts van het midden boven je achteras zit ook een verdeelblokje waar ie kan lekken :wink:

Achter ook even naar je klauwen en velgen kijken of je niks ziet. Als ie écht nergens lekt dan zit het idd waarschijnlijk intern in je hoofdremcilinder, maar als je zó snel druk verliest dat je het pedaal voelt zakken, moet het er bijna onderuit piesen, zoniet >>>>hoofdremcilinder :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

wat zijn de kosten ongeveer voor het vervangen van de hoofdremcylinder?

In de velgen kan ik zoiezo niks van vetresten terug vinden. Zal het verdeelblokje op de achteras ook controleren.

Thanks voor de tips allemaal
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Blauwe Parel schreef:wat zijn de kosten ongeveer voor het vervangen van de hoofdremcylinder?
Op de sloop een paar tientjes, en ganz neu.... denk ik dat je beter even kan gaan zitten, maar dat weet Laag beter als ik :wink: (means : ik heb um nog nooit gemold) :oops:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

Even een update:

Heb foto's gemaakt van de koppeling aan de onderkant van de auto. Het is namelijk niet een probleem met de remmen maar met de druklager van de koppeling.

Zie de foto's :


Wat zou het vervangen/repareren van deze druklager ongeveer gaan kosten bij de dealer?
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

als je de hele link kopieërt en vervolgens in je adresbalk plakt dan kun je ze ook zien.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

denk aan een uur of 4 werk.

reken totaal op 400 a 500 euro.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Bak moet eraf ja. Zit hydraulische unit direct achter het druklager.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

@ Laagvlieger is dat inclusief een nieuwe druklager?

Bossa kwam met deze afbeelding over het vervangen van de druklager

Afbeelding
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

neej was puur wat het aan werk kostte.
Komt dus n og wat bbij voor het lager/bedieningscilinder.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

Ben vandaag even bij de dealer geweest.

Volgens de monteur was het niet de koppelingscylinder. Hij "zweette" wel wat maar het was niet noemenswaardig. Als de cylinder echt zou lekker dan zou er wel een druppel onderhangen en zou het schakelen ook veel moeilijker gaan.

Bij het indrukken van het rempendaal leek het wel alsof er wat lucht in de leidingen zat maar dat was verder ook niet de oorzaak.

Donderdag gaat hij terug naar de dealer en dan kijken ze op de brug of ze ergens aan de onderkant een lekkage kunnen vinden en halen ze het remvloeistofpotje en/of hoofdremcylinder los om te kijken of deze soms lekt in de rembekrachtiger/booster.

Ik hou jullie op de hoogte. Of heeft iemand anders nog ideën?
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

de rechterachterremklauw lekte remvloeistof.

Klopt het dat je deze per 2 moet vervangen? Dus ook links?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

moet per 2, omdat je nu overstapt naar een nieuw en verbeterd type klauw. Daar passen de oude blokken niet meer in, Tis een compleet andere klauw. vandaar dat je 2 nieuwe moet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Blauwe Parel
forum-gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42

Bericht door Blauwe Parel »

dus moet je ook nieuwe remblokken en wat eventueel nog meer?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

nix, gewoon blokken en klauwen.

Trouwens, ik heb begrepen dat de aftermarket die oude klauwen nog wel kan leveren.
Informeer daar eens.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie