Nu we toch bezig zijn...foutcode 61 en 73
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
Nu we toch bezig zijn...foutcode 61 en 73
Lap ik heb het ook weer aan mijn been.
Motor check.
Zelf effe uitgelezen.
Error code:
61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage
73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage
61= benzine tank "ventilatie" klep veronderstel ik?
Moet ik die vernieuwen of is het anders op te lossen.
Wat kost hij en is hij moeilijk of simpel te vervangen?
Dan die 73 van de luchtmassa/debiet meter.
Waaraan ligt die low voltage.
Die is toch niet kapot hoop ik want iemand zei me ooit dat die behoorlijk veel €tjes kost.
Bizarre is dat mijn motortje loopt als een naaimachinetje
Laag HEEEEEEEEEEEEELP
Motor check.
Zelf effe uitgelezen.
Error code:
61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage
73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage
61= benzine tank "ventilatie" klep veronderstel ik?
Moet ik die vernieuwen of is het anders op te lossen.
Wat kost hij en is hij moeilijk of simpel te vervangen?
Dan die 73 van de luchtmassa/debiet meter.
Waaraan ligt die low voltage.
Die is toch niet kapot hoop ik want iemand zei me ooit dat die behoorlijk veel €tjes kost.
Bizarre is dat mijn motortje loopt als een naaimachinetje
Laag HEEEEEEEEEEEEELP
Re: Nu we toch bezig zijn...foutcode 61 en 73
dan maakt die een hoop herrieVon Stauffenberg schreef:Bizarre is dat mijn motortje loopt als een naaimachinetje
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
Hmmm dacht (lees hoopte) ik idd.Laagvlieger schreef:massa bedoel ik min voeding mee.
Du smeet f fof je 12 volt hebt op je luchtmassameter EN of je massa hebt (bruine draad)
Had ook weer maar de helft gelezen
Tja zou kunnen he gezien ik nog niet zo lang geleden de XE inbouwde.
Ok ik ga op zoek.
Thank you very much pale.
You rule Bigtime
Laatst gewijzigd door Von Stauffenberg op 12 jul 2005 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
- Phoenix
- forum-gebruiker
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
kan ook je voeding zijn het omdat ie ook een fout geeft op de evap. op de rood/blauwe draad moet 12v staan. anders is het idd een massa onderbreking. maar ik verwacht een voedings storing. de luchtmassa meter en evap zitten op verschillende eindtrappen maar krijgen bijde van de zelfde draad voeding en bijde hebben een low voltage dus voeding zou ik zo zeggen. maar ook ik kan het natuurlijk mis hebben
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: