Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

BELANGRIJK! Alle club mededelingen en aankondigingen.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door RedBill »

Beste bezoeker,

Clubleden, donateurs en oud-leden hebben we inmiddels al via andere wegen op de hoogte gesteld, dus willen we dit ook via deze weg wereldkundig maken.

In 2001 is de Astra GSi Club opgericht door een groep enthousiaste Astra GSi bezitters. Met veel plezier hebben leden van de club in de beginjaren talloze meetings gehouden en events bezocht. Er werd op het internet een forum opgezet en op de eigen website konden leden hun auto showen.
In de twaalf jaar dat de club bestaat heeft de club veel leden mogen begroeten. Sommige voor slechts een jaar, anderen voor 10 jaar of meer.

De afgelopen drie jaar zijn voor de club pittige jaren geweest. Na een bestuurscrisis is in 2008 weer een stevige impuls aan de club gegeven door een heel nieuw bestuur. Dit is door een aantal leden met instemming begroet, waarvoor dank. Het heeft echter niet geleid tot een actievere houding van leden met betrekking tot zaken die noodzakelijk zijn voor een echt “clubgevoel”. Voor bijna alle zaken die geregeld moeten worden in een club werd naar het bestuur gekeken. Omdat het ook voor die mensen een taak was naast hun gezin, verdere sociale omgeving en hun werk was het niet te doen om alles zelf te regelen.

Nu Tim, Mike en Robert hebben aangegeven aan het einde van dit jaar te stoppen met hun actieve rol voor de club, hebben we gezamenlijk besloten om de Astra GSi Club per 31-12-2013 op te heffen.

Gevolgen
Dat betekent dat er geen club meer zal zijn voor Astra GSi bezitters, waarvan je lid kunt worden ook zullen er vanuit clubverband geen evenementen meer worden georganiseerd.

Echter: Willem Jan (RedBill) heeft aangegeven zijn energie te willen blijven stoppen in het forum en in de site. We willen het waardevolle forum namelijk niet verloren laten gaan, omdat er nog steeds veel mensen hun kennis met betrekking tot de Astra F (GSi) bij “ons” vandaan halen. En daar zijn we trots op.

Vanaf 1 januari 2014 zal het forum verder gaan als het Astra GSi Forum en de website als de Astra GSi Site.

De financiële middelen die op 31-12-2013 nog op de clubrekening aanwezig zijn zullen daar blijven bestaan en zullen alleen worden gebruikt voor het in stand houden van het forum en de website.
De overige inventaris van de club zal worden opgeslagen voor incidenteel gebruik.

Bedankt!
Middels deze brief willen we iedereen die zich op wat voor manier dan ook in het verleden heeft ingezet voor de club enorm bedanken. Om wat woorden van de oprichter aan te halen die hij onlangs sprak op het forum: “…ik had toen de tijd niet durven dromen dat het langer dan 10 jaar zou bestaan toen ik het opgezet heb, sterker nog dat de zelfde gezichten en mensen je nog steeds spreekt, en er vriendschappen zijn ontstaan die boven de GSi uit stijgen…”.

We hopen velen van jullie nog vak terug te zien, want nogmaals: het forum en de site blijven bestaan!


Met hartelijke groet, het laatste bestuur van de Astra GSi club,

Tim, Mike, Robert en Willem Jan
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door Vincent_R »

Toen ik vanmiddag thuis kwam lag de envlop van De Astra GSI Club te wachten.
Vond, en vind het nog steeds, het errrrg jammer om te lezen. Maar begrijp het genomen besluit. Tijden veranderen.

Hoop hier in de komende jaren nog veel plezier te hebben op het forum en ben dan ook blij dat dit blijft voortleven!

Heren uit het bestuur en andere die deze club mogelijk hebben gemaakt: Hartelijk bedankt voor de afgelopen jaren (ook al zit ik er nog maar een paar jaar bij) !!
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door DarkDaedelus »

Bij mij lag inderdaad ook de envelop te wachten en denk dat het overbodig is om te zeggen, maar doe het toch. Ook
ik vind het erg jammer dat dit besluit genomen is, maar hoop dat het forum wel 'blijft leven' als het ware.

Mensen van het bestuur (en uiteraard ook de forumleden) hartelijk bedankt!

:GSi: :worship:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door RedBill »

Het is goed om te lezen dat jullie het jammer vinden. Ik zal me in blijven spannen voor forum en website, en anderen hebben hun hulp daarbij ook al toegezegd als dat nodig is. Site en forum blijven bestaan :-)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door DarkDaedelus »

RedBill schreef:Het is goed om te lezen dat jullie het jammer vinden. Ik zal me in blijven spannen voor forum en website, en anderen hebben hun hulp daarbij ook al toegezegd als dat nodig is. Site en forum blijven bestaan :-)
Hier zal ook ik al te graag aan mee willen helpen wanneer er hulp nodig is.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door Roy 2.0 16v »

Ik vat het niet helemaal. :confused:
De naam en club '' astra gsi club'' kan toch gewoon blijven bestaan, maar dan in slaapstand ?
En hoe kan de club worden opgeheven maar dit forum en de site niet ? wat is de club dan ?? het bestuur wordt toch voor driekwart opgeheven en verder niks ?
WJ / redbill gaat nu in zn uppie het forum managen ? :thumbsup: en wat als hij niet meer wilt of ziek is etc.

Mochten er over een paar jaar enkele gsi fanaten vanuit deze club zijn die het weer een impuls willen geven, wat dan ?

Ik dacht dat er juist met de jaren een kleinere en fanatiekere club ontstond doordat er domweg steeds minder gsi's overblijven.
Een jaar of 5 geleden was er wellicht meer clubgevoel / meetings / inspanningen van leden.

Wat nou als er over 5 jaar 3 man het weer tot leven willen wekken ?

Ik heb er een naar gevoel bij, de gsi wordt steeds exclusiever maar de club wordt opgeheven.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door renej »

Roy 2.0 16v schreef:Ik vat het niet helemaal. :confused:
De naam en club '' astra gsi club'' kan toch gewoon blijven bestaan, maar dan in slaapstand ?
En hoe kan de club worden opgeheven maar dit forum en de site niet ? wat is de club dan ?? het bestuur wordt toch voor driekwart opgeheven en verder niks ?
WJ / redbill gaat nu in zn uppie het forum managen ? :thumbsup: en wat als hij niet meer wilt of ziek is etc.

Mochten er over een paar jaar enkele gsi fanaten vanuit deze club zijn die het weer een impuls willen geven, wat dan ?

Ik dacht dat er juist met de jaren een kleinere en fanatiekere club ontstond doordat er domweg steeds minder gsi's overblijven.
Een jaar of 5 geleden was er wellicht meer clubgevoel / meetings / inspanningen van leden.

Wat nou als er over 5 jaar 3 man het weer tot leven willen wekken ?

Ik heb er een naar gevoel bij, de gsi wordt steeds exclusiever maar de club wordt opgeheven.
Volgens mij word het gene buiten het forum om opgeheven zoals meetings etc organiseren.
het forum blijft gewoon zoals ik het lees.
Meetings organiseren voor de astra gsi is erg moeilijk omdat mensen van het forum door het hele land wonen.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door RedBill »

Bij een club hebben mensen (terecht) de verwachting dat het een groep mensen is die elkaar (regelmatig) fysiek treft en die samen dingen organiseren. Daaraan toegevoegd kunnen zij een site of een forum hebben waar men elkaar buiten de meetings om treft.

Bij de Astra GSi club is het eerder andersom. Het forum staat centraal. Kleine groepjes mensen treffen elkaar weleens, maar een echt saamhorig clubgevoel is er niet. De verwachtingen die bij een club horen kunnen niet meer waargemaakt worden. Vandaar dat we hebben besloten de club op te heffen, en die zaken die wel waarde toevoegen te laten bestaan, namelijk site en forum.

Zo kunnen zaken als ledenadministratie, organisatorische zaken en vergaderingen e.d. geschrapt worden. Veel clubleden hadden we dit jaar niet, ledenvergaderingen hebben we al jaren niet gehad.

We vonden zaken die het forum en de site bieden wel belangrijk en ik heb energie om dat te blijven doen. Het forum is voor de bezoekers en zal dat blijven. De site mag iedereen met een GSi een profiel aanmaken, daar hoef je straks geen betalend lid voor te zijn, verder komt dar zoveel mogelijk info over de Astra GSi bij, zoals ik nu ook al aan het opbouwen was.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door TurboTim »

RedBill schreef:Bij een club hebben mensen (terecht) de verwachting dat het een groep mensen is die elkaar (regelmatig) fysiek treft en die samen dingen organiseren. Daaraan toegevoegd kunnen zij een site of een forum hebben waar men elkaar buiten de meetings om treft.

Bij de Astra GSi club is het eerder andersom. Het forum staat centraal. Kleine groepjes mensen treffen elkaar weleens, maar een echt saamhorig clubgevoel is er niet. De verwachtingen die bij een club horen kunnen niet meer waargemaakt worden. Vandaar dat we hebben besloten de club op te heffen, en die zaken die wel waarde toevoegen te laten bestaan, namelijk site en forum.

Zo kunnen zaken als ledenadministratie, organisatorische zaken en vergaderingen e.d. geschrapt worden. Veel clubleden hadden we dit jaar niet, ledenvergaderingen hebben we al jaren niet gehad.

We vonden zaken die het forum en de site bieden wel belangrijk en ik heb energie om dat te blijven doen. Het forum is voor de bezoekers en zal dat blijven. De site mag iedereen met een GSi een profiel aanmaken, daar hoef je straks geen betalend lid voor te zijn, verder komt dar zoveel mogelijk info over de Astra GSi bij, zoals ik nu ook al aan het opbouwen was.
Amen :thumbsup:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door Mr.F »

De brief lag inderdaad op de mat, erg jammer maar begrijpelijk.
Respect dat de site en het forum blijft bestaan!
Gebruikersavatar
ivo303
forum-gebruiker
Berichten: 252
Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
Locatie: noord-brabant

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door ivo303 »

Jammer!!

Is het definitief of zijn er nog mogelijkheden?

Is het mischien een idee om rond die tijd met zoveel mogelijk leden,forum mensen en of andere relaties van de club een soort van afscheid tocht te rijden of mischien laatste meeting ?

Gr ivo
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door TurboTim »

Leef je uit Ivo organiseer wat :thumbsup:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door Mr.F »

Zou een leuk idee zijn ja, dan probeer ik ook vd partij te zijn
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door DarkDaedelus »

Inderdaad een leuk idee Ivo!
orange but
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2013 12:04
Auto('s): astra gsi c20xe coscast...astra gsi mv6 x30xe...astra f cabrio bertogne
Locatie: neer

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door orange but »

hallo,
ik ben nog maar pas lid en ook ik vind het toch jammer dat de club ermee ophoud.
vorig weekend was opel meeting sevenum ondankl dat club ermee ophoud heb ik toch vol trots mijn gsi club pas tegen binnenkant raam gedaan.
zodat mensen zien dat astra gsi in onzen harten blijft leven!!!
:GSi: and nothing else!
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door astra-gsi-666 »

orange but schreef:hallo,
ik ben nog maar pas lid en ook ik vind het toch jammer dat de club ermee ophoud.
vorig weekend was opel meeting sevenum ondankl dat club ermee ophoud heb ik toch vol trots mijn gsi club pas tegen binnenkant raam gedaan.
zodat mensen zien dat astra gsi in onzen harten blijft leven!!!
:GSi: and nothing else!
yes,dat is waar, :GSi: foor ever.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door TurboTim »

orange but schreef:hallo,
ik ben nog maar pas lid en ook ik vind het toch jammer dat de club ermee ophoud.
vorig weekend was opel meeting sevenum ondankl dat club ermee ophoud heb ik toch vol trots mijn gsi club pas tegen binnenkant raam gedaan.
zodat mensen zien dat astra gsi in onzen harten blijft leven!!!
:GSi: and nothing else!
Het Forum en de liefhebbers blijven bestaan, en er zijn er nog genoeg die hun geliefde astra gsi voor geen goud wegdoen :thumbsup:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door Haaye »

Erg jammer, maar had het allang zien aankomen. En het is ook gewoon logisch. Super dat dit forum blijft! Moet ook altijd blijven!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
M2W2
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2009 08:20
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
Locatie: Almere

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door M2W2 »

Ik heb onnoemelijk veel aan het forum gehad en ben ook blij dat daarom de site/forum voort blijven bestaan.
Een mooie comment onder je stukje dat de club ermee stopt, daar ben ik het mee eens, nameljk: "Ik heb er een naar gevoel bij, de gsi wordt steeds exclusiever maar de club wordt opgeheven" Daarom is het zo fijn dat de site er blijft.

En Ivo, dat zou echt relaxed zijn :thumbsup:
Astra GSi, veel goede en slechte herinneringen, maar nooit spijt.
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door GSI Racer »

Zo ook hier maar eens even een reactie plaatsen,

Jammer dat de club gaat stoppen, maar ook wel weer begrijpelijk van de ene kant...
Erg netjes van het bestuur vond ik de brief die de leden/donateurs allemaal gekregen hebben :thumbsup:

Ik heb altijd veel geleerd op het forum hier en veel plezier gehad.
Dit zal in de toekomst hopelijk ook zo blijven, want de Astra zal nog lang niet de deur uit gaan!!

Bedankt voor de leuke jaren en wie weet tot ziens!!

:GSi:

Maikel
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
deliyuregim83
forum-gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 jul 2009 09:41

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door deliyuregim83 »

Erg jammer, persoonlijk heb ik in 2009 veel geleerd dankzij deze site. Hierbij wil ik jullie erg bedanken..

Nu ben ik weer terug , ben zoekende naar een gsi.. dus ik zal hier nog zeker bezoeken.

... nogmaals bedankt voor alle informatie ;)
Gebruikersavatar
M2W2
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2009 08:20
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
Locatie: Almere

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door M2W2 »

Hoe zit het met de melding van de RDW met "het aantal nog geregistreerde kentekens" op de club pagina? Kan die worden overgezet naar het forum, of blijft de club pagina bestaan? Het zijn er trouwens nog 627
Astra GSi, veel goede en slechte herinneringen, maar nooit spijt.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door RedBill »

M2W2 schreef:Hoe zit het met de melding van de RDW met "het aantal nog geregistreerde kentekens" op de club pagina? Kan die worden overgezet naar het forum, of blijft de club pagina bestaan? Het zijn er trouwens nog 627
Website blijft gewoon bestaan en zal verder worden uitgebreid met info over de GSi.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
M2W2
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2009 08:20
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
Locatie: Almere

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door M2W2 »

RedBill schreef:
M2W2 schreef:Hoe zit het met de melding van de RDW met "het aantal nog geregistreerde kentekens" op de club pagina? Kan die worden overgezet naar het forum, of blijft de club pagina bestaan? Het zijn er trouwens nog 627
Website blijft gewoon bestaan en zal verder worden uitgebreid met info over de GSi.

Ok, bedankt :D
Astra GSi, veel goede en slechte herinneringen, maar nooit spijt.
orange but
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2013 12:04
Auto('s): astra gsi c20xe coscast...astra gsi mv6 x30xe...astra f cabrio bertogne
Locatie: neer

Re: Opheffing Astra GSi Club per 31-12-2013

Bericht door orange but »

zijn er nog shirts te krijgen de club of wat anders?
ik zou graag op o.p.m volgend jaar toch met trots rond lopen :D
mvg stephan
Plaats reactie