[CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bied hier je Astra GSI onderdelen te koop aan. (Parts For Sale GSI related)
Forumregels
LEES: Regels voor het "Te koop" aanbieden!!!

MEDEDELING: Indien je onderwerp hier niet aan voldoet dan wordt hij verwijderd en zal je per PB een bericht hier over krijgen van één van de moderatoren!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door RedBill »

Mooi zeg!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door astra-gsi-666 »

wow vet man :worship: ,die m3 e30 voor die manta zou ook mooi
voor de deur staan. :thumbsup:
danny gsi 666
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door pascal1109 »

astra-gsi-666 schreef:wow vet man :worship: ,die m3 e30 voor die manta zou ook mooi
voor de deur staan. :thumbsup:
Volgens mij had die 6000 km op de teller ofzo.
Hoewel het interieur eruit zag alsof het er meer waren :confused:
Zal ook wel de hoofdprijs voor gevraagd worden :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door pascal1109 »

When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Astrid_fahrer »

Ik ben wel heel benieuwd naar die GSI eigenlijk. Zie jij bepaalde punten zo waarvan je denkt: Dat is vreemd of afwijkend ten opzichte van toen ik hem had?
Zo te zien is hij echt helemaal full options, elektrische ramen en spiegels en koplampverstelling, stoelverwaming, hoofdsteunen achter, zonnedak en natuurlijk de C20XE M2.8.

Ik heb wellicht interesse in deze GSI alleen die handige man heeft de foto's in het bos gemaakt waardoor je de details en lijnen van de auto niet goed kan zien.
De kilometerstand ben ik niet zo bang voor alleen op de voorkant lijkt alles me niet zo netjes recht te zitten voor zover ik het kan zien.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door pascal1109 »

Hij is na mij bij 3 (of meer) eigenaren geweest en heeft volgens mij zo'n 80.000 km gereden.
Hij heeft idd vele opties, maar geen stoelverwarming. Ik denk dat iemand de knoppen er gewoon in gezet heeft en het elektrische dakraam heb ik er zelf nog in gebouwd.

In de tussentijd is dus de voorruit stuk gegaan (deze is al geruime tijd stuk). En ook is de plastic beschermkap onder de motor er onderuit gereden. Gezien de auto niet verlaagd is, zegt dit volgens mij wel iets over de rijstijl?
De roestplek bij de tankdop was bij mij al niet meer in de beginnende fase, ik denk niet dat die er veel beter op is geworden. Dat zou zomaar een aardig gaatje kunnen zijn van 1 cm2
De dorpels en het linker scherm waren volgens mij toen nog wel hard??

Ook heb ik het onderhoud goed gedaan, maar het is maar de vraag of dat daarna nog gebeurd is.

Ik denk dat het niet een auto is die je koopt en er verder geen kosten aan hebt.
Wel lijkt me het een hele mooie basis om hem helemaal netjes op te gaan knappen!

Laat maar even weten als je gaat kijken/kopen. Eventueel via pm. Vind ik wel kewl :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Astrid_fahrer »

Ok, dus het is al wat minder rooskleurig als ik al dacht. Hij vermeld trots dat de onderhoudsboekjes erbij zitten en grotendeels gevuld zijn
maar als ik het goed zie zie ik als laatste een onderhoudsdatum uit 2005 dus dat zegt niet veel over de staat van onderhoud inderdaad.
Ik moet zeggen het interieur en de motorruimte zien er verder nog wel prima uit, zeker gezien de km stand.

Ik reed toen bij mijn GSI destijds ook de plastic beschermkap eronderuit terwijl hij niet verlaagd was.
Hij kwam gewoon op de snelweg plots los met een klap en toen sleepte hij over het asfalt. Dus daar ben ik wat minder bang voor :mrgreen: .

Ik ben nog een beetje in dubio of ik hem wel of niet wil gaan bekijken maar als basis om op te knappen lijkt het me inderdaad een goede.
Alleen de prijs is redelijk hoog naar mijn mening? zeker als je al een andere achterbumper moet gaan zoeken, de voorruit moet vervangen en waarschijnlijk meer roest aantreft dan je leuk vindt.

Ik zal het nog eens overwegen, Putten is voor mij niet ver rijden en als het niks is of we komen niet uit de prijs dan ben ik ook zo weer ervandoor.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door pascal1109 »

Ik heb nog wel een achterbumper voor je ;)
Moet wel gespoten worden (is zwart en volgens mij met krasschade)

Prijs van 2200 vind ik ook wat hoog, maar aan de andere kant...er zijn er maar weinig die zo uitgevoerd zijn (ik baal nog steeds dat ik hem weg heb gedaan) en eer je er eenzelfde vind die in betere staat is...ik denk dat dat nagenoeg onmogelijk is.
Dus weeg het goed af inderdaad!
Ik zou het zeer tof vinden als die weer bij een echte liefhebber komt die hem gaat behandelen zoals het hoort en hij dus gered is :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door RedBill »

Deze zou maximaal 1500 euro mogen kosten. Er zit inderdaad gewoon een gat in het achterscherm, onder de tankdop, kan ik zien op de foto.
Wagen is prima om weer op te knappen, misschien zelfs wel één van de betere, maar is zeker geen 2200 euro waard.
Je kunt een bod doen, en als hij dat niet accepteert vragen of hij je belt als hij van gedachten verandert. Ik denk namelijk dat hij geen koper gaat vinden die er meer dan 1500 voor gaat betalen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door renej »

mooi ding voor de autocross ala 750 euro.

neehoor dom gel*l van mij denk wel dat je hem kunt opknappen heel misschien binnenkort een gigantisch opknap project van mijn zijde ook een blauwe en full options op schuif/kanteldak na.
Vrijdag waarschijnlijk meer info
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Astrid_fahrer »

Het is moeilijk waar te nemen door alle spiegelingen van het bos maar er lijkt inderdaad wel een gat te zitten daar bij de tankdop.
Ik denk dat je er dan ook wel rustig vanuit kan gaan dat er nog wel meer plekken aan de gang zijn.

Ik heb van mijn E Kadett een hoop geleerd qua roest op gevoelige plekken maar heb ook geleerd dat het kostbaar kan zijn om (goed) te maken :lol:
Nadeel van de GSI is altijd dat je de dorpels wat minder goed kan bestuderen op roest.

De neiging om te gaan kijken groeit wel moet ik zeggen, het is 45 min rijden dus goed te doen dus als het niks is ben ik maar 2 uur kwijt.
Qua aanschafprijs moet het dan wel interessant worden mocht ik hem mee willen nemen want een budget om op te knappen overschrijd je toch altijd.
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door renej »

Astrid_fahrer schreef:Het is moeilijk waar te nemen door alle spiegelingen van het bos maar er lijkt inderdaad wel een gat te zitten daar bij de tankdop.
Ik denk dat je er dan ook wel rustig vanuit kan gaan dat er nog wel meer plekken aan de gang zijn.

Ik heb van mijn E Kadett een hoop geleerd qua roest op gevoelige plekken maar heb ook geleerd dat het kostbaar kan zijn om (goed) te maken :lol:
Nadeel van de GSI is altijd dat je de dorpels wat minder goed kan bestuderen op roest.

De neiging om te gaan kijken groeit wel moet ik zeggen, het is 45 min rijden dus goed te doen dus als het niks is ben ik maar 2 uur kwijt.
Qua aanschafprijs moet het dan wel interessant worden mocht ik hem mee willen nemen want een budget om op te knappen overschrijd je toch altijd.
Gat tankdop kun je ervanuit gaan dat de rest binnen in al verdwenen is, onder de dorpel spoilers kun je erook vanuit gaan dat het een en ander mist.
Gewoon iets langer opknap project van maken..
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door RedBill »

Fotootjes uit mijn voorraad van deze wagen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Ray »

Ding had destijds toch geen trekhaak, Pascal?
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door pascal1109 »

Klopt ja, die is er naderhand ook op gezet.
Ik dacht door blue, hier van het forum (die heeft hem niet direct na mij, maar daar weer na gehad :P )
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door RedBill »

Nog eens even zitten rekenen (en dat kun je de huidige eigenaar ook voorleggen, om het tot een wat realistischer prijs te laten komen):

Nieuw scherm rechts + nieuwe vulopening + spuiten: 900,=
Achterbumper + spuiten: 300,=
Nieuwe voorruit: Verzekeringswerk bij WA+, maar wel een jaar minder schadevrij + eventueel eigen risico: 150,=

Maakt deze auto (als er verder niets direct vervangen moet worden) maximaal 850,= euro waard.
Blijf hij bij deze vraagprijs dan zou de wagen 3550 euro kosten voor de koper. Dat is absurd.

Nog steeds een interessante wagen, maar voor maximaal 1000 euro.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Astrid_fahrer »

Dus het is toch de oude van Blue. Ik zat er al aan te denken maar die had inderdaad andere achterlichten en wielen etc erop zitten en nog wat dingen.
De huidige eigenaar heeft hem dus een stukje terug gebracht naar origineel en de vraagprijs ook meteen maar iets omhoog gezet.
Die Barst in de voorruit is denk ik onstaan bij het vervangen van het interieurfilter en het te hard aandraaien van die kunststof moer van de ruitenwisserarm.

De foto's van Redbill laten al wel even een ander beeld van de GSI zien als de advertentie doet vermoeden.
Het dempt eerlijk gezegd wel mijn enthausiasme voor een deel. Technisch de auto onderhouden en kapotte delen vervangen voor betere/nieuwe is geen problem
maar als er ook nog het nodige aan plaat/spuitwerk gedaan moet worden dan vindt de staatskas dat wat minder leuk zoals het rekensommetje van Redbill al laat zien :wink:

Mocht ik willen onderhandelen dan is het inderdaad een sterk punt. Mensen die even een jaartje leuk GSI willen scheuren die komen niet voor die prijs
en de liefhebber die kijkt ook naar het lange termijn plaatje en die ziet wel een ander kostenplaatje om tot de GSI te komen die weer af is.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door oenatje »

Die Barst in de voorruit is denk ik onstaan bij het vervangen van het interieurfilter en het te hard aandraaien van die kunststof moer van de ruitenwisserarm
dat hoeft niet eens los om het filter te vervangen
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Astrid_fahrer »

Nee klopt inderdaad, was even in de war met een Corsa B waar het wel bij moet.
Toen kreeg in ieder geval de voorruit exact zo'n barst omdat die kunststof moer te hard was aangedraaid. De auto reed de garage uit over de opstaande rand en pats daar zat de barst.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door RedBill »

Ik denk op zicht dat bovenstaande geen reden ghoeft te zijn om de Astra te laten staan. Bij bezichtiging gewoon zeer goed onderzoeken, zaklamp mee etc. Ik vind het eventueel wel leuk om met je mee te gaan als het uitkomt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Erwin_dude »

Barst in het raam kan ook heel goed komen door een roestplek onder het raam..

-
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door RedBill »

Erwin_dude schreef:Barst in het raam kan ook heel goed komen door een roestplek onder het raam..

-
Klopt. kan meerdere oorzaken hebben. Nogmaals, als je gaat kijken (net als bij elke andere Astra F) goed onderzoeken hoe de staat is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door Astrid_fahrer »

Het is er gisteren niet van gekomen om de GSI te bekijken helaas.
Aanstaand weekend gaat niet lukken omdat ik dan voor een week naar het buitenland ga en doordeweeks zou ik hem alleen in de avond kunnen bekijken wat voor mij geen optie is.
Niet dat ik zo blind als een mol ben zonder daglicht :mrgreen: maar het is altijd wel stukken beter een auto niet s'avonds te bekijken maar overdag.

Zelfs m'n vriendin leek het wel een leukere auto als haar eigen Astra F. Dus die zou er niet zoveel problemen mee hebben als de GSI erbij zou komen, eventueel ter vervanging van die van haar (maar dat weet ze niet).
Nu maar afwachten hoe lang deze GSI nog te koop staat.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door RedBill »

Astrid_fahrer schreef:Nu maar afwachten hoe lang deze GSI nog te koop staat.
Tegen deze prijs nog wel een tijd denk ik...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: [CENTRAAL] Te koop gespot op MP/EB/SpeurderZ Topic.

Bericht door oenatje »

die van marcel:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie