Foutcode in MID

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 360
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Astra F Caravan 3.0L V6
Locatie: Waalwijk

Foutcode in MID

Bericht door Ray » 05 jan 2017 21:26

Wanneer ik mijn MID "uitlees" d.m.v. positie A en D in de uitleesstekker met elkaar door te verbinden, wordt er in het diag1-venster D12 aangegeven. Wat betekent dat? Even later verandert dat in ERROR 167. Wat betekent dat? Het systeem lijkt verder goed te werken.
Verder vraag ik me af wat je met de andere vensters kan, diag2 t/m diag4.
Diag5 heeft met de tankinhoud of rijberijk te maken. Je kan daar een variabele instellen van -3.0 tot 3.0 met stappen van 0.5, maar wat houdt dat getal precies in?

Linkjes naar informatieve pagina's over de MID zijn sowieso welkom :shiny:
Laatst gewijzigd door Ray op 05 jan 2017 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RedBill
Club-Bestuur
Club-Bestuur
Berichten: 8950
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Foutcode in MID

Bericht door RedBill » 05 jan 2017 21:38

Zal eens in mijn archief zoeken, daar heb ik wel wat info over geloof ik.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 360
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Astra F Caravan 3.0L V6
Locatie: Waalwijk

Re: Foutcode in MID

Bericht door Ray » 05 jan 2017 23:10

Ok, dankjewel WJ,

Ik besefte me net trouwens dat ik gewoon in TIS kan kijken, :oops: daardoor zijn een aantal zaken me inmiddels duidelijk.
D12 is begin diagnose
ERROR 167 is een fout m.b.t. de tankvlotter. Dat is kennelijk een oude fout, want ik heb geen F in beeld, en rijbereik werkt gewoon.
Met die -3.0 tot 3.0 kan je een tankcorrectie toepassen met stappen van 0.5 liter. 1 Liter komt overeen met 10 km.

Nu alleen nog die diag2 t/m diag4 vensters. Weet iemand daar iets van?

Plaats reactie