draadboom

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

draadboom

Bericht door renej »

Vraagje: stel ik koop een astra GSI die wel voorzien is van CV maar geen electrische ramen/spiegels.(1993 wel met electronische 260 teller en c20xe)
Mijn eigen heeft wel electrische spiegels en ramen kan ik dan de draadboom van mijn eigen deuren gebruiken op de draadboom die geen bovenstaande opties heeft.? ( deze is van 1994 ook c20xe en electrische 260 teller)
Of heeft een zonder bovenstaande opties geen zekering nummer 22/10 in de zekeringkast voor electrische ramen, niet elke zekering kast is voorbereid op opties.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: draadboom

Bericht door RedBill »

Je moet alleen even kijken naar de types van de elektrische ramen. Daar zitten de verschillen in. 1991/1992 eenvoudige versie, met alleen links comfortschakeling. 1993/1994 met zowel links als rechts comfortschakeling.
rechts geen comfortschakeling betekent dat je het knopje in moet houden zolang het raam bediend wordt. Hij stopt als je het knopje loslaat.

Van die types is de kabelboom onder het dashboard ook net iets verschillend namelijk.

Naar mijn ervaring is wel bijna elke MY '91-'94 voorbereid op de meest voorkomende opties.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: draadboom

Bericht door renej »

RedBill schreef:Je moet alleen even kijken naar de types van de elektrische ramen. Daar zitten de verschillen in. 1991/1992 eenvoudige versie, met alleen links comfortschakeling. 1993/1994 met zowel links als rechts comfortschakeling.
rechts geen comfortschakeling betekent dat je het knopje in moet houden zolang het raam bediend wordt. Hij stopt als je het knopje loslaat.

Van die types is de kabelboom onder het dashboard ook net iets verschillend namelijk.

Naar mijn ervaring is wel bijna elke MY '91-'94 voorbereid op de meest voorkomende opties.
Het zit zo, ik heb een gevonden van oktober 1993 zonder CV ( dacht van wel heeft het niet) geen electrische ramen en spiegels wel weer stoelverwarming en de electronische teller.
De mijne is van januari 1994 met CV electrische ramen en spiegels en electronische teller.
Ik wil de draadboom van bovenstaande in de mijne zetten en dan de deuren weer op die draadboom dan heb ik ook een goeie gsi weer zonder geknoei aan de draadboom, alleen is een zekeringkast voorbereid op die opties, op zekering 1 zit de CV en op 10 en 22 de ramen. ik weet uit ervaring al dat een met stoelverwarming een andere zekering kast heeft ( mijn sloop boom had stoelverwarming en was ook van 1993) had tevens electrische ramen/cv en airco.
Tevens heb ik in mijn 94er draadbomen zitten van oktober 1993 dit staat op de witte labeltjes aan de draadboom maarook weer een paar van 1994 oa de motorboom op de 14 polige stekker.
Laatst gewijzigd door renej op 26 jan 2014 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: draadboom

Bericht door oenatje »

geen origineel nederlander dan die je gevonden hebt?
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: draadboom

Bericht door renej »

oenatje schreef:geen origineel nederlander dan die je gevonden hebt?
nee een duitser in NL kansloos om nog een gsi te vinden.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: draadboom

Bericht door RedBill »

Bij Duitsers is het altijd een lastig verhaal om met zekerheid te zeggen wat er wel en niet voorbereid is.
Het mooist zou zijn als je het zou kunnen testen. Draadbomen en scharen van de ramen mee. Deurpaneeltjes eraf. Jouw draadbomen erop en testen met die handel. Maar dat zal een eventuele verkoper niet direct toestaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: draadboom

Bericht door renej »

RedBill schreef:Bij Duitsers is het altijd een lastig verhaal om met zekerheid te zeggen wat er wel en niet voorbereid is.
Het mooist zou zijn als je het zou kunnen testen. Draadbomen en scharen van de ramen mee. Deurpaneeltjes eraf. Jouw draadbomen erop en testen met die handel. Maar dat zal een eventuele verkoper niet direct toestaan.
Hij heeft me een foto gestuurd van de zekeringkast en de metalen pinnen waar je de zekering in kunt drukken zitten erwel in voor CV/ramen dat is zekering 1 10 en 22 dus dan is hij vast voorbereid tot de deur denk ik dan alleen hoe zit het dan met de Kiekert? De auto heeft nu geen cv dus dan zit de kiekert erook niet in lijkt mij, dus ook geen stekkers.

Denk dat het weer allemaal niks word opel heeft zoveel met draadbomen geknoeid, ik word niet goed van die auto van mij je zal hem bijna tegen de boom parkeren.
Plaats reactie