angeleyes vast zetten

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

angeleyes vast zetten

Bericht door mikejuhhh »

Ligt het nu aan mij of zitten de angeleyes waar knipperlicht aan vast zitten gewoon slecht vast ? aangezien ze normaal ook bij het knipperlicht vast zitten en nu alleen maar boven.
Hoe zit da mee die 2 delige fk angeleyes? die zijn een stuk beter niet?
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door rk055 »

mijn angeleyes zitten gewoon goed vast hoor heb jij ook die van sonar??

bij mij zaten er ook nog 2 extra beugeltjes aan vast die je op de voorbalk vast kan schroeven
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door RedBill »

Zie http://www.astragsi.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=18833" onclick="window.open(this.href);return false;
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door mikejuhhh »

Ja ik heb die van sonar ,ik heb ze alleen 2e hands dus die beugels zitten er niet bij.
maar aangezien ik nu 95> lampen heb en een <95 grill heb zit er een kier in dus ik wil zoizo anderen.
Maar ik vind die van fk zoizo mooier, en die kunnen wel op de originele manier vast komen zitten niet?
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door rk055 »

ik had ze ook 2e hands hoor en ja die van fk kunnen wel op de originele manier als ik het goed heb zit er zelf ook aan te denken om die van fk te halen gezien die van mij nu bij de grill ook een wat
grotere kier zit als met de originele
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door Roy 2.0 16v »

fk heeft 2 bevestigingen aan de bovenkant en 2 aan de onderkant

Ik heb ze ook gehad, gehad omdat inmiddels enkele bevestigingen zijn afgebroken +
eerst 2 jaar verboden bij apk, ( dus elke keer koplampen wisselen bij apk) daarna wel toegestaan in wetgeving, en na nog eens 3 jaar opeens lichtbeeld verkeerd bij apk bij 1 koplamp.

Heel mooi maar ben erachter dat de originele meer licht geven, robuuster zijn, en nooit gekloot bij apk.

Misschien koop ik ooit wel weer een nieuw setje FK , en weer xenon erin.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door rk055 »

nou ik heb ze van sonar samen met xenonverlichting en ik heb pas apk achter de rug en bij mij zijn er geen opmerkingen of wat dan ook over geweest:)
gelukkig
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door mikejuhhh »

Oh man ik word er helemaal gek van, gister in essen bij hottuning nieuwe xenon gehaald en geïnstalleerd en het is nog steeds kut. Het licht beeld is nog steeds kut en ik ben er echt klaar mee. Heeft er iemand hier in de buurt xenon in ze angeleyes of kan iemand een foto maken van ze licht beeld? Want op me angeleyes staat wel op da ze niet geschikt zijn voor xenon dus ik me projector dan beschadigd ofzo?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door RedBill »

Tja, als er op je angel-eyes staat dat ze niet geschikt zijn voor Xenon, dan moet je dat wellicht ook niet in deze angel-eyes monteren.

Xenon vraagt om speciaal daarvoor geschikte licht-units. Heeft iets met reflectie, strooilicht en dat soort dingen te maken. Vraag anders even aan Marcel (Laagvlieger). Die heeft daar zelf met zijn GSi ook ervaring mee.

Persoonlijk wordt ik heel erg moe van die beroerd ingebouwde en slecht afgestelde aftermarket Xenon die je structureel verblindt als men ermee jou tegemoet komt rijden of achter je rijdt. Totale verblinding en mijn rijplezier neemt aanzienlijk af.
Dus als je toch Xenon inbouwt, zorg dan voor goed spul en bouw het in volgens de juiste richtlijnen of hou het anders gewoon bij halogeen.
(staat op een GSi nog veel beter ook, naar mijn mening).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door mikejuhhh »

Ja ik kwam er thuis pas achter da ze niet voor xenon waren,er zat namelijk al xenon in. En ik wil wel graag xenon maar da kan niet in reflector lampen want dan krijg je wel veel strooilicht en dat wil ik niet.
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door rk055 »

kzal vanaaf even kijken of ik een foto kan maken van me lichtbeeld hoeveel k xenon zit er in??
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door mikejuhhh »

6000k
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door Roy 2.0 16v »

Marcel had bixenon met een reflectortje op de xenonbolletjes, een afdekkapje tegen het strooilicht zegmaar.

Zelf had ik voor 60,- een setje van Pilot in mn FK lampen, was 6000k volgens mij ( heeft het toch 3 jaar goed gedaan, daarna 1 bolletje stuk) Ik heb het nog in de schuur liggen.
Bij die had ik echt geen last van 2 felle irritante koplampen voor de tegenliggers, maar ik moet zeggen dat dat ook niet geweldig veel licht gaf
Ik moest nog steeds heel goed kijken bij onverlichte wegen, nu met originele units en bolletjes heb ik volgens mij beter zicht op de weg.

Die irritante lampen hebben dat fel blauwe 10000K ofzo, lekker sterk en ook niet even goed op de weg afgesteld maar 2 meter te hoog :evil:
je ziet het ook steeds vaker bij nieuwere autos en lang niet alleen bij de jaren 90 hobby knutselaars.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: angeleyes vast zetten

Bericht door astra-gsi-666 »

Roy 2.0 16v schreef:Marcel had bixenon met een reflectortje op de xenonbolletjes, een afdekkapje tegen het strooilicht zegmaar.

Zelf had ik voor 60,- een setje van Pilot in mn FK lampen, was 6000k volgens mij ( heeft het toch 3 jaar goed gedaan, daarna 1 bolletje stuk) Ik heb het nog in de schuur liggen.
Bij die had ik echt geen last van 2 felle irritante koplampen voor de tegenliggers, maar ik moet zeggen dat dat ook niet geweldig veel licht gaf
Ik moest nog steeds heel goed kijken bij onverlichte wegen, nu met originele units en bolletjes heb ik volgens mij beter zicht op de weg.

Die irritante lampen hebben dat fel blauwe 10000K ofzo, lekker sterk en ook niet even goed op de weg afgesteld maar 2 meter te hoog :evil:
je ziet het ook steeds vaker bij nieuwere autos en lang niet alleen bij de jaren 90 hobby knutselaars.
heb k 8000 erin en geen strooilicht met orginele koplampen en een goed lichtbeeld auto is altijd goed gekeurd
met xenon erin ,lampen goed afstellen doet wonderen.
danny gsi 666
Plaats reactie