ABS probleem

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

ABS probleem

Bericht door renej »

ik huppel van het een naar het andere probleem met gsi`s.
Nu weer de rode

Probleem is dat de ABS niet goed functioneert, als ik rem en het stuur lost laat trekt hij behoorlijk naar rechts op de remmen testbank remt het wiel rechtsachter niet goed. Nu hebben ze hele systeem al doorgezogen met een apparaat maar er zat geen lucht in.
laatst heb ik het linker voorwiel eraf gehaald en tot mijn stomme verbazing zit de vorm van de remblokken nog steeds op de schijf de auto heeft wel 6 maand stil gestaan maar dit moet wel weggaan met een paar x stevig remmen.

Het systeem is wel een tijdje droog geweest omdat ik alles vernieuwd heb betreft remmen, nieuwe klauwen voor en achter, alles vernieuwd betreft remleidingen en zelfs dat blokje wat op de achteras zit met die veer eraan is zelfs nog vernieuwd door een nieuwe.

ik heb zelf geen idee wat het nog kan wezen de ABS zit geen foutcode in, dus abs block zal functioneren want het lampje gaat gewoon uit. het enigste wat niet vernouwd is is de hoofdremcilinder die is nu 330.000km oud zou deze misschien het probleem kunnen veroorzaken omdat het systeem een tijd olie vrij is geweest. iemand hier nog enig idee??
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ABS probleem

Bericht door RedBill »

Kun je eens foto's maken van je remschijven?
Ik zou eerder denken dat de remklauwen vast zitten bij die ene schijf?

Als je rem rechtsachter niet goed werkt zou die juist toch naar links moeten trekken? Hij remt dan links harder toch?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: ABS probleem

Bericht door renej »

RedBill schreef:Kun je eens foto's maken van je remschijven?
Ik zou eerder denken dat de remklauwen vast zitten bij die ene schijf?

Als je rem rechtsachter niet goed werkt zou die juist toch naar links moeten trekken? Hij remt dan links harder toch?
Zal z.s.m. even een foto maken, linksvoor remt hij niet goed en rechts achter omdat hij voor meer remt als achter trekt hij naar rechts. klauw is overigens wel los hier heb ik direct na gekeken.
ik sta voor een raadsel veel geld gespendeerd alles nieuw nog niet goed.. :argue:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ABS probleem

Bericht door RedBill »

Ja, das inderdaad spijtig. Je zou toch verwachten dat het dan goed is...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: ABS probleem

Bericht door renej »

Verkopen doe ik hem om deze reden niet want dan scheurt mijn hartje dwars door :P
Plaats reactie