carterontluchting

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

carterontluchting

Bericht door renej »

Hoe groot is de kans aanwezig dat de carterontluchting verstopt zit van een c20xe?
De motor begint nu gigantisch te dampen en ik zat meteen daar aan te denken omdat de auto atijd voor korte stukjes gebruikt wordt.


En ik heb nog een merkwaardig probleem als ik helemaal het stuur omdraai om door de bocht te gaan springt hij op motorstoring.. :x
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: carterontluchting

Bericht door Laagvlieger »

Controleer de bedrading rond het stuurhuis maar eens.

En carterontluchting kan dicht zitten ja. Zit dan vol met die white sludge (mayonaise kleurige zooi). Dan zou je het kleppendeksel eraf moeten halen en doe goed reinigen met remmenreiniger.
Daarna zou je een motorflush kunnen doen voordat je de olieververst.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: carterontluchting

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:Controleer de bedrading rond het stuurhuis maar eens.

En carterontluchting kan dicht zitten ja. Zit dan vol met die white sludge (mayonaise kleurige zooi). Dan zou je het kleppendeksel eraf moeten halen en doe goed reinigen met remmenreiniger.
Daarna zou je een motorflush kunnen doen voordat je de olieververst.

Gaan we dat doen, die kleppendeksel is sinds dat ik die motor heb ( 2007) nog nooit gereinigd.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: carterontluchting

Bericht door Roy 2.0 16v »

Trek de 2 slangen eens van je klepdeksel, als die vol met mayo zitten weet je genoeg.

Probeer eens regelmatig even de motor op te hitsen door een stukje snelweg te pakken en met warme motor even lekker te razen.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: carterontluchting

Bericht door Laagvlieger »

Motorflush wil ook nog wel eens helpen.
Had vandeweek een zwaar vervuilde motor. Echt pikzwarte koek in kleppendeksel en op nokkenassen enzo.
Mortorflush erin. Half uurtje laten draaien. Aftappen. Schone olie en filter. En brandschoon nu!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie