Aerodynamica astra gsi fase 1

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Gebruikersavatar
ivo303
forum-gebruiker
Berichten: 252
Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
Locatie: noord-brabant

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door ivo303 »

volgens mij bedoelt mike het materiaal van de splitter omdat er in die link stond van plastic.

helaas weet ik niet hoe ze dit hier noemen..

ik zal is aan mijn oom vragen.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door The Undertaker »

Gebruikersavatar
ivo303
forum-gebruiker
Berichten: 252
Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
Locatie: noord-brabant

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door ivo303 »

dat is hem ja!

dankje undertaker(weet je naam niet)

ben zo benieuwd wat er uitkomt als aandacht punten qua under the car aerodynamics
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Vincent_R »

Ook al zal de aerodynamica van een cabrio rotaal anders zijn, ben ik wel super benieuwd naar de resultaten!
Dat is allemaal erg waardevolle info :D
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Mikeopel »

Vincent_R schreef:Ook al zal de aerodynamica van een cabrio rotaal anders zijn, ben ik wel super benieuwd naar de resultaten!
Dat is allemaal erg waardevolle info :D
klopt als je met een cabrio open dak rijd is je verbruik hoger.
omdat je een vortex creëert en daar door zal je ook minder hard kunnen dan de kap dicht.
ik heb me veder niet bezig gehouden met dat type voertuig.

@ Robert:
bedankt voor je speciaal aandoening(google syndroom) :mrgreen:
heb er aan bieden wat aan :thumbsup:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door The Undertaker »

Ach ja het is een gave......Afbeelding

Vaak blijft de meest onzinnige informatie in mijn hoofd hangen, toch komt het vaak nog van pas :wink:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Vincent_R »

Mikeopel schreef:
Vincent_R schreef:Ook al zal de aerodynamica van een cabrio rotaal anders zijn, ben ik wel super benieuwd naar de resultaten!
Dat is allemaal erg waardevolle info :D
klopt als je met een cabrio open dak rijd is je verbruik hoger.
omdat je een vortex creëert en daar door zal je ook minder hard kunnen dan de kap dicht.
ik heb me veder niet bezig gehouden met dat type voertuig
Dat klopt als een bus inderdaad. Het is ook erg goed merkbaar (verschil tussen kap op of dicht).
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Mikeopel »

ben even bezig geweest op een mooi programma.
binnen kort komen de foto's
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Vincent_R »

Ben erg benieuwd :D
Gebruikersavatar
ivo303
forum-gebruiker
Berichten: 252
Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
Locatie: noord-brabant

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door ivo303 »

ben benieuwd naar de foto`s!!!
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Mikeopel »

ivo303 schreef:ben benieuwd naar de foto`s!!!
moet even wachten, kan al bijna niet normaal me reet afvegen, best wel druk.

en me maat ook dus het gaat een beetje langzaam :cry:
ach beter dat het langzaam gaat dan helemaal niet :mrgreen:

wat mij verbaast is :
dat de Gsi al 20jaar bestaat en dit nog niet eerder op het forum over gehad heeft.
in ieder geval niet zo uit gebreid.
ik zal ook expres wat informatie achter houden, en later posten, als ik er zelf iets veder mee ben :mrgreen:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Mikeopel »

Afbeelding

kwam ik ook nog tegen op het web
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Astrid_fahrer »

Mooie foto zo nog. Was echt de tijd dat Opel goed aan de weg timmerde in de autosport nog.

Die naam op de achterruit. Volker Strycek, die zou je ook vast wel de nodige tips kunnen geven :wink: Is nu de Chef bij OPC.

Afbeelding
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door RedBill »

Mikeopel schreef:wat mij verbaast is :
dat de Gsi al 20jaar bestaat en dit nog niet eerder op het forum over gehad heeft.
in ieder geval niet zo uit gebreid.
Is niet zo gek hoor. De meeste mensen op dit forum gaan niet zo richting de extremen van het gebruik van hun GSi dat het nodig is om de airflow van de GSi nog verder te verbeteren. Tijdens normaal gebruik op de weg ook niet heel noodzakelijk.
Als je in extremen wilt gaan, dan zijn dit soort berekeningen superhandig en wellicht zelfs noodzakelijk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Mikeopel »

ok.
ik wil gewoon weten waar opel toentertijd foutjes over het hooft gezien heeft.
en dat verbeteren en extra aan passen.


maar het is ook meer in de trend van: Ik wil snel zijn dus een groteren motor er in.. maar je luchtweerstand is na de 220 veel meer van belang dan je Pk en je nm.
mijn intentie is de 300kph aan gaan tikken en hopelijk er over heen en dat niet met absurd veel vermogen (bijv 600pk)
aerodynamica is voor meer dan 75% de boos doener dat je meestal niet sneller gaat.

wie snel wil zijn moet gewoon gestroomlijnt zijn,
zeker als je vaak naar de ring gaat :wink:
je blijft beter plakken in bochten dus sneller door de bochten, sneller op je top, hogere top, al om al bij elkaar kan je op de ring er zo 30 tot 60 sec af halen.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door RedBill »

Mikeopel schreef:wie snel wil zijn moet gewoon gestroomlijnt zijn,
zeker als je vaak naar de ring gaat :wink:
je blijft beter plakken in bochten dus sneller door de bochten, sneller op je top, hogere top, al om al bij elkaar kan je op de ring er zo 30 tot 60 sec af halen.
Voor weinig luchtweerstand moet je de calibra pakken, maar die is in bochten weer te zwaar...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door The Undertaker »

Klopt:
Onderwerp: GSi Racer z'n Project Topic
The Undertaker schreef:
pluggie schreef:Tis godnonendedju jammer dat al die cali's gecanibaliseerd zijn voor Astra's.

Zo'n 4x4 cali was 90.000 gulden he toen. Tok.

Best bijzonder dat we de calibra zo onderschatten. Eigenlijk. Auto met betere aerodymica dan toen elke 911 of F40.
Was de auto met 0.28 cw ofzo. Iig beste windtunnel auto.

En al die auto's werden gesloopt, voor rare wielen, of astra's, corsa's.
Das toch raar !
Bron: De auto heeft een cw-waarde van 0.26, wat voor 1990 erg laag is. Ook heden ten dage is dit een erg lage waarde.

De Astra F GSI heeft een cw-waarde van 0.29
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Mikeopel »

RedBill schreef:
Mikeopel schreef:wie snel wil zijn moet gewoon gestroomlijnt zijn,
zeker als je vaak naar de ring gaat :wink:
je blijft beter plakken in bochten dus sneller door de bochten, sneller op je top, hogere top, al om al bij elkaar kan je op de ring er zo 30 tot 60 sec af halen.
Voor weinig luchtweerstand moet je de calibra pakken, maar die is in bochten weer te zwaar...
waarom als je het met de astra ook kan??
je gaat toch niet voor elk circuit een andere auto rijden????

en het is veel leuker om andere auto die op papier beter zijn dan de Astra.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door The Undertaker »

Als je kijkt naar CW-waardes dan doet de GSI het helemaal niet zo slecht, veel snellere auto's hebben een CW in de buurt of hoger

Bij de GSI valt er zeker wat te verbeteren, CW kan je weinig aan veranderen, luchtstroom onder en achter de auto wel. Mitsubishi Evo's hebben diffusors en een vortex vleugeltje (al dan niet aftermarket). Bij zulke auto's zal het echt niet alleen uiterlijk vertoon zijn.
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door TurboTim »

Calibra gaat prima door de bochten hoor met onafhankelijke wielophanging plak ik goed :wink: En rechtdoor als een warm mes door boter :mrgreen:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door RedBill »

In dit lijstje staat dat de verschillende calibra versies ook verschillende CW-waardes hadden (de 1e versies 0,26, de turbo loopt op tot 0,29).
Opel's CW winner is de speedster Carbon met een CW van 0,20 (volgens de lijst van de link van Robert).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door The Undertaker »

De Calibra heeft ook verschillende bumpers gehad, verder zal de rijhoogte hier ook mee te maken hebben.
Bij verlaging van je auto zal de CW-waarde afnemen.

standaard:
Afbeelding


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition
Afbeelding

Dit alles terzijde want een Calibra is wel 8) maar is geen GSI.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door The Undertaker »

Even hier doorborduren :mrgreen:

Heeft iemand een foto van een Astra F GSI van de bodemplaat zoals onderstaande afbeelding (die is van een station) met de brandstoftank, uitlaat en achterbumper erop?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door Mikeopel »

hehe uuh heb ik wel alleen die liggen thuis op me andere hardeschijf :mrgreen:

ps moet toevallig ook net deze pagina even hebben :mrgreen:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Aerodynamica astra gsi fase 1

Bericht door TurboTim »

zal zondag wel even een foto maken van me bodem
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Plaats reactie