Pagina 1 van 3

Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 09:35
door Haaye
Hee zag deze op MP staan: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... eking.html

Ziet er niet gek uit en kan em nog horen lopen.. Ik heb lang nagedacht over de swap maar ik wil toch voor de c20xe gaan.. En dan wel de M2.8..

Alleen zit ik te twijfelen over of ik mijn F18 bak er dan achter ga hangen of de F20.. Ik weet dat deze F18 goed is...

Inprincipe zou de swap van c18xe naar c20xe in een weekend moeten kunnen toch? Moet alleen even kijken hoe ik het met de uitlaat doe. Heb net nieuwe supersprint eronder.. Wil deze eigenlijk wel behouden.

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 10:08
door pascal1109
Wat is nu je vraag? Of de F18 eraan kan blijven? Dat kan gewoon.
Daarbij vind ik 100 euro voor een F20 een beetje te veel eigenlijk.

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 10:40
door The Undertaker
Als je alles goed voorbereid moet het in een weekend goed te doen zijn.

PS even een spatie zetten tussen

Code: Selecteer alles

Hee zag deze op MP staan:
en de link, dan werkt hij :wink:

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:21
door Haaye
Dankje Under. Heb het al even veranderd.
Oke dan laat gooi ik de F18 er achter. Heb hem gemaild wat voor cilinderkop er op zit.. Het is een DIS dus denk en hoop een K700... Of Coscast natuurlijk

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:25
door oenatje
onder de 3de uitlaat poort staat een coscast logo ALS het een coscast is

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:35
door Haaye
Oke dankje!

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:39
door Haaye
KS 859 is beter dan de KS 700 lees ik net?

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:41
door oenatje
dat zou kunnen.

bij een coscast staat er op de zijkant ook 859

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:48
door Haaye
Oke naja hoop dat ik snel iets van de verkoper hoor.. Wat voor kop heb jij erop Oenat?

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:57
door oenatje
Coscast. hell yeah :twisted:

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 12:00
door Haaye

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 12:07
door pascal1109
Haaye schreef:KS 859 is beter dan de KS 700 lees ik net?
Als de KS700 het buisje erin heeft, dan wordt hij als gelijkwaardig aan de coscast beschouwd. Zonder buisje zou de KS700 gelijk zijn aan de KS859.

Mijn ex C20XE had dan weer geen coscast-kop, dus er lijkt geen patroon te zijn in hoe die koppen verdeeld zijn.

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 12:18
door Haaye
Oke het maakt niet zoveel uit dus.. Naja hoop coscast..

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 12:41
door Haaye
C20XE-R? Wat is dat?

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 12:53
door GSI Racer
F18 gaat prima achter een C20XE.
k rij er zelf ook mee.

de top is misschien iets lager dan bij een F20, maar je kunt wel iets sneller sprinten.
het zal allemaal wel minimaal zijn.
en dat de top lager is kan ik bij mij niet zeggen. die loop 230 op de navi terwijl 220 fabrieksopgave is :mrgreen:

Qua inbouw valt het allemaal wel mee als je een beejte handig bent.
uitlaat kun je denk ik wel behouden, je hebt alleen kans dat je de flens iets moet veranderen.
ik heb ook nog de uitlaat eronder die eerst op de X20XEV zat :shiny:

Verder lijkt het me een uitstekend idee om dit te doen :lol:

Wat betreft die koppen: als je hem netjes warm rijd en ook rustig laat afkoelen valt het qua scheuren wel mee hoor :wink:
ik heb KS700

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 13:02
door The Undertaker
Haaye schreef:C20XE-R? Wat is dat?
Volgens mij niks meer dan een opgefokte C20XE, is niets over te vinden

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 13:21
door pascal1109
The Undertaker schreef:
Haaye schreef:C20XE-R? Wat is dat?
Volgens mij niks meer dan een opgefokte C20XE, is niets over te vinden
Nee is gewoon door iemand zelf bedacht. Er staat me iets over een groene Kadett Cabrio bij? Met een opgefokte C20XE erin, die noemde dat C20XER.

Komt denk omdat als je aan wilt duiden dat je een sneller dan normale auto hebt en je mag er maar 1 letter bij zetten, dan is de R wel zo'n letter die insinueert dat je een hippe auto hebt :P
S is ook zo'n letter, dus het kon net zo goed de C20XES zijn :mrgreen:

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 13:23
door GSI Racer
of RS zou ook nog kunnen.
of M
of AMG
:mrgreen:

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 13:23
door GSI Racer
en GSi :worship:

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 15:50
door pluggie
pascal1109 schreef:
Haaye schreef:KS 859 is beter dan de KS 700 lees ik net?
Zonder buisje zou de KS700 gelijk zijn aan de KS859.
Niet.

KS859 = een KS400 met DIS.

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 16:44
door pascal1109
Ik bedoelde de sterkte van de kop, over hoe dat over het algemeen beschouwd wordt.
KS400 heb ik expres buiten beschouwing gelaten, omdat die hier niet van toepassing was zoals je zegt.

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 16:57
door pluggie
pascal1109 schreef: Zonder buisje zou de KS700 gelijk zijn aan de KS859.
pascal1109 schreef:Ik bedoelde de sterkte van de kop, over hoe dat over het algemeen beschouwd wordt.
KS400 heb ik expres buiten beschouwing gelaten, omdat die hier niet van toepassing was zoals je zegt.
Ik herhaal: KS859 = een KS400 met DIS en GEEN KS700, andere kopsterkte.

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 17:10
door pascal1109
Ok, heb even nagezocht en nu snap ik wat jij bedoelt.
Je hebt gelijk, KS400 = KS859 wat kopsterkte betreft! En dus sterker dan de KS700 idd.

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 17:13
door oenatje

Code: Selecteer alles

(Coscast)         1987-1989	KADETT-E	350N/mm²

(KS)  400 	     1989-1991	KADETT-E	380N/mm²


(KS) 700  	     1989-1993	ASTRA-F
                              VECTRA-A
                              CALIBRA  	380N/mm²

(Coscast)859	   1993-199x	ASTRA-F
                              VECTRA-A
                              CALIBRA 	350N/mm²

(KS) 859          1993-199x	ASTRA-F
                             VECTRA-A
                              CALIBRA 	 220N/mm²

Re: Dit vraagt eigenlijk om mijn astra...

Geplaatst: 05 apr 2011 19:08
door pluggie
Ik heb andere info voor de 400 oena ! nl 220N
Sowieso zijn ze het zachtste van alle koppen.
400 en 700 hebben sowieso niet de zelfde sterkte.
pascal1109 schreef:Ok, heb even nagezocht en nu snap ik wat jij bedoelt.
Je hebt gelijk, KS400 = KS859 wat kopsterkte betreft! En dus sterker dan de KS700 idd.
Zwakker.

Zouden minder scheuren,maar makkelijker kromtrekken.