Elektrisch dakraam

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7832
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Kleur? Ik dacht juist dat het nu de goeie kleur was omdat die kap die er nu op zit wat verkleurd is en gewoon vies is door vieze handen (niet de mijne, maar vorige eigenaar)

Die houders van die klipjes moet ik er ook nog even subtiel af slopen, want anders gaat het niet passen. Geen probleem. Zit meer in over het stukje uit dat motortje zagen ;) En nog steeds welke schroeven, want ik heb geen "oude" waarmee ik kan vergelijken helaas, wat raymond als suggestie aandroeg
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

als het goed is hoef je alleen de klipjes er maar af te halen dan moet hij passen
en die schroefjes heb je wel die zitten in de bediening van handslinger
als je dat er af haalt hou je 2 schroeven over
maar die zijn dus te kort maar dan kun je re wel mee naar de ijzerboer
gaan en een paar halen die langer zijn :lol:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7832
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Nee, die 2 schroefjes die nu het handmatige gebeuren vasthouden zijn te klein. Het motortje zit op de 2 schroefgaten die daar links en rechts van zitten. De 2 huidige schroefjes zijn naast te kort, ook te smal en vallen gelijk weer uit de gaten.
Vaag verhaaltje weer van mij, maar wat ik probeer te vertellen is dat de 2 bevestigingspunten van het motortje verder uit elkaar liggen als de 2 bevestigingspunten van het handmatige gebeuren en ook grotere schroeven nodig hebben. Alleen hoe groot moet ik nog even uit gaan vinden.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

pascal1109 schreef:Nee, die 2 schroefjes die nu het handmatige gebeuren vasthouden zijn te klein. Het motortje zit op de 2 schroefgaten die daar links en rechts van zitten. De 2 huidige schroefjes zijn naast te kort, ook te smal en vallen gelijk weer uit de gaten.
Vaag verhaaltje weer van mij, maar wat ik probeer te vertellen is dat de 2 bevestigingspunten van het motortje verder uit elkaar liggen als de 2 bevestigingspunten van het handmatige gebeuren en ook grotere schroeven nodig hebben. Alleen hoe groot moet ik nog even uit gaan vinden.
De juiste schroefgaten zitten al in het frame van het dakraam. Voor het voorste bevestigingspunt moet even een boutje losgeschroefd worden, om vervolgens met dat boutje de motor op dezelfde plaats te bevestigen. De andere twee drie jij beschrijft hebben dezelfde maat als de voorste (ik denk M6) lengte 20mm.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

ik weet het zo ook niet meer :lol: :lol: :lol:

heb die bende er in gezet en klaar
boutjes heb ik altijd wel in huis :lol: :lol:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7832
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

RedBill schreef:De juiste schroefgaten zitten al in het frame van het dakraam. Voor het voorste bevestigingspunt moet even een boutje losgeschroefd worden, om vervolgens met dat boutje de motor op dezelfde plaats te bevestigen. De andere twee drie jij beschrijft hebben dezelfde maat als de voorste (ik denk M6) lengte 20mm.
Hebben wij het over hetzelfde? Want ik heb die 2 van het handmatige gebeuren losgemaakt en in de gaten geprobeerd waar het motortje aan vast moet. Vallen ze dus gelijk uit, maw: passen niet, zijn te klein.
Die 3e is idd even een moer losdraaien met sleuteltje 8 en met het motortje ertussen weer vast.

en ik ben niet ehct de klusjesman en vandaar ook eigenlijk alleen stuff in huis als het op de korte termijn gebruikt gaat worden.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Klopt wat je zegt, die schroeven van het handmatige mechanisme passen inderdaad niet. Je hebt voor die twee andere gaten in het motortje andere schroeven nodig, maar die bevestigingspunten daarvoor zitten al wel in het dakraam. Volgens mij moeten die dus M6 x 20 zijn. Ben je morgen op de meeting?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7832
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Ja morgen ben ik ook van de partij. En klopt ook dat ze al in het frame zitten, vandaar dat ik even kon passen. Moet ik het spul even meenemen anders? Kan je alles even bekijken.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Neem maar mee, ik weet niet zeker of ik er ben, maar als ik er ben kan ik wel even kijken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7832
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Weet jij toevallig de maat van de 2 benodigde boutjes nog redbill (of iemand anders)? Kan ik die binnenkort alvast even oppikken
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

M6, lengte 20 millimeter geloof ik...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7832
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

M6 hadden we idd over gehad. Dat was mij even ontschoten :oops:
Dacht wel dat we ontdekt hadden dat 20mm net te kort was ofzo, weet niet hoe diep die bouten erin kunnen, maar anders kan ik wel 25mm halen, just to be sure
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door TurboTim »

Help ik heb per ongeluk ook het motortje getest, en weet niet hoe ik m nu weer op zijn nulstand kan zetten, iemand die mij hiermee zou willen helpen?

Dakje kantelt nu alleen als ik m aansluit en schuiven wil die niet help :oops:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door The Undertaker »

Foxs schreef:Help ik heb per ongeluk ook het motortje getest, en weet niet hoe ik m nu weer op zijn nulstand kan zetten, iemand die mij hiermee zou willen helpen?

Dakje kantelt nu alleen als ik m aansluit en schuiven wil die niet help :oops:
Misschien lullig om te zeggen maar dit staat in ons technisch archief, ik zou zeggen word lid of donateur, dan heb je hier toegang toe en je steunt het forum en de club :wink:

Uit een ander topic met dezelfde vraag:
Onderwerp: Dakraammotor
RedBill schreef:Hoi Roy, voor heel veel van jouw vragen staan er uitgebreide beschrijvingen in ons Technisch Archief. Als je lid wordt van de club kun je daarbij.

Afdekkapje kost rond de 15 euro incl. Btw. Gewoon voor een Astra F bestellen trouwens!
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door TurboTim »

best hoor waar kan ik lid worden dan ?
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door The Undertaker »

Foxs schreef:best hoor waar kan ik lid worden dan ?
Om lid te worden moet je een Astra GSI op naam hebben, anders kan je donateur worden :wink:

Lees eerst de informatie

Ga naar het registratieformulier
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door prs »

Foxs schreef:Help ik heb per ongeluk ook het motortje getest, en weet niet hoe ik m nu weer op zijn nulstand kan zetten, iemand die mij hiermee zou willen helpen?

Dakje kantelt nu alleen als ik m aansluit en schuiven wil die niet help :oops:

even motortje uitbouwen maar electrische gedeelte aangesloten laten.

dan de schakelaar in richting ''schuifdak openen'' drukken totdat de motor uit zijn eigen stopt. daarna nog eens dezelfde knop induwen zodat de motor normaal gesproken het schuifdak omhoog zet.

daarna de toets weer indrukken zodat hij hem weer terug stuurt en automatisch stopt. en dan staat ie in de nul stand.

als je de motor dan monteert, moet natuurlijk ook je dakje in nulstand staan he :wink:
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door TurboTim »

Jongens heel erg bedankt, Marcel heeft me super geholpen met een voorbeeld, en prs jij ook natuurlijk bedankt.

ik ga zeker lid worden en ben ik bezit van een 95'er gsi op kenteken.

Gr,

Tim
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door oenatje »

told you :lol:


laat eens een keer wat foto's zien van je astra. ben benieuwd. of staan ze al ergens in een topic?
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Elektrisch dakraam

Bericht door TurboTim »

heey Ronald,

haha ja je zei t al, Marcel is wel een lopende vraagbaak haha geweldig.

ik zal binnenkort even een project topic maken met wat foto's vd astra.
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Plaats reactie