Blijven lopen van de motor na contact uit

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jason015
forum-gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2015 18:32
Locatie: Delft

Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door jason015 »

Goede avond heren !

Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn motor blijft lopen/stotteren als ik het contact uit draai.
Maar als ik het rem pedaal in houd is er niks aan de hand.
Nu dacht ik dat dit de vacuum slang van de rembekrachtiger was maar deze blijkt in orde te zijn.

Zou het membraam van de werkingszuig lek kunnen ziin?
Ik zie verder geen sporen op de hoofdremcilinder o.i.d

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door astra-gsi-666 »

kan ook het contactslot zijn dat hij blijft lopen als sleutel eruit is.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door Laagvlieger »

Verkeerde lamp gemonteerd in de achterlichtunits.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door astra-gsi-666 »

Laagvlieger schreef:Verkeerde lamp gemonteerd in de achterlichtunits.
weer wat geleert,dacht al aan het contactslot.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:Verkeerde lamp gemonteerd in de achterlichtunits.
Kun je dat eens toelichten?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
aapje
forum-gebruiker
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door aapje »

Je hebt van die dubbelpolige lampen, als je daar een enkele in draait krijg je een rare lus in je circuit. En blijft de motorcomputer lopen _via_ de lamp :P MIsschien dat ^^ 't iets beter kan uitleggen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door Laagvlieger »

Je hebt het prima uitgelegd hoor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Blijven lopen van de motor na contact uit

Bericht door RedBill »

Aha...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie