welke temperatuursensor

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
jds
forum-gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 mei 2011 16:08

welke temperatuursensor

Bericht door jds »

Heb een vraagje tot betrekking de temperatuursensor.
Mijn corsa loopt slecht en ik vermoed dat de temp sensor niet fijn is, nu begreep ik dat er 2 soorten / kleuren sensoren zijn en ik weet ook niet zeker of de goede er inzit.
Weet iemand hoe ik erachter kom welke ik nodig heb ?
Betreft een c20xe motor uit vermoedelijk een kadett, zit een ks-700 cilinderkop op de huidige sensor is zwart en de stekker is blauw.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: welke temperatuursensor

Bericht door RedBill »

Ik weet niet of er meerdere temperatuursensors zijn, er zijn i.i.g. wel twee soorten thermostaten. Die bepalen voornamelijk wanneer je radiateur mee gaat doen.
Ik heb in ieder geval Opel nummer 01338457 als temperatuursensor in mijn GSi C20XE zitten (kop en kabelboom komen ook oorspronkelijk uit een Kadett)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: welke temperatuursensor

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:Ik weet niet of er meerdere temperatuursensors zijn, er zijn i.i.g. wel twee soorten thermostaten. Die bepalen voornamelijk wanneer je radiateur mee gaat doen.
Ik heb in ieder geval Opel nummer 01338457 als temperatuursensor in mijn GSi C20XE zitten (kop en kabelboom komen ook oorspronkelijk uit een Kadett)
beste combo redbill,heb je een platvliegwiel erop zoals bij de kadett gsi 16v. :worship:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: welke temperatuursensor

Bericht door RedBill »

astra-gsi-666 schreef:
RedBill schreef:Ik weet niet of er meerdere temperatuursensors zijn, er zijn i.i.g. wel twee soorten thermostaten. Die bepalen voornamelijk wanneer je radiateur mee gaat doen.
Ik heb in ieder geval Opel nummer 01338457 als temperatuursensor in mijn GSi C20XE zitten (kop en kabelboom komen ook oorspronkelijk uit een Kadett)
beste combo redbill,heb je een platvliegwiel erop zoals bij de kadett gsi 16v. :worship:
danny gsi 666
Dat dan weer niet... Ik heb er een komvliegwiel achter hangen. Blok is een verzameling van nieuwe onderdelen en verschillende motoren. Zo rijd ik bijvoorbeeld al jaren met een F16 bak. Heb nog het plan ooit eens een F20 helemaal te reviseren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie