C20NE opvoeren

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Driessuh
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
Locatie: Venlo

C20NE opvoeren

Bericht door Driessuh »

Dag allemaal,

Van de week de GSI weer in de loods gezet omdat er weer tijd is om aan te werken. Afgelopen tijd wat problemen met het blok gehad.
Gelukkig allemaal simpel op te lossen.
Nu heb ik afgelopen week een los blok erbij gekocht. Dit blok wil ik volledig gaan reviseren en het liefst ook opvoeren.
Heeft iemand hier tips voor wat ik hiervoor het beste kan doen?
wat is bijvoorbeeld het voordeel van een lexmaul inlaatspruitstuk t.o.v. een standaard inlaatspruitstuk?
Zijn er andere nokkenassen te krijgen waardoor je meer vermogen krijgt?

alvast bedankt,

Jeroen
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: C20NE opvoeren

Bericht door prs »

turbo erop knutselen! met originele ecu kan je rond de 180-200 pk draaien en een koppel van +/- 300nm!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C20NE opvoeren

Bericht door Laagvlieger »

C20GET :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: C20NE opvoeren

Bericht door renej »

Dbilas inlaat, scherpe nokkenas,spagetti spruistuk, kop laten bewerken....
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20NE opvoeren

Bericht door RedBill »

Met iets minder rigoureuze middelen inderdaad een Irmscher of Lexmaul inlaat én uitlaat. Dat doet al veel voor je koppel en vermogen.
Met Irmscher inlaat en nokkenassen en stuurapparaat kom je volgens Irmscher zelf op 95 kW (129 pk) en blijft je koppel wel op 170 N/m maar blijft het koppel langer zo hoog. Bij 4800 Rpm zit je dan nog steeds op 170 Nm.
Volgens Lexmaul kom je met hun inlaatspruitstuk en einddemper op 90 kW (122,5 pk)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Driessuh
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
Locatie: Venlo

Re: C20NE opvoeren

Bericht door Driessuh »

Bedankt voor de snelle reactie's.
Zijn er nog mensen hier op het forum die hiervoor nog iets hebben liggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de irmscher inlaat met nokkenas en stuurapperaat.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20NE opvoeren

Bericht door RedBill »

Tip:
1. Google zelf eerst even op die setup, lees er het één en ander over (wat is ervoor nodig, heb je ook nog een spaghetti uitlaatspruitstuk nodig etc.) en wat mag zo'n compleet setje kosten (wat kostte het nieuw, wat wordt er nu nog voor gevraagd en betaald)
2. Ga via marktplaats of e-bay op zoek naar de onderdelen die je nodig hebt (het liefst de hele set in één keer)
3. Koop de set waarbij je het beste gevoel hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: C20NE opvoeren

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:Met iets minder rigoureuze middelen inderdaad een Irmscher of Lexmaul inlaat én uitlaat. Dat doet al veel voor je koppel en vermogen.
Met Irmscher inlaat en nokkenassen en stuurapparaat kom je volgens Irmscher zelf op 95 kW (129 pk) en blijft je koppel wel op 170 N/m maar blijft het koppel langer zo hoog. Bij 4800 Rpm zit je dan nog steeds op 170 Nm.
Volgens Lexmaul kom je met hun inlaatspruitstuk en einddemper op 90 kW (122,5 pk)
maar waar haal dat nog uit,staat toch niet meer in de folder van irmscher of lexmaul.
misschien op marktplaats of zo,is zeldzaam kom je denk ik niet zo snel tegen.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20NE opvoeren

Bericht door RedBill »

2e (3e of 4e) hands is dat spul echt nog wel te krijgen verwacht ik, aangezien er steeds minder C20NE's meer actief zijn, en dus steeds minder wagens waarin men dit spul kan gebruiken. Effect: aanbod stijgt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Driessuh
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
Locatie: Venlo

Re: C20NE opvoeren

Bericht door Driessuh »

ben er al enkele op het internet tegen gekomen. echter worden hier toch wel de beruchte holywood prijzen voor gevraagd
Plaats reactie