Astra trekt sloom op!?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
GsiGrunn
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2014 20:11
Auto('s): Astra gsi C20XE 16v
Locatie: Groningen

Astra trekt sloom op!?

Bericht door GsiGrunn »

Hallo :GSi: liefhebbers!!

ik heb een probleem, sinds vandaag (17-03-2014) reed ik in mijn :GSi: en had ik het idee dat de trekkracht ineens verdwenen was,
we zaten met zijn vieren in de auto, natuurlijk heb je dan meer power nodig om te trekken maar toen we met zijn tweeën erin reden was het probleem nog steeds aanwezig. De :GSi: stotterd niet en na mijn idee loopt die stationair gewoon goed, ik rij altijd de auto netjes warm en schakel voor de 2500t het kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd zie wie weet waar het probleem zou kunnen liggen ?


GsiGrunn
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Astra trekt sloom op!?

Bericht door arnegsi »

GsiGrunn schreef:Hallo :GSi: liefhebbers!!

ik heb een probleem, sinds vandaag (17-03-2014) reed ik in mijn :GSi: en had ik het idee dat de trekkracht ineens verdwenen was,
we zaten met zijn vieren in de auto, natuurlijk heb je dan meer power nodig om te trekken maar toen we met zijn tweeën erin reden was het probleem nog steeds aanwezig. De :GSi: stotterd niet en na mijn idee loopt die stationair gewoon goed, ik rij altijd de auto netjes warm en schakel voor de 2500t het kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd zie wie weet waar het probleem zou kunnen liggen ?


GsiGrunn
al geprobeerd om even in je eentje een stukje te rijden?

Brand het check lampje?

Mischien loopt hij op 3 poten of is de brandstof druk niet goed.. check alles even na! Als je er niet uit komt zie ik je appje tegemoet
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Astra trekt sloom op!?

Bericht door renej »

kan zoveel zijn, alleen jij hebt een dis motor die doen helemaal niks in laag toeren gebied, 2500T is hij niet eens op stoom.
en 4 man in de auto is ook snel 250 kg extra ( ga ervanuit 80kg gemidded de man).
4000 toeren is maximum koppel en 6000 toeren het aantal pks

zou eens beginnen met wat arne zegt.
GsiGrunn
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2014 20:11
Auto('s): Astra gsi C20XE 16v
Locatie: Groningen

Re: Astra trekt sloom op!?

Bericht door GsiGrunn »

renej schreef:kan zoveel zijn, alleen jij hebt een dis motor die doen helemaal niks in laag toeren gebied, 2500T is hij niet eens op stoom.
en 4 man in de auto is ook snel 250 kg extra ( ga ervanuit 80kg gemidded de man).
4000 toeren is maximum koppel en 6000 toeren het aantal pks

zou eens beginnen met wat arne zegt.
Ik rij me gsi altijd netjes warm circa 20/30 min voordat ik hem open zou trekken.
Indd met een kilotje 250 aan extra gewicht erbij zou die niet meer het zelfde vermogen trekken.
Maar ik neem aan dat je je auto kent als die minder snel trekt als normaal heb je dat snel genoeg door?
Ja ik ga arne zijn advies opvolgen!

GsiGrunn
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Astra trekt sloom op!?

Bericht door arnegsi »

Zeg heb net gister een verloopstukjd gekocht voof mijn Opcom, kan hem ook uitlezen voor je als je in de buurt bent.

Groet!
GsiGrunn
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2014 20:11
Auto('s): Astra gsi C20XE 16v
Locatie: Groningen

Re: Astra trekt sloom op!?

Bericht door GsiGrunn »

arnegsi schreef:Zeg heb net gister een verloopstukjd gekocht voof mijn Opcom, kan hem ook uitlezen voor je als je in de buurt bent.

Groet!
Dat is mooi man! Ik ben vrijdag in de buurt waarschijnlijk zou je dan evt kunnen ?

GsiGrunn
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Astra trekt sloom op!?

Bericht door Roy 2.0 16v »

schakelen bij 2500 ? das bijna stationair :wink:

Ik reed van de week eventjes 100 in de tweede versnelling 7000 toeren richting de begrenzer,jaja, bij hete motor als ik vlotjes de snelweg op kom gereden.
Zo nu en dan de gsi eens flink op zn lazer geven heeft mijn gsi nooit slecht gedaan. lekt geen olie, kleppen tikken niet en heb geen last van vermogensverlies.

ben benieuwd wat het bij jouw auto is, of het zit tussen je oren ?
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra trekt sloom op!?

Bericht door Erwin_dude »

brandstof filter verstopt?
katalysator verstopt?
luchtfilter verstopt?
Plaats reactie