electro probleem

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

electro probleem

Bericht door renej »

ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan de nieuwe draadboom in mijn astra, in volle verwachting accu klem erop en nu gebeurt het volgende:

1: De cv motor van de tankklep klikt terwijl contact uit is
2: Doe ik de electrische raam aan bestuurders zijde open dan smoort deze en wil niet meer dicht tevens geeft hij hierbij storing aan op het mist achterlicht
3: Bij contactslot uit branden alle lampjes in het dashboard.
4: doe je de koplampen aan neemt hij automatisch het grootlicht mee terwijl die uit is
5: deur dicht verlichting schakelaar voor koplampen op normaal licht heb ik kortsluiting en gaat de brandstofpomp aan.

Wat kan dit voor oorzaak hebben?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: electro probleem

Bericht door Bart(astra) »

Sluiting
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: electro probleem

Bericht door renej »

na wat gemeet en gekloot tot de conclusie gekomen dat de verlichtingsschakelaar voor interieur verlichting,koplampen etc etc dat die sluiting maakt, zodra ik die aandoe gaat de boordcomputer uit en de brandstofpomp aan, wel handig als je extra brandstofdruk nodig bent alleen als je het in het donker doet gaat de verlichting uit haha. :mrgreen:

ik heb de multimeter op de piepstand gezet, is de schakelaar uit dan piept hij niet, doe ik de schakelaar aan begint hij te piepen tevens kan ik de piep met de deurschakelaar aan/uit doen en ook die werkt op de binnenlamp in het hemeltje.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: electro probleem

Bericht door RedBill »

Ja, dit zijn typisch symptomen van kortsluiting, ergens een geschakelde plus verkeerd aangesloten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: electro probleem

Bericht door renej »

RedBill schreef:Ja, dit zijn typisch symptomen van kortsluiting, ergens een geschakelde plus verkeerd aangesloten.
Waar zou ik dit kunnen zoeken? ik heb alles keurig netjes met stekkers en na mijn weten is er geen een die omgedraait is, eigenlijks wil dat ook niet omdat elke stekker een vorm heeft.
Het begint als ik de verlichtingsschakelaar aan doe( waar koplampen etc allemaal op zitten)

Kan dit ook vanuit de deuren komen,electrische ramen, die had de oude auto niet en die van mij wel. zal de auto nu terugbouwen zoals de sloper was en kijken of dan wel alles functioneert.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: electro probleem

Bericht door RedBill »

Je zou eens kunnen kijken of je de juiste versie van de kabelboom en de juiste versie van de elektrische ramen op elkaar aangesloten hebt. Daar zit verschil in voor en na MY'93
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: electro probleem

Bericht door renej »

alle problemen zijn opgelost, hij had een slechte massa draad, die gemaakt en alle problemen waren in een keer opgelost.
Veel rare woorden gekost maar alles opgelost en nu alleen nog de stoelverwarmingsmatjes inbouwen en de hele auto is af.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: electro probleem

Bericht door Roy 2.0 16v »

1 slechte massa en zoveel problemen ? bizar eigelijk

mooi dat het is opgelost
Plaats reactie