oliepomp c20xe dis

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

oliepomp c20xe dis

Bericht door renej »

ik wil een nieuwe oliepomp op mijn c20xe dis motor zetten alleen welke pomp moet ik nu hebben? ik heb deze gevonden op ebay:

http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayISAP ... in=ebay.de
Overigens is bovenstaand een merkloos ding.

Alleen ik ben een man van orgineel spul en nu schijnt een pomp van een X20XEV ook te passen op een c20xe dis alleen moet een keerring vervangen worden door een ander type wie kan mij zeggen wat ik moet hebben..?
de passende pomp zou gm nummer 90541506 moeten zijn alleen is erweer verschil in aansluiting de een is m6 en de ander M8 ik weet alleen niet welke nu m8/m6 is.
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: oliepomp c20xe dis

Bericht door prs »

waarom een nieuwe oliepomp? is de oude defect? geeft hij minder druk als origineel of lees je veel spookverhalen on the internets?
je originele pomp is ongeveer 20jaar meegegaan, heeft een upgrade pomp dan nut? als je heel het spel origineel wilt houden, waarom dan geen originele pomp? een xev pomp is beter, maar vergt ook een aanpassing aan je aanzuigleiding. hij kan meer olie rondpompen wat leuk is bij bijvoorbeeld zuigerbodemkoeling. bij een stock xe totaal overbodig, zonde van je geld en weer een extra onderdeel dat kapot kan :thumbsup:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: oliepomp c20xe dis

Bericht door renej »

prs schreef:waarom een nieuwe oliepomp? is de oude defect? geeft hij minder druk als origineel of lees je veel spookverhalen on the internets?
je originele pomp is ongeveer 20jaar meegegaan, heeft een upgrade pomp dan nut? als je heel het spel origineel wilt houden, waarom dan geen originele pomp? een xev pomp is beter, maar vergt ook een aanpassing aan je aanzuigleiding. hij kan meer olie rondpompen wat leuk is bij bijvoorbeeld zuigerbodemkoeling. bij een stock xe totaal overbodig, zonde van je geld en weer een extra onderdeel dat kapot kan :thumbsup:
ik trek mij niet zoveel aan van wat op internet staat maar omdat mijn motor weer uit elkaar moet wilde ik ook direct de oliepomp vervangen die is nu 210.000 km oud en ben ik direct overal vanaf.
De orginele pomp voor zowel c20xe/c20let is nieuw niet meer leverbaar bij opel al vele jaren niet meer.
alleen het oude type pomp is ernog.
Wat is het verschil dan in aansluiting op de pomp van een x20xev en c20xe beide hebben een ronde aansluiting? he gaat toch alleen om de 2 boutjes van aansluiting van de buis dat de een m6 is en de ander m8?

Z20let pomp gaat zonder aanpassing van de olie buis niet passen dat weet ik.
Plaats reactie