Stationair lopen.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
waezel
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2014 19:05

Stationair lopen.

Bericht door waezel »

Beste leden,

Mijn gsi uit 1995 x2.0xev loopt als een zonnetje, het enige wat mij wel irriteerd is.
De wagen loopt stationair maar 1000toeren hierdoor krijg je irritante trillingen op je blok en zo ook in je interieur.
Als ik dan net een HHHEEEEELLL klein beetje gas geef 1100/1200 toeren vallen alle trillingen etc weg.

Is het mogelijk om het toerental van het stationair draaien (zelf) bij te stellen?
Zo ja dan zou ik graag van jullie vernemen hoe je dit moet doen.
Alvast hartelijk dank mensen.

Mvg,

Michael v Wezel.
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Stationair lopen.

Bericht door arnegsi »

Mijn gsi uit 1995 x2.0xev loopt als een zonnetje, het enige wat mij wel irriteerd is.
De wagen loopt stationair maar 1000toeren hierdoor krijg je irritante trillingen op je blok en zo ook in je interieur.
Als ik dan net een HHHEEEEELLL klein beetje gas geef 1100/1200 toeren vallen alle trillingen etc weg.
Hallo, heb een soortgelijk probleem gehad met mijn oude x20xev'er mijne schommelde in toeren, kan aan de stappenmotor liggen of aan een vies gasklephuis, wat je kan doen is beide schoonmaken staan genoeg how-to's op dit forum, maar ik begrijp dus dat hij niet schommelt in toeren? want dat is opzich al wel goed.. lijkt mij

groet
waezel
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2014 19:05

Re: Stationair lopen.

Bericht door waezel »

arnegsi schreef:
Mijn gsi uit 1995 x2.0xev loopt als een zonnetje, het enige wat mij wel irriteerd is.
De wagen loopt stationair maar 1000toeren hierdoor krijg je irritante trillingen op je blok en zo ook in je interieur.
Als ik dan net een HHHEEEEELLL klein beetje gas geef 1100/1200 toeren vallen alle trillingen etc weg.
Hallo, heb een soortgelijk probleem gehad met mijn oude x20xev'er mijne schommelde in toeren, kan aan de stappenmotor liggen of aan een vies gasklephuis, wat je kan doen is beide schoonmaken staan genoeg how-to's op dit forum, maar ik begrijp dus dat hij niet schommelt in toeren? want dat is opzich al wel goed.. lijkt mij

groet
Inderdaad hij schommeld niet in toeren.
Het zou ook de watertempsensor kunnen zijn hoor ik links en rechts????

Mvg,

Michael.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Stationair lopen.

Bericht door pascal1109 »

Rond de 900 toeren is een normaal.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
waezel
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2014 19:05

Re: Stationair lopen.

Bericht door waezel »

pascal1109 schreef:Rond de 900 toeren is een normaal.
Van mij loopt 1000toeren maar alles trilt dan als ik hem op 1100 toeren hou doet hij het perfect.
Kan het dan zijn dat me toerenteller niet klopt?

Mvg,

Michael
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Stationair lopen.

Bericht door Erwin_dude »

haal je gaskabel bij het gasklephuis een los zeg maar uit de houder zodat er geen spanning op staat,

daar kun je hem ook stellen, waarschijnlijk staat die te strak of is het gasklephuis smerig zodat hij niet ver genoeg terug kan
waezel
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2014 19:05

Re: Stationair lopen.

Bericht door waezel »

Beste leden, hoor al een aantal keer dat vaak de stappenmotor en gasklephuis de schuld krijgt. (Bedoel niet de reacties hier) maar hoor nog veel vaker dat het in 90% van de gevallen de watertempsenor het euvel verhelpt. Kan dit zo zijn??
Mvg,
Michael
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stationair lopen.

Bericht door RedBill »

Dat kan ook, maar alleen als hij juist teveel toeren draait. Dat komt omdat de ECU dan "denkt" dat de motor koud is. Dan blijft hij te rijk (en dus te hoog in toeren) lopen t.o.v. normaal stationair.

Stationair hoort het blok niet zo te trillen. Hij moet kalm die 900 toeren kunnen lopen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Stationair lopen.

Bericht door Roy 2.0 16v »

Misschien zit je blok niet helemaal vast zoals het hoort, dus de ophangpunten / bouten etc even nalopen
Plaats reactie