termostaat kapot?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

termostaat kapot?

Bericht door mikejuhhh »

Ik heb weer een probleem, ik heb vorig jaar een nieuwe (imitatie) termostaat er in gehangen.
Nu werd me astra laatst niet meer warm dus ik dacht hij blijft weer open staan, ik dus een nieuwe gehaald en wou die vandaag verwisselen, haal de slang naar de radiator er af en start de motor om te kijken of die open staat. Maar tot mijn verbazing blijft die dus gewoon dicht, de nieuwe dus gewoon terug gebracht en nieuwe koelvloeistof gekocht.
Toen heb ik hem leeg laten lopen en denk zon 4 liter koelvloeiostof er bij gegoten, na een stukje gereden te hebben en stationair laten lopen voor te ontluchten werd die gewoon weer mooi 92/94 graden. De koelvin sloeg mooi aan en al dus ik hoop dat dat probleem opgelost is nu, maar nu word de kachel niet meer warm.
Wat kan dat zijn? Mijn maat dacht dat de kachelklep niet meer werkte , kan dat of wat kan de oorzaak zijn?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: termostaat kapot?

Bericht door Laagvlieger »

of verstopte kachelradiateur door vervuild koelwater.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: termostaat kapot?

Bericht door mikejuhhh »

Zou dat ook de rede kunnen zijn dat me thermostaat nie meer dicht ging? Want nu komt die wel weer mooi op temperatuur.
Neal
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 jul 2013 21:02
Auto('s): astra f gsi x20xev

Re: termostaat kapot?

Bericht door Neal »

ik heb ongeveer zelfde probleem ook al thermostaat vervangen auto word netjes warm als die niet rijd en slaat de koelvin ook aan bij 92 graden maar tijdens het rijden komt de tempratuur meter net niet uit het blauwe vlakje. zit orginele voorbumper op dus snap niet lijkt wel of die teveel rijwind krijgt :confused: iemand ideee anders ga ik me grill maar afdekken met karton ofzo :P
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: termostaat kapot?

Bericht door Roy 2.0 16v »

Neal schreef:ik heb ongeveer zelfde probleem ook al thermostaat vervangen auto word netjes warm als die niet rijd en slaat de koelvin ook aan bij 92 graden maar tijdens het rijden komt de tempratuur meter net niet uit het blauwe vlakje. zit orginele voorbumper op dus snap niet lijkt wel of die teveel rijwind krijgt :confused: iemand ideee anders ga ik me grill maar afdekken met karton ofzo :P
Dus je probleem is dat je motor koelt als je rijdt :confused: :mrgreen:

Het is nu buiten ook niet warm heh, in de zomer zal die motortemperatuur wel wat hoger gaan.
Als je nu je kachelverwarming heter wilt zou je inderdaad je radiator kunnen afdekken, maar lijkt me niet ideaal.

Vind je nu tijdens het rijden je kachel niet warm genoeg blazen dan ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Neal
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 jul 2013 21:02
Auto('s): astra f gsi x20xev

Re: termostaat kapot?

Bericht door Neal »

Roy 2.0 16v schreef:
Neal schreef:ik heb ongeveer zelfde probleem ook al thermostaat vervangen auto word netjes warm als die niet rijd en slaat de koelvin ook aan bij 92 graden maar tijdens het rijden komt de tempratuur meter net niet uit het blauwe vlakje. zit orginele voorbumper op dus snap niet lijkt wel of die teveel rijwind krijgt :confused: iemand ideee anders ga ik me grill maar afdekken met karton ofzo :P
Dus je probleem is dat je motor koelt als je rijdt :confused: :mrgreen:

Het is nu buiten ook niet warm heh, in de zomer zal die motortemperatuur wel wat hoger gaan.
Als je nu je kachelverwarming heter wilt zou je inderdaad je radiator kunnen afdekken, maar lijkt me niet ideaal.

Vind je nu tijdens het rijden je kachel niet warm genoeg blazen dan ?
De kachel word snel en goed warm de tempratuur meter gaat wel netjes naar de 90 als 5 min stil sta maar als ik rijd heb je rij wind dan wordt de motor niet op bedrijfs tempratuur ( 90c ) en omdat ik me thermostaat met huis en al heb vervangen en het probleem nog steeds heb vraag ik me af wat het nog meer kan zijn tempratuur sensor lijkt me ook niet want me meter loopt wel op als ik stil sta en als ik rijd net tot aan het eind van blauwe vlakje .

gr neal
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: termostaat kapot?

Bericht door Roy 2.0 16v »

Ik denk dat alles gewoon oke is bij je auto :thumbsup:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: termostaat kapot?

Bericht door RedBill »

Klinkt inderdaad gewoon allemaal goed hoor. De mijne wordt ook niet veel warmer dan net uit het blauwe vlakje.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Neal
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 jul 2013 21:02
Auto('s): astra f gsi x20xev

Re: termostaat kapot?

Bericht door Neal »

RedBill schreef:Klinkt inderdaad gewoon allemaal goed hoor. De mijne wordt ook niet veel warmer dan net uit het blauwe vlakje.
heb vandaag maar eens op stage diagnose gesteld aan de snap on gehangen meter is goed maar me thermostaat die ik van de zomer met huis en al heb vervangen niet die gaat al bij 60 graden open en wordt slang naar de radiateur al warm dus maar nieuwe thermostaat halen :)
Plaats reactie