Gsi stoelen sticksels naaien

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Gsi stoelen sticksels naaien

Bericht door arnegsi »

Hallo,

Ik heb via marktplaats 1 goede bestuurdersstoel kunnen vinden voor in de Astra, nu is mijn bestuurderstoel zo goed als overleden, wang kapot, scheuren erin etc. Mijn passagiersstoel is nog goed als de "nieuwe" die ik gehaald heb. Alleen wil ik van deze stoelen de sticksels die dwars over het stof lopen weer mooi maken dat ze weer in vorm zitten (dus in het schuimrubber als ik me niet vergis)

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit het beste kan doen? Of dat dit uberhaupt kan? Mijn moeder gaat ze naaien zij heeft een naaimachine, natuurlijk help ik mee.

Groet Arne
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gsi stoelen sticksels naaien

Bericht door RedBill »

Allereerst is het handig om te weten dat de zitting van de passagiersstoel en die van de bestuurdersstoel exact gelijk zijn. Als je dus twee goede passagierszittingen kunt vinden dan hoef je helemaal niets over te stikken, dan hoef je alleen de rugleuning van een bestuurdersstoel en de zitting van een passagiersstoel te combineren. Dan hoef je dus ook alleen de rugleuning van de bestuurdersstoel te restaureren.

Verder staan in mijn projecttopic wel wat foto's van hoe die stoelen in elkaar zitten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Gsi stoelen sticksels naaien

Bericht door arnegsi »

Inmiddels heb ik 1 goede stoel op de kop kunnen tikken en een complete achterbank, zoals jullie misschien weten stond mijn astra op speurders motorblok helaas opgeblazen, maar ga er een ander blokje in leggen vind het te zonde om weg te doen.

Updates volgen.

Groet
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gsi stoelen sticksels naaien

Bericht door RedBill »

Maak er dan gelijk een C20XE van als dat financieel mogelijk is :-)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie