injectoren wisselen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

injectoren wisselen

Bericht door renej »

een misschien gekke vraag, van mijn rode gsi wil ik de injectoren wisselen voor die van mijn blauwe gsi.
Mijn blauwe heeft aantoonbaar nog maar 86000 km gelopen maar in het verleden heeft deze auto op LPG gelopen.

mijn vraag is kan ik deze injectoren zo wisselen? het zijn beide blauwe van een dis motor.

Ik heb mathijsen gevraagd voor reiniging van mijn injectoren maar hiervoor ben ik € 100 kwijt inclusief testen.
Kan absoluut niet gebruiken dat de motor van mijn rode gsi kaport loopt
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: injectoren wisselen

Bericht door prs »

waarom zou je ze willen wisselen? ze gaan niet zomaar kapot hoor.
ultrasoon reinigen kost normaal rond de 60 euro, zoek eens een motorrevisie bedrijf in de buurt op :wink:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: injectoren wisselen

Bericht door RedBill »

In principe zonder problemen te wisselen volgens mij, maar ik zou even op een oordeel van Marcel wachten. Die heeft ervoor geleerd. Volgens mij is het feit dat hij op LPG heeft gelopen geen reden voor die dingen zich heel anders te gaan gedragen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: injectoren wisselen

Bericht door renej »

prs schreef:waarom zou je ze willen wisselen? ze gaan niet zomaar kapot hoor.
ultrasoon reinigen kost normaal rond de 60 euro, zoek eens een motorrevisie bedrijf in de buurt op :wink:
Ik denk dat ik nu een kapotte heb de injectoren zijn nu 340.000 km oud en nooit gereinigd of iets dergelijks
Ik wil dus gewoon andere en in mijn 2de gsi zitten ze met weinig kilometers. ik heb al een extra reserve set die wil ik laten testen en reinigen en die doe ik dan weer terug in die auto.
Dan heb ik hele goeie in een hele goeie motor :wink:
Revisie bedrijven zitten hier eigenlijks niet in de buurt.
RedBill schreef:In principe zonder problemen te wisselen volgens mij, maar ik zou even op een oordeel van Marcel wachten. Die heeft ervoor geleerd. Volgens mij is het feit dat hij op LPG heeft gelopen geen reden voor die dingen zich heel anders te gaan gedragen.
Ja ik zal zijn reactie eens afwachten, die motor loopt wel als vergif maarja wat wil je met 86000km systeem erom heen.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: injectoren wisselen

Bericht door Bart(astra) »

wisselen is geen probleem
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: injectoren wisselen

Bericht door Laagvlieger »

idd. Geen probleem. Gewoon doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: injectoren wisselen

Bericht door renej »

goed gaan we dat doen.
Plaats reactie