stationair schommelt astra gsi

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

Beste leden

Ik heb een vraag

Ik heb korsluiting gehad in me kabelboom pin 37 van me lmm naar me ecu ......ik heb de hele kabelboom verwijdert en een andere gekocht op marktplaats deze gemonteerd en gelijk goed starten maar als de motor warm wordt gaat hij 1400 a 1500 toeren draaien lager wilt hij njet komen deze schommeling is elke seconde zwaaaaar vervelend lmm is al vervangen en reageert hier gelijk op bijna uitvallen als ik de stekker los trek lfr en gasklep al 4x schoongemaakt .....wat mij wel op valt is als ik de temperatuur sensor los haal dat hij totaal niet reageert hier op komt dit omdat hij hoog statiinair draait of toch kapot mss dit gezeur had ik eerst niet maar sinds de kortsluiting zit ik met een schommeling en stinjen uit de uitlaat


Ik denk zelf lamda lfr temp sensor ......het rare is vroeger brande het lampje van me mml en nu is hij uit en heb ik gezeur :swear:

Het betrefd een c18xe :GSi: alvast bedankt

Rick
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door RedBill »

Het zou inderdaad de temperatuursensor kunnen zijn, maar om dat soort zaken zeker te weten is het bijna noodzakelijk om één en ander door te meten.
Het is wel een punt dat bij de C18XE veel voorkomt, en meerdere mogelijke oorzaken heeft.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door Laagvlieger »

Lambda is uitgesloten. Temperatuurvoeler zou je los kunnen trekken bij warme motor.
Bij koude motor maakt dit geen verschil!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

Okee ja het rare is dat hij eerst super rijdt niks aan de hand en ineens kortsluiting gehad nieuwe kabelboom er op en ineens dit gezeik heel raar haha

Temperatuur sensor reageert niet bij koude of warme motor als ik de stekker los haal wel mml brand dan

Ik weet dat deze motoren veel kleine problemen hebben maar dit is uit het niets gekomen .......korstluiting waar zou ik het beste naar kunnen kijken

Ps de zwarte omhulsel is kapot aan het gaan van de krukass sensor de witte mantel is zichtbaar nu kan dit ook de probleem veroorzaken
Als ik er voor woensdag niet achterkom staat hij zowiezo bij de garage voor de apk en gelijk maaar aan de com voor waardes :thumbsup:

Hij stinkt wel vindt ik :confused: nare geur geen benzine

Er is wel even door gereden met een terijke motor dus poffen enze en soort noodloop mss niet verstandig geweest .......mss ecu ook wel ootater gehad

Alvast bedankt rick
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

Hallo

Ik heb net even de oude kabelboom open gehaald enze en tot mijn schrik zie ikgewoon dat alle draden van de lmm waren samen gesmolten en somige draden eromheen ook beschadigt waren :shock: ...... nu is mijn vraag ik heb omdat ik niet anders kon door gereden hier mee omdat ik onder het rijden nergens last van had is het migenlijk dat me ecu of sensoren zijn beschadigt hij liep zowiezo terijk dat was tehoren en temerken

Metbde nieuwe kabel boom geen storingen meer alleen koude motor 3 a 5 sec voor hij start en als hij warm wordt 1400 naar de 1500 toeren elke sec stationair
Deze euvel was er voor de kortsluiting niet aan wezig en liep zoals hij hoort telopen

Hij reageert zowiezo niet op de temp sensor of hij nou warm of koud is :confused: dit zou hij toch moeten doen het mml brand wel als ik hem er af haal

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn :verdict:

Alvast bedankt mvg rick :thumbsup:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door Laagvlieger »

Temvoeler stekker lostrekken is alleen duidelijk merkbaar kwa motorloop bij een warme motor.
Stekker los geeft -48 graden en de simtec ziet dat al een storing (5 volt op de ingang ipv 0,5 -> 4,5 volt) en geeft dan spanning hoog als foutcode.

Verders kan de computer inderdaad kapot zijn.
De in en uitgangen zijn voorzien van meetweerstanden waar normaal maar kleine stroompjes doorheen gaan.
Een deels verbrande weerstand heeft een andere weerstandswaarde en kan daardoor een foute meting doorgeven aan de computer.

Zoiets kun je eigenlijk alleen controleren met een uitleesapparaat. Dan bv losgetrokken stekker zou 5 volt in de datalijst moeten aangeven. Is die waarde anders dan weet je dat de computer foutief meet.
En op die manier kun je met bv een potmetertje, een multimeter en het uitleesapparaat verschillende spanningen aan de computer voeren en die zal overeen moeten komen met de waarde op de multimeter.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

Okee vandaar


Dus zoals je zegt zou ik even moeten meten op de temeratuursensor als de auto draaig of dan spanning op komt 5 v of zie ik dit verkeerd ik denk zelf me ecu ivm dat hij voor de rest geen storingen aan geeft maar wel stinkt en verschikkelijk schommelt

Hie zou jij het doen dit door meten ????? Alsvast bedankt voor je reactie

Mvg
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door Laagvlieger »

of er 5 volt op komt zegt nog niets. Het gaat om het vergelijken tussen een multimeter en de waardes die de computer zelf aangeeft.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

Okee


Nou ik ben vandaag weer even bezig geweest wat blijkt nu.......auto slaat niet aan anthans na flink door draaien eindelijk ik alles nog even goed nagekeken en zie dat de krukaspositie sensor er niet helemaal lekker vindt uit zien draad kijhard kan tegen de aarde draad aankijken dus ik denk even controleren en los halen en schoonmaken mss pakt hij hem dan wel ....... :( na eindelijkflink doorstarten pakt hij hem en ik denk ach even rondje rijden maar ik merk dat hij niet helemaal lekker klinkt dus ik even flink het gas er op wat denk je NOODLOOP 4500 toeren MAXIMAAL

Nu is mijn vraag kan dit allemaal met deze sensor temaken hebben het schommelen enze ik heb de sensor besteld bij de dealer is donderdag binnen :| 2 hele dagen pffffff

Ohja er brand geen lampje als hij eenmaal loopt maar zet ik hem uit dan krijg ik hem niet meer gestart ik heb de sensor verwijdert en laten we hopen dat dit het gezeur is

LAAGVLIEGER wat denk jij zelf als je dit zo leest kan het allemaal aan deze sensor liggen of moet ik toch nog verder kijken alvast bedankt voor alles
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door Laagvlieger »

Krukassensor is de belangrijkste sensor van het inspuitsysteem.
Dat hij hem begrenst op 4500 rpm is omdat hij niet exact weet in welke positie de krukas of nokkenas staat.
Is dus noodloop modus.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

Aha

Grote kans dus als ik deze heb vervangen dat hij dan goed loopt ik heb geen imitatie besteld maar bij de opel dealer ....en dat schommelen kan dat door de sensor komen ??

En dat slecht starten dan ???

Nokkenas hoef ik niet gelijk mee tevervangen toch

Mvg
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

Aha

Grote kans dus als ik deze heb vervangen dat hij dan goed loopt ik heb geen imitatie besteld maar bij de opel dealer ....en dat schommelen kan dat door de sensor komen ??

Nokkenas hoef ik niet gelijk mee tevervangen toch

Mvg
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door Laagvlieger »

Deze sensor kan dat allemaal veroorzaken ja.
Als het daarna nog niet 100% is dan kun je de nokkenassensor er ook bij doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
rickdice
forum-gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:22
Auto('s): astra gsi 1.8 16v project
Locatie: vlissingen

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door rickdice »

OPGELOST

gasklephuis pakking en vacuum slangen vervangen temperatuur senor ook en alles filters en vloeistoffen loop nu weer als nieuw :thumbsup: bedankt voor de hulp


Mvg rick
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: stationair schommelt astra gsi

Bericht door RedBill »

Mooi!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie