DarkDaedelus's GSi C18XE

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Peter, ik stel het zeker op prijs maar heb helaas het geld niet om hem zomaar bij een garage te zetten en dan te zeggen "los het maar op".
Daarbij hoe ik nu te werk ga leer ik er zelf ook (meer) van :)

Ik zal toch eens even proberen contact op te nemen!
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door astra-gsi-666 »

opel friend forever schreef:Hoi, ik heb je probleem met de auto tot nu toe zonder op- of aanmerkingen gevolgd. Mijn advies aan je is "zonder verder te kloten, neem iemand onder de arm die daadwerkelijk er verstand van heeft bijv. Terry Beckers". Dan durf ik daar gif op te vreten dat na een bezoek aan zijn garage dat je zonder problemen terug naar huis kunt rijden.

Groetjes Peter
ja zeker,terry krijgt dat wel klaar of bij royke op de windraak die krijgt dat er wel uit of bij erwin moonen.
deze drie opel fraeks zijn de beste in het vak.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

zijn dit de juiste adressen?

Roy's Autoservice
Windraak 28-G
6153AB Windraak

Garage Terry Beckers
Automotive
Populierweg 67,
6222 CP Maastricht


Carservice Moonen
Middelweg 31
6191 NC
Beek (LB)

Dan moet ik toch echt een bij hun langs gaan, kijken of ik hun geinteresseerd kan krijgen :mrgreen:
Nogmaals, ik heb echt het geld niet om te zeggen "alstublieft en maak het maar" en wil er graag zelf wat van opsteken.

Een belletje / gesprekje kan natuurlijk nooit kwaad. Misschien dat zij wel meer handige informatie voor mij hebben.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door astra-gsi-666 »

DarkDaedelus schreef:zijn dit de juiste adressen?

Roy's Autoservice
Windraak 28-G
6153AB Windraak

Garage Terry Beckers
Automotive
Populierweg 67,
6222 CP Maastricht


Carservice Moonen
Middelweg 31
6191 NC
Beek (LB)

Dan moet ik toch echt een bij hun langs gaan, kijken of ik hun geinteresseerd kan krijgen :mrgreen:
Nogmaals, ik heb echt het geld niet om te zeggen "alstublieft en maak het maar" en wil er graag zelf wat van opsteken.

Een belletje / gesprekje kan natuurlijk nooit kwaad. Misschien dat zij wel meer handige informatie voor mij hebben.
yes ,dat zijn de goede adressen,kan royke wel eens voor je bellen of met erwin.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

dat mag altijd natuurlijk!
Ik zal ook zelf even proberen contact op te nemen, maar ik heb ze nog nooit gesproken :p
Jou kennen ze misschien al :P
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door astra-gsi-666 »

DarkDaedelus schreef:dat mag altijd natuurlijk!
Ik zal ook zelf even proberen contact op te nemen, maar ik heb ze nog nooit gesproken :p
Jou kennen ze misschien al :P
zeker weten,erwin en royke hebben mijn kadett gt 16v groep A gebouwd,ik carrosserie en hun de motor,bak,remmen,cpu,enzo.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Zowel hier als in mijn project topic post ik deze even.
Ik heb met de opcom een kleine opname gemaakt van: 'motor uit', 'motor start', 'stationair', 'gas geven', 'stationair', 'motor uit':
DarkDaedelus schreef:Even gespeeld met de OpCom en excel,
uiteraard eerst warm laten draaien maar dat zie je niet terug :p

Afbeelding

Afbeelding

DarkDaedelus schreef:Hier ook even de rest van de tabelletjes die ik heb uitgedraaid:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TPS = Throttle Position Sensor
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

2 weken geleden de rubber van de krukassensor vervangen omdat het blok hier olie lekte.
Krukassensor weer erin. auto start niet meer door. Foutcode 19.

Nu weer 2 weken gewacht, nieuwe sensor mogen ontvangen van atp. Deze sensor erin gedaan, accu los accu vast, foutcode gereset met opcom.
Auto start nog niet. Weer direct Foutcode 19 na een start wat niet lukt.

(nogmaals, ik krijg normaal geen foutcode 19 als mijn blok niet loopt, hoe raar dit ook voor sommige klinkt, dus als ik die krijgt. heb ik een probleem)

krukassensor en nokkenassensor (kabel) ook maar weer nagekeken. Wil m opnieuw proberen te starten, random foutcode 73 er bij gekregen.
Voltage air flow meter low.

Het moet niet erger worden met dat ding. Iedere keer als ik iets wil verbeteren/repareren, krijg ik er gratis een nieuwe foutcode bij.... :swear:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door RedBill »

Heb je voeding op de krukassensor? (m.a.w. kan het zijn dat er in de kabel voor de stekker iets mis is?)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

voor zover ik weet niet, heb de kabel al een aantal keer nagelopen...
kan het helaas morgen pas weer nakijken, je weet maar nooit..

*hoopt op beetje goed weer*
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door opel friend forever »

astra-gsi-666 schreef:
DarkDaedelus schreef:zijn dit de juiste adressen

Roy's Autoservice
Windraak 28-G
6153AB Windraak

Garage Terry Beckers
Automotive
Populierweg 67,
6222 CP Maastricht


Carservice Moonen
Middelweg 31
6191 NC
Beek (LB)

Dan moet ik toch echt een bij hun langs gaan, kijken of ik hun geinteresseerd kan krijgen :mrgreen:
Nogmaals, ik heb echt het geld niet om te zeggen "alstublieft en maak het maar" en wil er graag zelf wat van opsteken.

Een belletje / gesprekje kan natuurlijk nooit kwaad. Misschien dat zij wel meer handige informatie voor mij hebben.
yes ,dat zijn de goede adressen,kan royke wel eens voor je bellen of met erwin.
danny gsi 666


Bel eens iemand uit dit lijste, kost je een paar minuten en een paar duppies van je bel-tegoed. Maar je kan wel enkele euries sparen als je weet wat het probleem is door gericht te kopen dan maar gissen zou het dit zijn of dit maar eens proberen. Daarbij gaat misschien de interesse naar deze mooie voiture ook nog eens verloren, zou toch spijtig zijn. En ja, het zijn niet de jongste op de weg meer, dan weet je dat zo een model meer moeite en euries kost om hem werkend te houden. Dus bel eens iemand van deze jongens!
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Hm gelukkig heb ik niet 'zomaar wat gekocht' maar had er echt de foutcodes door en de symptomen voor.
Zoals lang moeten doorstarten, moeilijk aanslaan. Veel op het forum gelezen dat het lag aan krukassensor. Deze heb ik nu met garantie teruggekregen omdat ik er van overtuigd was dat die echt kapot was.

Grappige is dat ik eigenlijk morgen met Danny even naar Roy zou gaan op de windraak. Moet de auto wel starten natuurlijk :P

Inderdaad, de auto is ouder dus heeft meer onderhoud nodig. Maar het moment dat je naar 1 ding kijkt en iets anders gaat er extra bij kapot zonder dat je ermee in contact komt? Dat is nu best een aantal keer gebeurd en ga je je flink ergeren.. Het voordeel is, dat ik de auto niet dagelijks nodig heb.. Als dat zo was had die misschien een andere toekomst. Nu wil ik er toch graag nog tijd in steken omdat het echt geweldige auto's zijn.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door Erwin_dude »

ik heb ook veel van deze storingen gehad bij mijn c18xe blok destijds,

was mijn reden om er een c20xe in te stoppen... simpelweg dat ik er niet meer uitkwam...

zijn rare blokken die c18xe.. als je eenmaal wat hebt kwa storings...
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Heb zojuist weer met de kabels gespeeld, lmm stekker was defect geraakt. Waarschijnlijk de stekkerkort gebogen en kabelbreuk gekregen.
Stekker rubber eraf gehaald, en even per kabel ingetaped en foutcode 73 is nu opgelost.

Nokkenassensor kabel nagelopen, geen effect gehad. Meerdere nokkenassensoren geprobeerd.
Krukassensor wat er nu in zit is nieuw.(garantie gaf een nieuwe)
Helaas nog steeds foutcode 19 en lang doorstarten..
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door opel friend forever »

DarkDaedelus schreef:Heb zojuist weer met de kabels gespeeld, lmm stekker was defect geraakt. Waarschijnlijk de stekkerkort gebogen en kabelbreuk gekregen.
Stekker rubber eraf gehaald, en even per kabel ingetaped en foutcode 73 is nu opgelost.

Nokkenassensor kabel nagelopen, geen effect gehad. Meerdere nokkenassensoren geprobeerd.
Krukassensor wat er nu in zit is nieuw.(garantie gaf een nieuwe)
Helaas nog steeds foutcode 19 en lang doorstarten..

B.E.L.L.E.N.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Hemelvaartsdag. Veel plezier.
En zo'n negatieve onzin hoeft van mij niet. Dan liever geen reactie.
Zoals ik hierboven vermeld had ga ik morgen naar 1 van die drie adressen heen.
Samen met danny zou ik hierheen gaan. Echter moest de auto wel starten.
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door opel friend forever »

Luister ik neem m'n pet voor je af! Dat je zelf wil uitzoeken wat het probleem is. Maar die jongens waar wij over spreken dat zijn geen hobby-isten maar vaklui die verdienen daar hun boterhammetje mee. Wij amateurs zien alleen wat er geschreven wordt, die heren kunnen tussen de regels door lezen en zien meer dan wat wij zien, dat probeer ik je nu constant uitteleggen dat is niet negatief naar jouw toe ze kunnen je op het goede spoor helpen
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Ik begrijp dat die mensen daar hun brood mee verdiendn, maar dat is ook hoe de kosten omhooggedraaid gaan worden.
Los daarvan zei ik ook al dat ik daar heen zou gaan, vandaar mijn beetje geirriteerde opmerking.
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door opel friend forever »

Ik begrijp dat je geirriteerd bent, maar advies is meestal gratis bij die jongens als je je probleem voorlegt en precies uit de doeken doet wat je al gedaan en al geprobeerd hebt.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door Laagvlieger »

Je moet heel erg oppassen met imitatie sensoren op een Simtec inspuitsysteem.
Die werken met veel hogere frequenties en zijn veel gevoeliger voor de minste afwijking. Daarom zijn sowieso al de sensorkabels afgeschermde coax kabel.
Op 2 manieren moet je oppassen met imitatiesensoren:

1) Geen zuiver signaal (vooral bij inductieve sensoren)
2) Aansluitpinnetjes voor de stekker zijn soms niet schuin afgeslepen waardoor je de stekkerbekjes in de stekker vernielt.

Kijk maar eens naar de contactbekjes in o'n stekker van de kabelboom. Die bekjes zijn verend en horen tegen elkaar aan te staan.
Door imitatiesensoren kunnen de bekjes iets open blijven staan waardoor ze niet hard genoeg tegen het contact drukken en geen of slecht contact maken.
Het is even het bekijken waard. Maar met imitatiesensoren heb ik al zoveel ellende gezien en vooral bij de Simtecjes. Motronics zijn nog iets vergevingsgezinder dan dat siemens spul wat dat betreft.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Laag, bedankt voor deze waarschuwing!
Gelukkig zijn de pinnetjes verder in orde. Misschien toch dat ze een niet-zo-heel-correcte-waarde krijgen..

Ik bel vanavond danny eens even om even bij Roy langs te gaan, dan kan ik eens kijken wat daar druit komt.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

Het moet niet mooier worden. Gisteravond 1 foutcode, 19, 73 was opgelost.
Vandaag de auto gestart echt op het punt om weg te rijden.
Ben nog het adres van danny in de gps aan het typen.

Auto valt uit. Start absoluut niet meer. Hang m aan de OpCom, foutcodes: 19 fout toerental, 73 maf sensor voltage low, 92 camshaft position sensor circuit range / performance.

Foutcodes gewist, auto proberen over te starten, nog steeds niks. Geen reactie behalve het ronddraaien van de startmotor. Na een aantal keer mislukt over te starten krijg ik normaal gesproken op zijn minst de gebruikelijke foutcodes terug, maar kreeg nu helemaal geen feedback.

Heb het nu echt gehad. Ik stond zelfs letterlijk op het punt om mijn voet op het gaspedaal te duwen om naar een garage te gaan.

Op dit moment heb ik meer het gevoel dat de auto gewoon niet gemaakt WILT worden. Heb er dan ook echt mijn twijfels bij of het niet beter is om hem tegen alle beter weten in toch 'gewoon naar een sloop te brengen'....
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door TurboTim »

Ben je niet lid van de ANWB ? Anders kunnen ze je naar de dichtsbijzijnde Garage brengen
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door DarkDaedelus »

helaas niet..

Los daar van, al zou ik m daar krijgen (evt. slepend), ik heb er het geld niet voor om hem gewoon neer te zetten en te zeggen "veel plezier drmee"..
Zit er best wel doorheen op het moment.. Iedere keer als ik de motorkap open maak, komt er een extra storing of whatever bij..
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Bericht door TurboTim »

DAt hoeft toch ook niet ze kunnen eerst onderzoeken wat er aan de hand is en jou dan een prijsopgave doen voordat ze wat repareren verder.
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Plaats reactie