originele startonderbreker/alarm astra f

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
rallycrosser
forum-gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2013 00:32

originele startonderbreker/alarm astra f

Bericht door rallycrosser »

hallo ik ben een opel astra f 2.0 8v gsi aan het bouwen voor de rallycross (bouwjaar weet ik niet bij het chasienr. staat "type approval NO or type 91/4559")
motor is binnen voor revisie en ombouw, maar heb op de wagen een originele startonderbreker/alarm zitten.
hoe kan ik deze verwijderen of overbruggen?
volgens de voorschriften van de technische keuring moet dit alles verwijderd worden, maar weet niet hoe.
kan ik gewoon de module(een aparte computer van het alarm bevind zich onder deze besturingscomputer) verwijderen of overbruggen?
heb er een boek bij gehaald daarbij vond ik dat computertje en de sensoren (onder motorkap en in de deurklinken maar durf deze niet zomaar te unplugen.
(heb een gewone kleine sleutel dus denk niet dat er een chip in zit) als het alarm af loopt gaat hij toeteren en knipperlichten pinken om dit te stoppen moest ik enkel mijn deur met de sleutel openen en sluiten dan stop dit.
als iemand kan helpen alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: originele startonderbreker/alarm astra f

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik zou eerst de alarmtoeter herrieding verwijderen
hierna kun je wat beter proberen wat je maar wilt maar gaat niet je alarm de hele tijd loeien :shiny:

Mischien is er iemand hier die het alarm compleet van je wilt overkopen ?
dan kun je alles er netjes uitbouwen, eventueel samen

zo niet, dan zou ik alle draden en kastjes eruit trekken die ermee te maken hebben
( heb ik ook bij mijn auto gedaan toen ik m kocht, alarm deed het niet maar alle zooi ervan zat nog door de hele auto)

Heb je ook nog een bewegingssensor bij je a-stijl tegen je hemeltje ? of in het midden bij je voorruit


gewoon alle draden volgen, kijken, nadenken, verwijderen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie