Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11162
- Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Swifterbant
- Contacteer:
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Ik zou het gewoon origineel laten.
Dan heb je de minste problemen.
Maar zaak is uit te gaan vogelen waar het verbruik precies weg komt. Zuigerveren, klepseals, niet goed werkende carterventilatie......
Dan heb je de minste problemen.
Maar zaak is uit te gaan vogelen waar het verbruik precies weg komt. Zuigerveren, klepseals, niet goed werkende carterventilatie......
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Niet goed werkende carterventilatie is waar deze 2.2 allemaal last van hebben vandaar de aanpassing van Cliff. Wellicht helpt 10w40 ook een beetje ipv 5 w40.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11162
- Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Swifterbant
- Contacteer:
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Als de carterventilatie niet goed werkt moet je dat repareren. ipv truukjes om het defect te omzeilen.
Het linkje werkt overigens niet. Maar hoogstwaarschijnlijk is het membraam dan gescheurd van de carterventilatie. Die zou ik eerst controleren en indien defect vervangen.
Het systeem heeft af fabriek gewoon goed gewerkt. In de loop der tijd zal het membraam scheuren en zodoende de carterdruk niet meer goed kunnen regelen. Dat verklaart ook het blauwe roken bij het wegrijden na een poos stationair draaien (lage spruitstukdruk).
Ik heb verscheiden Z22SE's in onderhoud. Ook met aardige km's op de klok maar olieverbruik.....nee niet noemenswaardig. Dus er is gewoon iets kapot bij jou. Begin bij het carterventilatiemembraam.
Het linkje werkt overigens niet. Maar hoogstwaarschijnlijk is het membraam dan gescheurd van de carterventilatie. Die zou ik eerst controleren en indien defect vervangen.
Het systeem heeft af fabriek gewoon goed gewerkt. In de loop der tijd zal het membraam scheuren en zodoende de carterdruk niet meer goed kunnen regelen. Dat verklaart ook het blauwe roken bij het wegrijden na een poos stationair draaien (lage spruitstukdruk).
Ik heb verscheiden Z22SE's in onderhoud. Ook met aardige km's op de klok maar olieverbruik.....nee niet noemenswaardig. Dus er is gewoon iets kapot bij jou. Begin bij het carterventilatiemembraam.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------
-
- Moderator
- Berichten: 7756
- Lid geworden op: 01 nov 2006 22:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
- Locatie: Brabant
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Link gefixt 

When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility 
______________________________________


- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11162
- Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Swifterbant
- Contacteer:
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Photobucket heeft inmiddels bijna faillisement aangevraagd denk ik....
Maar weet niet goed wat hij aanpast. Mijn advies is in elk geval dat niet te doen.
Sowieso is het carter tegenwoordig een onderdeel van het inlaatspruitstuk en die drukken komen best nauw wil het goed werken.

Maar weet niet goed wat hij aanpast. Mijn advies is in elk geval dat niet te doen.
Sowieso is het carter tegenwoordig een onderdeel van het inlaatspruitstuk en die drukken komen best nauw wil het goed werken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------