Pagina 1 van 1

Vaag..

Geplaatst: 24 feb 2011 23:39
door Haaye
Net reed ik uit mijn werk (van Brabant naar Friesland) en was ik bijna thuis, toen ineens mijn tempmeter van 90 naar 95 ging.. Dit bleef een tijdje zo.. Dus ik dacht nee he.. Lekke kop... Maar onderweg gestopt, geen witte rook, geen druk op de slangen, en geen koelvloeistof verlies... Dus weer verder gaan rijden. En de temp ging weer mooi naar 90 graden.. Moet ik mij nu zorgen maken? Of is het een sensor ofzo?

Re: Vaag..

Geplaatst: 25 feb 2011 07:13
door Bart(astra)
95 graden is geen probleem hoor.

Maar hou het even in de gaten

Re: Vaag..

Geplaatst: 25 feb 2011 10:05
door Haaye
Idd, maar vond het wel vreemd. Omdat ie altijd 90 graden is en nu ineens naar de 95 ging.. Ik hou het in de gaten.. Misschien was het metertje even in de war :D

Re: Vaag..

Geplaatst: 25 feb 2011 16:41
door GSI Racer
of je thermostaat is aan het overleiden.

Maar zoals Bart al zegt, geen probleem eigenlijk :wink:

Die van mij zit met deze buitentemperaturen rond de 92/93 graden.
Zit een nieuwe termostaat in.

Re: Vaag..

Geplaatst: 25 feb 2011 17:33
door Haaye
Idd denk zou de thermostaat ook weleens kunnen zijn... maja als het zo blijft vind ik het best. Vandaag is de klacht niet meer terug gekomen en stond ie mooi op 90 graden!

Re: Vaag..

Geplaatst: 25 feb 2011 18:00
door GSI Racer
zolang hij niet over de 100 gaat gewoon mee blijven rijden (althans dat zou ik doen)
vertrouw je het echter niet, dan gewoon een nieuwe erin :wink:
Kost €35 als ik me goed herinner

Re: Vaag..

Geplaatst: 25 feb 2011 20:13
door Haaye
Idd je hebt gelijk. Alleen word dit dan wel de 4e thermostaat. Dit is wel de eerste orginele. Die andere waren imitatie. Deze zit er nu een jaar in denk.. Maar goed we zien wel.

Re: Vaag..

Geplaatst: 26 feb 2011 12:12
door grijsje
die van mij was ook kapot, gelijk een nieuwe erin zo gebeurd.

Re: Vaag..

Geplaatst: 26 feb 2011 14:17
door EKadett
die van mij blijft mooi net onder het streepje van de 90 hangen.. is ook een nieuwe thermostaat..

Re: Vaag..

Geplaatst: 26 feb 2011 15:51
door Roy 2.0 16v
bij mij staat de naald na 10 minuten rond de 90 graden en komt er ook zelden vanaf.
hele winter zo geweest, afgelopen 6 jaar zo geweest. thermostaat is al deze jaren nog nooit vervangen.

in de zomer in de stad of files zoekt de meter het logischerwijs hogerop, ventilator springt bij
daarna weer snelweg en zakt weer naar 90/95

waarom ga je helemaal stoppen als de meter van 90 naar 95 gaat ?
zou pas stoppen als de naald tot diep in het rood is.

Ik kreeg het eens spaans benauwd op vakantie, temperatuurmeter bleef klimmen en even stoppen was geen optie
dus hup, verwarming voluit en op heet, ( terwijl t buiten ook gewoon 30 graden was) ramen open.. alles om maar iets van hitte kwijt te raken :shiny:

Re: Vaag..

Geplaatst: 26 feb 2011 19:14
door Haaye
Waarom stoppen? Omdat mijn astra ook altijd op de 90 staat tijdens rijden. En als ie dan ineens naar 95 gaat... Vond ik toch een beetje vreemd. Vandaar..

Re: Vaag..

Geplaatst: 28 feb 2011 00:35
door Dennis_dB
Roy 2.0 16v schreef:
Ik kreeg het eens spaans benauwd op vakantie, temperatuurmeter bleef klimmen en even stoppen was geen optie
dus hup, verwarming voluit en op heet, ( terwijl t buiten ook gewoon 30 graden was) ramen open.. alles om maar iets van hitte kwijt te raken :shiny:
Een maat van mij belde ook een keer 's nachts om 3 uur: mn auto wordt warm. Dus ik ook gezegd kachel vol aan en kom maar naar huis (10 km.) Ging ik de volgende dag kijken, zat er geen 1 schoepje meer op de waterpomp :P (bmw's van 1996 :evil: )

Re: Vaag..

Geplaatst: 28 feb 2011 11:51
door GSI Racer
Laatst nog een Volvo V70 gehad op het werk.

Ook totaal geen schoepen meer op de pomp zitten (plastic fantastic) :roll: