project astra gsi turbo

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

project astra gsi turbo

Bericht door gsipiloot »

het gaat dan nu bijna gebeuren
ik ben mn auto al 6 weken kwijt maar aankomend weekend gaat ie naar de schade hersteller om de roest te fixen en de gehele auto weer netjes te maken met hier en daar wat aanpassingen :D

ik ben dus ook al 6 weken wild onderdelen aan t verzamelen

ziehier mn vervangend vervoer en mn verse voorbumper
Afbeelding

hier de voorbumper en de nieuwe grille en op de achtergrond in die kartonnen doos de moterkapverlenger
Afbeelding

hier nog een setje vectra b deurklinken en nieuwe spiegels van type 95
Afbeelding

en nu heb ik ook nog een lederen interieur weten te bemachtigen

Afbeelding

Afbeelding

het interieur is nie meer puntgaaf maar dat maakt niks uit ik heb t voor zo weinig gekocht dat er wel iets aan mag mankeren :wink:

en als de planning niet veranderd heb ik t eind van dit weekend weer nieuwe foto's :D maar dan van de auto hopen dat alles loopt zoals gepland
Laatst gewijzigd door gsipiloot op 25 jan 2010 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Re: project gsipiloot

Bericht door Melbo »

gsipiloot schreef:ik ben mn auto al 6 weken kwijt maar aankomend weekend gaat ie naar de schade hersteller om de roest te fixen en de gehele auto weer netjes te maken met hier en daar wat aanpassingen :D
Wat is er in die 6 weken allemaal gedaan/gebeurd dan dat je hem kwijt bent geweest?? :? En volgens mij ben je de eerste die 95'er spiegels boven het oude type spiegels verkiest! :lol:

Verder benieuwd naar de vorderingen dus blijf foto's posten... :wink:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Goed bezig, zie dat je goed aan het vooruit denken bent. Alle onderdelen die eventueel gespoten moeten worden verzamelen en in één keer aanbieden bij de spuiter.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

altijd lekker die verzamelwoede aan onderdelen !

maarre, de auto is al 6 weken weg en hij moet nog naar de schadehersteller ?? ? ? waar was ie eerst dan, op vakantie ofzo.. :?

succes met je restoraties en je bankrekening :wink:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

in die 6 weken is de uitlaat er helemaal onderuit geweest en is die helemaal opnieuw gelast en er weer recht ondergehangen zodat hij nu niet meer piept, rammelt,lekt of wat dan ook

hij moest gekeurd worden maar daar wou ik me wachten tot hij terug was van de spuiter maar hij is inmiddels voorgekeurd

en tot mijn grote verdriet hadden ze anderhalf a4tje vol met mankementen :shock: (bye bye spaargeld!)

en hij is voor zover ik weet al uit elkaar gehaald voor de spuiter
( ik weet t dat is nie veel voor in 6 weken tijd maar ik wordt enorm geholpen door een goede maat van me die heeft eigenlijk zowat al t werk op zn nek genomen en elke x als ik wil komen helpen ofzo dan hoeft dat nie en hij heeft natuurlijk ook nie elke dag tijd)

enne over die buiten spiegels....
Afbeelding
deze gsi vond iedereen toch zo gaaf....kijk eens naar zn buiten spiegels :wink: t heeft toch wel iets vindt ik
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

'95 er buitenspiegelks zijn gewoon de mooiste :shutup: :lol: :lol:
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

95-er type is netjes, altijd nog beter als die m3 flaporen...

Maar je ging je kasten verbouwen?
Of blijft dat in de originele vorm?
Ben wel benieuwd hoe die er nu bij staat... :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Re: project gsipiloot

Bericht door Sounddragon »

Melbo schreef:En volgens mij ben je de eerste die 95'er spiegels boven het oude type spiegels verkiest! :lol:
Not ! ! ! :lol:

Afbeelding
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Ziet er toch niet uit Jeff!!! :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat vind jij :D

Maar dat neem ik iemand die uit een dorp komt waar de vrouwen nog met zijspiegels lopen niet kwalijk hoor :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Deze zijn gewoon aerodynamischer, en aangezien de mijne een 'zij' is, vond ik een paar ronde vormen zo hier en daar niet zo erg :P 8) :lol:
Ze voelen hééérlijk aan tijdens het wassen... lekker sop erop enzo.... 8) :lol: :lol: :lol:

Ik zou die lelijke badkamerspiegels er niet eens meer op wìllen :twisted:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Tri
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Tri »

Sounddragon schreef:Maar dat neem ik iemand die uit een dorp komt waar de vrouwen nog met zijspiegels lopen niet kwalijk hoor :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tegenwoordig staan we meer bekend om de drugs dan om die prachtige zijspiegels van onze dames :wink:
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Tri schreef:Tegenwoordig staan we meer bekend om de drugs dan om die prachtige zijspiegels van onze dames :wink:
En die mooie duplo-blokken in de omgeving van de koffiesjops niet te vergeten... :P :lol:

Maar ach, Jeff leeft tegenwoordig in het water heb ik begrepen...tis maar wat je liever hebt natuurlijk! :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Woonboot rules ! ! ! 8)

En sinds een bezoekje afgelopen dinsdag aan de notaris ben ik tegenwoordig nog groot grondbezitter ook, inclusief eigen vijver :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Sounddragon schreef:Woonboot rules ! ! ! 8)

En sinds een bezoekje afgelopen dinsdag aan de notaris ben ik tegenwoordig nog groot grondbezitter ook, inclusief eigen vijver :lol:
Ow vet, het is dus nog allemaal nog geregeld?!! Vette sjit!! 8)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

GSi Twente schreef:95-er type is netjes, altijd nog beter als die m3 flaporen...

Maar je ging je kasten verbouwen?
Of blijft dat in de originele vorm?
Ben wel benieuwd hoe die er nu bij staat... :wink:
idd de wielkasten gaan naar buiten hoe ver weet ik nog nie dat overleg ik nog even met de spuiter er komen iig dikke vette brede wielen onder duitse style roeleert :D (maar wel in 17 inch..... :shutup: )

en ik ben ook benieuwd hoe die er bij staat ik heb net met mn maat gebeld en die zei dat ie al bij de schadehersteller stond dus k ben benieuwd! misschien dit weekend even fotos maken als t kan :D
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

gsipiloot schreef:er komen iig dikke vette brede wielen onder duitse style roeleert :D (maar wel in 17 inch..... :shutup: )
Ben benieuwd: 1) of je dat voor elkaar krijgt en 2) of dat er mooi uit gaat zien...
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Melbo schreef:
gsipiloot schreef:er komen iig dikke vette brede wielen onder duitse style roeleert :D (maar wel in 17 inch..... :shutup: )
Ben benieuwd: 1) of je dat voor elkaar krijgt en 2) of dat er mooi uit gaat zien...
Tuurlijk gaat dat er mooi uitzien en past dat ! 8)
Afbeelding
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Is dat 17 inch ja? :o

Is hij dan niet verlaagd ofzo?? Bij mij valt hij verder in de kasten volgens mij of komt dat door de aanpassingen aan het scherm die jij hebt gedaan??

En het staat inderdaad niet onaardig... :lol:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Het lijkt daar bovenin de wielkast ronder te lopen dan bij mij (en ws dus ook bij jou melbo), vandaar dat het wiel niet een beetje in de kast valt. Zoiets zal het wel zijn of is het gewoon optisch bedrog :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

De randen van de voorschermen zitten achterin gelast.
Normaal loopt het scherm vanaf de rand van de achterbumper naar de bekende rand in het scherm rechtdoor. Dus dan zouden ze er idd een stukkie in vallen.

Auto is 4cm verlaagd :wink:

En het is idd 8,5j x17"
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

Bart(astra) schreef:
Melbo schreef:
gsipiloot schreef:er komen iig dikke vette brede wielen onder duitse style roeleert :D (maar wel in 17 inch..... :shutup: )
Ben benieuwd: 1) of je dat voor elkaar krijgt en 2) of dat er mooi uit gaat zien...
Tuurlijk gaat dat er mooi uitzien en past dat ! 8)
Afbeelding
dit is idd de bedoeling alleen dan de wielkasten iets verder naar buiten zodat de wielen nog verder naar buiten kunnen

ik heb dit weekend helaas geen tijd gehad om foto's te gaan maken maar alle spullen die ik thuis had liggen zijn ook al bij de spuiter beland ze gaan beginnen met de roest en dat wordt een hels karwei zei die :shock:
hij is er nogal slecht aan toe :cry: maar ik ga even kijken of ik deze week foto's kan maken want ik ben ook benieuwd ik heb hem al 6 weken nie meer gezien en ik mis hem wel heel erg nu!
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

k heb mega slecht nieuws gehad over mn trouwe gsi'tje!!

hij is er zo ontzettend slecht aan toe dat opmaken/restaureren eigenlijk zonde van mn geld is en dat ik waarschijnlijk een andere gsi moet gaan bemachtigen :cry:
ik ben echt een beetje ziek van t hele project ik breng een goed lopende gsi weg en ik krijg dadelijk een roestig hoopje ellende terug waar meer aan mankeerd als alle gsi's van de club bij elkaar :cry: :cry:

dus ik ga deze week de knoop door hakken ik heb een paar keuzes

keuze 1: een andere gsi kopen en alles overzetten en dan alsnog de uitbouw aan de wielkastenen de verdere kleine aanpassingen

keuze 2: een gsi kopen waar weinig tot niks aan mankeert met de prijs die daar aan vast zit en dan geen uitbouw (voorlopig)

keuze 3: een gsi turbo kopen en dan niks tot weinig meer doen aan de auto omdat mn geld dan op is

http://auto.marktplaats.nl/opel/9970618 ... &fta_ind=5

het zou dan gaan om deze astra
er is nog niks beslist maar dit zijn mijn keuzes
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

NIET een turbo kopen zonder extra geld achter de hand ! ! ! ! ! Dan ga je 100% op je smoel, en gaat er nóg een GSi naar de knoppen straks :(

plaats eens wat foto's van de ergste roestplekken, en overleg hierover evt met Niels en/of Maartje, als het echt niks meer wordt, kan je van het budget van de complete verbouwing wat je nu hebt liggen misschien gewoon een harde GSi kopen, en die gewoon op het gemakkie aanpassen naar je smaak :wink:

anders red je deze door jouw blok erin te swappen, heb je meteen een redelijk zeldzame kleur 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Optie 2.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

ik hou geld genoeg achter de hand hoor :wink:

maar ik wil in de toekomst ook een turboblok en bij deze ist al gedaan en hij ziet er goed uit t eerste wat ik doe is hem weer orgineel maken aan de buitenkant dan tenminste die rieger infinity set gaat eraf die rieger grille gaat er af de complete kofferbak gaat eraf ik wil er 1 met orginele zwarte kap die wielen gaan eraf ik heb namelijk alle spullen al liggen die erop moeten komen :D
maar als dat ding niet goed loopt of kei rot is dan hoeft t van mij ook nie!
tuurlijk een turbo is leuk maar t is nie leuk als je hem koopt en daarna heb je meteen veel kosten omdat t blok kut is ingebouwd of gewoon gaar
dan trap ik er ook nie in natuurlijk!

en mijn gsi is naar de voorkeuring geweest en toen hadden ze al anderhalf a4tje aan mankementen :shock:

@ sound
thanx voor de tip maar k wil per se een blauwe dat vind ik de mooiste kleur!

nu komt er nog bij dat de auto nie een klein beetje rot is maar echt verschrikkelijk rot (k zal proberen er zo snel mogelijk foto's van te posten) t subframe is krom er moet een kompleet nieuwe verlagingsset onder veerschotels rot en ga zo maar door
t advies van de garage en de schade hersteller was verkoop de wielen dan beur je nog iets en breng de rest maar naar de sloop :cry: :shock: :?
t is mooi klote allemaal!
Plaats reactie