Melbo ruilt roest voor Oranje
Melbo ruilt roest voor Oranje
Na mijn ongelukje op 13 november 2005 heb ik een deel van het verzekeringsgeld gebruikt om mijn Astra een goede restauratie te geven!
Hieronder een repo'tje ervan. Ik hoop dat jullie het net zo geslaagd vinden als ikzelf...
Eerst even wat dingen gedemonteerd:
Al snel komen de eerste roestplekken tevoorschijn:
Gelijk maar complete nieuwe schermen & dorpels erin, want die roest heb ik nu wel gezien. Maar toen het buitenscherm loskwam was het toch even schrikken. What the!
Voor de tankdop-vulopening heeft de schadehersteller zelf een nieuw plaatje gemaakt aangezien de originele niet meer door zijn leverancier te leveren was:
Ook onder en rond de accu zit veel roest. Denk dat bij één van de vorige eigenaren de accu een keer gelekt heeft & deze vervolgens al het accuzuur lekker zijn gang heeft laten gaan:
Van de binnenschermen is het verroeste stuk afgeslepen. Daarna even een stukje blank gemaakt, zodat de nieuwe rand erop gelast kan worden:
En dan krijgen we aan de andere kant zo'n resultaat:
Achterklep ook maar gelijk gedeeltelijk strakgezet (Opel-logo + wisser verwijderd):
Nieuwe schermpen en dorpels erin:
En toen stond hij braaf te wachten op zijn grondlak:
Witte pimpunit!
De scheur in de raamstijl (door toedoen van de electrische ramen) gelast & de gaten van de sproeiers in de motorkap dichtgelast:
En dan kunnen ook de losse onderdelen de cabine in voor een grondlakje:
Dan mijn nieuwe kleurtje even aanmengen! Eerste laag (rechts) en tweede parelmoerlaag (links):
Binnenkant gespoten:
Buitenkant gespoten:
Toen konden we weer gaan opbouwen. Gelukkig met wat hulp uit Zuid-Holland:
Marty:
En Daywalk3r:
Tnx guys!
De dag nadat de hulptroepen waren geweest ging ik eens onder mijn isolatiemat kijken, want het was nogal vochtig aan beide kanten. Hey is die roest nou oppervlakkig of niet? *Klak!*
Na wat porren en doen begon ik mezelf bijna Fred Flintstone te voelen:
De isolatiematten waren drijfnat! Ik heb ze uitgeknepen en zie hier het resultaat:
En nog voelde ze flink nat aan! Maar een paar nachtjes op een flink warme kachel deed wonderen.
Al die vocht komt uit mijn kachelradiateur vandaan. Deze was ongeveer een jaar geleden aan het einde van zijn latijn en kotste alle koelvloeistof uit. Ik wist niet direct waar het probleem zat en dacht zelf dat het mijn koppakking was die er tussenuit lag. Na een aantal litertjes bijvullen was het dus mijn kachelradiateur. En al die litertjes zaten dus vervolgens in mijn isolatiemat, maar die lag ONDER de vloerbekleding welke niet nat was! Zodoende dat al die vocht lekker zijn gang heeft kunnen gaan onder mijn voetjes...
Opgelost :
Nu nog even de binnenkanten tectyleren:
De onderkant van de dorpels, de wielkasten en de bodem hadden we een weekje daarvoor al met Bitac doordrenkt! Voorlopig wil ik geen roest meer zien!
En zie hier het eindresultaat! *Melbo is trots* :
Hieronder een repo'tje ervan. Ik hoop dat jullie het net zo geslaagd vinden als ikzelf...
Eerst even wat dingen gedemonteerd:
Al snel komen de eerste roestplekken tevoorschijn:
Gelijk maar complete nieuwe schermen & dorpels erin, want die roest heb ik nu wel gezien. Maar toen het buitenscherm loskwam was het toch even schrikken. What the!
Voor de tankdop-vulopening heeft de schadehersteller zelf een nieuw plaatje gemaakt aangezien de originele niet meer door zijn leverancier te leveren was:
Ook onder en rond de accu zit veel roest. Denk dat bij één van de vorige eigenaren de accu een keer gelekt heeft & deze vervolgens al het accuzuur lekker zijn gang heeft laten gaan:
Van de binnenschermen is het verroeste stuk afgeslepen. Daarna even een stukje blank gemaakt, zodat de nieuwe rand erop gelast kan worden:
En dan krijgen we aan de andere kant zo'n resultaat:
Achterklep ook maar gelijk gedeeltelijk strakgezet (Opel-logo + wisser verwijderd):
Nieuwe schermpen en dorpels erin:
En toen stond hij braaf te wachten op zijn grondlak:
Witte pimpunit!
De scheur in de raamstijl (door toedoen van de electrische ramen) gelast & de gaten van de sproeiers in de motorkap dichtgelast:
En dan kunnen ook de losse onderdelen de cabine in voor een grondlakje:
Dan mijn nieuwe kleurtje even aanmengen! Eerste laag (rechts) en tweede parelmoerlaag (links):
Binnenkant gespoten:
Buitenkant gespoten:
Toen konden we weer gaan opbouwen. Gelukkig met wat hulp uit Zuid-Holland:
Marty:
En Daywalk3r:
Tnx guys!
De dag nadat de hulptroepen waren geweest ging ik eens onder mijn isolatiemat kijken, want het was nogal vochtig aan beide kanten. Hey is die roest nou oppervlakkig of niet? *Klak!*
Na wat porren en doen begon ik mezelf bijna Fred Flintstone te voelen:
De isolatiematten waren drijfnat! Ik heb ze uitgeknepen en zie hier het resultaat:
En nog voelde ze flink nat aan! Maar een paar nachtjes op een flink warme kachel deed wonderen.
Al die vocht komt uit mijn kachelradiateur vandaan. Deze was ongeveer een jaar geleden aan het einde van zijn latijn en kotste alle koelvloeistof uit. Ik wist niet direct waar het probleem zat en dacht zelf dat het mijn koppakking was die er tussenuit lag. Na een aantal litertjes bijvullen was het dus mijn kachelradiateur. En al die litertjes zaten dus vervolgens in mijn isolatiemat, maar die lag ONDER de vloerbekleding welke niet nat was! Zodoende dat al die vocht lekker zijn gang heeft kunnen gaan onder mijn voetjes...
Opgelost :
Nu nog even de binnenkanten tectyleren:
De onderkant van de dorpels, de wielkasten en de bodem hadden we een weekje daarvoor al met Bitac doordrenkt! Voorlopig wil ik geen roest meer zien!
En zie hier het eindresultaat! *Melbo is trots* :
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Kijk kijk kijk!!! Goed bezig geweest...
We flauw om al die plaatjes op te sparen en ons tijden in het ongewisse te laten...
Goed om te zien dat er toch nog GSi's veel rotter zijn dan die van mij was...
Maar Melbo: Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Ziet er goed uit man, het eindresultaat!
We flauw om al die plaatjes op te sparen en ons tijden in het ongewisse te laten...
Goed om te zien dat er toch nog GSi's veel rotter zijn dan die van mij was...
Maar Melbo: Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Ziet er goed uit man, het eindresultaat!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Tnx voor de toffe reacties!
Uiterlijk blijft voorlopig wel zo. Ik ben niet echt van de dikke bumpers en de grote spoilers. Ik vind een Astra standaard wel netjes. Alleen de Riegergril vind ik wel een mooie toevoeging hebben op het geheel i.c.m. de angel eyes.
Ben nog wel bezig mijn dashbord aan te passen voor het monteren van 3 meters, maar dat volgt nog...
Uiterlijk blijft voorlopig wel zo. Ik ben niet echt van de dikke bumpers en de grote spoilers. Ik vind een Astra standaard wel netjes. Alleen de Riegergril vind ik wel een mooie toevoeging hebben op het geheel i.c.m. de angel eyes.
Ben nog wel bezig mijn dashbord aan te passen voor het monteren van 3 meters, maar dat volgt nog...
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
Wel tof dat je hier net op het forum komt en gelijk zo gericht je vraag stelt zonder een reactie te geven of jezelf voor te stellen...watdoyouknow schreef:hoeveel heeft het spuiten gekost?
4200 euro...
Laatst gewijzigd door Melbo op 22 jul 2006 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ghi...whatah is al een oudgediende, maar ik denk dat ie zijn account opnieuw heeft aangemaakt
http://gsi.vanmeenen.net/forum/viewtopi ... 75d5147d6a
Toch nog gelukt dus
http://gsi.vanmeenen.net/forum/viewtopi ... 75d5147d6a
Toch nog gelukt dus
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)