Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 08 jun 2014 16:24

Weer eens tijd voor een update;

Inmiddels ongeveer 3000km met de v6 gereden nu.
Helaas wel weer een paar akkefietjes...
Massa los gerammeld waardoor de astra afsloeg en niet meer wilde starten. Massa zorgde voor kapotte mega zekering van 60A :shock:
En en probleempje met een doorgeschuurde kabel van de kabelboom (deels mijn eigen schuld)

De astra is weer op de zomerwielen gezet en ook uitgelijnd.
Dit omdat ik de veerpoorrubbers en lagers heb vervangen voor verse (in de hoop dat de astra iets omhoog ging), en de abs sensor is vervangen.
Ook is de eerste "inloopolie" inmiddels vervangen incl filter, alsook die van de f28.

Auto ligt nog steeds veel te laag naar mijn zin.
Ook is de rechter veerpootrubber al aan het inscheuren.
Dus er moet een oplossing komen, en daar ben ik nog hard over aan het denken.
Schroefset zou het beste zijn, maar is erg duur en de auto moet zo goed mogelijk rijdend blijven dus ik kan geen veerpoten gaan opsturen.
Het lastige is dat ik de astra graag weer op 40mm lager wil hebben, maar ik weet niet wat hij doet met welke veren.
Misschien maar eens gewoon de originele gsi veren erop.

Ook kwa koeling ben ik er nog niet uit. Ik mis nog een paar voorschakelweerstanden die bij de blowers moeten. En dan is het nog een heel uitpluiswerk om het airco gedeelte uit de draadboom te krijgen. Dus voorlopig zelf maar nakoelen met de fan op de geschakelde plus.
En ik kan nu uit ervaring zeggen dat de koelwatertemp, na afzetten van de motor, nog behoorlijk oploopt :shock:

Wat ik al wel voor elkaar gekregen heb, is een complete kabelboom met stuurapparaat incl chip geschreven voor een x32se via een Duitser.
Deze set is van de week binnen gekomen, en gaat er hopelijk binnenkort in, zodat alles weer klopt.
Nu loopt de motor te rijk en doet omgeveer 1 op 7

Ook is er een nieuwe radio gekomen omdat mijn display last van uitval heeft;
Alpine CDA 9886-r met soundprocessor en inmeetmicrofoon

Morgen voor de tweede meeting dit jaar in Zonhoven.
(Racewars mochten we de poort niet meer in omdat het vol stond)

Foto's volgen nog van dit alles
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11157
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Swifterbant
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Laagvlieger » 08 jun 2014 17:27

Nog wat kleine puntjes op de i te zetten dus!
Koeling heb ik trouwens nooit problemen mee gehad.
Heb zelf ook niets gebruikt van de originele bekabeling en zelf een kabelboom gemaakt om het geheel wat simpeler te houden dmv die extra switch voor de nakoeling na het afzetten idd.
Heb daar een toen een relais schakeling voor bedacht.

En das een mooie Alpine radio. Ik had de voorloper ervan in de GSi liggen.
En de halve subwoofer setup uit de GSi ligt nu in de Chevy :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 08 jun 2014 22:10

Dus jij moest steeds zelf de nakoeling aanzetten Marcel ?

Ik wil het liefst dat de extra waterpomp na blijft draaien én de twee fans ook.

Bij een vectra b is dat een schakeling van 7 relais ongeveer (icm airco)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9002
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door RedBill » 09 jun 2014 08:34

Veel werk alles bij elkaar Bart. Kun je nog aardig wat hoofdbrekens over hebben. Maar aan de andere kant is dat ook wel het coole aan een hobby: dat er nog dingen te doen blijven.
De juiste veren vinden is inderdaad nog wel een pain in the ass.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11157
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Swifterbant
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Laagvlieger » 09 jun 2014 09:24

Neej Bart. Volledig automatisch.
Ik had zelf een relais schakeling gemaakt met de thermoschakelaar die op de cilinderbrug zit.
Deze stuurde de elektrische waterpomp en dat blazertje voor de dynamokoeler om te zorgen voor een beetje flow.
De hoofdfan van de radiateur stuurde ik NIET aan. Die zat gewoon op de thermoswitch in de radiateur zelf.
Dat is naar mijn mening ook niet nodig. Probleem is de warmteophoping na het uitzetten van de motor in de cilinderkop. Temperatuur op zich stijgt niet want de motor loopt niet meer. alleen het hoopt zich op door gebrek aan circulatie. Als je dat wegpompt het koelsysteem in dan wordt die warmte verspreid en is het niet nodig die grote fan aan te zetten. Sowieso zit er in de radiateur ook een thermoswitch mocht het te heet worden maar das bij mij nooit het geval geweest.
Superstabiele temperatuur ook na het afzetten van de motor. Hij steeg niet meer want het wordt gewoon weggepompt en afgevlakt.
Simpel schema en het werkte perfect bij mij.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 10 jun 2014 15:21

Laagvlieger schreef:Neej Bart. Volledig automatisch.
Ik had zelf een relais schakeling gemaakt met de thermoschakelaar die op de cilinderbrug zit.
Deze stuurde de elektrische waterpomp en dat blazertje voor de dynamokoeler om te zorgen voor een beetje flow.
De hoofdfan van de radiateur stuurde ik NIET aan. Die zat gewoon op de thermoswitch in de radiateur zelf.
Dat is naar mijn mening ook niet nodig. Probleem is de warmteophoping na het uitzetten van de motor in de cilinderkop. Temperatuur op zich stijgt niet want de motor loopt niet meer. alleen het hoopt zich op door gebrek aan circulatie. Als je dat wegpompt het koelsysteem in dan wordt die warmte verspreid en is het niet nodig die grote fan aan te zetten. Sowieso zit er in de radiateur ook een thermoswitch mocht het te heet worden maar das bij mij nooit het geval geweest.
Superstabiele temperatuur ook na het afzetten van de motor. Hij steeg niet meer want het wordt gewoon weggepompt en afgevlakt.
Simpel schema en het werkte perfect bij mij.
Als je daar het schema nog van hebt, hou ik me aanbevolen (als back up plan)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 10 jun 2014 16:01

Afbeelding
Nieuwe veerpootlagers en topmounts

Afbeelding
Onderste rubber waar veer op ligt ook vervangen (waren zowat niet meer aanwezig)
Blauwe ring is een modificatie destijds van een vectra c tegen kraken (had ik nog liggen, dus waarom ook niet)

Afbeelding
Dit was het metaal wat na het inlopen is blijven hangen (alu delen zitten daar uiteraard nog niet eens bij..)

Afbeelding
Zoals ik al zei "te laag" staat wel op een stoeptegel aan die kant, wat een paar mm scheelt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ICE update
Afbeelding
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 20:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door TurboTim » 10 jun 2014 17:55

Bart heb je al aan een 195/40/17 bandje voor gedacht voor iets meer speling
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11157
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Swifterbant
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Laagvlieger » 10 jun 2014 18:01

Schema had ik ooit op een papiertje gekrabbelt.
Maar was niet moeilijk. +30 op de thermoswitch tussen de cilinderbaken.
Die een relais laten schakelen. En op dat relais de dynamokoeler en de waterpomp.
Wou je een stap verder (dus ook de radiateur blower) dan zet je op de die thermoswitch ook een +30 ipv een +15.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 10 jun 2014 21:45

Laagvlieger schreef:Schema had ik ooit op een papiertje gekrabbelt.
Maar was niet moeilijk. +30 op de thermoswitch tussen de cilinderbaken.
Die een relais laten schakelen. En op dat relais de dynamokoeler en de waterpomp.
Wou je een stap verder (dus ook de radiateur blower) dan zet je op de die thermoswitch ook een +30 ipv een +15.
Thanx.
Thermoswitch tussen de cilinderbanken heeft een x25xe niet. Maar kan gemaakt worden..

@Foxs
Banden zijn net nieuw en ik wil niet smaller.
Sowieso vind ik de auto net te laag, dus oplossen maar
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11157
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Swifterbant
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Laagvlieger » 10 jun 2014 22:11

Dan idd even zo'n brugje van de C25XE erop.
Dat is de plaats waar de warmte ophoopt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 10 jun 2014 22:16

Laagvlieger schreef:Dan idd even zo'n brugje van de C25XE erop.
Dat is de plaats waar de warmte ophoopt.

Brug is volgens mij wel hetzelfde.
Alleen dan met twee banjobouten ipv 1 en een sensor
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9002
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door RedBill » 10 jun 2014 22:36

Gaaf om hier zo weer de voortgang te zien!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3085
Lid geworden op: 06 jan 2012 00:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door astra-gsi-666 » 10 jun 2014 23:44

zo laag ziet er gruwelijk bruut uit, :worship: :worship: :thumbsup: .
dat is zo vet,kun je nu nog een beetje sturen.
danny gsi 666

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 11 jun 2014 15:21

Afbeelding

...na ongeveer1200km / 2 maanden (met 129kg extra gewicht, voornamelijk op de vooras)
waren ook erg goedkope ebay dingen. Heb nu verstevigde besteld
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9002
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door RedBill » 11 jun 2014 21:01

Heb ook 1x imitatie veerpootrubbers gehad. Ook binnen een jaar gescheurd, zonder extra gewicht op de vooras. Daarna weer originele gehaald bij de dealer. Alweer 4 jaar en nog puntgaaf.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 11 jun 2014 21:25

Afbeelding

Deze heb ik nu besteld.

Hoop dat ze wat meer kunnen hebben
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9002
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door RedBill » 11 jun 2014 22:28

We zullen het zien!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Astrid_fahrer » 13 jun 2014 15:24

Zijn die andere rubbers van Streetstar of zoiets toevallig? Die hadden wij ook op onze E Kadett. Wat een rotzooi was dat zeg.

Verder mooie vooruitgangen om te zien :) Ik dacht dat Petrolhead nog een schroefset aanbood voor een Astra F? Is wel voor een 1.6 bedoeld maar misschien met andere veren goed te gebruiken?

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Erwin_dude » 16 jun 2014 09:15

veerpootrubbers van ebay is echt rommel, zelf ook ondervonden

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 03 mar 2015 20:59

Tijdje niet op het forum geweest.

Met de Astra is het op het moment niet zo best.
Na een jaar gereden te hebben, is hij toch weer behoorlijk olie gaan verbruiken.
Mede met een stel remleidingen die opgefrist moeten worden voor de apk heb ik een tijdje terug net voor de winter besloten de astra maar weer stil te zetten.
En daarbij is het eigenlijk ook wel gebleven.
Wat de oorzaak is van het olie verbruik zou ik zo niet weten, en eerlijk gezegd had ik er ook even geen zin meer in om me daar weer mee bezig te gaan houden.
Met de winter voor de deur werd het allemaal een beetje lastig. Dus geschorst maar weer.

De hemelbekleding is na 22 jaar ook moe geworden en begon te hangen. Dus wie nog iets weet/heeft ?

Mijn nieuwe vervoer is een Polo geworden.
Was een dubio tussen een Polo 6n of een Corsa B, vooral omdat hij straks ook weer gemakkelijk te verkopen moet zijn.
Helaas hebben beide types behoorlijke roest issues.
Dus uiteindelijk een Polo geworden die nagenoeg roestvrij is.

Bedoeling was om hiermee in elk geval maar eens de winter door te komen.
En met alleen een kleine waterlekkage (verstopte afwateringen in de parafaan) is dat goed gelukt

Echter zijn we inmiddels in blijde verwachting van onze tweede zoon (medio Juli) :-D
Dus nu heb ik het helemaal druk (en wordt nog erger haha)

Dus de vooruitzichten voor de astra zijn in 2015 nihil

Staat lekker op de zomerwielen aan de lader onder de carport
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

renej
forum-gebruiker
Berichten: 852
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door renej » 03 mar 2015 21:32

Bart(astra) schreef:Tijdje niet op het forum geweest.

Met de Astra is het op het moment niet zo best.
Na een jaar gereden te hebben, is hij toch weer behoorlijk olie gaan verbruiken.
Mede met een stel remleidingen die opgefrist moeten worden voor de apk heb ik een tijdje terug net voor de winter besloten de astra maar weer stil te zetten.
En daarbij is het eigenlijk ook wel gebleven.
Wat de oorzaak is van het olie verbruik zou ik zo niet weten, en eerlijk gezegd had ik er ook even geen zin meer in om me daar weer mee bezig te gaan houden.
Met de winter voor de deur werd het allemaal een beetje lastig. Dus geschorst maar weer.

De hemelbekleding is na 22 jaar ook moe geworden en begon te hangen. Dus wie nog iets weet/heeft ?

Mijn nieuwe vervoer is een Polo geworden.
Was een dubio tussen een Polo 6n of een Corsa B, vooral omdat hij straks ook weer gemakkelijk te verkopen moet zijn.
Helaas hebben beide types behoorlijke roest issues.
Dus uiteindelijk een Polo geworden die nagenoeg roestvrij is.

Bedoeling was om hiermee in elk geval maar eens de winter door te komen.
En met alleen een kleine waterlekkage (verstopte afwateringen in de parafaan) is dat goed gelukt

Echter zijn we inmiddels in blijde verwachting van onze tweede zoon (medio Juli) :-D
Dus nu heb ik het helemaal druk (en wordt nog erger haha)

Dus de vooruitzichten voor de astra zijn in 2015 nihil

Staat lekker op de zomerwielen aan de lader onder de carport
zoek je een hemeltje met of zonder schuifdak?

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 03 mar 2015 22:16

renej schreef:
Bart(astra) schreef:Tijdje niet op het forum geweest.

Met de Astra is het op het moment niet zo best.
Na een jaar gereden te hebben, is hij toch weer behoorlijk olie gaan verbruiken.
Mede met een stel remleidingen die opgefrist moeten worden voor de apk heb ik een tijdje terug net voor de winter besloten de astra maar weer stil te zetten.
En daarbij is het eigenlijk ook wel gebleven.
Wat de oorzaak is van het olie verbruik zou ik zo niet weten, en eerlijk gezegd had ik er ook even geen zin meer in om me daar weer mee bezig te gaan houden.
Met de winter voor de deur werd het allemaal een beetje lastig. Dus geschorst maar weer.

De hemelbekleding is na 22 jaar ook moe geworden en begon te hangen. Dus wie nog iets weet/heeft ?

Mijn nieuwe vervoer is een Polo geworden.
Was een dubio tussen een Polo 6n of een Corsa B, vooral omdat hij straks ook weer gemakkelijk te verkopen moet zijn.
Helaas hebben beide types behoorlijke roest issues.
Dus uiteindelijk een Polo geworden die nagenoeg roestvrij is.

Bedoeling was om hiermee in elk geval maar eens de winter door te komen.
En met alleen een kleine waterlekkage (verstopte afwateringen in de parafaan) is dat goed gelukt

Echter zijn we inmiddels in blijde verwachting van onze tweede zoon (medio Juli) :-D
Dus nu heb ik het helemaal druk (en wordt nog erger haha)

Dus de vooruitzichten voor de astra zijn in 2015 nihil

Staat lekker op de zomerwielen aan de lader onder de carport
zoek je een hemeltje met of zonder schuifdak?
Met (origineel) schuifdak
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5654
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door GSI Racer » 03 mar 2015 22:46

Jammer Bart,
soms gaan andere dingen gewoon voor.

Astra komt wel weer :thumbsup:

wat had je allemaal aan de V6 gedaan om het olieverbruik op te lossen?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10407
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>

Bericht door Bart(astra) » 03 mar 2015 23:58

Koppen zijn gereviseerd
Zuigerveren zijn vervangen
Carterventilatiehuis is vervangen

Eigenlijk is heel de motor gereviseerd.
Maar volgens mij heb ik destijds nog wel de compressie (koud) gemeten, en die was niet ok
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Plaats reactie