Astra x18xe Sport

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Jerremy »

Zeker, ik vind ook een hele mooie auto ! Mooie kleur, en ziet er echt nog netjes uit overall, mooie kleur, leuke wielen, totaalplaatje zo met de GSI voorbumper ziet er echt goed uit !

Dank voor de foto zo van voorzijde zonder met koplompen/grille eruit. Ik zie nu dat er een stukje/randje van de bumper wat onder de koplampen zit eraf geslepen is ? dit denk om de fase grille passend te maken denk ik zo.. Aangezien ik er zelf nu ook mee bezig ben en graag een gsi bumper wil monteren geeft me dit een goed beeld erbij ! :thumbsup:

Mooi werk verder, leuk om te zien. Het zijn 'm vaak ook de kleine dingen/upgrades bij elkaar die echt het verschil maken !
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door pascal1109 »

Lekker bezig daar, auto knapt al lekker op :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Jerremy schreef:Dank voor de foto zo van voorzijde zonder met koplompen/grille eruit. Ik zie nu dat er een stukje/randje van de bumper wat onder de koplampen zit eraf geslepen is ? dit denk om de fase grille passend te maken denk ik zo.. Aangezien ik er zelf nu ook mee bezig ben en graag een gsi bumper wil monteren geeft me dit een goed beeld erbij ! :thumbsup:
Dat randje is er inderdaad af geslepen. Dat viel ons ook op bij het demonteren van de grille en koplampen. Wij verwachten ook dat dit gedaan is om de grille er makkelijker in te krijgen....
Wel gaan we dit zelf even netjes maken, want nu ziet het er een beetje afgeraffeld uit. Dan kan natuurlijk niet :P
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

@ Ronald, Danny en Pascal
Dank voor de leuke reacties.

Het is de bedoeling dat we er elke week weer wat aan doen zodat hij er van het voorjaar weer mooi bij staat.
Dan mag hij samen met de cabrio mee naar wat meetings :D
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door opel friend forever »

Je pakt het aardig aan. Neem je er de tijd voor. Keulen en Aken zijn immers ook niet op een dag gebouwd.

Groetjes Peter,

ps misschien dat we ons komende zomer zullen treffen
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door astra-gsi-666 »

opel friend forever schreef:Je pakt het aardig aan. Neem je er de tijd voor. Keulen en Aken zijn immers ook niet op een dag gebouwd.

Groetjes Peter,

ps misschien dat we ons komende zomer zullen treffen
ja die net zo goed bezig als jou peter.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Vincent_R »

opel friend forever schreef:Je pakt het aardig aan. Neem je er de tijd voor. Keulen en Aken zijn immers ook niet op een dag gebouwd.

Groetjes Peter,
ps misschien dat we ons komende zomer zullen treffen
Hoi Peter,
leuk dat je een reactie achter laat :)
Ons doel is absoluut om het goed aan te pakken en alles weer in nette staat terug te brengen (met als extra hier en daar een kleine verandering).
We nemen er absoluut onze tijd voor, elk weekend een beetje klussen zodat we lekker bezig blijven. Tevens omdat we komende zomer samen met de cabrio naar wat meetings willen, dus dan moet hij er wel netjes bij staan (naar onze standaard).

Zou leuk zijn als we elkaar dan weer treffen!
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Jerremy »

_Alina_ schreef:
Jerremy schreef:Dank voor de foto zo van voorzijde zonder met koplompen/grille eruit. Ik zie nu dat er een stukje/randje van de bumper wat onder de koplampen zit eraf geslepen is ? dit denk om de fase grille passend te maken denk ik zo.. Aangezien ik er zelf nu ook mee bezig ben en graag een gsi bumper wil monteren geeft me dit een goed beeld erbij ! :thumbsup:
Dat randje is er inderdaad af geslepen. Dat viel ons ook op bij het demonteren van de grille en koplampen. Wij verwachten ook dat dit gedaan is om de grille er makkelijker in te krijgen....
Wel gaan we dit zelf even netjes maken, want nu ziet het er een beetje afgeraffeld uit. Dan kan natuurlijk niet :P
Ok ! idd denk ook vanwege de passing van de grille.

Nogmaals, echt mooi om te zien hoe jullie dat doen ! Echt top ! :P
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Vincent_R »

Jerremy schreef:
_Alina_ schreef:
Jerremy schreef:Dank voor de foto zo van voorzijde zonder met koplompen/grille eruit. Ik zie nu dat er een stukje/randje van de bumper wat onder de koplampen zit eraf geslepen is ? dit denk om de fase grille passend te maken denk ik zo.. Aangezien ik er zelf nu ook mee bezig ben en graag een gsi bumper wil monteren geeft me dit een goed beeld erbij ! :thumbsup:
Dat randje is er inderdaad af geslepen. Dat viel ons ook op bij het demonteren van de grille en koplampen. Wij verwachten ook dat dit gedaan is om de grille er makkelijker in te krijgen....
Wel gaan we dit zelf even netjes maken, want nu ziet het er een beetje afgeraffeld uit. Dan kan natuurlijk niet :P
Ok ! idd denk ook vanwege de passing van de grille.
Nogmaals, echt mooi om te zien hoe jullie dat doen ! Echt top ! :P
Als we de voorbumper er af hebben zal ik wat foto's voor je maken als je wilt.
Dank voor je compliment. Qua niveau van het oog voor detail en afwerking moet hij het zelfde gaan worden als mijn cabrio, dus vandaar dat we alles graag goed aanpakken.
Hij moet er van de zomer op meetings wel naast mogen staan natuurlijk, hahaha :P
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door opel friend forever »

Hallo Vincent, dat elkaar treffen komende zomer gaat zeker wetens gebeuren. Al was het maar om die heerlijke koffie en peuk op de lippen.

Praten over onze auto's en gaande projecten hoort er jammer genoeg ook bij. :clown:

Alina sorry voor het besmetten van je topic met klink-klare onzin.

Groetjes uit een regenachtig zuiden des vaderlands, en GOD SAFE THE KING
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door AlexAstra »

Nette Astra heb je erbij :D

leuk om te volgen!
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Hoi Peter,
Volgend jaar zullen we zeker op diverse meetings zijn, dus dan zullen we elkaar zeker en vast nog treffen!

@Alex
Dankje! Ben er zelf ook erg blij mee :)
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Aangezien we komend weekend niet veel tijd hebben om aan de Astra te klussen, hebben we deze week in de avonduurtjes o.a. de kleppendeksel even snel opgeknapt.
Natuurlijk voorzien van nieuwe pakkingen, ontdaan van alle olie afzetting en voorzien van nieuwe RVS boutjes en ringetjes.
Het is weliswaar geen 100% resultaat, maar het ziet er in ieder geval weer netjes uit. En dit blok hoeft geen prijzen te winnen haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond of morgen even monteren. Dan kan de auto ten minste gewoon weer gestart worden als het nodig is :)
Nu staat hij er maar zielig bij.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door AlexAstra »

Lekker bezig!
Als je het kleppen deksel wat sportiever wilt maken, je bougie deksel even rood spuiten!
Een tip met leuk resultaat :wink:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door RedBill »

Mooi hoor! En zo relaxed, een astra met airco!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

We hebben er expres voor gekozen om het kleppendeksel simpel te houden, vandaar maar 1 kleur :)
@Redbill, airco is zeker super fijn. Hebben we van de zomer de keuzen of met het dak open (in de cabrio) of in deze lekker met de airco aan :D

De kleppendeksel is inmiddels weer gemonteerd met natuurlijk een nieuwe pakking en o-ringetjes:
Afbeelding

Toch wel een verschil. Ziet er (vind ik persoonlijk) een stuk strakker uit en het oogt allemaal weer lekker fris:
Afbeelding

De zondag hebben we besteed aan het ontleden van de koplampen, met als doel deze te 'smoken'. Nu heeft één van de twee zich gewonnen gegeven. Nadat ze in het hete water hadden gelegen kwam van één van de koplampen het glas half los. Na wat gepruts is deze helemaal los gekomen.
De andere geeft zich maar niet gewonnen terwijl ze van de zelfde fabrikant (Valeo) af komen..... Maargoed, ik geef niet snel op dus dit komt goed!
Hierbij alvast de foto's van de ene behuizing:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vincent heeft zich ondertussen bezig gehouden met de ruitenwisserarmen. Deze waren een beetje verroest en de lak was door steenslag niet zo mooi meer. Deze zijn ontdaan van de lak en geschuurd waarna ze voorzien zijn van diverse nieuwe lagen zwarte lak:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Ray »

Goed gelukt zo, die koplamp. Reflector en glas ongeschonden gehouden, super!
Ga je ook nog iets met de richtingaanwijzers doen, wat betreft donkerder maken?
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door oenatje »

netjes zeg.

al vind ik het klepdeksel iets minder geslaagd omdat de bougie afdekkap dezelfde kleur heeft als de rest van de deksel.
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door AlexAstra »

Gaaf geworden die koplampen! Goede tip om te onthouden :D
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Jerremy »

Inderdaad zeg, mooi gedaan die koplampen !! Ziet er echt keurig uit ! :thumbsup:

Echt een leuk projectje dit.. Zeer leuke auto zo, met name door de kleur, wielen en gsi bumper !
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Dank voor de leuke reacties!
Vind de koplamp zelf ook best goed geluk, erg tevreden mee in ieder geval.

Afgelopen weekend bij Stefan geweest om wat onderdelen op te halen. Onder andere een setje GSI achterlichten mee genomen.
Dus zondag even naar de auto geweest omdat we erg benieuwd waren....
Oude er uit gehaald (helaas 1 gesneuveld omdat ze deze vast hadden geplakt):
Afbeelding

En de GSI lampen er in gezet:
Afbeelding

Persoonlijk vind ik het mooier staan bij de auto :)

Tevens van het weekend de koplampen en knipperlichten weer vast gekit en omdat ik niet kon wachten gisteren vast de lamp en knipperlichten die klaar zijn terug (los) in de auto gehangen.
Hier is het verschil goed te zien tussen het donker gemaakte knipperlicht en een originele koplamp:
Afbeelding

Deze kant in klaar. Zowel een donker knipperlicht als koplamp:
Afbeelding

Gelijk even gekeken naar de licht opbrengst. Deze is gelijk aan de originele lamp, dus veracht geen problemen met de APK enzo.
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Afgelopen weekend niet heel veel aan de Astra gedaan.
Vrijdag avond hebben we de voorbumper er af gehaald om deze wat op te knappen. Hier zaten redelijk wat beschadigingen op van steenslag, de lak was in slechte staat en de rubberen lip hadden ze met schroeven vast gedraaid in het midden....
Vergeet het bijna, ook hebben we de koelvloeistof er af laten lopen en het systeem weer voorzien van vers koelmiddel (dat was ook wel nodig) :)

Dus de bumper er af gehaald en gelijk alles even netjes schoongemaakt daarachter:
Afbeelding

Thuis wat spotrepair uitgevoerd en hele bumper geschuurd met korrel 3000 om kleine beschdigingen er uit te schuren en de lak weer tot leven te brengen:
Afbeelding

Tevens de rubber lip goed schoongemaakt en voorzien van een coating zodat dit weer mooi zwart kijkt. Het is natuurlijk geen nieuwe, maar het ziet er al stukken beter uit!

Zondag was dat allemaal klaar en zijn we even langs de bouwmarkt gereden om RVS boutjes, moertjes en ringen te halen waarmee de lip weer netjes gemonteerd kan worden.
Afbeelding

Uiteindelijk zat alles weer op zijn plek en kon de bumper terug gehangen worden. Ook gelijk aan een kant de verlichting weer gemonteerd, zo begint het toch alweer een beetje op een auto te lijken :D
Afbeelding

In de toekomst op zoek naar een andere GSI voorbumper en een nette rubberen lip, maar voor de 'time being' ziet dit er al weer beter uit!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door pascal1109 »

Wat heb je op de rubber lip gedaan om hem er weer zgan uit te laten zien?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Vincent_R »

pascal1109 schreef:Wat heb je op de rubber lip gedaan om hem er weer zgan uit te laten zien?
Gyon Trim ;)
https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q ... KIT_102615

Zijn wel meer middeltjes voor om het netjes zwart te krijgen, maar dit blijft het langste zitten. Kan overigens voor alle plastic delen gebruikt worden die je weer netjes zwart wilt hebben.

Een goedkoper alternatief is dit:
https://www.carclean.nl/product/Auto_Fi ... 250_102143
Verder ook goed, blijft enkel wat minder lang zitten, maar denk ik wel een betere keus wanneer je niet veel aan de auto poetst.
Met de bovenste optie doe je namelijk erg lang waardoor het product verloren gaat en je het op een gegeven moment weg kan gooien... dat is ook zonde natuurlijk.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door oenatje »

dat moet ik ook hebben die quom trim
Plaats reactie