Astra x18xe Sport

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Zoals in mijn voorstel topic gezegd, heb ik sinds een aantal dagen mijn eerste hobby auto.
Het is een Astra F x18xe Sport geworden uit '96.


Vrijdag 6 november is de auto opgehaald. Hierbij een aantal foto's van hoe de auto er bij stond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd, 'stond' want bij terugkomst van vakantie is hij direct (na een grondige wasbeurt) naar de loods gereden zodat er aan geklust kan worden!


Zaterdag 14 november bij Raymond langs geweest om o.a. onbeschadigde binnenbekleding van de kofferklep op te halen. Deze was in de Astra namelijk niet meer mooi en er ontbrak een groot gedeelte. Ook was er een derde remlicht gemonteerd welke met lelijke parkers was vastgezet....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een grondige schoonmaakbeurt (dank voor de tip 'Redbill') is de nieuwe binnenbekleding weer mooi!
Afbeelding

Afbeelding


Zondag de 15e druk bezig geweest met klussen. Onder andere toen de bekleding van de kofferbak gemonteerd zoals hierboven te lezen.
Tevens de auto op bokken gezet zodat de wielkasten schoongemaakt konden worden. Wanneer dat gedaan was hebben we de veerpoten en remklauwen voorzien van nieuwe lak zodat het er allemaal weet netjes uit ziet straks.
Afbeelding

Omdat de auto toch op bokken staat, gelijk maar even de achterbumper er af gehaald om daarachter te controleren op roest. Toen deze er toch af was de trekhaak maar even opgefrist en voorzien van een aantal lagen zwart:
Afbeelding

Om de achterbumper een wat nettere look te geven deze voorzien van een chrome bies:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verder staat de auto in goed gezelschap. Voorbeeld van hoe hij uiteindelijk moet worden qua netheid staat er achter :shiny:
Afbeelding


Dit is alvast een klein begin, de rest van het project zal met regelmaat geüpdatet worden!
Laatst gewijzigd door _Alina_ op 20 nov 2015 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Mr.F »

Mooi project en zoals ik tegen Vincent ook al zei ziet hij er echt nog strak uit :thumbsup:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Laagvlieger »

Mooie knutselruimte!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door RedBill »

Lekkere ruimte hebben jullie daar, en goed bezig geweest. Mooi om te zien dat je ook op de details let!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door astra-gsi-666 »

mooi astra man,ziet erg strak uit.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Mr.F schreef:Mooi project en zoals ik tegen Vincent ook al zei ziet hij er echt nog strak uit :thumbsup:
Hij heeft zo zijn roestplekjes maar die vallen gelukkig erg mee.
Na de winter zal de Astra ook naar de schadehersteller gaan om hem weer helemaal strak te maken :shiny:
Laagvlieger schreef:Mooie knutselruimte!
Werkt wel fijn ja uit weer en wind en lekker het kacheltje aan!
RedBill schreef:Lekkere ruimte hebben jullie daar, en goed bezig geweest. Mooi om te zien dat je ook op de details let!
Hij moet er uiteindelijk weer helemaal tip-top bij staan, dan zijn de details zeker zo belangrijk ;)
astra-gsi-666 schreef:mooi astra man,ziet erg strak uit.
danny gsi 666
Dank!
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door astra-gsi-666 »

graag gedaan,heb ook een project astra GSI.
kijk maar eens bij mijn project topic en voorstel
topic.veel lees plezier.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Vanavond ook weer even naar de Astra geweest om wat kleine klusjes te doen.
De wielkasten zijn voorzien van een goede laag protectie om te voorkomen dat er roestvorming ontstaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens de motorruimte een opfrisbeurtjes gegeven. Alles is weer netjes schoon nu. Helaas was het tankje van de ruitenwisservloeistof niet makkelijk goed schoon te krijgen dus maar eentje uit de voorraad doos gehaald :)
Afbeelding

Afbeelding


Van de week kunnen de wielen er weer onder zodat hij van de bokjes af kan. Dan kunnen we van het weekend de binnenkant van de Astra goed schoon gaan maken.
Vandaag wel alvast een nieuwe lederen handremhoes en pookhoes besteld :shiny:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door pascal1109 »

Kijk dat gaat zeker wel wat moois worden zo.
Mooie kleur ook 8)

Ik heb nog wel (volgens mij blauwe) GSi skirts en er slingert volgens mij ook nog wel een achterbumper rond in mijn schuur...indien je interesse hebt.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Jerremy »

Mooie auto inderdaad ! 8) Mooie kleur, en die GSI bumper staat echt geweldig zo op een Fase 2 inclusief fase 2 grille..
Ik ben ook om, en ga ook een de echte GSI bumpers monteren waarschijnlijk op m'n fase 2 gsi, alleen helaas zijn nette, en hele (heel als niet kapot) bumpers lastiger te vinden vandaag de dag :(

Deze Astra heb ik onlangs ook nog op wat verkoopsites zien staan, leuke auto !

Vwb de roest protectie in de wielkasten, het kan natuurlijk nooit kwaad, maar vooral rechts lijkt het roest monster al aardig toegeslagen te hebben op zowel scherm(randen) als tankhals-vulopening.. :cry:
Verder ook goed de tussen de veerschotels inpsecteren, vaak zijn ze hier ook al aardig ver heen, en dat is optisch van buitenaf latig waar te nemen (het beste is de veren weg te nemen en het rubber eraf te halen).

Verder goed bezig, leuk project ! :thumbsup:
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

pascal1109 schreef:Kijk dat gaat zeker wel wat moois worden zo.
Mooie kleur ook 8)

Ik heb nog wel (volgens mij blauwe) GSi skirts en er slingert volgens mij ook nog wel een achterbumper rond in mijn schuur...indien je interesse hebt.
Heb je een berichtje gestuurd :)


@Jerremy
Hij heeft inderdaad tot voor kort te koop gestaan. Heb de vorige eigenaar ook gecontact om er achter te komen wat de staat van de auto was e.d.
Dat hij op die plekken roest heeft is bekend, daarvoor gaat hij komend voorjaar naar de schadehersteller. Gelukkig hebben de binnenschermen nog nagenoeg geen roest dus het valt mij erg mee.
Thanks voor de tip van de veerschotels. Deze hebben we van het weekend al nagekeken :)

Voordat hij volgend jaar de weg op gaat moet hij weer helemaal strak zijn.
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Jerremy »

Ah, ok mooi !
Ik zie nu trouwens inderdaad op de foto's de sticker van 'nl-tuning', nu komt de auto me ineens nog bekender voor, is ook aantal keer langs gekomen in een topic op het Opel Forum, in een 145+ pagina's tellende topic van NL-TUNING. Dus van 1 van die mannen heeft die auto toen omstreeks 2011-2012 ook gehad.

V.w.b. de roest ok. Ja, houd er rekening mee dat het bij tankklep/vulhals gedeelte vaak alweer een stuk erger kan zijn dan je zo van buiten ziet.
Ik had eenzelfde hoeveelheid, maar erachter zat nog een redelijke 'verrassing' laat maar zeggen. Op dat deel zitten 2 plaatwerkdelen redelijke strak tegenelkaar met schuim/kit ertussen, en daar wil denk nog wel wat narigheid achter zitten.
Voor je beeldvorming hoe ik het aantrof bij mijn wagen (zie mijn post in dat topic, één-na-laatste post); viewtopic.php?f=3&t=19725" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben erg benieuwd naar de vorderingen, goed te horen dat het iig goed aangepakt wordt ! is zo'n wagen (in mijn ogen i.i.g.) echt zeker nog wel waard. Hij ziet er verder goed uit nog !
Laatst gewijzigd door Jerremy op 18 nov 2015 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door pascal1109 »

_Alina_ schreef: Heb je een berichtje gestuurd :)
Niets gezien.
Of bedoel je "laten sturen" want dat zag ik wel gisterenavond :clown:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Ray »

Leuk project zo.
Zie ik ook gelijk waar mijn kofferklepbekleding naartoe is gegaan, haha :)
Goed bezig!
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door pluggie »

Goed bezig.... Nogal........
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Vincent_R »

pascal1109 schreef:
_Alina_ schreef: Heb je een berichtje gestuurd :)
Niets gezien.
Of bedoel je "laten sturen" want dat zag ik wel gisterenavond :clown:
Laten sturen in dit geval ja :P
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Vincent_R »

pascal1109 schreef:
_Alina_ schreef: Heb je een berichtje gestuurd :)
Niets gezien.
Of bedoel je "laten sturen" want dat zag ik wel gisterenavond :clown:
Laten sturen in dit geval ja :P
Ray schreef:Leuk project zo.
Zie ik ook gelijk waar mijn kofferklepbekleding naartoe is gegaan, haha :)
Goed bezig!
Hij is goed terecht gekomen ;) Krijgt zo een goed tweede leven!
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Vincent_R »

Jerremy schreef:Ah, ok mooi !
Ik zie nu trouwens inderdaad op de foto's de sticker van 'nl-tuning', nu komt de auto me ineens nog bekender voor, is ook aantal keer langs gekomen in een topic op het Opel Forum, in een 145+ pagina's tellende topic van NL-TUNING. Dus van 1 van die mannen heeft die auto toen omstreeks 2011-2012 ook gehad.

V.w.b. de roest ok. Ja, houd er rekening mee dat het bij tankklep/vulhals gedeelte vaak alweer een stuk erger kan zijn dan je zo van buiten ziet.
Ik had eenzelfde hoeveelheid, maar erachter zat nog een redelijke 'verrassing' laat maar zeggen. Op dat deel zitten 2 plaatwerkdelen redelijke strak tegenelkaar met schuim/kit ertussen, en daar wil denk nog wel wat narigheid achter zitten.
Voor je beeldvorming hoe ik het aantrof bij mijn wagen (zie mijn post in dat topic, één-na-laatste post); viewtopic.php?f=3&t=19725" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben erg benieuwd naar de vorderingen, goed te horen dat het iig goed aangepakt wordt ! is zo'n wagen (in mijn ogen i.i.g.) echt zeker nog wel waard. Hij ziet er verder goed uit nog !
Inderdaad, in dat topic van hem komt hij diverse malen voorbij en heb met hem ook al contact gehad over de auto om wat extra informatie in te winnen.
Zoals je al aangeeft is de roest daar een bekend probleem inderdaad. Hebben tot dusver de vulhals ook al gedemonteerd om het wat beter in kaart te kunnen brengen. Tot nu toe valt het mij nog erg mee m.b.t. de tankklep, maar we gaan het wel zien wat we daar tegen komen.
Uiteindelijk moet het toch gemaakt gaan worden.

Wat je zegt over of zo'n auto het nog waard is of niet... tja daar zullen de meningen zeker over verdeeld zijn.
Uiteindelijk ga je je investering nooit meer terug krijgen, maar aangezien het een hobby is mag het geld kosten toch ;)
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Vandaag natuurlijk weer aan de slag geweest :)

Van de week wat spulletjes besteld om de auto een klein 'beurtje' te geven:
Afbeelding

Maar eerst aan de slag gegaan om de stoot strips te verwijderen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat ziet er uiteindelijk goed uit! Persoonlijk vind ik dit mooier dan met de stoot strips.
Afbeelding

Ook hadden we nog een mooie (die netjes zwart is) motorkap isolatie liggen. Dus deze vervangen voor de huidige en de motorkap van binnen even schoon gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur filter was wel aan vervanging toe. Nu we er bij konden ook alle blaadjes en rommel daar opgezogen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het brandstoffilter had zijn dienst wel bewezen en mocht plaats maken voor een nieuwe. Tevens lekte een stukje van de toevoer slang, dus deze gelijk vernieuwd:
Afbeelding

Afbeelding


Verder heb ik nog een vraag.... Bij het willen vervangen van de lampjes in het dashboard is het lampje wat achter de circulatieschakelaar zit afgebroken :evil:
Nu kan je hier niet echt meer bij met een tangetje ofzo. Heeft een van jullie een idee hoe je de knop van de circulatie en van de airco er uit kunt halen???
Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp!!
Laatst gewijzigd door _Alina_ op 29 nov 2015 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door astra-gsi-666 »

goed bezig daar,ga zo door. :thumbsup:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Ray »

Ik heb dan geen aircoknop, maar mijn recirculatieknop moet vanaf achter met bijvoorbeeld een platte schroevendraaier ontgrendeld worden, en dan kun je hem naar voren toe eruit duwen
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door Vincent_R »

We zijn er inmiddels uit gekomen... Het zijn 2 gesoldeerde lampjes :roll:
Wie verzint er nu zoiets. Bij de dealer moet je de knoppen ook nieuw kopen als je deze wilt vervangen. Lampjes worden blijkbaar niet los geleverd. Dus daarvoor maar even naar de automaterialenhandel en dan zelf nieuwe lampjes er in solderen :D
Gebruikersavatar
_Alina_
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 nov 2015 09:18
Auto('s): Opel Astra F x18xe Sport

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door _Alina_ »

Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest.
Voornamelijk bezig geweest met de interieur lampjes omdat er 2 gesoldeerd moesten worden. Maar goed dat is inmiddels allemaal achter de rug en zit alles weer op zijn plek.

Zaterdag een aantal pakketjes binnen gehad voor de auto:
Afbeelding
Met dank aan Stefan

Op Ebay begin van de week Carbon inleg voor in het tellerhuis gekocht. Deze waren ook binnen gekomen (zowel voor mijn auto als die van Vincent).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog even onder de motorkap bezig geweest. Klepdeksel er af gehaald en het gasklephuis (en aangrenzende slangen) gereinigd. Deze waren erg vuil door alle olie sludge.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag nog even de gril, koplampen en knipperlichten er uit gepakt om hier o.a. even schoon te kunnen maken:
Afbeelding

Afbeelding

Van de week even een nieuwe klepdekselpakking halen en de klepdeksel opknappen. Dan kan dit er volgende weekend met een beetje geluk weer op.


Vandaag moest de auto heel even de loods uit omdat er een andere auto uit moest, dus had ik mooi de kans een foto buiten te maken :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door astra-gsi-666 »

zeer goed bezig daar. :worship:
danny gsi 666
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Astra x18xe Sport

Bericht door oenatje »

mooie auto
Plaats reactie