restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

Erwin_dude schreef:nu ik met wat drank op nog is kijk kan ik het plaatsen haha, onderkant zijscherm dus!
jij zag ze natuurlijk dubbel en wist niet meer of het nou de linker of de rechter was. :wink: :clown:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

restauratie van deze gaat niet meer verder, er zijn een boel dingen waar ik mij aan stoor straks en dan kun je er beter mee stoppen.
o.a. plaatwerk zint me niet en sommige andere dingen zijn niet meer te krijgen en ik blijf niet astra`s kopen.

casco gaat richting autocross
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door Mr.F »

Meen je niet? :shock:
Gebruikersavatar
astra-power
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:30
Auto('s): astra f 16 8v (97)
Locatie: 't loo

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door astra-power »

wel gaaf alleen een stuur in je auto :P laad je het zo zou wel gaaf wezen :P

veel succes verder :thumbsup:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door prs »

gaat de astra dan ook in onderdelen weg? ik zoek namelijk nog wat dingen :wink:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

prs schreef:gaat de astra dan ook in onderdelen weg? ik zoek namelijk nog wat dingen :wink:
alleen het casco is van deze overgebleven rest was allemaal container.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door RedBill »

renej schreef:restauratie van deze gaat niet meer verder, er zijn een boel dingen waar ik mij aan stoor straks en dan kun je er beter mee stoppen.
o.a. plaatwerk zint me niet en sommige andere dingen zijn niet meer te krijgen en ik blijf niet astra`s kopen.

casco gaat richting autocross
Dat is echt superkut! Doe je zoveel moeite om die wagen uit Spanje te laten komen, moet je tot deze conclusie komen. Wat waren op het gebied van plaatwerk de redenen dat het em toch niet werd, en wat waren de onderdelen die je niet meer kon krijgen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

RedBill schreef:
renej schreef:restauratie van deze gaat niet meer verder, er zijn een boel dingen waar ik mij aan stoor straks en dan kun je er beter mee stoppen.
o.a. plaatwerk zint me niet en sommige andere dingen zijn niet meer te krijgen en ik blijf niet astra`s kopen.

casco gaat richting autocross
Dat is echt superkut! Doe je zoveel moeite om die wagen uit Spanje te laten komen, moet je tot deze conclusie komen. Wat waren op het gebied van plaatwerk de redenen dat het em toch niet werd, en wat waren de onderdelen die je niet meer kon krijgen?
kriksteunen links/rechts voor zijn van de bodem afgescheurd, zijpanelen moeten eigenlijks beide worden vervangen, linksvoor heel veel roest (ook op de foto`s te zien).
ook op die plek schade op de zijkant.
dan plaatwerk is dat kofferklep/deuren van een zwarte auto komen ( liefst heb ik die dus nieuw maar dat kost ruim € 1500 alleen voor die 3 dingen)
Voor spatborden moeten dan popnagels in en daar ben ik geen fan van.
Draadboom had toch meer werk dan ik had gedacht en moest toch een paar dingen solderen en dat wil ik niet vind dat knoeien.
Veel plastic kappen voor het interieur moeten er nieuw komen maar zijn niet meer leverbaar, kappen zijn tweedehands allemaal beschadigd dus dat houd ook op.

Al met al zoveel dingen dat ik besloten heb er mee te stoppen, auto komt nooit weer in elkaar.
Draadboom van deze auto`s zijn zo gigantisch zeldzaam dat ik die ook nergens meer kan krijgen/vinden het is eigenlijks een full optie draadboom voor de auto met electrische 260 teller, die zijn zelfs in Duitsland al heeel erg zeldzaam.
Het word een bij elkaar gezochte auto en dat staat mij niet aan, ga me daar straks aan ergeren dan moet je er gewoon mee stoppen.
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door Jerremy »

Jemig wat zonde zeg.. Wat een domper. :( echt heel jammer.
Gaat de carrosserie geheel weg ? (voor de cross zei je. Ik begrijp dat je natuurlijk in ze geheel de voorkeur aangeeft).
Ik ben namelijk nog opzoek naar een stuk uit de achterklep sponning. Bij mijn Astra helaas wat roest precies op het punt waar rubberdelen/uiteinde samenkomen.

Misschien moet je er nog eens rustig over nadenken voordat je het project stopzet na zoveel moeite.. Even laten bezinken.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door astra-gsi-666 »

het was geen nieuwe,je houd altijd wel werk.
had toch een leuk project kunnen zijn onderdelen
zoeken bv:essen of ander beurzen.
danny gsi 666
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door pascal1109 »

Sow...ineens :shock:

Dat is niet zo leuk.
Maar ik zou er zeker nog eens over nadenken, zeker gezien alle moeite die er al in gestoken is.

Want bijv. het solderen van de kabelboom. Als je dat gewoon GOED doet, dan is dat echt niet slechter dan wanneer hij niet doorgeknipt is ;)
Gezien je boom naast de auto ligt, lijkt me dat goed te doen. Alleen wat geduld nodig. Dat + de ruimte om fatsoenlijk te werken, nemen mensen meestal niet en dat merk je dan later.

3 plaatdelen 1500 euro lijkt me ook wat gortig. Er staat in ieder geval op marktplaats nog een orignele GSi deur voor minder dan 500 euro en popnagels kan je gewoon GOED behandelen.
Het is niet dat je er door weer en wind in gaat rijden, dus met GOEDE behandeling en zuinigheid, zal daar ook niks mee gebeuren.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door Erwin_dude »

jammer man, maar je zult ongetwijfelt niet over 1 nacht ijs zijn gegaan met deze beslissing,
je komt toch bij immitatie uit vaak.. de 1 wil het wel de ander niet.. ik heb hier wel voor gekozen
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door Astrid_fahrer »

Echt balen om te lezen dit. Ik zat me al te verheugen op een topic waarbij de hele GSI grondig en goed vanaf de bodem wordt opgebouwd.
Desondanks is je beslissing wel te begrijpen uiteraard en je moet je natuurlijk ook realistisch blijven voor jezelf.

Ik speur nog wel eens naar GSI delen die interessant zijn en volgens mij is dit best interessant?

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

De auto opzich is zeer zeker te herstellen dat is het probleem niet en alle materialen heb ik ook, van spiegels tot bumpers tot blikwerk en dan ook nog eens nieuw ogineel Opel.
Alle elektronica zoals, koplampsproeier systeem, stoelverwarmingsmatjes etc. is ook allemaal nieuw aanwezig bij mij.
Alleen ik loop tegen een ander probleem aan en dat is dat veel delen voor het interieur niet te vinden zijn, alles wat aangeboden word is stuk of uitgezeten, of beschadigd en dat wil ik niet hebben.
De auto zal mits ooit helemaal klaar is in de buurt van de € 11000 gaan kosten, opzich ook geen probleem.
Maar de draadboom was slechter dan ik had kunnen zien, veel draden kunnen vervangen door die uit de draadboom van mijn rode gsi waar ik destijds een goeie weer in heb gezet, maar moest toch nog aan het solderen omdat de draadklemmen die in een originele draadboom zitten om alle draden bij elkaar te houden niet weer in elkaar kan krijgen, waarschijnlijk heeft Opel speciaal gereedschap.
Het gaat hierbij om de dikke messing klemmen die alle zwarte/rode en aarde draden verbind.
Hierdoor moest ik net voor die klem de draden afknippen en de nieuwe weer vast solderen met krimpkous, en dat is nou net iets wat ik niet wil, ik vind dat de basis dus elektronica 100% moet zijn en geen geknoei met solderen etc.

Het probleem is dat de auto`s in Spanje standaard voorzien zijn van alle opties op schuifkanteldak/ airbag stuur na die ik toevallig wel weer heb, dus mijn auto is full optie op schuifdak na.
Die draadbomen zijn in Duitsland niet meer te vinden en ik heb ook nog eens een met elektronische 260 teller die ook nog eens redelijk kort geleverd is in de gsi.
Het aanbod van gsi`s in Duitsland valt ook al tegen en daar zijn ze ook nog amper te vinden.
Aanbod in Spanje is daarin tegen erg hoog nog, dus sta voor de keuze om nog een te importeren of deze die ik nu heb klaarmaken, alles wat ik hier qua € aan uit geef kan ik misschien ook nog een andere vinden.
Onderdelen zijn hier zat aanwezig om nog een te bouwen heb zelfs nog een reserve c20xe met versnellingsbak op zolder staan straks speciaal voor de astra met elektrische 260 teller.
zelfs voor mijn rode zijn nog reserve delen aanwezig.

dus word een keuze, wil graag een blauwe en die zijn ook in Spanje erg moeilijk te vinden wit/rood is goed vertegenwoordigd alleen wit vind ik niks dus word het weer een rode.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door RedBill »

Maar hoor ik je nou zeggen dat je er nog wel weer één bij je andere wilt gaan klaarmaken?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

RedBill schreef:Maar hoor ik je nou zeggen dat je er nog wel weer één bij je andere wilt gaan klaarmaken?
Even afwachten wat ik nog tegenkom, een astra gsi vind je niet meer in 2 a 3 maand
Gebruikersavatar
Bazzz
forum-gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2013 22:46
Auto('s): Astra F Station Turbo
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door Bazzz »

Dus als ik het goed begrijp is eigenlijk alleen het grootste probleem waar je tegen op ziet de kabelboom.
Als heel de auto uiteindelijk rond de 11000,- gaat kosten maakt die paar centen om de kabelboom buitenshuis te laten reviseren ook niet meer uit lijkt mij.
Ik ga zelf veel met André Botter om en die heeft laatst zelf een kabelboom gemaakt voor een project met een zeer opgefokte C20LET in een Corsa B.
Met andere woorden je hoeft niet gelijk naar een professioneel bedrijf te stappen voor die kabelboom, maar om kosten te besparen kan je het ook door een beun/hobbyist mannetje laten doen, alleen ja... welke van zulk soort mannetjes zijn te vertrouwen en kunnen het ook echt (André dus wel).
En met wat zoek en speur werk op diverse sloperijen moeten er toch echt nog wel onderdelen voor het interieur te vinden zijn, alleen zal je daar waarschijnlijk een hele tijd over doen eer dat je dat bij elkaar hebt.
Denk dat zelf ook het punt is hoe kritisch dat je naar bepaalde dingen kijkt.

Ik hoop dat je dit niet als negatief gelul ziet, want ik bedoel het verder goed.
En ik hoop natuurlijk van harte dat je toch de knoop door hakt om met dit project verder te gaan.

Groeten Sebas.
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

Bazzz schreef:Dus als ik het goed begrijp is eigenlijk alleen het grootste probleem waar je tegen op ziet de kabelboom.
Als heel de auto uiteindelijk rond de 11000,- gaat kosten maakt die paar centen om de kabelboom buitenshuis te laten reviseren ook niet meer uit lijkt mij.
Ik ga zelf veel met André Botter om en die heeft laatst zelf een kabelboom gemaakt voor een project met een zeer opgefokte C20LET in een Corsa B.
Met andere woorden je hoeft niet gelijk naar een professioneel bedrijf te stappen voor die kabelboom, maar om kosten te besparen kan je het ook door een beun/hobbyist mannetje laten doen, alleen ja... welke van zulk soort mannetjes zijn te vertrouwen en kunnen het ook echt (André dus wel).
En met wat zoek en speur werk op diverse sloperijen moeten er toch echt nog wel onderdelen voor het interieur te vinden zijn, alleen zal je daar waarschijnlijk een hele tijd over doen eer dat je dat bij elkaar hebt.
Denk dat zelf ook het punt is hoe kritisch dat je naar bepaalde dingen kijkt.

Ik hoop dat je dit niet als negatief gelul ziet, want ik bedoel het verder goed.
En ik hoop natuurlijk van harte dat je toch de knoop door hakt om met dit project verder te gaan.

Groeten Sebas.
Zie het zeer zeker niet als negatief gelul, alleen in mijn ogen is de kabelboom het aller belangrijkste het zou o zo zonde zijn als de hele auto klaar is en dan bij de eerste tik aan de sleutel brand de boom eruit. En dan heb ik een mega probleem want een astra F gsi c20xe in combinatie met al deze opties die de auto heeft heb ik nog nooit gezien in Nederland, en Duitsland.
wel weer de versie met teller kabel op de versnellingsbak.
Vandaag alles doorgemeten en het zou goed moeten zijn..
Wacht eerst even tot het koude weer wat weg is en dan ga ik nogmaals om de tafel met de spuiter, kan eventueel in tussentijd eens gaan uitzoeken wat nieuw nog te krijgen is.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door pascal1109 »

Als jij GOED soldeert, is er niets aan de hand hoor ;)

Tevens kan je de stoelen door een bekleder laten aanpakken, dan is dat ook gewoon zgan. Beter dan dat ga je het niet krijgen.


Maar goed, met wat geduld vind jij vast wel weer een mooi exemplaar :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

Project gaat toch door, ik heb 2 nieuwe zijpanelen met popnagels gevonden origineel Opel, 1 is al in huis de andere is nog onderweg.
zodra de zon weer wat meer gaat schijnen en de winter beetje weg is gaat de auto weg.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door RedBill »

Goed nieuws! Nog een beetje fatsoenlijke prijs voor die schermen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

RedBill schreef:Goed nieuws! Nog een beetje fatsoenlijke prijs voor die schermen?
€ 650 voor beide schermen
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door pascal1109 »

Super :D

Waar heb je die nou weer vandaan getoverd joh? :P
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door renej »

pascal1109 schreef:Super :D

Waar heb je die nou weer vandaan getoverd joh? :P
ebay duitsland stond een op, direct gekocht natuurlijk!
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: restauratie blauwe gsi 1994 8-xxh-49

Bericht door Roy 2.0 16v »

Mooi dat het project weer doorgaat :thumbsup: :thumbsup:
Ik ben benieuwd hoe het er uitziet als je klaar bent!
Plaats reactie