DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi

Bericht door RedBill »

Leuk! Dennis is hier dit jaar heel even op het forum geweest en toen wonderbaarlijk weer verdwenen van het forum...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi

Bericht door DarkDaedelus »

Hoe dat precies zit/zat weet ik ook niet, maar hij was erg enthousiast. Ik ga binnenkort even bij hem langs voor wat tips and tricks.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

DarkDaedelus 2e GSi - Tweede update (deel 3)

Bericht door DarkDaedelus »

Temperatuur schakelaar getest:

C20XE getest
C18XE getest
X18XE (vectra) getest

Hoe getest? Kabelschoentje aan kabel gemaakt en op de stekker gestoken, dit ook voor een tweede gedaan.
Deze in kokend water gehouden met een multimeter zodat die gaat piepen als die het doet:

Afbeelding

De volgende resultaten zijn hier mee behaald:

Afbeelding

Naar mijn idee betekend dat het volgende:
de sensor van de C20XE die er in zat toen ik m kocht is kapot
de sensor van de C18XE die uit mijn oude auto kwam lijkt mij ook kapot
de sensor van de Vectra leek het best gangbaar.

Deze sensor erin gedaan, maar tevergeefs. Temperatuur nog steeds 100 graden.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DarkDaedelus 2e GSi

Bericht door pascal1109 »

Is je weerstand niet gewoon stuk?
Dan doet je koelvin het namelijk ook niet.
Dat is dat blokje dat je op de koelvin ziet zitten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi

Bericht door DarkDaedelus »

pascal1109 schreef:Is je weerstand niet gewoon stuk?
Dan doet je koelvin het namelijk ook niet.
Dat is dat blokje dat je op de koelvin ziet zitten.
Is goed mogelijk, al lijkt het me vreemd gezien wanneer ik m door verbind bij de sensor dat de fan (altijd) aan is.

Ik wilde vanmiddag voor de zekerheid al gewoon de hele radiator even omleggen als dat past. (dus ook het blokje).
Die van de c18xe weet ik zeker dat die goed is. Dit wil ik vooral ook doen omdat de auto zo warm blijft terwijl de fan vol aan het blazen is.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi

Bericht door DarkDaedelus »

Welke waarde zou deze weerstand (ongeveer) moeten hebben? Dan controleer ik deze voor de zekerheid gewoon.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi

Bericht door DarkDaedelus »

Omdat ik er niet meer uit kom, even een topic gestart in het hulp nodig gedeelte:

viewtopic.php?f=3&t=19175" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi

Bericht door DarkDaedelus »

Dit thread is niet meer geupdate sinds de aanschaf van de auto en het koelprobleem, tegelijkertijd ben ik nog maar weinig op het forum geweest. Graag wil ik dit draadje dan ook weer oppakken en volledig uitwerken.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi - Oplossing koelprobleem

Bericht door DarkDaedelus »

Het koelprobleem was (na het vervangen van de thermostaat) uiteindelijk opgelost door het vervangen van de sensor met de enkele blauwe kabel. Deze sensor gaf een verhoogde temperatuur aan op het dashboard, wat mij steeds zorgen liet maken. De sensor uit de 1.8 heb ik hiervoor in de plaats gezet en het warmteprobleem was opgelost.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi - 2013

Bericht door DarkDaedelus »

Ik ben door de mappen aan het gaan van het afgelopen jaar (en jaar daarvoor) om alle foto's bij elkaar te zoeken om een mooi verzameld verhaal neer te zetten.
Ik heb de auto overgenomen op 30 november 2013 in Den Helder.

Voorafgaand heb ik telefonisch enkele foto's doorgestuurd gekregen waar ik de auto enigsinds op kon bekijken en kon beslissen of ik wilde kijken.
Om mijn 'album' aan foto's compleet te maken zijn deze hier inbegrepen (deze foto's zijn dus niet door mij gemaakt) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het bekijken van de foto's kon ik geen reden bedenken om het niet te doen en ben met de trein naar Den Helder gegaan in de hoop dat alles beviel en ik terug kon rijden. De inspectie en testrit bevielen en de beslissing was zeer snel gemaakt. Na de overname heb ik enkele foto's gemaakt op de dijk als eigen eerste aandenken en begon het avontuur met mijn tweede GSi, dit keer een 95 model met een C20XE. Ik zat weer achter het stuur van een GSi!

Het eerste wat ik heb moeten doen was het oplossen van het koelprobleem zoals hierboven valt te lezen. Van Den Helder naar Midden Limburg was best een ervaring met een doorgeschakelde ventilator. Gelukkig waren ik en de auto heelhuids thuisgekomen.

Afbeelding

Even een badass foto gemaakt op de terugweg en een tussenstop bij een eettent

Paar daglicht foto's kort erna:

Afbeelding

Afbeelding

De tijd is gekomen om dingen aan te pakken. Het begon met het zoeken van de thermosstaat en het vastleggen van de gevormde roest onder de motorkap bij het sluitpunt

Afbeelding

Hier is de roest van bovenaf zichtbaar, en heb ik de ruitenwissers vast omgezet van de vorige auto (iets kunnen zien, was iets belangrijker dan de motorkap)

Afbeelding

En de eerste sneeuw!

Afbeelding

Kort hierna een weekendje Essen gehad, de nieuwe thermosstaat was besteld maar nog niet binnen gekomen. De fan moest zo lang alsnog worden doorverbonden om te blijven koelen en stond dus altijd aan.
(dit is absoluut niet de beste manier om dit te doen):

Afbeelding

Omdat de fan het op deze manier wel deed, kon er worden bevestigd dat de zekering heel was. Een radiator temp. sensor uit de 1.8 en eentje uit een vectra zijn getest geworden maar hadden beide geen positief effect.
Een uitgebreide analyse is te vinden in het probleem topic waarnaar verwezen wordt in de begin post.

De auto heeft in de tussentijd een klein cadeautje gekregen, de Astra GSI Club - sticker, ook al werd die minimaal gebruikt op het moment:

Afbeelding

Vervolgens heb ik gecontroleerd of mijn astra de mogelijkheid had tot het aansluiten van elektrisch verwarmde spiegels. Dus even de stekker bekijken in de deur en dit liet zien dat dit zo was.
Kort hierna heb ik de spiegels van de 1.8 erop gezet, de kou kwam er nu echt aan.

Ik vond dat ik in de originele spiegels beter zicht had, plus deze waren volledig elektrisch, de m3 spiegels niet:

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk de nieuwe thermosstaat binnen gekregen. Uiteraard direct ingebouwd, en de radiator gecontroleerd op kwaliteit, tevens een mooie foto van de nieuwe thermosstaat en de lexmaul stabilisator stang en de motor. Nu kon ik tenminste echt gebruik maken van de auto! Tenminste, dat dacht ik. Helaas was met het vervangen van de thermosstaat het koelprobleem niet opgelost. Alles weer aangesloten, koelvloeistof weer bijgevuld en uitgelezen met de OpCom. Het dashboard gaf nog steeds aan dat de auto te warm werd. Warmer dan de OpCom aangaf. Hierdoor ging natuurlijk een belletje rinkelen die het eerder nog niet deed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna het kleine sensortje vervangen met het enkele kabeltje en voila!

Nu werd het tijd om even te kijken naar de roest van de motorkap. Hoe vet de auto er ook uit zag met de booskijker, de roest stoorde me enorm. De motorkap van de 1.8 werd erop gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is het "boze" nu uit de auto, maar de roest is het gewoon niet waard..

Tijd voor een beetje veiligheid en een derde remlicht kwam erbij:

Afbeelding

Mijlpaal: 23 december 2013 waren er nog 605 geldige GSi's bekend bij de RDW

Afbeelding
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi - 2014

Bericht door DarkDaedelus »

Na de spiegels en de motorkap van de 1.8 waren ook de koplampen aan de beurt. Een van de xenon lampen had het helaas begeven en dit was de snelste oplossing.
Ook een leuke locatie foto al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoveel roest was dat toch niet met die motorkap?

Afbeelding

Afbeelding

Zo es kijken hoe laag we kunnen gaan, even een paar stoeptegeltjes ophalen (en ja, de achterbumper gaf achteraf nog wel wat problemen..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan vliegen! (helaas heeft de nieuwere telefoon overduidelijk een slechtere camera...)

Afbeelding

Tijd om de schijven en klauwen van de 1.8 over te zetten naar de 2.0. Hoezo er zat stof en rotzooi achter de oude:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas had ik een beetje pech en was er een remleiding doorgebroken, t ging even wat langer duren..

Afbeelding

Direct ook de winterbandjes eronder, dit wordt het eerste jaar op winters!
Eigenlijk zijn het Seat velgen, mja wat geeft dat, het past (ook maar net)

Afbeelding

Aan 1 kant wilde de gele remklauw van de 1.8 absoluut niet meewerken en heb ik de oude herbruikt. Deze is tot nu toe nog steeds niet geel :mrgreen:

Afbeelding

De wintervelgjes zien er niet al te best meer uit, maar daar was dit jaar geen tijd of zin voor. De velgen waren enorm goedkoop, er zaten goeie banden op en ze pastten, net:

Afbeelding

Een nieuwe remleiding was opgehaald en geplaatst dus ik kon weer rijden!

Afbeelding

Mijn eerste rit op winterbanden ooit!

Afbeelding

Helaas hebben we van deze rotdrempels na een afdaling voor de ingang liggen en is hierdoor mijn achterbumper gesneuveld (verlaagde auto was normaal geen probleem, maar niet bij nagedacht dat er iemand achterin zat..)
Mogelijk door irritatie iets te veel gas gegeven, auto kwam te hard omlaag en smack, achterbumper doorgebroken..

Afbeelding

Winter is inmiddels weer nagenoeg voorbij, en de zomers liggen er weer op, met de achterbumper van de 1.8

Afbeelding

Vergeten de dagteller terug te zetten, het zijn de kleine dingetjes

Afbeelding


Sfeerplaatje

Afbeelding

Het zwarte kapje op de motor gaat spoedig verdwijnen, hier mag gerust het mooiere rode kapje op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het beestje moet op APK, altijd spannend!
Als eerste op voorkeuring geweest bij het bedrijf waar ik maar al te graag naartoe ga. Vooral omdat ik erbij mag blijven tijdens de (voor)keuring en goed kan zien wat er mis is:

- Koplamp hoogte Linksvoor
- Lambda waarde
- Remslang LA+RA

en dat was alles!

Gelukkig was er een bedrijf dat mij wilde helpen de lambda eruit te halen voor de prijs van een vlaai! Dit bleek echter geen makkelijke klus.
Ratel erop had geen zin,
hamer erop had geen zin,
Mega lange ratel had geen zin.

Uiteindelijk is die losgekomen met een enorme ratel waar 2 mensen aan trokken aan de bovenkant en een gasbrander aan de onderkant.

De boosdoener:

Afbeelding

De (rubberen) remslangen heb ik zelf redelijk snel kunnen vervangen na wat gehannes

Afbeelding

Ergens met onder de auto zitten met een hitteblazer om dingen los te krijgen heb ik met wegleggen de verfblazer in mijn nek gelegd, dit was niet zo handig:
(hier is gelukkig niks meer van te zien)

Afbeelding

De kleine dingetjes...

Afbeelding

In mijn vorige auto had ik een tablet standaard gemaakt IN het dashboard. Dit wilde ik in deze auto niet meer inzagen in het middenpaneel en kreeg ik een mooi houdertje voor:

Afbeelding

Eindelijk het kapje gevonden van de achterbumper! Ik wist dat die ergens was gebleven. Het ziet echt veel beter uit zo.

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om te bouwen en wat een ruimte in dit beestje

Afbeelding

En een zeer aparte spot gemaakt!

Afbeelding
Afbeelding

Tot op heden zat het alarm licht altijd verstopt onder het dash en keek ik tegen een gaatje aan. In mijn vrije tijd was het eigenlijk nog te koud geweest om dit soort dingetjes te fixen dus dit kwam nu aan de beurt.
Ook werd het kerstlicht in het dashboard aangepakt

Afbeelding
Afbeelding

Tegelijkertijd ook een mooie aansluiting voor mijn basbox gemaakt. Gezien de goederen die ik vaak genoeg bij heb, is het makkelijk als de basbox er simpel uit is te halen zonder steeds te schroeven. Ideaal dit:

Afbeelding

Helaas is er ook iets DOOR mijn basbox heen gegaan, waarschijnlijk met het verhuizen van de basbox zelf. Jammer maar helaas:

Afbeelding

Hier is dan ook snel een goedkope oplossing voor gevonden op markplaats en ik kon weer wat horen

Afbeelding

Omdat de optie er was met de kerstverlichting om het middenconsole goed te verlichten heb ik geprobeer dit met leds te doen (testopstelling):

Afbeelding

Afbeelding

Niet veel later kwam er nog een cadeautje op de post! De vorige eigenaar had nog het zitonderdeel van de leren bank en had deze opgestuurd

Afbeelding

Dit is namelijk hoe het interieur eruit zag achterin. De voorstoelen van leer, de rugleuning van leer, maar het zitgedeelte niet.

Afbeelding

Ondanks dat ik gele leds geplaatst had, sloegen deze rood uit:
Afbeelding

En brandden ze 1 voor 1 door...

Afbeelding

Ik bedacht me dat ik het binnenwerk van de oude auto nog had (de nieuwe was kapot, vandaar dus ook de kerstverlichting) en heb het op de juiste manier opgelost:

Afbeelding

De rode en blauwe leds heb ik (nog) laten zitten omdat dit wel leuk uit zag en deze nog steeds overleefden. Dit gaf best een leuk resultaat:

Afbeelding

Mijlpaal 300.000 km!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de bomen worden weer groen, heerlijk zo rustig op de weg dat je zelfs de auto stil kunt zetten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De oude auto:

Afbeelding

Afbeelding

Er was sprake van iemand die het dak mogelijk wilde overnemen, dit is niet doorgegaan, maar het was grappig om te zien:

Afbeelding

Afbeelding


(het volgende is mogelijk schokkend om te zien)



Arme oude auto

Afbeelding


Je zult voortleven in de 2.0!

Afbeelding

Vaarwel oude vriend

Afbeelding





vanaf hier is het weer veilig


Dit staat toch weer veel mooier

Afbeelding





Nooit meer zwengelen!

Afbeelding


Opel Dakdragers!

Afbeelding


Iets met verschuiven en kabels?

Afbeelding




Astra aan de zeeuwse kust!

Afbeelding

Afbeelding

Met beestjes :shock:

Afbeelding



Leuke spot onderweg naar huis vanuit het tankstation

Afbeelding

Afbeelding


Weg basketbal veld =/

Afbeelding


Fietsendragen voor op de awesome dakdrager!

Afbeelding

Afbeelding



Toen kwam er een defecte ruitenwisser om de hoek. Deed helemaal niks meer (maar was ook al enige tijd niet meer gebruikt natuurlijk). Toen de inspectie plaats vond, kwam ik dit tegen:

Afbeelding

Afbeelding

De "zijkant" was gewoon volledig los. Dan maar even tijdelijk zonder:

Afbeelding

Zelf weer opnieuw in elkaar gezet, vast gekit en als extra ook weer getaped.

Afbeelding

Sport stuur! Ik had een sportstuur in de 1.8, en was hier zeer tevreden over. Echter vond ik m net een maatje te klein.
Van een vriend kon ik een sportstuur overnemen met een fatsoenlijke quick release (leuk om te hebben) en sportstuur.

De stuurnaaf had ik nog, dus het was een kwestie van passend maken. Helaas was dit nog niet zo makkelijk..
De quick release pastte niet op de stuurnaaf en er moest een spacer tussen.

Geen geduld hebben geeft weer eens nachtelijke resultaten

Afbeelding

Maatje kleiner, strakker, ziet er veel beter uit, hoppa!
Deze vergelijking is zonder de quickrelease en zonder de zwarte ring om de klaxon op zijn plaats te houden (zonder quick release was deze ring niet nodig)

Afbeelding

Het werd inmiddels weer langzaam winter en ik begon problemen te ervaren met de blazer. De eerste en tweede stand deden het niet, de derde en vierde deden het wel. Af en toe.
De oorzaak? Een hele mooie kabelschoen:

Afbeelding


Voor de winter had ik een lijstje wat ik allemaal nog aan de auto wilde doen:

Er stonden echter nog een paar dingen op het lijstje, het ruitensproeierpompje had het begeven, ik had geen spiegelbediening die op de originele aansluiting pastte en goed bleef zitten.
Ik wilde het linksvoor-zijpaneel vervangen daar deze onderaan los zat doordat het gat door was. Ik wilde dan ook direct de voorbumper vervangen voor die van de 1.8 (originele gsi bumper). Ik wilde de achterbumper vervangen (nu had ik er nog altijd achteruitrijsensorgaatjes inzitten, daar wilde ik van af). Dan wilde ik de speakers achter in de hoedenplank weg hebben en op de originele plaats hebben als er tijd over was. Ik wilde de wintervelgen opschuren en een interieurlampje fixen (die was vervelend, ging steeds uit / slechte connectie).

Een voor een kon ik dingen afvinken, de auto werd langzaamaan winterklaar gemaakt, de blazer was gefixed, interieur filter vernieuwd, anti vries gehaald en erin gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen kwam ik wat leuks tegen op de achterbanden:

Afbeelding

En met de kou kwamen andere problemen

Afbeelding

Hoe dan ook, overstarten en gaan en op naar de sneeuw! Er waren meldingen dat er sneeuw was gevallen, maar bij ons was er nog niks te vinden. Dus we gingen zoeken, maar heel veel meer als dit hebben we niet gevonden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2e GSi - De Astra GSi Bureaustoel!

Bericht door DarkDaedelus »

Oplossing voor de Astra GSi Bureaustoel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door pascal1109 »

Supervet om zo'n heel verhaal eens te zien achter de GSi van iemand :worship:

Alleen nog even je voorbumper origineel maken en skirts opplakken (heb ik eventueel een complete set voor je).

Oja en heb jij rekening gehouden dat nu jij geen airbag stuur hebt, je flink wat extra risico's loopt?
Dit is al vaker besproken op dit forum trouwens:
Redbill schreef: In de stuurkolom van de van orgine airbagloze wagens zit een extra kreukelzone, om het risico op beknelling bij een aanrijding terug te dringen.
Die zit niet in de wagens waarin af fabriek wel een airbag zit. Hij een aanrijding met een airbagloos stuur in zo'n wagen loop je dan ook groter risico op ernstig (hoofd)letsel, dan in een wagen waar dei extra kreukelzone in zit. Daarbij is een airbag natuurlijk sowieso een extra bescherming.
oenatje schreef: dat niet alleen Redbill, de gordel verplaatsing is ook anders

Gordels zonder airbag mogen een maximale verplaatsing hebben van 300mm
Gordels met airbag mogen boven de 300mm komen,
ik zou niet graag met mijn bakkes op een stuurkolom klappen die niks meegeeft
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

pascal1109 schreef:Supervet om zo'n heel verhaal eens te zien achter de GSi van iemand :worship:

Alleen nog even je voorbumper origineel maken en skirts opplakken (heb ik eventueel een complete set voor je).
De sideskirts voor zowel de deuren als de carrosserie heb ik liggen! Maar net als dat ik zeer weinig gepost heb hier op het forum, heb ik naar mijn idee ook zeer weinig gedaan aan mijn auto en is dit dit lang blijven liggen.
Ik heb reeds een poging gewaagd om een deurlijst op te plakken, maar dit is helaas niet goed afgelopen :clown: (Dit komt mogelijk in de volgende update tevoorschijn, ik heb nog heel wat foto's klaarliggen).
De voorbumper heeft al een sneakpreview (zonder tekst) gekregen vanaf 2 foto's boven de mistlichten! Deze foto's zijn inderdaad niet heel duidelijken de voorlip zit er nog niet onder.
pascal1109 schreef:Oja en heb jij rekening gehouden dat nu jij geen airbag stuur hebt, je flink wat extra risico's loopt?
Dit is al vaker besproken op dit forum trouwens:
Redbill schreef: In de stuurkolom van de van orgine airbagloze wagens zit een extra kreukelzone, om het risico op beknelling bij een aanrijding terug te dringen.
Die zit niet in de wagens waarin af fabriek wel een airbag zit. Hij een aanrijding met een airbagloos stuur in zo'n wagen loop je dan ook groter risico op ernstig (hoofd)letsel, dan in een wagen waar dei extra kreukelzone in zit. Daarbij is een airbag natuurlijk sowieso een extra bescherming.
oenatje schreef: dat niet alleen Redbill, de gordel verplaatsing is ook anders

Gordels zonder airbag mogen een maximale verplaatsing hebben van 300mm
Gordels met airbag mogen boven de 300mm komen,
ik zou niet graag met mijn bakkes op een stuurkolom klappen die niks meegeeft
Bedankt voor de herinnering (al is het maar voor de veiligheid)! Hier ben ik inderdaad van op de hoogte. Ik ben voor dit stuur gegaan vanwege de maat en het 'strakkere' gevoel.
Ik zou het overwegen een sportstuur met airbag erin te zetten, als deze niet zo enorm duur waren (en iets kleiner)

Ik weet overigens niet of hier een airbag in zit?:

Afbeelding

Ik heb zelf dit stuur in alle 3 de astra's (F1 1.6i young, F1 1.8 gsi , F1/2 2.0 gsi) gehad:

Afbeelding

Er staat overigens nog iets op mijn verlanglijstje in de vorm van dit:

Afbeelding

Maar omdat ik de auto dagelijks gebruik en vaak genoeg mensen achterin heb, zit ik een beetje met de uitdaging van de montage (ideeën van lezers zijn meer dan welkom :thumbsup:)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door astra-gsi-666 »

vet die :GSi: burostoel.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door RedBill »

Wow, cool dat je al die foto's post. Ik ga em van 't weekend nog helemaal doorspitten, maar heb er nu al even lekker van genoten. Nice!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door pascal1109 »

DarkDaedelus schreef: Ik weet overigens niet of hier een airbag in zit?:

Afbeelding
Nee daar zit geen airbag in.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door Laserlite »

DarkDaedelus schreef:
Er staat overigens nog iets op mijn verlanglijstje in de vorm van dit:

Afbeelding

Maar omdat ik de auto dagelijks gebruik en vaak genoeg mensen achterin heb, zit ik een beetje met de uitdaging van de montage (ideeën van lezers zijn meer dan welkom :thumbsup:)
Heb nog 2 van die racegordels liggen die tegen een leuke prijs weg mag. Ooit hier van een mede member overgenomen.

Mocht je geinteresseerd zijn, stuur maar een PM
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door RedBill »

Heb inmiddels even al je foto's gezien. Echt heel erg leuk om dit te lezen. Tof dat je hier de tijd voor hebt genomen. Ik weet uit ervaring dat het best wel veel tijd kost.

Grappig dat ik door het topic heen zie dat je GSi steeds meer richting een standaard GSi gaat, om wat voor reden dan ook. OK, bij jou misschien wel gebaseerd op een Tailgate model, maar dat doet er niet aan af. Erg tof om te lezen! Dit soort bijdragen (die meerdere mensen hier doen) maakt dit forum echt leuk om te lezen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

Het is inderdaad de bedoeling de auto steeds meer "standaard" GSi te maken, het 94 (F1) GSi model is echt zo veel mooier met sideskirts.
Ik weet echter van de grill en de einddemper nog niet wat ik wil, blijft het de grill die er nu op zit of wordt het de originele (maar met zwart logo)?
Zou de 1.8 einddemper hierop passen, waarvan ik de remus nog heb en mooier vind. Moeilijk Moeilijk :shiny:

Het werken aan de auto staat echter op een redelijk laag pitje (mede om kosten laag te houden), dus de onderdelen die ik geplaatst heb zijn voornamelijk kelder-onderdelen waarvan ik al een hele tijd geplanned had dat ik ze wilden plaatsen. Er komen nog aardig wat updates aan die ik dit jaar al heb uitgevoerd (niet volledig op volgorde):

- Originele GSi achterbumper (zonder parkeersensoren) geplaatst
- Originele GSi voorbumper geplaatst
- Verlicht vliegwiel geplaatst
- Koppeling vervangen met de zeer nodige hulp :worship:
(tegelijkertijd ook: krukaskeerring bakzijde, aan 1 zijde fusee vervangen) (hiervan wil ik nog een how-to maken)
- Schakelweg verkorter geplaatst en schakelpen en -bussen vervangen
- Zwarte 5 spaak velgen van eerste auto erop gezet
- Rubber voorlip geplaatst
- Nieuwe (oude) pookhoes geplaatst
- Speakers hoedenplank op originele plaatsen
- Originele Hoedenplank geplaatst (helaas is afgelopen week 1 van de ophangrubbers doorgebroken)
- Achterlichten vervangen voor de gesmokete wit/rood lichten van de 1.8 (remlichten waren hiervan veel beter zichtbaar en dus veel veiliger)
- Volledig F1 (stoffen) Interieur terug erin gezet (1 van de leren champion stoelen is nog een awesome bureaustoel geworden :mrgreen: )
- Een rit naar (en dit keer ook OP de Nurburgring!) :worship:
- Handremschoenen vervangen

Daar houdt het echter nog niet mee op, het volgende heb ik nog geplanned:

Hopelijk dit weekend:
- Carterpakking vervangen door gevulkaniseerd rubber met spatplaat
- Oliefilter vervangen
- Nieuwe Olie
- Handrem bijstellen

Ergens komende of volgende week:
- Waterpomp vervangen
- Distributieriem + spanrollen vervangen
- Multiriem vervangen

Dan staat er nog op het 'plannen-voor-deze-auto' -lijstje:
- Zoeken naar en vervangen van (verlicht) krukaspoulie
- Zoeken naar en vervangen van (geschikte) achterveer (of 2)
- Zoeken naar en vervangen van ruiterwissermotor kofferbakklep
- 2e poging sideskirts plaatsen (eerste poging was hendig gefaald)
- Einddemper 'dilemma'

- Ergens tussendoor ('s avonds dus) nog leren voor hertentamens
- En dan is de vakantie weer voorbij :mrgreen:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door Erwin_dude »

Nette repo!

-
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door pascal1109 »

Als je je originele uitlaatlijn eronder hebt, dan past de einddemper van de 1.8 niet, omdat de pijpdiameters anders zijn. Het scheelt een paar mm.
Ook zijn de ophangpunten van een einddemper van een C20XE anders.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

pascal1109 schreef:Als je je originele uitlaatlijn eronder hebt, dan past de einddemper van de 1.8 niet, omdat de pijpdiameters anders zijn. Het scheelt een paar mm.
Ook zijn de ophangpunten van een einddemper van een C20XE anders.
Ik heb hier en daar gelezen dat het wel en niet zou moeten passen, denk dat dat een kwestie van proberen gaat worden. Beide uitlaatdempers zijn "eroverschuif" dempers en de huidige lekt een beetje, dus hier moet ik toch naar kijken. Wie weet :roll:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door astra-gsi-666 »

hoe is het nu met de gsi en past de 1.8 uitlaat.
zoon gsi burostoel zal overheerlijk zitten.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

Door een verhuizing van mijzelf en webhosting, zijn de afbeeldingen tijdelijk niet beschikbaar. Deze moeten uiteraard weer beschikbaar komen, dit kan echter even duren ivm tentamens.
Plaats reactie