Astra F gsi V6 # c30xe 228Pk 322Nm door Miruni met filmpje

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door pascal1109 »

Dis-blok is wel iets wat vaak kapot gaat inderdaad, dus bij ontstekingsproblemen zou ik daar zeker eens kijken.
Je kunt niet voorspellen dat iets kapot gaat, dus waarom zou die niet goed zijn?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door Erwin_dude »

wes155 schreef:kan me herinneren dat toen ik mijn v6 project wou starten,de oude iegenaar mij deze astra als goed aanbood
was alleen iets met de kleppendeksel pakking?
als ik dit nu zo lees....
had je dus beter eentje zelf kunnen opbouwen
wel jammer altijd die ellende van een ander
hoop dat het allemaal goed komt met de 3.0
gr wesley

ding was ook gewoon goed, werdt gewoon mee gereden nog,,

problems kun je altijd krijgen
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
wes155
forum-gebruiker
Berichten: 346
Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door wes155 »

als het om een sensor gaat kun je het idd niet voorspellen maar heb even terug gelezen en dit staat er ook nog bij he?
wat ik nu gezien heb:

- rechter dorpel rot, en aan beide achterkanten in de hoekjes (bij kadett lekbakjes).
- Rubber motorsteun bij de bak is versleten.
- rubbers van de einddemper.
- De kleppendeksels lekken, die wil ik graag vervangen voor de alu versie, even opzoek naar betaalbare want wordt de hoofdprijs voor gevraagd.
- Dan nieuwe bougies en dan een afspraak maken bij miruni om af te stellen.
- De remblokken voor zijn versleten, maar daar heb ik vandaag een setje calibra turbo klauwen voor gekocht met nieuwe 4x100 schijven.

klepdeksels had ie idd erbij verteld maar de rest...
zal miss aan verschil van opvatting liggen maar als je t mij vraagt is een auto met deze mankementen echt niet GOED hoor!!
wel GOED voor restauratie ja
tja en met opmerkingen als hij reed gewoon nog ,ken veel autos die gewoon reden maar een gevaar op de weg waren.
maar vooralsnog weet ik niet wat er betaald is voor de auto ,kijk als er 500 voor betaald is dan is de auto wel goed
maar is ie gekocht voor 2350 dan zou ik me toch genaaid voelen
maar dat is mijn mening..
wesley
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door Haaye »

Het word zo vaak gezegd hier... Denk alsjeblieft na als je een Opel Astra GSi koopt van 20 jaar oud!!! Je kan niet verwachten van zon auto dat je gelijk jaren probleemloos kan rijden. De Astra is zeer betrouwbaar, maar heeft gewoon zijn onderhoud nodig. En dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn. En ik durf te wedden dat meer als de helft van alle Astra F rotte dorpels/wielkasten/lekbakjes heeft... Remblokken en bougies kun je niks over zeggen.. Die dingen moeten nou eenmaal vervangen worden.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door Erwin_dude »

wes155 schreef:als het om een sensor gaat kun je het idd niet voorspellen maar heb even terug gelezen en dit staat er ook nog bij he?
wat ik nu gezien heb:

- rechter dorpel rot, en aan beide achterkanten in de hoekjes (bij kadett lekbakjes).
- Rubber motorsteun bij de bak is versleten.
- rubbers van de einddemper.
- De kleppendeksels lekken, die wil ik graag vervangen voor de alu versie, even opzoek naar betaalbare want wordt de hoofdprijs voor gevraagd.
- Dan nieuwe bougies en dan een afspraak maken bij miruni om af te stellen.
- De remblokken voor zijn versleten, maar daar heb ik vandaag een setje calibra turbo klauwen voor gekocht met nieuwe 4x100 schijven.

klepdeksels had ie idd erbij verteld maar de rest...
zal miss aan verschil van opvatting liggen maar als je t mij vraagt is een auto met deze mankementen echt niet GOED hoor!!
wel GOED voor restauratie ja
tja en met opmerkingen als hij reed gewoon nog ,ken veel autos die gewoon reden maar een gevaar op de weg waren.
maar vooralsnog weet ik niet wat er betaald is voor de auto ,kijk als er 500 voor betaald is dan is de auto wel goed
maar is ie gekocht voor 2350 dan zou ik me toch genaaid voelen
maar dat is mijn mening..
wesley

bouw jij lekker even een v6 is dan,
vind dat nog wenig geld voor zo'n auto!
en dat er bij het zijn op de dorpels na allemaal slijtage delen wat vv moet worden
snap nie dat je zo loopt te mekkeren jij hoeft het toch niet te betale
en als bas zich genaait voelt dan zegt die dat zelf wel denk ik\'?
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door RedBill »

@ Erwin: iedereen heeft recht op zijn mening, Wes dus ook. Heeft geen zin om daarover te gaan lopen katten, is namelijk subjectief.
En ik ben het met Haaye eens dat het vinden van een Astra GSi zonder enig mankement ondoenlijk is. Rotte dorpels is meer regel dan uitzondering.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door basgsi »

de auto rijdt weer goed. De sensor was vandaag binnen gekomen en gelijk even ingebouwd. Heb net 30 km gereden zonder problemen :lol:

@wes, Ik voel me absoluut niet genaait, Raymond is over alles heel eerlijk geweest en je kan niet alles weten. Van alle punten die je nu opnoemd
heb ik bij de proefrit en het bezichtigen gezien. Iedereen met een beetje verstand van auto's merk jeen zie je al die dingen. Raymond heeft eerlijk gezegd
over het inhouden ik denk dat het komt doordat de bougies in de olie staan. Toen reed de auto verder goed, dat had hij ook niet kunnen weten
van de krukas. En ik heb ook lang geen 2350 betaald.

En idd de auto is 20 jaar oud en omgebouwd. Een auto kan nog zo goed omgebouwd zijn het blijft dan een projectauto.
Ik heb een goede corsa omgebouwd naar c20xe, waarbij ik nergens op had bezuinigd:

-complete calibra c20xe gekocht met 128.000 van eerste eigenaar met onderhoudshistorie (was rot)
-distributieset vervangen
-nieuwe koppeling
- nieuwe wiellagers en naven
- nieuwe remmen
enz enz

alles slijtageonderdelen vervangen en toch bleef je dingen houden dan weer dit en dan dat. Zonder verstand van auto's en
de mogelijkheid om zelf te sleutelen zijn dit soort auto;s geen goed idee, het kan dan een bodemloze put worden.
Diegene die mijn corsa kocht vertelde ik ook van het blijft een projectauto maar bijna alles is vervangen, als je zelf niet
kan sleutelen begin er niet aan.

En ik heb die auto ook geweigerd te verkopen aan een 18 jarige met net zijn rijbewijs die met vrienden kwam. geen deal
zonder dat hij met zn vade en/of moeder kwam. Dat vind ik ook een verantwoordelijkheid die je hebt met omgebouwde auto's.
De corsa ging in 6,19s naar de 100 en top van 240, echt geen beginnersauto. en is niet alleen het geld belangrijk.
toen ik mijn corsa verkocht belt de eigenaar naar 3 weken boos op de auto liep niet meer, was door de anwb gesleept
en naar garage, bleek ook de krukassensor kapot, ik heb er nooit wat van gemerkt de auto liep als een zonnetje

Ik dwaal een beetje af :wink: , maar nogmaals ik neem Raymond niks kwalijk en hij is zelfs nog behulpzaam,
als ik een vraag heb antwoord hij gelijk en denkt hij mee naar een oplossing. Nu weer lekker rijden.

Iedereen alvast eeen fijne jaarwisseling!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Bericht door pascal1109 »

basgsi schreef:Raymond heeft eerlijk gezegd over het inhouden ik denk dat het komt doordat de bougies in de olie staan.
Daardoor gaat hij zeker inhouden!
Heb ik ook gehad, olie eruit, pakkingen vervangen en goed dicht met vloeibare pakking (voor de zekerheid) en het was een merkbare verbetering daarna!


Maar beter dat hij weer rijdt man. Kan je weer zo rondrijden -> :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Astra F gsi V6 # krukassensor vervangen en loopt weer!

Bericht door GSI Racer »

toppie!!!

lekker rijden nu weer :D
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Astra F gsi V6 # krukassensor vervangen en loopt weer!

Bericht door Haaye »

Hij rijdt weer!! :worship: 8)
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Astra F gsi V6 # krukassensor vervangen en loopt weer!

Bericht door basgsi »

zo hier ook maar even een update. De auto bleef problemen houden na het volgende te hebben vervangen:

- Bougies
- dismodule
- krukassensor
- nokkenassensor
- bougieskabels
- kleppendekselpakkingen
- koppelingsset
- motorsteunrubber

bleef de auto slecht lopen, dus vorige week de lmm vervangen en de auto reed weer goed. helaas bleek dit maar voor 1 dag te zijn.
Daarna weer slecht lopen. Afgelopen vrijdag wilde ik een setje velgen in duitsland ophalen en vlak voor de grens zie ik op de bc ineens
oliepeil te laag. Ik bij de shell eraf, heb uiteraard altijd olie in de auto dus 1 liter bijgevuld, zag verder niks bijzonders.

weggereden en begon nog iets slechter te lopen dus dacht dadelijk over de grens gelijk even stoppen bij de parkeerplaats maar zag gelijk
de temp. als een gek oplopen en veel rook achter me dus eraf en kap los, overal koelvloeistof buiten het reservoir en een bruine drap erin :cry:

anwb gebeld en 2,5 uur later werd ik eindelijk opgehaald door de adac. gisteren blok uitgebouwd en nu denk ik ombouwen naar x30xe.
wil graag weten van mensen die dit vaker gedaan hebben wat er nu moet worden omgebouwd.

weet dat de carter en inlaat moeten worden over gezet, maar is dit technisch alles en hoe zit het qua software kan er zo meegereden worden en dan afstellen
op de rollenbank of moet de x30xe software in de c25xe bosch geladen worden en dan afstellen?

graag hoor ik wat tips. Nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door GSI Racer »

Balen zeg :(

koppakking eruit liggen denk ik dan he.

over het ombouwen naar 3ltr kan ik je helaas geen info geven.
maar er zijn genoeg mensen hier op het forum die met een 3 ltr rijden, toch??

Bart kan je er waarschijnlijk ook wel wat over vertellen :wink:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door basgsi »

ja iig 1 koppaking die eruit ligt, blok nog niet uit elkaar gehaald om te bekijken wat het is.

hoop ook van info van ervaringsdeskundigen, zal bart een bericht sturen.
Gebruikersavatar
.:johan:.
forum-gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
Locatie: Hedel

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door .:johan:. »

auwks das zuur!.. sterkte man!
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door GSI Racer »

achterste kop zeker he.
(schutbordzijde)
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door Bart(astra) »

je hebt pm !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door The Undertaker »

Bart(astra) schreef:je hebt pm !
Deel het ook met ons alsjeblieft, er zijn er meerdere die dit graag willen weten :roll:
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door basgsi »

volgens mij is het de voorste kop (of beide). Wilde eerst alleen de koppakking vervangen, maar weet niet of dat het enige probleem is.

Heb op ebay een x30xe gekocht van de week ophalen en even nakijken en dan inbouwen.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door Bart(astra) »

is geen geheim hoor !

Ombouw van c25xe naar x30xe is eigenlijk alleen het kale onderblok van de x30xe met de beide cilinderkoppen overzetten
(dus alle randapparatuur en spruitstukken van de c25xe blijven gebruiken)

Uiteindelijk is het dan verstandig om niet met de c25xe chip te blijven rijden, maar laten chippen (of een chip kopen in Duitsland)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door Bart(astra) »

basgsi schreef:volgens mij is het de voorste kop (of beide). Wilde eerst alleen de koppakking vervangen, maar weet niet of dat het enige probleem is.

Heb op ebay een x30xe gekocht van de week ophalen en even nakijken en dan inbouwen.
Wat is je bedoeling met de x30xe ?
Zo erin of eerst uit elkaar en voorzien van een koprevisie ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door basgsi »

de bedoeling is alles overzetten inbouwen en rijden. De motor is nog ingebouwd, ik ga erheen proefrijden en dan
meehelpen met uitbouwen. Als de motor goed rijdt vind ik het zonde (al is het misschien wel het slimste) om de koppen
te reviseren.
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door TurboTim »

basgsi schreef:de bedoeling is alles overzetten inbouwen en rijden. De motor is nog ingebouwd, ik ga erheen proefrijden en dan
meehelpen met uitbouwen. Als de motor goed rijdt vind ik het zonde (al is het misschien wel het slimste) om de koppen
te reviseren.
Het is ook maar net hoeveel geld je erin wil en kan steken, succes met herstel en hoop dat je snel weer zonder problemen kan rijden.
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door basgsi »

Dat is ook zeker zo. Ik had de auto gekocht als winterauto. Wil niet met de cabrio in de winter rijden vind ik echt zonde.
Dus koop ik de afgelopen jaren er een leuk wat oudere snelle auto erbij met wat werk en geniet ervan. Dan in de lente verkopen
en weer in de cabrio stappen. Het slimste zou nou zijn koppaking maken, hopen dat het goed is en verkopen.
Maar ik ben eigenwijs :evil: en wil nu ook even van een v6 genoten hebben die gewoon lekker loopt. want je kan er veel
plezier mee hebben.

Is gewoon even afwachten in welke staat het blok is, maar de bedoeling is er alleen een nieuwe distributieset op te zetten en wat pakkingen,
maar geen revisie.
Gebruikersavatar
wes155
forum-gebruiker
Berichten: 346
Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door wes155 »

eens..gewoon even compressie meting doen en even checken of het geen olieboot is..
koelvloeistof even checken enz..
vaak zie je dat mensen "zomaar"een hele revisie doen en dan slechter eruit komen
heb eens een voorbeeld gehad van verkeerd gehonde cilinderwanden waardoor extreme olieverbruik merkbaar was
terwijl ie vantevoren gewoon netjes liep en nauwelijks olie verbruikte
dit alles puur omdat de eigenaar de cilinderkop defect had
zijn reactie...doen we toch een hele revisie?
dat is m toch heel duur komen te staan hoor
als de motor goed is zou ik m wel goed onderhouden en vergeet de extra koeling vooral niet in de astra tjes met v6
ook uit voorzorg raad ik ze aan op alle xe en let s die op hoger vermogen rijden.
wesley
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Bericht door oenatje »

mooi klote dat ie weer dood is, succes
Plaats reactie