opel friend forever de toekomst

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door Erwin_dude »

The Undertaker schreef:
Trompie schreef:Ik zou in dat geval voor en programmeerbaar systeem gaan dan
Is wel een hele mooie optie. KMS zou mijn keuze zijn dan.

dat zou inderdaad dan nog veel beter optie zijn. ben je van alle gemier af
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door gsipiloot »

kijk iemand die van wanten weet succes met t project! :D
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door opel friend forever »

Dank U wel GSIPILOT, je bent zelf ook niwr slecht bezig. Jouw manier van werken bevalt me wel.

Groetjes Peter :) :GSi:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door RedBill »

We houden hier zeker van dit soort projecten, en van Pluggie is geen aanval, ken hem langer dan vandaag. Zijn echt erg goedbedoelde adviezen.

Het is ook niet een klein project om zo'n nieuw blok in een oudere generatie auto te bouwen. Maar wel heel cool. Ik zou het echt tof vinden als je ons uitgebreid op de hoogte houd hoe het allemaal vordert (liefst natuurlijk met foto's). :D
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door opel friend forever »

Hallo Redbill, dat schreef ik ook in mijn antwoord, dat ik dat niet zag als een aanval mijnerzijds. Ik heb alleen maar te kennen gegeven dat er jongens aan gaan werken die weten wat ze doen. Ik zelf heb alleen maar theoretische kennis, daarom houdt ik er m'n handjes vanaf. Wat niet wil zeggen dat ze me niet werkeloos aan de zij-kant laten zitten. Als d'r aan begonnen wordt zal ik zeker er verslag van doen.

Het laatste wat er nog te melden is, dat ie geschakeld gaat worden met een F28 bak. Heden voor een "grijp stuiver" weten te bemachtigen.

Groetjes aan ieder :GSi: DRIEVER, Peter :D
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door pluggie »

En ? Hoe afgelopen ?
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door opel friend forever »

Hallo Pluggie en tutti, nee ik ben er niet mee gestopt. Houd me op de achtergrond want het duurt nog wel even voordat er aan begonnen wordt. Alleen ben ik nu aan het twijfelen geraakt wat betreft de te gebruiken motor. Sinds recent heb ik vernomen dat als je naar de RDW toe-stapt om de auto op papier te zetten, je gegeven dat het een GSI betreft niet wordt vermeld op het kenteken vandaar in dubio. :?

Groetjes Peter. :GSi:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door pascal1109 »

opel friend forever schreef:Sinds recent heb ik vernomen dat als je naar de RDW toe-stapt om de auto op papier te zetten, je gegeven dat het een GSI betreft niet wordt vermeld op het kenteken vandaar in dubio. :?
Het kan goedgaan hoor. Bij mij bleef GSi ook netjes op de papieren staan nadat de 6cilinder goedgekeurd was door de RDW ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door opel friend forever »

Dan is dit ook werken met een loterij systeem, met het verkeerde been uit bed stappen, en ze zijn minder toegeeflijk. 2 jongens die ik regelmatig spreek hebben het ook ondervonden. Kadett E 20 16v GSI champion ombouw naar 6 cyl, kenteken staat Kadett E 2500 6 cyl. Dus hopende dat je net de goede pers. treft. Is geen werken zo.
Laatst gewijzigd door opel friend forever op 12 aug 2011 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door pascal1109 »

Het hangt een beetje af van wie je krijgt, maar overtuigend overkomen helpt. Zelf papieren invullen / helpen invullen helpt ook goed mee!
Ik ga er straks ook weer tegenaan lopen, maar heb er vertrouwen in dat ik dan gewoon :GSi: op mijn papieren heb staan.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door oenatje »

en als het er niet p staat. boeiend. gaat om de auto zelf natuurlijk en niet om een papiertje
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door Bart(astra) »

wie is tutti ? :roll:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door oenatje »

broer van frutti
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door pluggie »

Begint steeds gekker verhaal te worden.

Effe voor je info, die motor past niet zomaar in een GSi. Heb ik al eerder gezegt. Heb je zelfs een link gegeven hoe dat wel moet.
En dat is Krijn Sr, Marcel materiaal x3 in een Astra F. Dat zou hen zelf lang kosten voordat alle kabelbomen etc omliggen. Dat past nl zelfs als alles goed gaat: NIET.

Erna doen wat hier boeiend en jij ook, schijnbaar wist je dat allemaal niet. En dat is nu exact waarom ik het eerste keer zei. Ben dan eerlijk.

Ik heb eigenlijk altijd 100% altijd gelijk gehad, eigenlijk niet eens 99%, dit wordt helemaal niks. Doe het en je slaat er eindelijk deuk in.
Ik tiep niks omdat ik wil dat het je niet lukt. Ik tiep iets als hulp. Omdat het dus vreselijk moeilijk is. Doe het, en voila, dan zeg ik chapo.
Die heb ik zovaak gezien. Kletszooi, helft van die auto's ligt op sloop allemaal.
Ik rij nog, met super hulp.

Hele GSi, RDW verhaal is zijspoor, je hebt je roest niet eens aangepakt, rest was onzin, je hebt die motor idd helemaal niet, allemaal zwamoor gedoe.

Fix die roest, je stap 1, erna doe je de rest. Begin eens met 1 dan.
En die motor heb je helemaal niks aan, en die heb je idd niet en dat loog je dus.

En nou gewoon oplossen gast en rijden.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door pluggie »

Dus wat ga je nou doen met je toekomst ?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door The Undertaker »

De enige manier om en latere motor werkend te krijgen in een GSI is met een vrij programmeerbaar systeem KMS, DTA, etc. Het kan dus wel maar met een 'omweg en veel kennis'. Niet iedereen kan met zo'n systeem overweg en afstellen is een must, en dit kost een hoop geld als je het goed wilt hebben.

Ik ben het met Krijn eens dat je beter eerst de roest kan aanpakken. Bij de RDW aankomen in een kroepoek GSI met een dikke motor is vragen om problemen. Ziet de GSI er netjes roestvrij uit dan is de kans van slagen veel groter. Een nette auto heeft een goede eerste indruk.
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door prs »

een ombouw zonder vrijprogrameerbaar is zeker mogelijk!

corsa b met x20xer(opc 1 motor) met het orginele ecu!
Afbeelding

kadett e met een z20let en orginele ecu!
Afbeelding

een z20let motor heeft GEEN canbus :!: de z20leh heeft dit wel. daarom pakt iedereen die een leh ombouw doet, een z20let kabelboom :wink:


@pluggie, als je ziet wat zo'n ombouw kost, dan snap je wel waarom het niet zo snel gaat :wink:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door Bart(astra) »

die zien er netjes uit !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:een ombouw zonder vrijprogrameerbaar is zeker mogelijk!

corsa b met x20xer(opc 1 motor) met het orginele ecu!
http://users.skynet.be/f.janssen/Corsa_ ... ruimte.png" onclick="window.open(this.href);return false;

kadett e met een z20let en orginele ecu!
http://users.skynet.be/f.janssen/image007.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

een z20let motor heeft GEEN canbus :!: de z20leh heeft dit wel. daarom pakt iedereen die een leh ombouw doet, een z20let kabelboom :wink:


@pluggie, als je ziet wat zo'n ombouw kost, dan snap je wel waarom het niet zo snel gaat :wink:
Dat was het ja :P

Zien er netjes uit, maar dat is de ombouwer Frank Janssen ook wel toevertrouwd.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door pluggie »

Leuk dat PRS plaatjes kan googelen. Enige info over Z20LET ombouw komt van mij. Verder is er niks gepost waar die qua info wat aan heeft.

Deze gaat nooit rijden met Z20LET. Weet ik al vanaf dag 1. En gaat ook nooit gebeuren.
Zonde van je tijd dit soort topics.
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door prs »

pluggie, waarom heb jij je post gewijzigt?
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door prs »

pluggie schreef:
PRS weer met superdomme post, als 'je ziet wat het kost'

Gast, wordt eens wakker, lees eens wat ik schrijf. Kweet 10x zo goed als jij misschien nog wel. Allemaal geklets is het.

Effe wedje leggen ? Deze gaat nooit rijden met Z20LET. Tada.

na een kadett e c20let, corsa a c20xe en astra f c20let te hebben gebouwd voor mezelf , zal ik wel weten wat het kost :wink: :mrgreen: daarbij heb ik ook diverse rekeningen gezien van mensen die een blok hebben laten inbouwen, en zulke bedragen leg ik ook niet even zo op tafel.. daar heb je minimaal 2 oogsten van je geldboom voor nodig :wink:

of dit ooit gaat rijden? geen idee.. dat er niks op internet staat, wilt niet zeggen dat er niks gebeurt! ik post ook niet alles, zo af en toe een globale update en dat was het.. prima toch :wink:


pluggie, google?

doe is op die foto een 'rechtermuisklik/eigenschappen

dan zie je dit:


Afbeelding


opel friend forever schreef:De naam Frank Janssen heb ik ook al genoemd, deze persoon spreek ik ook regelmatig, weer bij diezelfde dealer. De Heer die de revisies doet voor die dealer spreek ik ook weer regelmatig. Welnu deze heren lijkt mij genoeg expertiese en zij maken ook weer gebruik van mijn kennis (draaien en freesen) waardoor ik regelmatig onderdelen maak voor deze heren zodat zij alleen materiaal kosten hebben. Zoals je nu kunt lezen wordt al het werk gedaan door vak-mensen en kost het mij ook alleen maar de materialen met een personeels korting. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken dat mijn project niet afkomt
om het nog even de link te leggen..

Afbeelding


dus helaas niet alles gegoogled pluggie :wink:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door RedBill »

opel friend forever schreef:Hallo Pluggie en tutti, nee ik ben er niet mee gestopt. Houd me op de achtergrond want het duurt nog wel even voordat er aan begonnen wordt. Alleen ben ik nu aan het twijfelen geraakt wat betreft de te gebruiken motor. Sinds recent heb ik vernomen dat als je naar de RDW toe-stapt om de auto op papier te zetten, je gegeven dat het een GSI betreft niet wordt vermeld op het kenteken vandaar in dubio. :?

Groetjes Peter. :GSi:
Ah joh, zorg dat je een kopietje hebt van je oude kentekenbewijs, kun je altijd bewijzen dat het een echte GSi is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door RedBill »

pluggie schreef:Begint steeds gekker verhaal te worden.

Effe voor je info, die motor past niet zomaar in een GSi. Heb ik al eerder gezegt. Heb je zelfs een link gegeven hoe dat wel moet.
En dat is Krijn Sr, Marcel materiaal x3 in een Astra F. Dat zou hen zelf lang kosten voordat alle kabelbomen etc omliggen. Dat past nl zelfs als alles goed gaat: NIET.

Erna doen wat hier boeiend en jij ook, schijnbaar wist je dat allemaal niet. En dat is nu exact waarom ik het eerste keer zei. Ben dan eerlijk.

Ik heb eigenlijk altijd 100% altijd gelijk gehad, eigenlijk niet eens 99%, dit wordt helemaal niks. Doe het en je slaat er eindelijk deuk in.
Ik tiep niks omdat ik wil dat het je niet lukt. Ik tiep iets als hulp. Omdat het dus vreselijk moeilijk is. Doe het, en voila, dan zeg ik chapo.
Die heb ik zovaak gezien. Kletszooi, helft van die auto's ligt op sloop allemaal.
Ik rij nog, met super hulp.

Hele GSi, RDW verhaal is zijspoor, je hebt je roest niet eens aangepakt, rest was onzin, je hebt die motor idd helemaal niet, allemaal zwamoor gedoe.

Fix die roest, je stap 1, erna doe je de rest. Begin eens met 1 dan.
En die motor heb je helemaal niks aan, en die heb je idd niet en dat loog je dus.

En nou gewoon oplossen gast en rijden.
Nou nou Plug, dat zijn dingen die je niet hard kunt maken. Stel ze dan als vraag, in plaats van als feit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: opel friend forever de toekomst

Bericht door opel friend forever »

:GSi: vrienden en begruikers, om te beginnen TUTTI is geen scheldnaam of persoon maar een muzikale term, betekent allemaal. Welnu, het blok komt erin zo wie zo, zou het alleen jammer vinden dat aan de papieren niet meer afteleiden zou zijn dat het een orginele GSI zou zijn. Wat betreft het commentaar, ach ze kunnen beter over m'n fiets lullen dan over m'n lul fietsen. Maar het lijkt toch moeilijk om tekst goed te lezen. Bij het voorstellen schreef ik al dat ik zou rijden met de auto zoals ie is tot aan het EIND van het seizoen. Dus karosse wordt in sept/okt aangepakt. Ik vroeg ook al destijds om geduldig te zijn, moet ik ook zijn. En over die inbouw maken jullie daarover geen zorgen.

Groetjes Pe :D
Plaats reactie