Pagina 4 van 8

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 13:57
door Raymond-oud
nou ik rij nu al een hele tijd rond met de v6
maar dat ik nu zeg dat ik meer onderhoud heb dan met de c20xe..nee niet echt
gewoon de normale dingen wat je anders ook hebt

c20let is in mijn ogen niet voor dagelijks gebruik
want de meesten daar van zijn tot de laaste pk uitgeknepen en daar gaat het meestal mis bij dagelijks gebruik
een standaard c20let in dagelijks gebruik heeft in mijn ogen het zelfde onderhoud als een c20xe

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 07 feb 2011 21:55
door gsipiloot
c20let is wel werg duur om te rijden maar zoals ray t al zegt dat komt mede doordat bijna alle letjes niet meer orgineel zijn

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 07 feb 2011 23:19
door Erwin_dude
sluit me bij ray aan, geen problemen met de v6 en heb der nu toch al een dike 22000km mee gereden..

heb gewoon minder onderhoudt dan aan de c18xe of c20xe

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 07 feb 2011 23:36
door prs
Erwin_dude schreef:sluit me bij ray aan, geen problemen met de v6 en heb der nu toch al een dike 22000km mee gereden..

heb gewoon minder onderhoudt dan aan de c18xe of c20xe
Erwin_dude schreef:chris ik had het ook bij 1 van die blokken van mij die bij niels ligt, ook stotteren en noodloop en weet ik veel wat en veeeeel olie verbruik, overal in gezocht en daarna maar opgegeven en 3 liter ingebouwd..

schijnt nogal kwaal bij die c25xem te weze ofzo
:mrgreen:

ik lees onder de v6 rijders in iedergeval ook vaak genoeg dat ze wat probs hebben :wink: van lekke koppakkingen tot olie boten. nu is dat natuurlijk ook niet bij elke v6 en of turbo motor .

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 08 feb 2011 11:24
door The Undertaker
En de omgang van de bestuurder met de auto speelt ook een rol (hoe is je onderhoud, warm rijden, niet na een snelle rit de auto ineens stil zetten, etc).

Ik denk dat een turbomotor tot een 250pk goed te doen is voor dagelijks gebruik, daarboven wordt er toch meer aan de motor verandert.

Blijft verder een feit dat beiden gewoon dikke modificaties zijn voor in een :GSi: 8)

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 04 mei 2011 20:25
door The Undertaker
Hoe ver ben je eigenlijk met je stuurbekrachtiging modificatie?

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 04 mei 2011 23:31
door prs
The Undertaker schreef:Hoe ver ben je eigenlijk met je stuurbekrachtiging modificatie?

nog helemaal niks aan gedaan! eerst mijn nieuwe daily driver(corsa a) is opknappen en invoeren, daarna gaan we weer is kijken wat we aan de astra gaan knutselen :wink:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 01 sep 2011 21:59
door prs
afgelopen tijd weer heel wat onderdelen verzameld. een klein gedeelte is al gemonteerd, maar het meeste moet er nog op! dus ik zal de komende tijd weer is wat gaan updaten :P

nieuwe olie koeler gekocht:

Afbeelding

een shiftlight gekocht :verlegen: erg gay zo'n ding, maar verrekte handig als je weer is iemand aan het opjagen bent :P
Afbeelding

dingetje mocht natuurlijk niet in het zicht zitten, dus netjes weggebouwd in mijn ventilatie rooster :respect:

Afbeelding

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 01 sep 2011 21:59
door prs
mijn kkk16 lader rookt af en toe een beetje :lol: dus alvast maar een vervangende turbo gekocht :)

Afbeelding

Afbeelding

zal nog wel even duren voordat ie erop komt!

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 01 sep 2011 22:19
door gsipiloot
bigg ass turbo erop dat wordt nog harder gaan :mrgreen:
en die shift light zit erg netjes uit t zicht :worship: bij hoeveel t/pm licht ie op?

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 sep 2011 08:04
door pascal1109
Wist niet dat er ook mini-fanta blikjes waren :mrgreen:

Nee gaaf man, winterprojectje?

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 sep 2011 18:22
door oenatje
grote fohn :worship:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 sep 2011 20:05
door The Undertaker
oenatje schreef:grote fohn :worship:
Is je haar zo droog :mrgreen:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 03 sep 2011 09:05
door prs
gsipiloot schreef:bigg ass turbo erop dat wordt nog harder gaan :mrgreen:
en die shift light zit erg netjes uit t zicht :worship: bij hoeveel t/pm licht ie op?
shiftlight staat nu op ongeveer 6000tpm. maar hij is doormiddel van een draaiknopje aan te passen :wink:

@pascal, ik denk niet dat hij er begin volgend jaar al opzit, maar het kan natuurlijk altijd raar lopen :mrgreen:. zolang mijn k16 gewoon zijn druk blijft leveren, zal deze in princiepe gewoon blijven zitten. ik zit momenteel toch al ver op het randje wat het onderblok kan hebben dus ik moet eigenlijk nog een ander onderblok laten bouwen en dan alle aanbouw delen nog kopen.

mocht de k16lader vroegtijdig sneuvelen, dan zal deze er waarschijnlijk al opkomen en dan maar af laten stellen op een tijdelijke map :)

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 05 sep 2011 10:39
door wim-v6
prs schreef:
Erwin_dude schreef:sluit me bij ray aan, geen problemen met de v6 en heb der nu toch al een dike 22000km mee gereden..

heb gewoon minder onderhoudt dan aan de c18xe of c20xe
Erwin_dude schreef:chris ik had het ook bij 1 van die blokken van mij die bij niels ligt, ook stotteren en noodloop en weet ik veel wat en veeeeel olie verbruik, overal in gezocht en daarna maar opgegeven en 3 liter ingebouwd..

schijnt nogal kwaal bij die c25xem te weze ofzo
:mrgreen:

ik lees onder de v6 rijders in iedergeval ook vaak genoeg dat ze wat probs hebben :wink: van lekke koppakkingen tot olie boten. nu is dat natuurlijk ook niet bij elke v6 en of turbo motor .

Olieverbruik en koppakkingen zijn bij de V6en niet het probleem van de motoren maar van de eigenaren die ze hebben gehad.

met uitzondering van koppakkingen bij de X30XE, die willen wel uitwendig gaan lekken thv achterzijde motor..

Willem

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 18 sep 2011 16:10
door GSI Racer
zeer leuk spul heb je daar!!

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 25 sep 2011 21:43
door Bart(astra)
dikke turbo !!

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 01:27
door prs
Erwin_dude schreef: heb gewoon minder onderhoudt dan aan de c18xe of c20xe
sja, als je elke keer een andere motor monteerd, heb je inderdaad weinig onderhoud :shutup:





gisteren avond begaf mijn dynamo het eindelijk eens want hij was tenslote toch al 4 jaar oud! ding gaf 15+volt dus waarschijnlijk spanningsregelaar defect!
nu dacht mr prs; even gauw die dynamo vervangen vandaag! hij had tenslote al een (tijdelijke) vervanger liggen! dus bodemplaat eronderuit en wat ziet hij:
-ashoes van de gedeelde as kapoet! alles onder de zooi!
-korte as: ook ashoes kapoet! ook alles onder de zooi :lol:
-radiateur, beugels afgebroken(was al bekend) MAAR de radiateur heeft de kabel van mijn wideband lambda doorgeknipt '-'
Afbeelding

oorzaak kapotte wideband dus gevonden :lol:


mja, voorbumper, radiateur en intercooler dus ook gelijk maar gedemonteerd

Afbeelding

nu lag alles toch los! dus dan maar gelijk goed aan de gang!
-kvs en ruitensproeier tankje gedemonteerd. nieuwe liggen klaar voor montage!
-turbo gedemonteerd! even gecheckt en geen speling op de as :? ik had eigenlijk wel verwacht dat hij zo onderhand is wat speling zou hebben? :| :mrgreen:
- gaby,benny,chubby even laten kijken en die zag dus olie zitten op 3 uitlaatkleppen! zou het roken dan toch door versleten klepseals komen??

distributiekap gedemonteerd aangezien de kop eraf moet en de distributie gedaan moet worden.

Afbeelding

het nieuwe spul ligt allemaal al grotendeels klaar!

planning staat nu al volgt:

-f28 bak eraf
- quaiffe diff uit de f28 sleutelen
-nieuwe diff lagers laten monteren door gaby
-diff overbouwen in mijn f18wr
-nieuwe pakkingen en keringen in de bak
-omp ongeveerde sinterplaat koppeling,vesterkte drukgroep en sachs druklager monteren.
-f18 bak terug monteren!

daarna

-kop eraf
-uitlaatspruitstuk draadeind uit laten boren(afgebroken vlak aan de kop)
-laten checken of hij nog helemaal vlak is
-hoogte kop checken ivm compressie verhouding
-stoters reinigen
-kop weer terug monteren
-c20xe inlaat nokkenas monteren

als het goed is wou b ? van b&c motorsport:
-kleppen opnieuw inslijpen
-nieuwe klepseals monteren
-verstelbare nokkenas poulies monteren en afstellen!
daarna:

-carterpan demonteren(lekt)
-drijfstanglagers (laten) controleren! en eventueel vervangen
-pakkingen vervangen
-oliedruk meter inbouwen
-oliekoeler monteren!
-aparte 2,5mm voeding voor de brandstofpomp leggen!
-alles weer vullen met het goude goedje van castrol :lol:

-porsche remmen demonteren! en 288mm 4gaats turbo remmen erop!
-gsi waaiers erop!

-porsches pesten
-motorrijders laten schrikken
-rondjes rijden om calibra's/astra v6jes :roll:
-bier drinken
-keihard verder aan mijn corsa :)

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 09:27
door pascal1109
prs schreef: -gsi waaiers erop!

-porsches pesten
-motorrijders laten schrikken
-rondjes rijden om calibra's/astra v6jes :roll:
-bier drinken
-keihard verder aan mijn corsa :)
Held :worship:

Verder groot onderhoud dus eigenlijk. Erg goed bezig. Doe je hier nog af en toe updaten of krijgen we met het voorjaar alleen een grote update dat alles goed gelukt is ;)

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 09:36
door GSI Racer
zo, jij verveelt je niet zo te zien!
goed bezig :mrgreen:

waarom ga je terug naar een 5 bak en Turbo remmen???
ik heb soms wel spijt dat ik maar een F18 erop heb. (gisteren bijvoorbeeld) :shutup:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 09:37
door GSI Racer
misschien gelijk nieuwe stoters monteren?

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 10:00
door thommy
GSI Racer schreef:zo, jij verveelt je niet zo te zien!
goed bezig :mrgreen:

waarom ga je terug naar een 5 bak en Turbo remmen???
ik heb soms wel spijt dat ik maar een F18 erop heb. (gisteren bijvoorbeeld) :shutup:
omdat je in nederland toch niet harder 130 km per uur mag mag.! :mrgreen:
en waarschijnlijk wil hij dat omdat je met een f18 een stoplicht killer ben :mrgreen: :mrgreen:
ik ben ook opzoek naar een f18wr en ik heb 2 x een f28 waar ik de diff uit kan halen

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 10:02
door thommy
En voor de rest lekker bezig prs :worship:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 10:04
door GSI Racer
is daar zoveel verschil in dan qua wegtrekken?

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 02 okt 2011 10:12
door thommy
Persoonlijk vind ik dat van wel...
alleen met een f18cr die ik nu heb rij ik 130 dan draait hij 4.000 rpm :oops: