prs astra gsi turbo

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

Erwin_dude schreef:airco + turbo gaat bijna niet passen,

moet je haast op maat gemaakte radiateur voor je airco laten maken + slangen
ik heb bij die van mij al moeten passe en meten om de radiateur er nog is bij voor te krijgen en dan heb ik het nog niet over de slange, ik heb het er toen ook maar bij laten zitten, is mega veel werk
Veel werk maar het kan dus wel :P
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

ik heb al een op maat gemaakte radiateur :wink: daarbij gaat de stuurbekrachtigingspomp waarschijnlijk nog uit de motorruimte verdwijnen.dan hebben we al wat meer plek. het is overigens nog steeds niet zeker of die airco nog terug komt :wink:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:ik heb al een op maat gemaakte radiateur :wink: daarbij gaat de stuurbekrachtigingspomp waarschijnlijk nog uit de motorruimte verdwijnen.dan hebben we al wat meer plek. het is overigens nog steeds niet zeker of die airco nog terug komt :wink:
Waar laat je de stuurbekrachtigingspomp dan :?:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

binnen in de auto :wink:
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door Raymond-oud »

prs schreef:binnen in de auto :wink:
elektrische bekrachtiging dus :mrgreen:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

electrisch/hydrolisch he :lol:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:electrisch/hydrolisch he :lol:
Ok, ben benieuwd hoe dat systeem eruit ziet
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

moet je even neuzen bij een corsa c/astra g/zafira. die hebben dat standaard al :wink:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:moet je even neuzen bij een corsa c/astra g/zafira. die hebben dat standaard al :wink:
Ga ik doen, weer wat extra ruimte onder de motorkap :mrgreen:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

Scheelt als ik het zo zie wel een hoop leidingwerk, ben benieuwd hoe je dit gaat inbouwen.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

Barry, heb jij een chip op maat of een turbo-controller :?:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

ik ben pas overgestapt van een eds fase 2 chip naar een eds fase 3 met dampfrad. dus een voorgeschreven chip met turbo controler. de dampfrad is een 5 standen schakelaar waar je je turbodruk mee kan regelen(die stuurt de amal valve aan). stand 1 is een turbo druk van 0,3 bar zonder overdruk. stand 5 is 1,15 bar en 1,5 bar overdruk.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:ik ben pas overgestapt van een eds fase 2 chip naar een eds fase 3 met dampfrad. dus een voorgeschreven chip met turbo controler. de dampfrad is een 5 standen schakelaar waar je je turbodruk mee kan regelen(die stuurt de amal valve aan). stand 1 is een turbo druk van 0,3 bar zonder overdruk. stand 5 is 1,15 bar en 1,5 bar overdruk.
Wil je hier een keer een foto van maken?
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

van die schakelaar bedoel je?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:van die schakelaar bedoel je?
Heb er al één gevonden:

Afbeelding

waar heb jij hem geplaatst :?: :?:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9

hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9

hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
Is het eigenlijk jou dagelijkse auto of alleen bij goed weer?
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

The Undertaker schreef:
prs schreef:http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9

hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
Is het eigenlijk jou dagelijkse auto of alleen bij goed weer?

het is(helaas) mijn dagelijkse auto. ik heb wel een bus van de zaak, maar daar mag ik niet prive mee rijden :wink: . sinds de ombouw vorig jaar een goede 13000 km weggetikt :wink: .
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

Dan is het toch niet helaas :mrgreen:
Ik ben iedere dag dat ik in mijn GSI rijd blij :D
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

als je er iedere dag in rijd, dan word je het zo gewoon he :wink: . en de wagen word er meestal ook niet echt netter op als je er dagelijks mee rijd :wink:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:als je er iedere dag in rijd, dan word je het zo gewoon he :wink: . en de wagen word er meestal ook niet echt netter op als je er dagelijks mee rijd :wink:
Je auto netjes houden dat moet je zelf doen, of je er nu veel of weinig in rijd :wink:

Verder zit ik dagelijks met druk verkeer, als de weg dan even leeg is is hem doortrappen wel weer lekker :D
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door chris1508 »

prs bedoelt denk ik eerder dat hij het zonde vind om in zown auto alle dagen te rijden.
je slijt de auto kwa onderdelen, lak, bekleding, etc. terwijl je hier gewoon alleen in wil rijden met mooie weer.

maar aan de andere kant kan ik undertaker ook goed begrijpen. vind het ook heerlijk om er zo elke dag in te rijden.
ook al heb ik maar een 1.8 het los komen van het vermogen is altijd iets leuks :mrgreen:

maar buiten dat. prs respect voor het project :worship:

had het je graag na gedaan :twisted:
GSI 2.5 24v
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

Begrijp Barry ook wel. Het is een beetje dubbel, aan de ene kant geef je een hoop geld uit aan je dagelijkse GSI om hem naar je zin te maken en vervolgens koop je er een andere dagelijkse bij zodat je je investering netjes houd.

Ik zal dagelijks met mijn GSI blijven rijden, ook als zij er straks uitziet zoals ik haar in mijn hoofd heb. Maar goed tegen die tijd is de koets in een zuurbad geweest, volledig gegalvaniseerd (dompelbad) en gecoat in een dompelbad. Een hoop geld en daarom langer termijn, eerst een ander huis met garage :P

De steenslag is niet zo'n probleem, daar heb je autospuiters voor, voor de bekleding de autobekleder. Wat onderhoud betreft ben ik handig zat en leer dankzij het forum dagelijks dingen erbij. :mrgreen:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door prs »

vergeet niet dat een turbo/v6 rijden/onderhouden, een heel stukje duurder is als met een c18/c20xe.. dat maakt het af en toe ook wel is minder leuk :mrgreen:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: prs astra gsi turbo

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:vergeet niet dat een turbo/v6 rijden/onderhouden, een heel stukje duurder is als met een c18/c20xe.. dat maakt het af en toe ook wel is minder leuk :mrgreen:
Klopt, maar een ombouw is een bewuste keuze, net als het kopen van een GSI (je kan ook een 1600 nemen). Een turbo/V6 rijden zal duurder zijn in onderhoud, als je handig bent dan kan je al heel veel zelf waardoor je kosten uitspaart. Door minder met je V6/turbo te rijden spaar je de kosten niet uit maar smeer je ze uit over een langere tijdsperiode.
Daar staat tegen over dat je dagelijkse auto ook moet onder houden en je hebt 2x wegenbelasting, 2x verzekering en 2x de onderhoudskosten, ik vraag me af of je dan echt veel goedkoper uit bent op langere termijn :roll:

Verder is het natuurlijk een persoonlijke keuze, en ik heb ook een mooi weer auto. Twee mooi weer auto's wordt voor mij iets te veel van het goede en heb er geen ruimte voor.

Verder blijft een GSI 8) en een turbo/v6 ombouw is gewoon über cool :twisted:
Plaats reactie