The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1323
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Astrid_fahrer »

Zeker een erg mooie werkplek. Niks mooier als in je eigen ruime garage lekker kunnen klussen op je eigen tempo met een muziekje aan :thumbsup:
Lekker bezig met de GSI ook, zal wel even slikken zijn om alle roest te zien maar met 2 rechterhanden kom je een heel eind :)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door RedBill »

Mooi bezig kerel!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
.:johan:.
forum-gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
Locatie: Hedel

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door .:johan:. »

Dat wordt een hele klus, maar gaat zeker goed komen! En idd prachte spullen om mee te werken :D
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

komt deze astra uit engeland ofzo..? :wink: deze kant valt reuze mee meestal mist deze kant.
jeroenastra
forum-gebruiker
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
Locatie: BEMMEL

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door jeroenastra »

goed bezig

renej snap niet dat je deze astra zo rot vind heb ze al veel erger gezien dit is nog weinig en zeer goed te repareren.
denk inderdaad dat je geen betere in omloop zal vinden voor een redelijke prijs. hoe is de jouwe dan
en het blijft hobby


erwin mooi project
ikzelf zit in autoschade dus mooi om te zien
zou dus eerst binenscherm etc repareren vervangen.
dan buitenscherm passen en op maat maken denk eraan de auto op de wielen te zetten (doorhangen) voor je gaat doorslijpen kan mm schelen en zit hij straks scheef
en voor zekerheid alles te passen. als je scherm goed bevestigd hebt dan pas de dorpel dan heb je een goede maatvoering

succes en volg je
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door oenatje »

jeroenastra schreef:goed bezig

renej snap niet dat je deze astra zo rot vind heb ze al veel erger gezien dit is nog weinig en zeer goed te repareren.
denk inderdaad dat je geen betere in omloop zal vinden voor een redelijke prijs. hoe is de jouwe dan



zowat de enigste nieuwe nog.
in showroom staat :thumbsup:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Theo Gsi »

Nou zo vaak reageer ik niet, maar het valt me op dat hij vaak negatief is over andere zijn ding en als er iets over hem gezegd wordt ziet hij het als kritiek.
Laat iedereen zijn ding doen en beslissen hoe hij of zij het aanpakt.

Ik vind ik het juist leuker om zo iets te zien en dat er veel aan gedaan moet worden!

Succes :thumbsup:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

jeroenastra schreef:goed bezig

renej snap niet dat je deze astra zo rot vind heb ze al veel erger gezien dit is nog weinig en zeer goed te repareren.
denk inderdaad dat je geen betere in omloop zal vinden voor een redelijke prijs. hoe is de jouwe dan
en het blijft hobby


erwin mooi project
ikzelf zit in autoschade dus mooi om te zien
zou dus eerst binenscherm etc repareren vervangen.
dan buitenscherm passen en op maat maken denk eraan de auto op de wielen te zetten (doorhangen) voor je gaat doorslijpen kan mm schelen en zit hij straks scheef
en voor zekerheid alles te passen. als je scherm goed bevestigd hebt dan pas de dorpel dan heb je een goede maatvoering

succes en volg je
Deze astra is slecht en ze zijn er echt nog wel beter te vinden heb ik ook gezegd maar erwin wil hem weer klaar maken, nou gewoon doen toch ik houd hem niet tegen en ik heb eerlijk gezeg dat de rechterkant meevalt. Ik weet waar ik over praat mijn eerste was net zo als deze, inmiddels zit hij in de autocross de roest was geen houden meer aan.
Ik zal ook zeer dit onderwerp gaan volgen, een zeer goede roestbehandeling is aan te bevelen en geen blank blik op elkaar lassen doe erwat tussen want geheid dat hij daar weer gaat roesten.
Laatst gewijzigd door renej op 08 jan 2014 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

Theo Gsi schreef:Nou zo vaak reageer ik niet, maar het valt me op dat hij vaak negatief is over andere zijn ding en als er iets over hem gezegd wordt ziet hij het als kritiek.
Laat iedereen zijn ding doen en beslissen hoe hij of zij het aanpakt.

Ik vind ik het juist leuker om zo iets te zien en dat er veel aan gedaan moet worden!

Succes :thumbsup:
Helemaal geen kritiek van mijn zijde, de astra is gewoon slecht, heb alleen gezegd met een beetje geduld kun je een beter casco vinden maar als erwin deze klaar wil maken ga je gang ik weet wat het kost, heb dit allemaal al meegemaakt met mijn eerste gsi.
en hoe mijne is kijk hieronder en oordeel zelf, zijpanelen orgineel,drempels orgineel,lak orgineel alleen 2 nieuwe veerschotels zijn eronder gekomen.
Interieur alles is orgineel. Ik heb hem alleen een nieuwe brandstoftank gegeven met talloze kleine dingen.
ben nu bezig om er orgineel stoelverwarming in te bouwen en nee niet met kroonstenen en dergelijke maar keurig netjes met een draadboom van een andere auto( geen cabrio).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door oenatje »

is dit handig?

http://www.ebay.de/itm/Reparaturblech-O ... 3389592bb1" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze?

http://www.ebay.de/itm/Dach-Schiebedach ... 58a8eee2a1" onclick="window.open(this.href);return false;
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

doe onderste link is interessant alleen vraag me wel af hoe jeje carrosserie stevig houd dan.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door oenatje »

dakplaat is niet 1 geheel. dak bestaat uit 2 delen, dus moet te vervangen zijn
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

oenatje schreef:dakplaat is niet 1 geheel. dak bestaat uit 2 delen, dus moet te vervangen zijn
tis omdat het te duur word anders zou ik hem kopen en in mijn rode laten zetten.
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door mikejuhhh »

Dat zou wel zonde zijn als dit nog de orginele lak is enz, ik heb er ook aan zitten denken maar mij werd het toen afgeraden omdat het te veel werk was. Die beugels onder je dak zitten schijnbaar op een andere plaats zeiden ze.
jeroenastra
forum-gebruiker
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
Locatie: BEMMEL

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door jeroenastra »

het is geld zat zo'n dakplaat maar wel te doen
onder de dakplaat lopen verstevigingen door dus je stevigheid komt niet in geding.
het is wel veel werk voorruit moet eruit achterklep eruit.
de hemel uiteraard. de verstevigingen los snijden en alle puntlassen.
of de verstevigingen op een andere plaats zitten lijkt mij niet maar zeker weten doe ik niet.


renej
ik moet je nageven dat je een hele mooie gsi hebt.
niks op aan te merken wees er trots op denk wel dat het een van de weinigen nog is.
toch ben ik het niet eens met je mening over de staat van Erwins gsi.
vind het geheel erg meevallen maar goed meningen mogen er zijn haha.
en vaak is het toch zo dat je de ellende van een ander koopt of erg veel kwijt bent
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door mikejuhhh »

Die rottigheid is eik wel de rede geweest dat IJ voor een f2 ben gegaan, het enigste wat ik aan roest heb is 2 blaasjes bij de tankgat. Maar dat vervang ik wel als die gespoten wordt. Maar verder zou ik als me auto er zo aan toe was ook gewoon aan beginnen en hem maken, al was het maar om een soort van sentimentele waarde ofzo, ik kan nie zomaar een auto weg gooien, geen gsi iig.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door astra-gsi-666 »

mikejuhhh schreef:Die rottigheid is eik wel de rede geweest dat IJ voor een f2 ben gegaan, het enigste wat ik aan roest heb is 2 blaasjes bij de tankgat. Maar dat vervang ik wel als die gespoten wordt. Maar verder zou ik als me auto er zo aan toe was ook gewoon aan beginnen en hem maken, al was het maar om een soort van sentimentele waarde ofzo, ik kan nie zomaar een auto weg gooien, geen gsi iig.
ik heb een F1 ook een klein puntje bij de tankklep voor de rest niks ,die van mij heeft altijd onder een afdak
gestaan en vorige eigenaar was 50+ dus niet afgeragt en bij de opel dealer in onderhoud geweest, dat scheelt
echt een hoop en de gsi was helemaal orgineel,wielen,rij hoogte,body,interieur,dus goed onderhouden zowel
motor als body en hij had geen schade gehad.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

jongens, ik repareer dit ding gewoon

ieder casco heeft wel wat, en rene je hebt een nette astra die nog niet rot is.. maar over 10 jaar dan?

vroeg of laat gaan ze allemaal en ik ben iets te gehecht aan deze om hem weg te doen, bij mij luid de vraag ook niet of deze het waard is.

rest ook allemaal; bedankt voor reacties ga zometeen weer verder hobbien
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

Erwin_dude schreef:jongens, ik repareer dit ding gewoon

ieder casco heeft wel wat, en rene je hebt een nette astra die nog niet rot is.. maar over 10 jaar dan?

vroeg of laat gaan ze allemaal en ik ben iets te gehecht aan deze om hem weg te doen, bij mij luid de vraag ook niet of deze het waard is.

rest ook allemaal; bedankt voor reacties ga zometeen weer verder hobbien
uhh over 10 jaar is hij nog net zo, hij komt alleen in de zomer hooguit 4x na buiten en de rest staat hij in de garage. regen/sneeuw/zout heeft hij al minstens 6 jaar niet gezien want de vorige eigenaar had hem ook al een tijd binnen gehad.
en hij is toen hij nieuw verkocht is direct met verlopen olie behandeld van binnen en dat werkt tot op de dag van vandaag nog steeds.
Drempels zijn allemaal nog als nieuw van binnen heb hier destijds een klein cameraatje voor gekocht om dit te bekijken.
Ik zeg succes met hobbien!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door RedBill »

Erwin_dude schreef:jongens, ik repareer dit ding gewoon
vroeg of laat gaan ze allemaal en ik ben iets te gehecht aan deze om hem weg te doen, bij mij luid de vraag ook niet of deze het waard is.
rest ook allemaal; bedankt voor reacties ga zometeen weer verder hobbien
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Bart(astra) »

renej schreef:
Erwin_dude schreef:jongens, ik repareer dit ding gewoon

ieder casco heeft wel wat, en rene je hebt een nette astra die nog niet rot is.. maar over 10 jaar dan?

vroeg of laat gaan ze allemaal en ik ben iets te gehecht aan deze om hem weg te doen, bij mij luid de vraag ook niet of deze het waard is.

rest ook allemaal; bedankt voor reacties ga zometeen weer verder hobbien
uhh over 10 jaar is hij nog net zo, hij komt alleen in de zomer hooguit 4x na buiten en de rest staat hij in de garage. regen/sneeuw/zout heeft hij al minstens 6 jaar niet gezien want de vorige eigenaar had hem ook al een tijd binnen gehad.
en hij is toen hij nieuw verkocht is direct met verlopen olie behandeld van binnen en dat werkt tot op de dag van vandaag nog steeds.
Drempels zijn allemaal nog als nieuw van binnen heb hier destijds een klein cameraatje voor gekocht om dit te bekijken.
Ik zeg succes met hobbien!

Apart.

Jij loopt steeds te verkondigen dat ze te rot zijn, en het maken niet waard, terwijl je zelf bakken met geld in een astra hebt gestoken om hem helemaal origineel te krijgen, en daar vervolgens dan hooguit 6x per jaar mee gaat rijden...?

Zie hier de hobby "Astra GSI" dat is niet in geld uit te drukken !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Trompie »

Mooi wark,mien jong!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door mikejuhhh »

Bart(astra) schreef:
renej schreef:
Erwin_dude schreef:jongens, ik repareer dit ding gewoon

ieder casco heeft wel wat, en rene je hebt een nette astra die nog niet rot is.. maar over 10 jaar dan?

vroeg of laat gaan ze allemaal en ik ben iets te gehecht aan deze om hem weg te doen, bij mij luid de vraag ook niet of deze het waard is.

rest ook allemaal; bedankt voor reacties ga zometeen weer verder hobbien
uhh over 10 jaar is hij nog net zo, hij komt alleen in de zomer hooguit 4x na buiten en de rest staat hij in de garage. regen/sneeuw/zout heeft hij al minstens 6 jaar niet gezien want de vorige eigenaar had hem ook al een tijd binnen gehad.
en hij is toen hij nieuw verkocht is direct met verlopen olie behandeld van binnen en dat werkt tot op de dag van vandaag nog steeds.
Drempels zijn allemaal nog als nieuw van binnen heb hier destijds een klein cameraatje voor gekocht om dit te bekijken.
Ik zeg succes met hobbien!

Apart.

Jij loopt steeds te verkondigen dat ze te rot zijn, en het maken niet waard, terwijl je zelf bakken met geld in een astra hebt gestoken om hem helemaal origineel te krijgen, en daar vervolgens dan hooguit 6x per jaar mee gaat rijden...?

Zie hier de hobby "Astra GSI" dat is niet in geld uit te drukken !
Ik dacht gelijk het zelfde ja, ik vind een auto is om mee te rijden . Een show wagen waar je niet mee kan rijden is ook niet meer als een hoopje ijzer dat er mooi uit ziet.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

zoo even weer updatje weer!

even wat roest weggeslepen en nieuwe stukken erin gelast

Afbeelding

Afbeelding

andere zijde ook klein stukje moeten doen, helaas geen foto van, binnendorpels nu klaar, morgen rest van buitendorpel wegslijpen en dan even wachten op het de linker binnenkuip.
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Vincent_R »

Weer wat werk verzet!
Komt er goed uit te zien :)
Plaats reactie