The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Riegerrrrr

Bericht door renej »

Erwin_dude schreef:da kroepoek komt wel jungs!

zit der nu toch al! en nieuwe schermpjes liggen al klaar he, zoals ik al zei we graven rustig verder met het kanaal... :lol:
mooi laten zitten die kroepoek zoveelste lichter word hij, des te harder loopt hij straks :wink:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: The Red Pearl ---> Riegerrrrr

Bericht door astra-gsi-666 »

Erwin_dude schreef:da kroepoek komt wel jungs!

zit der nu toch al! en nieuwe schermpjes liggen al klaar he, zoals ik al zei we graven rustig verder met het kanaal... :lol:
mini graver huren, :mrgreen: .heb nog wel een schop over,als je die wil lenen. :mrgreen:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Riegerrrrr

Bericht door Erwin_dude »

na een tijdje andere prioriteiten te hebben gehad ist nu weer even tijd voor de astra.

had al tijdje nieuwe schermen liggen op de plank en apk was verlopen van de astra dus die is geschorst, dan kunnen we nu even lekker boren en slijpen!

buitenkant viel nog wel wat mee

Afbeelding

raampje eruut en beetje beginnen te boren

Afbeelding

even andere schermpje erop en aftekenen waar geslepen kan worden

Afbeelding


na een boel zoeken waar het scherm allemaal vast zit ( kreeg hem met geen mogelijkheid los.. totdat ik tot de ontdekking kwam dat hij bij het deurslot nog met 4 puntlassen vast zat.. het resultaat van 20 jaar zand water zout en andere prut.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



ook bij het achterlicht is hij er bar aan toe.. hier moet ik denk ik zelf maar een nieuw stukje voor maken dit zal wel niet te bestellen zijn..
Afbeelding

dit is de eerste keer dat ik zoiets doe,
maar denk dat het verstandig is om eerst het binnenscherm en buitenscherm er weer op te zetten en daarna pas de volledige dorpel te doen?
of maakt dit voor de stevigheid en pasvorm weinig uit?

tips zijn welkom jungs!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door RedBill »

Ik denk dat je het het netst krijgt als je eerst je achterscherm op de oude dorpel(resten) afpast en aflast, daarna pas de oude dorpel vervangen, dan kun je daarbij het nieuw geplaatste achterscherm als referentie gebruiken.
Verder 1 kant tegelijk doen, voor de stevigheid van je carrosserie tijdens de ombouw.

Maar lekker bezig man! Goede start van 2014!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

Je doet je topic onderwerp wel eer aan kroepoek vervangen, kun je niet beter rond kijken voor een ander casco? deze is wel heel erg slecht zelfs bij de achterlichten heb je nog gaten erin.
Hoe is het met de bodem van de auto?

Als je hem wel wilt gaan maken misschien verstandig om de hele wielbak in een keer te vervangen volgens mij kun je deze bij klokkerholm bestellen.
Scheelt boel slijp/laswerk.

klokkerholmnummer 5050551 is de hele bak geloof ik en 5050552 is de andere kant compleet met vulhals.

Of misschien kijken of deze minder roest heeft
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... ng=gsi&i=3
is nog niet verkocht en sinds 2006 al bij hun.
Helemaal leeg trekken alles wat erin zit in de container en van jou auto daar weer in maken.
De linker kant lijkt roestvrij.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

complete binnenschermen heb ik rene, dat is het punt niet ben ook op zoek geweest naar ander casco maar heb heeft geen nut! overal en elk casco heeft wel wat!
Dan komt er ook bij dat deze al als v6 op kenteken staat en alle aapassingen heeft, boden is gewoon hard!
front is helemaal custum voor airco ( ook dit heb je niet op een ander casco)

bij de achterlichten is alleen links verrot omdat er iemand een keer het zooitje in model heeft proberen te tikken en daardoor de lak eraf is,
daarbij komt dat ik er gaten in heb moeten boren voor de puntlassen.

ga deze gewoon fixen is ook meer iets van heb hem al 6 jaar boel mee beleefd, ander casco is ook takke werk om alles over te zetten en dan over 5 jaar alsnog dit alles te moeten vervangen! rotten doen ze toch!

moet alleen even een oplossing bedenken voor de binnendrempel links die is ook gewoon gaar achteraan!


en bij het achterlicht is daar geen reperatiedeel voor te krijgen?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door RedBill »

@Renej: Deze is niet rotter dan een gemiddeld ander casco waar nog niet eerder aan gelast is hoor...
Een auto waar je al zes jaar mee bezig bent ruil je ook niet zomaar even in... Dat is echt "jouw" auto, dat heb je bij een nieuwe niet zomaar weer. Ik snap je helemaal Erwin!
Voor dat stukje bij je achterlicht gewoon zelf even een stukje pas maken. Anders moet je een heel naar deel (van je D-stijl) vervangen, waar je liever niet in gaat boren, vanwege de kans op lekkage.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

RedBill schreef:@Renej: Deze is niet rotter dan een gemiddeld ander casco waar nog niet eerder aan gelast is hoor...
Voor dat stukje bij je achterlicht gewoon zelf even een stukje pas maken. Anders moet je een heel naar deel (van je D-stijl) vervangen, waar je liever niet in gaat boren, vanwege de kans op lekkage.
nou mijn eerste gsi was ook flink verrot maar nog niet zo erg als deze(ik vind deze echt heel erg slecht), en de aller minste kant komt nog ( vulhals) zijn binnendorpel is ook al aan het rotten. Het beroerde hiermee is dat je nu zelf plaatjes moet lassen/buigen en dat blijf je zien.
Uiteraad gaan ze allemaal rotten maar er zijn echt nog wel betere casco`s met minder laswerk, deze is wel ver heen. Snap best dat hij als v6 op kenteken staat en eral een front inzit voor airco, en dat je er veel waarde aan het hecht en hem graag wil redden. Maar een fris casco met minder laswerk met bijvoorbeeld alleen 2 binnen/buitenschermen en klaar is het zou ik liever doen dan dit.
Ik denk dat erwin voor een behoorlijke verrassing komt te staan als hij de andere kant eruit haalt.
Mijn tip zou zijn even grondig zoeken naar een mooi casco ze zijn erwel alleen je vind ze niet van de een op de andere dag.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

renej schreef:
RedBill schreef:@Renej: Deze is niet rotter dan een gemiddeld ander casco waar nog niet eerder aan gelast is hoor...
Voor dat stukje bij je achterlicht gewoon zelf even een stukje pas maken. Anders moet je een heel naar deel (van je D-stijl) vervangen, waar je liever niet in gaat boren, vanwege de kans op lekkage.
nou mijn eerste gsi was ook flink verrot maar nog niet zo erg als deze(ik vind deze echt heel erg slecht), en de aller minste kant komt nog ( vulhals) zijn binnendorpel is ook al aan het rotten. Het beroerde hiermee is dat je nu zelf plaatjes moet lassen/buigen en dat blijf je zien.
Uiteraad gaan ze allemaal rotten maar er zijn echt nog wel betere casco`s met minder laswerk, deze is wel ver heen. Snap best dat hij als v6 op kenteken staat en eral een front inzit voor airco, en dat je er veel waarde aan het hecht en hem graag wil redden. Maar een fris casco met minder laswerk met bijvoorbeeld alleen 2 binnen/buitenschermen en klaar is het zou ik liever doen dan dit.
Ik denk dat erwin voor een behoorlijke verrassing komt te staan als hij de andere kant eruit haalt.
Mijn tip zou zijn even grondig zoeken naar een mooi casco ze zijn erwel alleen je vind ze niet van de een op de andere dag.

snap je wel, maar het hoeft morgen niet klaar te zijn,
kan me herrindere dat die van willem ook zo was aan binnendorpel..
ik denk dat deze kan een hele poos heeft rond gereden met gat in zn dorpel..
we zien het wel met de andere kant doen mooi rustig aan en vinden er wel wat op!

bij kokkerholm ken ik zelf niet bestellen, ben alleen nog rechter dorpel en linker binnenkuip nodig,.
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

ik natuurlijk niet dat je het niet moet doen maar als ik in jou schoenen zou staan dan ging ik opzoek naar wat anders, maargoed ik houd het in de gaten en zal zien wat je ervan maakt!

Zoek je de complete binnenkuip?
en de dorpel orgineel gsi of imitatie?

Linker binnenkuip is klokkerholm 5050551 en voor de dorpel zou ik een van opel zelf nemen
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

renej schreef:ik natuurlijk niet dat je het niet moet doen maar als ik in jou schoenen zou staan dan ging ik opzoek naar wat anders, maargoed ik houd het in de gaten en zal zien wat je ervan maakt!

Zoek je de complete binnenkuip?
en de dorpel orgineel gsi of imitatie?

Linker binnenkuip is klokkerholm 5050551 en voor de dorpel zou ik een van opel zelf nemen

ksal wel even de garage hier aanschieten of hun hem even willen bestellen,

kunt als particulier niet bestellen namelijk,

ja neem er 1 van opel zelf, koste 8 tientjes dacht ik
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door renej »

Erwin_dude schreef:
renej schreef:ik natuurlijk niet dat je het niet moet doen maar als ik in jou schoenen zou staan dan ging ik opzoek naar wat anders, maargoed ik houd het in de gaten en zal zien wat je ervan maakt!

Zoek je de complete binnenkuip?
en de dorpel orgineel gsi of imitatie?

Linker binnenkuip is klokkerholm 5050551 en voor de dorpel zou ik een van opel zelf nemen

ksal wel even de garage hier aanschieten of hun hem even willen bestellen,

kunt als particulier niet bestellen namelijk,

ja neem er 1 van opel zelf, koste 8 tientjes dacht ik
Je kunt gewoon bestellen bij klokkerholm hoor heb ik ook al diverse keren wat gekocht.
Dorpel kun je natuurlijk gewoon bij de dealer bestellen.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

heb ze even mailtje gedaan voor de prijzen, bestel ik ze allebij wel daar.

en mobiel straalapparaat bestelt.... moet wel goedkome!
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door AlexAstra »

lekker bezig daar!
ben benieuwd naar de vorderingen :D
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

AlexAstra schreef:lekker bezig daar!
ben benieuwd naar de vorderingen :D
even onderdelen bestelt vandaag bij m en m. via klokkerholm was een drama...

lasapparaat gekocht vanavond co2 150A
en straalgrid besteld dat krijg ik morgen dus dan kan ik even goed de schade bekijken,
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door prs »

welk merk/type lasapparaat heb je gekocht?
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door just_nll »

renej schreef:
RedBill schreef:@Renej: Deze is niet rotter dan een gemiddeld ander casco waar nog niet eerder aan gelast is hoor...
Voor dat stukje bij je achterlicht gewoon zelf even een stukje pas maken. Anders moet je een heel naar deel (van je D-stijl) vervangen, waar je liever niet in gaat boren, vanwege de kans op lekkage.
nou mijn eerste gsi was ook flink verrot maar nog niet zo erg als deze(ik vind deze echt heel erg slecht), en de aller minste kant komt nog ( vulhals) zijn binnendorpel is ook al aan het rotten. Het beroerde hiermee is dat je nu zelf plaatjes moet lassen/buigen en dat blijf je zien.
Uiteraad gaan ze allemaal rotten maar er zijn echt nog wel betere casco`s met minder laswerk, deze is wel ver heen. Snap best dat hij als v6 op kenteken staat en eral een front inzit voor airco, en dat je er veel waarde aan het hecht en hem graag wil redden. Maar een fris casco met minder laswerk met bijvoorbeeld alleen 2 binnen/buitenschermen en klaar is het zou ik liever doen dan dit.
Ik denk dat erwin voor een behoorlijke verrassing komt te staan als hij de andere kant eruit haalt.
Mijn tip zou zijn even grondig zoeken naar een mooi casco ze zijn erwel alleen je vind ze niet van de een op de andere dag.
renej heb je de mijne wel is gezien die was ook aardig krokant en heb er toch wat van weten te maken dus alles kan als je er de tijd en zin er in hebt dan komt alles goed
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

prs schreef:welk merk/type lasapparaat heb je gekocht?

niet veel bijzonders een ferm, its good for the job

binnendorpels zijn wel flink aangetast maar volgens mij was dat bij willem en jou witte ook zo toch?
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

goed we gaan verder met de andere kant, normaal gesproken is de berm kan altijd het slechts maar bij mijn bijzondere astra net even niet!

eerst even picje van het lasapparaat!

Afbeelding


en hier de fotos van de rechterlkant


Afbeelding

Afbeelding

Hier kun je goed zien waar vorig jaar een nieuw stuk is ingelast

Afbeelding


Afbeelding

deze binnendorpel is ook wel aangetast maar lang niet zo erg als de andere kant, denk dat ik hier de roest uitslijp en goed in de verf zet en mooi zo laat







leuk zon hobby, geeft alleen zo'n troep..

\Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Bart(astra) »

komt best goed !

Je hebt in elk geval een mooie werkplek. en met de juiste tools en inzicht kom je een heel eind.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door astra-gsi-666 »

mooie werkplek,veel werk maar dat goed kommen.
kan je hem mooie breder maken voor wat breder velgen.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

mn garage ben ik ook super blij mee, speciaal voor dit gebeuren gebouwd!

ben druk met gereedschap aan het bij elkaar aan scharrelen dus dat komt ook wel goed.

het is alleen lastig te achterhalen hoe het metaal ooit gezeten heeft omdat het om plekken al ver vergaan is..

ben alleen nog op zoek naar tangen waar ik het nieuwe plaatwerk op zn plek mee kan houden


en moet ik het nieuwe plaatwerk ook weer aan elkaar kitten of gewoon puntlassen en achteraf kit er langs smeren,..
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door AlexAstra »

serieus bezig, en goede plannen! :D
optimaal genieten als de auto in de toekomst weer de weg op kan! 8)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Erwin_dude »

AlexAstra schreef:serieus bezig, en goede plannen! :D
optimaal genieten als de auto in de toekomst weer de weg op kan! 8)

klopt klopt, heb ook geen haast maar toch.
wil dakplaat ook nog vervangen voor 1 met dakraam erin nu we toch aan lasse en slijpe zijn
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: The Red Pearl ---> Kroepoek vervangen

Bericht door Bart(astra) »

ga nou eerst maar eens wat oefenen met die schermen en dorpels. :mrgreen: :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie