Restauratie Blazer

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 15 aug 2009 18:33

Voor de liefhebbers zal ik hier beetje de vooruitgang bijhouden van de restauratie van mijn Chevrolet Blazer.

Het wordt een langdurig project. Maar dat is niet erg. Je moet wel iets te doen hebben he :lol:
Ik begin met het technische deel.
Motorisch is er weinig mis mee. Binnenkort even bougies vervangen, en de automaat lekt ietwat olie op de wartel van de koellus in de radiateur. Verders loopt ie prima.
Electrisch is het een drama. Niets werkt Overal zijn kabels getrokken en afgeknipt, en doorverbonden enzo.
Lijkt nergens op.
Daar heb ik nog een hoop werk aan dus.
Carrosserie heeft plekjes genoeg. Motorkap is slecht, verders issie best netjes, dus dat hoeft niet direct. Eerst technisch voor elkaar maken. Mooi maken doen we later :lol:

De auto:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het begin:

Schoonmaken/repareren van het instrument:

Afbeelding
Afbeelding

Alle lampjes vervangen:
Afbeelding

De lichtschakelaar bleek kapot.
Door hem anders aan te sluiten werkt hij gewoon zoals het hoort alleen mis ik dan de dimfunctie van de instrumentenverlichting. Niet zo erg vind ik.

Afbeelding
Alle V-snaren vervangen:

Afbeelding

Klein voorbeeldje van de electra-ellende :lol:

Afbeelding

Bezig geweest met het maken van een relaisschakeling voor de koplampen.
Ik wil de hoofdstroom niet meer door de schakelaar zelf hebben maar via relais.

Afbeelding
Afbeelding

Ook had ik een hardnekkig probleem met de tailgate window

Nu blijkt waarom; Het mechaniek draait dol als ie bijna boven is. Dat hebben ze nu "opgelost" door met 2 alu platen het bereik van het mechaniek te verkorten. Alleen wil hij nu dus niet meer helemaal los. GRRR :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Ook het slot/slingermechaniek is gaar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb het geen van beide beter kunnen krijgen dan dat het was.
IK moet op zoek naar een ander schaarmechaniek.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 15 aug 2009 18:34

Next! het opknappen van het dashboardpaneel.

Zo zag hij er uit:
Afbeelding

Lijmresten na het verwijderen van de originele Cheyenne folie:
Afbeelding

Het opnieuw beplakken van de originele maskers met folie wat erg op de Cheyenne folie lijkt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle lijmresten verwijderd en klaar maken om de chromen randjes weer te spuiten:
Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 15 aug 2009 18:36

Volgende! Uiterlijk en dashboard nog niets mee verder gekomen helaas.
Ik had een probleem met de knipperlichten en remlichten. Af en toe was knipperlicht net een wissellicht. Knipperde om en om links en rechts, remlicht dat aan 1 kant bleef hangen of gewoon niet meer wou stoppen met knipperen.
Nu voelde ik al dat de richtingaanwijzerschakelaar erg gammel aanvoelde en dat daar het probleem zat.

Ok het stuur verwijderen....Was een verschrikkelijk karwei. Een vorige eigenaar heeft de stuuras en de gaten waar de bouten van de trekker in komt goed verkloot. Was erg veel werk...maar uiteindelijk wel gelukt:

Afbeelding

De schakelaar. Er misten 2 veertjes. 1 lag in de kolom. Die heb ik weer teruggevonden, en de ander (voor het uitzetten bij sturen) was afgebroken en niet meer te fiksen:

Afbeelding

Veer weer gemonteerd en contracten even gereinigd en in de contactvet gezet:

Afbeelding

En het zooitje weer terugbouwen:

Afbeelding

Schakelaar voelt nu lekker stevig en weer als nieuw. Ook de verlichting werkt nu naar behoren.
Alleen valt me wel op dat hij linksaf langzamer knippert dan rechtsaf. Maargoed das niet zo belangrijk.

Ook een begin gemaakt met de verlichting. Sidemarkers deden het helemaal niet. Achter zaten geen lampjes in du sdie er maar even ingedrukt. Dan werkt dat ook weer.

Afbeelding

Volgende stap worden de sidemarkers voor en de stads/knipperlichten goed aansluiten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 15 aug 2009 18:39

Dashboardpaneel klaar!
Stukken beter dacht ik zo!

Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

De conversie naar de electrische tail gate window:

Afbeelding

Het zaakje werkt. Alleen moet ik er een keer verder mee als ik wat beter te been ben, want halverwege loopt hij ergens vast tegen het mechaniek. Zal dan even kijken wat er aan te stellen is.

Ook bezig geweest met de aircoschakelaar.
Deze werkte alleen als je hem paar keer heen en weer trok en aandrukte.
Gedemonteerd, en de contacten waren flink vervuild.
Deze schoongemaakt en voorzien van verse contactvet:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben ook bezig geweest met het trekken van kabels voor de electra achter. Verlichting, accessoires enzo.
Was nog een hele klus.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo..door de flits ziet het er knap roestig uit :lol:
Binnekort maar eens bezig met het chassis afbikken en tectyleren.
:mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8961
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door RedBill » 15 aug 2009 18:39

Lekker bezig Marcel. Wel geduldklusjes, allemaal.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 15 aug 2009 18:40

Zo weer verder met de techniek.

Ik ergerde me dood aan de Bougies!!!
Made in Japan :evil:

Nieuwen erin dan maar:
Afbeelding

Vandaag stond op de planning het brandstofsysteem eens aan te pakken aangezien hij heel slecht tot niet op benzine wil lopen.
1,5 jaar terug toen de gasinstallatie erin kwam was de laatste keer dat hij erop gelopen heeft. Dat was bij de vorige eigenaar.
Ik wil hem zowel op gas en benzine kunnen rijden. Dus dat moet weer gaan werken.
Begonnen met het vervangen van wat benzineslangen die verdroogt waren.
Daarna..tijd voor de carburateur.

Daar zittie!
Afbeelding

Eraf ermee:
Afbeelding

Oewww die vlotterkamers zijn smerig!! De 2 fijnfilters in de feul inlet zaten ook zowat dicht:
Afbeelding

Zowww....stukken schoner:
Afbeelding

En het spulletje weer in elkaar zetten. Ik vind dit trouwens erg makkelijke carbs om iets aan te doen. Je kan overal makkelijk bij en alles kan mooi uit elkaar. Ik kreeg alleen 2 sproeiers niet los onderin de vlotterkamer. Maar die waren mooi open dus laat maar lekker zitten :mrgreen:

De schone carb:
Afbeelding

Ook gelijk even de rest van de ontsteking aanpakken. Zonder de carburateur erop is het veel beter bijkomen :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen starten........op benzine.....
Geen suc6 helaas. De bezinepomp is lek!!!
Het membraan zal wel verdroogt zijn na jaren loos te pompen want de brandstof kwam uit de ontluchtingsgaten zetten en uit de kant waar de nok zit. :shock:
Afbeelding

Ik heb de pomp weer gemonteerd maar zonder slangen en leidingen. Anders loopt me carter vol benzine.
Eerst maar weer eens een pomp bestellen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Nick(GSI) » 15 aug 2009 18:52

Goed bezig Marcel! heel gaaf project wel hoop werk allemaal denk?

Zaten zeker wat sproeiers dicht ge-gomt in de carburateur? nu alles weer lekker schoon netjes man.

leuk project om te volgen en een hele stoere wagen suc6.
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente

oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10350
Lid geworden op: 03 jan 2004 17:36

Re: Restauratie Blazer

Bericht door oenatje » 15 aug 2009 19:40

goed bezig, lekker veel foto's

dash paneel is erg mooi geworden

pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7737
Lid geworden op: 01 nov 2006 22:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
Locatie: Brabant

Re: Restauratie Blazer

Bericht door pascal1109 » 15 aug 2009 20:00

Lekker aan het hobby-en zo te zien :D

Mooie bekleding op je stoelen ook :P
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 15 aug 2009 20:59

mooi he! Burbury bekleding 8)

Maar het is allemaal wel een hoop werk hoor. Kwa tijd dan.
Maar beetje bij beetje wordt het steeds beter en mooier.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 16:47
Locatie: de westerhaar

Re: Restauratie Blazer

Bericht door adriaan » 15 aug 2009 21:15

voor onderdelen kan je goed terecht bij klinkien parts uit westerhaar die doen alleen maar met dat spul en hebben ook veel 2e hands liggen :D
de fiets is toch zo slecht niet.........

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Erwin_dude » 15 aug 2009 21:50

auto start toch altijd eerst op benzine ... of is da alleen bij nieuwe instalaties zo?
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam

Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Kakashi » 15 aug 2009 23:04

Zo jij bent druk bezig geweest.
Mooi man!

Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3745
Lid geworden op: 20 mar 2003 21:59
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door pluggie » 16 aug 2009 02:06

Wat een megaformaten zeg met alles qua stekkers, huizen, etc.

Sja dat interieur is gewoon fenomenaal mooi.

Die wannabee in strand niet strand had dat niet. Fenomenaal interieur. Intiereur is een droom. In het echt helemaal.

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 16 aug 2009 09:38

Thnx voor de tip adriaan!

@Erwin: Neej. Dat doen alleen injectiemotoren.
Deze kan helemaal zelfstandig alles op gas doen. Dus ook starten.
Je kan zelfs een soort dummy carburateur krijgen. Dat is alleen een gasklep zeg maar.
Dan kun je het complete benzinesysteem verwijderen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Erwin_dude » 16 aug 2009 11:13

ok en pakt zoiets altijd aan dan ,ook bij koud weer of wordt er iets voor verwarmt?
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam

Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 20:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Syl-Astra » 16 aug 2009 11:38

Ziet er netjes uit Marcel, gaat allemaal wel goed komen :thumbsup:

Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:19
Locatie: Twente

Re: Restauratie Blazer

Bericht door vizier » 16 aug 2009 11:39

goed bezig man 8)
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 16 aug 2009 16:21

Erwin_dude schreef:ok en pakt zoiets altijd aan dan ,ook bij koud weer of wordt er iets voor verwarmt?
Neej hoor wordt niets voorverwarmd ofzo.
Pakt altijd aan. Ding heeft ook dual feed zeg maar.
2 aparte verdampers in een zeg maar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Erwin_dude » 16 aug 2009 16:35

ok interessant zeg, meende altijd dat ze allemaal op benzine starten ,

maar nieuwe injectie motoren waarom kunnen die eigelijk niet op gas starten dan??
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 16 aug 2009 18:21

Geen idee. Ik ben geen gas specialist :lol:

Zal wle iets te maken hebben met de sensoren enzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10398
Lid geworden op: 21 mar 2003 20:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Bart(astra) » 16 aug 2009 21:58

Mooi project !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4

Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Rellie opt werk » 17 aug 2009 13:34

Goed bezig 8)
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11155
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Restauratie Blazer

Bericht door Laagvlieger » 10 sep 2009 16:33

Zo! Ook bij een Blazer gaat de hemel wel eens hangen!!
Met wat hulp dus zelf een nieuwe gemaakt:

De oude "vorm" zeg maar waar de originele bekleding opgeplakt zat. Deze even goed gereinigd en dan issie weer als nieuw:

Afbeelding

5 mm schuimrubber geplakt op de drager:

Afbeelding

Gebroken wit skai leer eroverheen geplakt:

Afbeelding

Bijnsijden:

Afbeelding

Afdekpanelen spuiten:

Afbeelding

TADAA!!

Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7737
Lid geworden op: 01 nov 2006 22:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
Locatie: Brabant

Re: Restauratie Blazer

Bericht door pascal1109 » 10 sep 2009 16:53

Laagvlieger schreef: Gebroken wit skai leer eroverheen geplakt:

Afbeelding
Het is toch gewoon heel? Ja slechte grap he :P

Maar ook hier weer lekker aan het hobby-en zo te zien :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:

Plaats reactie