Pagina 1 van 18

chris 3.0 v6 GSI: restauratie gaat door en een vraag (update 17/9)

Geplaatst: 23 mei 2009 00:09
door chris1508
chris dubbel gsi:nieuw stroom schema elektrisch waterpompje#FF0000]16v[/color][/i]

hallo,

ik dacht ik begin hier ook even een toppic voor jullie maar ook voor me zelf om alles bij te houden 8)

nu zal er niet zo dramatisch veel ineens veranderen of een dikke v6 er in worden gehangen, al is dat wel een punt waar ik naar toe wil gaan :lol:.

waar het allemaal mee begon:

Afbeelding

motor: c18xe
bouwjaar: 1994
kenteken: jg-tr-??

09-2008

de auto gekocht van mijn collega.

later er achter gekomen dat er veel achterstallig onder houd aan zat door dat de auto uit elkaar is geweest.

door mijn collega gedaan:
* nieuwe zijschermen
* motor er uit gelepeld en nieuwe pakkingen gemonteerd
* terwijl de motor er uit was en nieuwe schermen er in zaten opnieuw gespoten
(de schermen zijn orgineel GM doordat hij ervoor bij opel heeft gelopen)

ik ben veder gegaan

door dat ik nog geen rijbewijs had mocht de auto op mijn werk staan al zorgde dat toch voor een paar spanende momenten :lol:

uiteindelijk bijna elke vrije zaterdag (ik werk om de zaterdag) als nog om 10 over 7 uit bed om om 8 uur op het werk te zijn.

1e zaterdag: was de auto poetsen
2e zaterdag: wielen balanceren, velgen schoon maken
3e zaterdag: raare geur in de auto,
mijn collega: zit er dan een interieur filter in de astra??

4e zaterdag eindelijk uitslapen had de week er op rij examen :shock:
gelukkig ging toen alles goed rijbewijs gehaald nu nog een paar dagen wachten op het pasje :lol:

pasje binnen wou de auto gelijk op naam zetten (had hem geschorst maar achteraf was dat iets duurder)
maar toen waaren de auto papieren weg :evil: savonds weer gevonden in de rug zak die ik toen mee had naar het werk, deze lag bij een kameraad van mijn broer:worship:

de volgende dag vrij genomen tot half 10 zodat ik tijd had om de auto op naam te zetten, stiekem naar het postkantoor met de auto.

V-snaar en motersteun

ondertussen nog een motorsteun afgebroken bij het vervangen van de v-snaar :oops:

iets te letterlijk gelezen. als je de steun los draaid kun je zo met een bande lepel de steun weg drukken en kun je de v-snaar demonteren. ik natuurlijk nooit gedacht dat er ook een tweede bout in had kunnen zitten :(

maar plaatselijk sloop had nog een astra station staan die de zelfde steun had dus die nog opgehaald, (en trouwens nog veel meer opels - astra station, hatchback & calibra.)


angel eyes en rieger grill

mijn collega had nog een rieger grill en angel eyes liggen. over gekocht voor een helle scherpe prijs.

gelijk er in gezet savonds maar het ziet er super gaaf uit :mrgreen:

Afbeelding

mijn exuus voor de slechte kwaliteit foto's

versnellingsbak en druklager

uiteindelijk om het duidelijk hoorbare druklager te vervangen. gelijk ook de druk groep en de koppelings platen vervangen.

het duurde even, maar een snel belletje met DHZ twente kwam ik erachter dat het makkelijkst is om het subframe er onder weg te draaien. zo gezegt zo gedaan subframe er onder weg, bak er achter weg. druk lager lager proberen rond te draaien maar dat ding zat zo vast als maar kon.

alles weer terug bouwen bak afstellen, hmm de 5e versnelling gaat niet hellemaal vlekkeloos. eerst een harde tik naar rechts en dan voor. het was al laat dus een punt voor later.

afdekplaatje en bougie kabels

Afbeelding

mijn collega had weer iets leuk in de schuur gevonden een rood afdekplaatje.

ik had er namelijk een zwarte op zitten en een rode auto met een rood afdek plaatje staat wel net zo leuk

dus ik begin heel opgewekt mijn oude plaatje los te draaien tot dat ik iets heel raar tegen kwam. ja precies bougie kabels :P
maar die van mij zagen er iets anders uit dan toch de meeste doen.

ik vermoed dat dit ook het probleem was van het toppic 250000 km en problemen viewtopic.php?f=3&t=11965

carterpakking

toen kwam de carter pakking aan de beurt, ik dacht toch nog iets orgineels aan die auto houden dus eentje bij de dealer bestelt.
alles gedacht goed geregeld te hebben. heb het kenteken door gegeven en motorcode aan gegeven dat het om een GSI uit '94 ging. ik zou hem vrijdag of zaterdag hebben, nou geen enkel probleem dus ik haal hem zaterdag op. alles er netjes onder weg bouwen. kom nog een stuk verot uitlaat tegen :( dat word iets voor later.
wil ik de pakking passen maar dat ging niet de pakking was vooraan aan de bakzeide een hoek in plaats van rond aflopende.

dus ik weer naar de dealer op bellen nummer door gegeven neej er was door iemand een fout gemaakt en toch nog voor een 2.0 GSI bestelt. ik dus hellemaal over de zeik tegen die vent :shutup:. ik kon langs komen en dan zou er een nieuwe bestelt worden. maar daar was ik niet mee geholpen de auto moest lopen op het einde van de dag. uiteindelijk vloeibare pakking gebruikt (niet te veel) en toen weer monteren. netjes toen de pakking uitgehard was weg snijden en klaar was chris :mrgreen:

fusee kogels en stuurkogel

uiteindelijk weer een vrije zaterdag om aan de auto te sleuten, de zondag erna zou ik met kameraden voor een paar dagen naar belgie gaan.

dus ik had het stuur iets scheef staan heb het al eerder proberen los te halen maar dat werkte niet. dit keer bij het stuur huis de helle stang losgehaalt in de werk bank en warm stoken.
aan een kant nieuwe kogel erop doordat deze speling had, gelijk 2 fusee erop door dat deze ook spelen hadden.

en toch wou ik die vijfde versnelling goed hebben voor het weekend weg. samen met mijn collega/broer op nieuw proberen af te stellen. uiteindelijk dacht ik het te hebben maar kwam snel bedrogen uit. op het einde van de dag wou weg rijden bij de stoplichten ineens in de 3e versnelling :evil: . uiteindelijk mocht ik van mn broer de fiesta ( ford fiest 1.8 xr2i ) meenemen. Afbeelding
leuk autootje om mee door de ardenne te rijden maar had toch liever de astra gehad.

schakelpennetje en afstellen

door rondvragen op het forum kreeg ik van laagvlieger, bart(astra) en astra gsi een mooie uitleg van hoe het moest. maar door mijn verkeerd begrijpen wou ik de bak vast zetten in het bijvul/ontluchtings gaatje :oops:

de volgende dag weer verder gegaan met de goed info. nog steets geen 5e versnelling uiteindelijk niels gebeld die de laatste door slag geven tip gaf: schakel pinnetje. snel naar de dealer nieuw pinnetje op halen en weer snel terug pin er uit slopen nieuwe er in, afstellen, en perfect schalen

met links de nieuwe en de twee rechtsen hoort 1 linkse te zijn :oops:

hemelvaartdag foto shoot

Afbeelding
Afbeelding


4-juni-09: xenon

wat ik toch altijd al wilde was xenon voor op de astra. ik had de angel eyes al en dan met xenon vind ik zelf echt super gaaf staan. beste;t bij de brezan. splinternieuwe h1 xenon:D moest zoals vel weten de lamp aanpassen:| niet zown heel groot probleem een klein stukje vrezen en het was gebeurt.
het zit er in ik zal nog eens een foto maken.
er zit 8000k in en het geeft echt bergen licht, geen melding op de BC
ik hoop jullie nog een helle lang tijd up to date te houden met de GSI

Afbeelding

10-juni-09: digidash

begonnen aan een digitaal dashbord van een kadet. ben nu alleen een pulsgever vergeten en de stekker :evil:
de volgende dag gelijk terug gegaan naar de sloop waar ik hem vandaan had. nee de kadet was al weg.



chris

volgende update:
X mistlampen plaatsen
x andere bestuurders stoel
X recaro kadett stoelen gemonteerd
X :GSi: vloermatten
x verlagen
X rook bakje fatsoeneren
x ruitenwisser rutienwisser motor vervangen
x auto nog 1 maal goed tectileren
X v6 inbouwen
X v6 omkeuren
X voor remmen aanpassen / achter remmen compleet vernieuwen
X BC x30xe inbouwen
X nieuwe angel eyes inbouwen


- xenon inbouwen angel eyes
- geluid's installatie afbouwen (niks aparts)
- achterplaat glans zwart spuiten
- voor grill rood spuiten
- deukjes weg werken
- digitaal dashboard op de v6 <- kadett dash

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 23 mei 2009 15:04
door Erwin_dude
he kerel leuk en overzichtelijk

keep up the good work!

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 23 mei 2009 17:19
door c18xe
netjes jongen succes ermee! gaat lkkr zo :worship:

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 24 mei 2009 19:23
door pascal1109
Leuk projectje zo toch. Je moet ergens beginnen.
Ga zo door en houd ons goed op de hoogte met foto's :D

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 26 mei 2009 19:04
door chris1508
hey bedankt voor de reactie's

k zal proberen zo veel mogelijk foto's te maken :lol:

chris

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 26 mei 2009 22:33
door Ricco
Die is wel mooi rood zeg 8)

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 26 mei 2009 23:47
door c18xe
wat zit er nou in dat gat onder je kentekenplaat in de hoeken :shock:

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 27 mei 2009 16:53
door marklukassen
mistlampen?

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 27 mei 2009 21:12
door chris1508
dat zijn mijn mistlampen moet ik nog eens een keer aansluiten:P

de auto is +- 2.5 geleden hellemaal opnieuw gespoten maar heeft nu al heel wat kleine puntjes :cry:

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 27 mei 2009 21:38
door pascal1109
chris1508 schreef:chris project: GSI 16 v
Het is GSi ;)

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 28 mei 2009 09:43
door Trompie
chris1508 schreef:dat zijn mijn mistlampen moet ik nog eens een keer aansluiten:P

de auto is +- 2.5 geleden hellemaal opnieuw gespoten maar heeft nu al heel wat kleine puntjes :cry:
Misschien de grill ook een keer in kleur spuiten! 8)

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 28 mei 2009 13:35
door Ricco
Die zit er volgens mij pas op...(na het spuiten)

Zou wel mooier zijn, haha :mrgreen:

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 28 mei 2009 14:27
door pascal1109
Ricco schreef:Die zit er volgens mij pas op...(na het spuiten)
Ja zou toch wat zijn als ze die vergeten waren :mrgreen:

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 28 mei 2009 19:00
door IMpYGSI
netjes bezig mooie gsi,
zou alleen die karterpakking tog maar een keer goed maken.

schakelmechanisme ben ik ook al aant uitstellen ahhaha gaat slecht in zn achteruit mjaa komt binnekort ook wel weer eens.

groeten Twan

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 28 mei 2009 22:31
door chris1508
de grill moet idd nog gespoten worden deze had ik met de angel eyes mee gekocht.

het zwarte wil ik er toch een beetje in houden daarom word denk ik een rode grill met zwart gaas er achter.

waarom die pakking overnieuw doen?? de carter is nu hellemaal dicht ik laat het mooi zitten totdat hij weer gaat lekken. en nee ik heb niet te veel gebruikt zodat de zeef vol gaat zitten.

chris

@pascal is aangepast GSI 16v :P

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 28 mei 2009 22:53
door pascal1109
chris1508 schreef:@pascal is aangepast GSI 16v :P
16v is ook rood he. En het is in italics, zoals dat netjes heet ;)
Kijk maar is goed naar je logootje :mrgreen:

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 29 mei 2009 19:51
door chris1508
voor de 2e x aangepast 8)

Re: chris project: GSI

Geplaatst: 29 mei 2009 19:55
door pascal1109
:thumbsup:

Re: chris project: GSI update: stoel & andere sub

Geplaatst: 27 jun 2009 22:23
door chris1508
26-juni-2009

vandaag rondje nederland gereden 550 km doen ik normaal nooit op een dag :P

Afbeelding

van uit almelo naar nijkerk voor een betere bestuurders stoel :D eindelijk

de stoel:
Afbeelding


lichte beschadiging aan de zitting
Afbeelding

maar heb een andere zitting erbij gekregen:
Afbeelding

door uit nijkerk naar spijkenisse en bij diem(zijn vriendin) een nieuwe sub opgehaald

Afbeelding

toen door naar heerhugowaard voor een onderblok van een corsa die ik aan het reviseren ben.

en terug over de afsluitdijk (ook wel De Houtribdijk (ook bekend als Markerwaarddijk en Dijk Enkhuizen-Lelystad genoemd :lol: ) naar leystad (had ik altijd al een keer willen doen :mrgreen: gas erop )

vedere foto's komen nog

Re: chris project: GSI update: xenon

Geplaatst: 27 jun 2009 22:54
door oenatje
Afbeelding

dit is de afsluitdijk hoor

Re: chris project: GSI update: xenon

Geplaatst: 27 jun 2009 23:21
door chris1508
hoe die dan? afsluitdijke de 2e?

Re: chris project: GSI update: xenon

Geplaatst: 28 jun 2009 00:02
door suaver
marker waard toch...

Re: chris project: GSI update: xenon

Geplaatst: 28 jun 2009 00:09
door pascal1109
Moet je even wat verder inzoomen op Google maps, dan zie je hoe het daar heet ;)

Re: chris project: GSI update: xenon

Geplaatst: 28 jun 2009 01:44
door RedBill
Dat heet in de volksmond de dijk Enkhuizen - Lelystad. Is de afsluitende dijk voor de markerwaard.

Re: chris project: GSI update: stoel & sub

Geplaatst: 29 jun 2009 06:44
door suaver
De Houtribdijk (ook bekend als Markerwaarddijk en Dijk Enkhuizen-Lelystad) De dijk (eigenlijk een dam) werd aangelegd tussen 1963 en 1976, en scheidt het IJsselmeer af van het Markermeer (dat ook wel het zuidelijke IJsselmeer wordt genoemd).De gemeente Lelystad gaf de weg over de dijk de naam Markerwaarddijk. Officieel wordt hiermee alleen het gedeelte van Lelystad tot aan de provinciegrens aangeduid. De naam wordt echter ook voor de gehele dijk gebruikt.