Robbert's GSI: Update! terug naar Orgineel

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Robbert's GSI: Update! terug naar Orgineel

Bericht door c18xe »

Hey Hey,

omdat mijn vorige project pagina erg onoverzichtelijk was geworden door vele kleine onzinnige posts heb ik even een nieuwe aangemaakt.

De meeste mensen weten inmiddels wie ik ben,maar ik al toch even kort vertellen hoe ik begonnen ben.

Ik ben Robbert inmiddels 20 jaar en loop al een tijdje rond in een opel garage.

Vlak voordat ik mijn rijbewijs had was ik dus al opzoek naar een leuk autotje toen mijn collega vertelde dat zijn maatje ze GSI verkocht. Na wat vragen en bellen uiteindelijk toch meer eens gaan kijken bij de wagen.Op het eerste gezicht was het een nette wagen voor de prijs,hij moest 1000 euro opbrengen,na een proefrit werd al gauw duidelijk dat de remmen,banden etc rondom vernieuwd moest worden want hij vloog alle kanten op..

het ging hier om een opel astra gsi uit 1994 met 2 ton op de teller.

Onder de motorkap lag een hele felle c18xe die echt rap was vergeleken met andere 1.8jes van opel.





Mijn eerste Astra Gsi



Afbeelding

Opel astra GSI
1.8 16v c18xe
elec. verstelbare koplampen
elec. ramen
elec. spiegels
verwarmde spiegels
schuif/kanteldak
abs
airbags
17 inch pcw velgen.
Noem het maar op. een behoorlijk complete auto voor 1000 euro dus.

Er moest dus van alles aan vernieuwd worden voordat ik er mee ging rijden,zo gezegd zo gedaan nieuwe remmerij rondom besteld nieuwe banden gelijk even distributie riem etc vervangen remmerij rondom rood gespoten..Kortom helemaal klaar gemaakt om er mee te gaan rijden..

na een paar maanden knalde het druklager der uit. De complete drukgroep vernieuwd en weer gaan ,

Na een tijdje er mee gereden te hebben,heb ik mijn tankklepje laten airbrushen

Helaas is deze gsi aan zijn einde gekomen op een verkeersbord, Ik ben namelijk uit de bocht gevlogen met de wagen en hij was totallos.


Afbeelding


Na een heel drama om met een sleepwagen in contact te komen heb ik uiteindelijk de politie maar gebelt, achteraf het stomste wat ik had kunnen doen in deze situatie. Want na een klein jaar later kreeg ik een brief dat ik in de rechtbank moest verschijnen voor het overtreden van artikel 5 roekeloos rijgedrag bla bla, Een boete opgelegd gekregen van 400 euro en een punt wij op mijn rijbewijs. De auto op mijn werk laten afzetten en de volgende dag vrij genomen om de schade op te nemen. Al met al was het nog goed te reparen en had ik nieuwe onderdelen besteld.

Motorkap
Subframe
Bumper
Koplampen
Bumperbalk
Slotbalk
Radiateur
Stuurbekrachtiging leidingen

Hieronder de foto’s van de schade.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Natuurlijk was ik erg teleurgesteld dat me auto kapot was en dat het weer een hoop geld ging kosten,maar het was helaas nog niet genoeg. De dag dat alle spullen binnenkwamen had ik een brug geregeld voor de volgende dag zodat ik lekker kon sleutelen. Helaas kreeg ik opnieuw een ongeluk op de terug weg van mijn werk met de scooter waardoor ik een erg lange periode uitgeschakeld was. De keuze was daarom ook snel gemaakt.

Auto verkocht met alle onderdelen erbij,scooter ook verpatst. De auto is toen naar Danny (opelforum) gegaan. Na lange tijd in het ziekenhuis doorgebracht te hebben en thuis in bed met het vooruitzicht op lopen en dus autorijden,ging ik maar weer eens op zoek naar een nieuwe GSI.. En hier op het forum stond een zeer net exemplaar. :worship: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door c18xe op 02 aug 2010 18:15, 12 keer totaal gewijzigd.
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door c18xe »

Mijn tweede Astra Gsi


Afbeelding



Het ging hier om de astra van www.astra-gsi.nl de astra van Berg! Een erg net uitziende orginele nederlandse GSI
Ik liep nog op krukken toen ik een kijkje kwam nemen bij de astra,nog voordat ik ed gesproken had was hij eigenlijk al verkocht,nog even een babbeltje gemaakt over de prijs(lees met of zonder audio) en afspraak gemaakt voor de overschrijving!.

OPEL ASTRA GSI C1.8XE E2
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming ASTRA GSI C1.8XE E2
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 04-12-2009
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 08-03-2008

BPM € 4893
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Datum eerste toelating 08-04-1994
Datum aanvang laatste tenaamstelling 08-03-2008
Datum eerste afgifte Nederland 08-04-1994.


Helaas op de terug sloeg de pech weer toe.. de dynamo ging stuk! meteen maar de sleepwagen gebelt.
kwam gelijk achter de nadelen van een rieger. laag en geen sleepoog gat!
Contact er over gehad met ed en de koste netjes opgelost(Nogmaals bedankt hiervoor!)
Danny opgebeld want daar stond mijn oude astra..Bij hem mijn oude dynamo terug gekocht,
die hij vervolgens nog in de stroomende regen voor mij gemonteerd heeft omdat ik op krukken liep(Benk ik je nog steeds erg dankbaar voor want ik rij er nog steeds mee!)


Afbeelding
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Robbert zijn GSI: Verlaging Foto toegevoegd

Bericht door c18xe »

Het begin van het Project

Na een tijdje rond gereden te hebben met de standaard koplampen had ik toch maar weer eens de angeleyes uit de kast geplukt die wonder boven wonder het ongeval van mij vorige gsi overleefd hadden.Na een avondje hobbyen en klooten zaten ze erg toch weer erg netjes en strak in al moet ik het zelf zeggen!.

Ook zat er nog een vreemde storing in de wagen. De auto stotterde en hield in,sloeg af en toe zelfs compleet stil
Een bekend probleem met een simpele oplossing. Stappen motor reinigen of een vaccuum lek. helaas was bijde niet het geval.Na een lange tijd storing zoeken en kwam ik erachter dat aan de radio lag. Een paar dagen zonder radio gaan rijden en ik had nergens last meer van. Uiteindelijk heeft Ed me de hand boven het hooft gehouden en zijn oude radio met hoedenplank incl speakers gedoneerd (die er overigins nog steeds in zitten en erg tevreden over ben!)
Heb ook nog ergens een leuke woofer overgehouden met versterker. Aangezien mijn pookhoes en knop ook helemaal versleten waren heb ik een corsa-c pookhoes en knop gemonteerd(inmiddels weer veranderd)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door c18xe op 19 mei 2009 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door c18xe »

De eerste schade

Eigenlijk zou ik weer langs ed gaan om een lederen intrieur op te halen maar dat moest helaas even wachten want ik was het slachtoffer van vandalisme geworden,een diepe kras aan de bijrijdersportier..En een dikke scheur in mijn ruit geslagen!
Flink balen natuurlijk en opzoek naar een spuiter! uit eindelijk een goede gevonden en mijn deur laten spuiten.
Meteen de achterwisser ook maar even opnieuw zwart gespoten want die zag er ook niet meer uit!.



Het raam
Afbeelding

Before
Afbeelding

en vlak erna
Afbeelding

Afbeelding




Op een mooie zaterdag maar eens even de Gsi op de brug gehangen en hem een uitgebreid beurtje gegeven,
alle filters en vloeistoffen ververst. Een afneembare katvervanger gemonteerd. De remklauwen en achtertrommels opgeschuurd en deze voorzien van een rood kleurtje.


Afbeelding






Leer in de Astra

Omdat het lederen intrieur nog steeds op mij stond te wachten bij ed,ben ik dat maar eens gaan ophalen en begonnen met de inbouw! De voorstoelen waren geen probleem die heb ik er ook meteen dezelfde dag nog ingezet.
De achterbank was daarin tegen iets meer werk dan gedacht. want de rugleuning sluit totaal niet aan op de zitten!
dit probleem is inmiddels nog steeds niet opgelost dus als iemand een juiste oplossing heeft PM me die dan!
ik had destijds de scharnierpunten van de zitting naar voren geplaats maar dat werkt ook niet omdat dat op den duur te zwak wordt en gaat rammelen.Ook passen de afdek kapjes niet meer fatsoenlijk van de scharnierpunten.

de voorstoelen
Afbeelding

een gedeelte van de achterbank
Afbeelding

let op de afdekplaatjes van de scharnierpunten
Afbeelding
Laatst gewijzigd door c18xe op 19 mei 2009 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door c18xe »

Een dagje Poortvliet

Omdat onze matje nog wat spulletjes had liggen voor mij en we nog steeds een dagje moesten hobbyen vertrok ik smorgens vroeg richting poortvliet!. Het duurde even voordat ik eindelijk aangekomen was maar uiteindelijk was het een geslaagde dag.
Een zeer net setje xenon ingebouwd wat overigens super licht geeft en geen melding op de bc.
Ook alle lampjes in het dash maar eens nagelopen en maar goed ook want er onbraken er nog wel wat!.
ABS,Motorstoringslampje,,Parkeerrem,Airbag en die van de benzinemeter(het pompje)Even langs de plaatselijke opel dealer geweest en wat lampjes gehaald,waarop natuurlijk zoals verwacht het Foutcodelampje meteen aanging.Uitgelezen en kwam erachter dat de pulsgever stuk was.Matt gelijk met syl gebelt en die zou een nieuwe opsturen(Y)Ook kwam onze Evil pannenkoek nog even langs om te hobbyen.die na het compleet strippen van ze astra alleen zijn pollenfilter heeft vervangen..

dash loshalen
Afbeelding

Het eindresultaat van de xenon
Afbeelding

Mooie foto gewoon
Afbeelding

pannenkoek zijn motorkapsteun
Afbeelding
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door c18xe »

Je blijft maar bezig

Omdat ik toch bezig wou blijven bedacht ik een leuke manier om mijn deurpanelen te bekleden met skai!
Ik wou namelijk een opel logo in de deur hebben die zichtbaarbaar was als de deur open staat.
Ook op essen maar een spageti spruitstuk gekocht voor de motor! en inmiddels ook een nieuwe apk er op gezet en weer een onderhoudsbeurtje.

zoals de meeste monteurs hier wel weten,Er zit altijd wel wat tegen als je aan je eigen auto moet sleutelen.
pakking niet op vooraad dit breekt af dat draait mee bla bla bla

En met de montage van het spruitstuk was het ook het geval
2 tabeindjes waren al afgebroken je raad het al
links boven en links onder vanaf de voorkant gezien(distributie zeide) wat ik al wist maar omdat het spruitstuk krom stond lekte hij daar niet op..
T hele spul gedemonteerd en schoongemaakt.Het eerste afgebroken tapeind kwam er zonder moeite uit.
De 2e natuurlijk niet ,uitgeboord zon dingentje er in geslagen om hem los te draaien
Maar met een klein beetje kracht brak deze meteen af. Afijn na weer een uur geboord te hebben ben ik maar eens
schroefdraad gaan tappen. Of het nog niet genoeg was brak de tap ook af..(deed het absoluut met beleid)
Nu heb ik dus echt een promleem.Want een tap is namelijk echt heel erg hard!
Diversen boortjes geprobeerd van gamma tot kobalt van 30 eurie per stuk maar ik kwam er maar niet door!
heb de zooi echt heel erg warm gemaakt en erg veel kruip olie gespoten maar niks helpt...
Uiteindelijk het spruitstuk er gewoon met 9moeren opgezet en hij was gelukkig gewoon gasdicht!

Het deurpaneel.
Afbeelding

duidelijk
Afbeelding



Orginele hulptool om recht te kunnen boren!
Afbeelding

links onder zie je de boosdoender
Afbeelding

Eindresultaat
Afbeelding
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door c18xe »

Motorswap c18xe->c20xe

Ik kwam via het forum een leuke c20xe tegen. Nick gsi die nu met zijn turbo project bezig is wilde namelijk van zijn 2.0 af.
Leuk om heb bij mij er in te hangen omdat mijn versnellingbak van mijn c20xe het zo juist begeven had!. Mocht het blok compleet meenemen met echt alles er op en der aan tot de kat!.

Meteen een zooitje onderdelen besteld voor de c20xe.
Waterpomp dustributie,complete drukgroep wat nieuwe pakkingen en lagers etc

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mattzwart kwam helpen met de uitbouw van de 1.8 en vroeg dat ie voor me deur stond!.
we zijn begonnen met de radiateur weghalen,spruitstuk de rest van de kabelboom(ik had de dag ervoor namelijk de kvs olie en kabelboom ecu,luchtinlaat tot gasklep en de accu weg gehaald) en daarna de rest ..in de pauze heerlijk genoten van de turkse pizza's die mattje had meegebracht
Werd ook erg gewaardeerd door mijn collega's.Nogmaals bedankt he:D Na de pauze was het zover..De takkel er aan en zakken met dat ding. Helaas weinig foto's me camara was op en me mobiel is kut kwaliteit.
Matt heeft nog wel een paar foto's gemaakt. hieronder wat foto's S'middags kwam moeders nog een pakketbrengen met spullen die nick nog vergeten was! Super niet alles zat erbij maar super dat het zo snel geregeld word!
Na een enorme schrik reactie van mij en mat bij het zien van de kabelboom!
het doorvoer rubber is gescheurd.. hier en daar wat losse draadjes en het binnengedeelte van de boom was volledig bloot..
Achteraf bleek het eigenlijk allemaal reetesimpel want het was gewoon een astra kabelboom waar vectrastekkers op gemaakt waren!.vandaar dat de stekkers niet klopte en de losse draden..
spulletje netjes opnieuw ingetaped en astra stekkers op gemaakt en opgelost!.

Zo de week erop netjes de 2 liter er in getakeld met een verse distributieriem waterpomp en multieriem erop
ook zit er meteen compleet nieuwe drukgroep in en een hoop nieuwe pakkingen!. nadat alle sensoren aangesloten waren en alle koel en luchtslangen op hun goede plek zaten was het nog even de uitlaat aanpassen en gaan!



Afbeelding
........... :pet:

Afbeelding
Na 15 jarig huwlijk gescheiden door de dood van de versnellingsbak..

Afbeelding
Het is dat me bed er niet in past....

Afbeelding
de 1800 druipt af..

Afbeelding
zo staat ie er nu bij.. alleen dan buiten met de kap er op :D

Na t bijkomen van de schrik begonnen met het buitenste gedeelde van de boom opnieuw te tapen..
ook meteen de draad van de octaan stekker opnieuw gesoldeerd hij was gewoon door de midden :?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
helaas miste ik het afdekapje van de injector rails..

Afbeelding

Afbeelding

De 2 liter er in takelen
Afbeelding

en hij hangt
Afbeelding
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door c18xe »

Hemel Bekleed

Omdat mijn hemeltje nogal zwart was geworden na 15jaar en wat slecht heb ik hem ook bekleed met skai!
was een hoop werk om het allemaal netjes voor elkaar te krijgen maar uiteindelijk ben ik er zeer tevreden over!.
Foto's van de hemel gemonteerd volgen nog.


Afbeelding

Afbeelding

De 2e Schade

Dit x was het gelukkig niet mijn schuld! Ik was opweg naar mijn vriendin toen er een jonge in zijn fiat wat te fanatiek uitzijn parkeervak kwam rijden zonder te kijken, het resultaat : Me rieger bumper kapot,rieger grill kapot,binnenbak krom en het scherm iets verbogen oftewel een ruime 1500euro schade! wat wel weer vergoed wordt:D

Afbeelding
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door c18xe »

Plasma Tellers Inbouwen


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
witte naalden is dus niks

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert Update: Groep A

Bericht door c18xe »

Verlaagd
Eindelijk is hij verlaagd:D meteen ook maar wat aandrijfashoesjes vernieuwd!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door c18xe op 06 sep 2009 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Robbert zijn Blauwe DoorDouwer

Bericht door Erwin_dude »

zeer net projecht kerel , wens je nog veel succes met verder dngen en onze gsi's moeten nog maar een keer kennis maken dacht ik

groeten
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
hendrik85
forum-gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:49

Re: Robbert GSI

Bericht door hendrik85 »

Waar kan je zo een pulsgever kopen ?
alvast bedankt
:opel:
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert GSI

Bericht door c18xe »

stel je even voor in t voorsteltopic :mrgreen:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Robbert GSI

Bericht door RedBill »

hendrik85 schreef:Waar kan je zo een pulsgever kopen ?
alvast bedankt
:opel:
Wat zou je denken van opel-dealer?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Robbert GSI

Bericht door Haaye »

Hee!

Ziet er super uit man! :D
Maar waarom heb je gelijk geen teller van een c2.0xe ingezet?
En wat heb je met je ouwe 1.8 blok gedaan??? Heb wel belang bij spaghettie spruitstuk, en dan rode afdek kapje!


Groetjes Haaye
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Robbert GSI

Bericht door c18xe »

waarom zou ik er wel een c20xe teller inzetten? noem het verschil eens :D
ennuh die 1.8 staat nog ergens in een loods(syl en ray :roll: ) spruitstuk is allang verkocht en afdekplaatje ook :mrgreen:
thnq voor de reactie!:D
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Robbert GSI

Bericht door Haaye »

c18xe schreef:waarom zou ik er wel een c20xe teller inzetten? noem het verschil eens :D
ennuh die 1.8 staat nog ergens in een loods(syl en ray :roll: ) spruitstuk is allang verkocht en afdekplaatje ook :mrgreen:
thnq voor de reactie!:D

Verschil tussen teller c18xe en c20xe is dat die van 20xe tot 240 gaat en toeren tot 8.000 gaan.
Maar ik weet niet of deze teller de juiste snelheid en toeren aangeeft..

Jammer dat die spruitstuk en kapje al weg is! Maar had ook niet anders verwacht! :wink:
Heb volgens mij jou blok ook nog op marktplaats zien staan... Zat toen te twijfelen om dat blok te kopen voor erbij.. Maar vertrouwde het niet omdat de prijs erg laag was. :wink: Maar blok was nog wel goed dus?

Groetjes Haaye!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Robbert GSI

Bericht door RedBill »

Ik heb ook nog gewoon de originele C20NE teller inzitten. Is geen enkel probleem hoor, W-waarde is bij allebei 1111
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Robbert GSI

Bericht door IMpYGSI »

RedBill schreef:Ik heb ook nog gewoon de originele C20NE teller inzitten. Is geen enkel probleem hoor, W-waarde is bij allebei 1111
ik heb toch een w1068 waarde en op een andere precies dezelfde maar van een nieuwer type volgens mij staat w1102
wat het verschil daar tussen is zou ik dan ook niet weten. Maar weet wel dat 1111 niet de goede is tot 240 km/h maargoed.
heb hier namelijk enkele tellers liggen.

Maargoed we mooie gsi wat je hebt:)

groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Robbert GSI

Bericht door Haaye »

Kilometerteller tot 240 staat wel stoerder natuurlijk 8) :mrgreen: :mrgreen:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Robbert GSI

Bericht door oenatje »

haaye schreef:Kilometerteller tot 240 staat wel stoerder natuurlijk 8) :mrgreen: :mrgreen:
en met een 260 teller ben je echt uber stoer ofwa?
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Robbert GSI

Bericht door pascal1109 »

Denk het wel. De Lotus Omega heeft een 300 teller en met zo'n ding....ja vul de rest zelf maar in :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Robbert GSI

Bericht door Haaye »

Met een teller die tot 300 gaat.. tja.. wat ben je dan... uhhhh.. ik denk van, Heeel vet cool uber vet stoer! Of zo iets. Maar ik kan het fout hebben hoor.

Naja ik zal het eerst met 220 moeten doen. Maar dat haalt ie ook :wink:
En dat kun je niet van alle auto´s zeggen :lol:

Oww ja die van mijn motor gaat tot 299 das ook wel cool 8)
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Robbert GSI

Bericht door Nick(GSI) »

je kan wel een teller hebben die tot 280 :roll: loopt maar het is pas stoer als je auto ook zo hard loopt haha :lol:
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Robbert GSI

Bericht door pascal1109 »

Nick(GSI) schreef:je kan wel een teller hebben die tot 280 :roll: loopt maar het is pas stoer als je auto ook zo hard loopt haha :lol:
:zak:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Plaats reactie