Nick z'n Project topic : 3.0 v6

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door chucky66 »

kut man ....ik had het al gehoord van andré
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Nick(GSI) »

Het volgende wat ik ga doen is een schade rapport op laten stellen door een revisie bedrijf. Want Mtech houd voet bij stuk dat het niet kan.....

Dus aan de hand daarvan als blijkt dat het daar door komt(dat het op papier staat) hoop ik dat hij m'n schade vergoed... zo niet dan stap ik naar m'n rechtsbijstand verzekering of advocaat oid! want er zijn 4 zuigers naar de klote en m'n turbo+kop dus word een duur geintje dus reken maar op +- 2000/2500€ schade en dat ga ik echt niet zelf betalen.

ik hou jullie op de hoogte!
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door oenatje »

laat ze bloeden nick,

succes
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Nick(GSI) »

:mrgreen:
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door GSI Racer »

Veel suc6 met de afhandeling man!

Heb al vaker slechte dingen over spruitstukken van M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee......

:opel:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Nick(GSI) »

GSI Racer schreef:Veel suc6 met de afhandeling man!

Heb al vaker slechte dingen over spruitstukken van M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee......

:opel:
Ja idd zooitje goedkope troep dat ie verkoopt! Net een mail gehad: daarin zegt hij dat mijn motor niet is stuk gelopen door het door hem geleverde spruitstuk. En dat hij er verder geen tijd meer aan wil besteden :? zo zie je maar weer dat sommige bedrijven totaal geen service hebben en je gewoon afwimpelen :finger: Nu is het een kwesteie van het zwart op wit krijgen van de oorzaak en confrenteren, en anders via een bemiddelaar(advocaat oid) ik weet het ook even niet meer :x
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door prs »

zo, dat zuigt :shock:

maar ik snap even niet hoe dat het kan dat er een laspit afbreekt in je uitlaatspruitstuk en dat de schoepen afbreken die daarna via je inlaat naar binnen gaat? kan iemand dat misschien is even uitleggen? en is je intercooler nu ook naar de ne*k? want daar zijn die schoepen toch ook door heen gegaan dan?
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door GrinX »

GSI Racer schreef:Blablabla... :D

Heb al vaker slechte dingen over [skip text modus aan]...[skip text modus uit] M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee...... (nog maagd in dat opzicht dus..)

:opel:
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door GSI Racer »

GrinX schreef:
GSI Racer schreef:Blablabla... :D

Heb al vaker slechte dingen over [skip text modus aan]...[skip text modus uit] M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee...... (nog maagd in dat opzicht dus..)

:opel:
Zie hier de bevestiging :worship:

Ja idd zooitje goedkope troep dat ie verkoopt! Net een mail gehad: daarin zegt hij dat mijn motor niet is stuk gelopen door het door hem geleverde spruitstuk. En dat hij er verder geen tijd meer aan wil besteden zo zie je maar weer dat sommige bedrijven totaal geen service hebben en je gewoon afwimpelen Nu is het een kwesteie van het zwart op wit krijgen van de oorzaak en confrenteren, en anders via een bemiddelaar(advocaat oid) ik weet het ook even niet meer
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Trompie »

Donders kloten man! :shock: Succes met alles, denk je je astra klaar te hebben, krijg je dit gezeik
prs schreef:zo, dat zuigt :shock:

maar ik snap even niet hoe dat het kan dat er een laspit afbreekt in je uitlaatspruitstuk en dat de schoepen afbreken die daarna via je inlaat naar binnen gaat? kan iemand dat misschien is even uitleggen? en is je intercooler nu ook naar de ne*k? want daar zijn die schoepen toch ook door heen gegaan dan?
Inlaat spruitstuk! :wink:
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door RedBill »

Trompie schreef:
prs schreef:zo, dat zuigt :shock:

maar ik snap even niet hoe dat het kan dat er een laspit afbreekt in je uitlaatspruitstuk en dat de schoepen afbreken die daarna via je inlaat naar binnen gaat? kan iemand dat misschien is even uitleggen? en is je intercooler nu ook naar de ne*k? want daar zijn die schoepen toch ook door heen gegaan dan?
Inlaat spruitstuk! :wink:
Nick(GSI) schreef:Doe de kap open, is de flens naar de turbo van het uitlaat spruitstuk zo krom getrokken door de wamte/scheef schroefdraard dat ie een bout heeft afgeknapt en er waren er 3 losgetrild :...

...Mtech een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd. nu kan ik het spruitstuk opsturen en word het gefixt, dus we hebben morgen wat te doen :lol:...

...
1. Uitlaatspruitstuk demonteren
2. Uitlaat spruitstuk opsturen naar M-tech
...
Gaat toch echt om het uitlaatspruitstuk, waar Nick het over heeft. En ik snap het ook niet helemaal goed, wat nu de logica is van het afbreken van pitten in het uitlaatspruitstuk, die vervolgens de schoepen mollen, die via de intercooler en het inlaatspruitstuk in de cilinders zijn gekomen.

Ik denk dat er ergens een andere oorzaak moet zijn. Wat een ellende zeg, met al die motorswaps.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Nick(GSI) »

Je heb achter je kleppen een vacuum daardoor kan een laspit of een stuk schoep terug je spruitstuk invliegen en zo in de cilinders tetecht komen.
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Trompie »

Nick(GSI) schreef:Je heb achter je kleppen een vacuum daardoor kan een laspit of een stuk schoep terug je spruitstuk invliegen en zo in de cilinders tetecht komen.
Oh op die manier!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door IMpYGSI »

mooi klote ja. kan t niet zo zijn geweest dat de turbo verkeerd is? Dat dat dus ook de oorzaak is dat je spruitstuk te warm is geworden?

groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door chucky66 »

spruitstuk te warm????

die moet gewoon tegen smelte aan kunnen werken
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Nick(GSI) »

idd die kan nog een stuk warmer woorden hoor... maar omdat de schroefdraad scheef zat is dat gaan trekken door de warmte en is de bout afgeknapt.

heeft niks met dit probleem te maken
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door prs »

Nick(GSI) schreef:Je heb achter je kleppen een vacuum daardoor kan een laspit of een stuk schoep terug je spruitstuk invliegen en zo in de cilinders tetecht komen.


maar hoe kan het dan dat je inlaatschoep naar de n*uk is? tenminste, dat kan ik opmaken uit het speurders/marktplaats topic.. de in en uitlaat schoepen zitten toch gescheiden van elkaar? geloof niet dat de laspit terug je blok in is geschoten, dan via de zuigers door je kleppen en intercooler zo de turbo in. en dan weer de schoepen door je intercooler zo je blok in? en de uitlaatzeide heeft toch geen vacuum? dat is toch alleen bij de inlaatzeide?

zit je intercooler ook vol met stukjes ijzer?
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Nick(GSI) »

uitlaat schoep ik aan gort inlaat niet... dus er is iets ingekomen vanuit de uitlaat.

ik gaf een voorbeeld in dat topic
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door prs »

ok, maar je zuiger trekt vacuum als hij naar beneden gaat MAAR dan is de uitlaatklep dicht..dus op het spruitstuk trekt hij dan geen vacuum. en zodra die klep open gaat dan komt er genoeg druk vrij om er voor te zorgen dat er niks naar binnen gaat... of zie ik dat nou verkeerd? ik wil wel is weten hoe dat nou zit :wink:
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door Nick(GSI) »

ja ik heb dit ook maar gehoord van niels misschien dat hij het even piek fijn uit kan leggen :lol:
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door chucky66 »

jij hebt het nu over maar 1 klep !!!!!!!!!

maar er zitten er wel meer dus als er 1 klep{twee bij een 16klepper} dicht staat staat er elders wel een klep open.
en omdat de schoep van de turbine kapot is krijg je ook een andere lucht stroming.

dus laspit breektlos ramt de turbine schoep naar de klotte dan ontstaat er een andere luchtstroming stukjes schoep worden met grote snelheid terug geblazen/zogen naar de kop klep gaat open stukje er in zuiger naar de galemize....enz

tis kut maar heb het zelfde.........al na 600km
André Botter
forum-gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2009 23:41

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door André Botter »

Hallo Turbo vrienden.
Het zit zo als een motor stationair loopt zuigt hij toch iets lucht terug uit de uitlaat.
Dus als er een las druppel in het uitlaat spruitstuk los komt en dat gebeurt alleen bij hoge belasting dan schiet hij de turbo in.
Maar door dat de turbo dan hard draait kan hij niet zomaar door het schoepen wiel heen de uitlaat in en beschadigt hij het turbinewiel.
Daar breken allemaal stukjes af en deze blijven in het uitlaat slakkenhuis liggen.
En bij het stationair draaien worden deze lichtere stukjes de motor in gezogen en die slopen daar de zuigers en kop en als het even mee zit de cilinderwanden.

En nick is nummer 3 die bij mij bekent is er zullen er vast nog wel een paar meer zijn die dit hebben gehad maar niet weten hoe de schade is ontstaan.
Of ook door de leverancier voor gek worden verklaart. :x :x

Dus jullie weten het nu geen spullen bij Mtech, Friedrich, motorsport, invida, en bij HG motorsport alleen de RVS spruitstukken niet kopen zijn ook van Friedrich.

MVG André :D
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door marklukassen »

Hey man stel je is even voor man :spam: :mrgreen: :mrgreen: :wink: j/k
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door chucky66 »

vind je dat nog nodig????

zijn er maar weinig die hem niet kennen geloof ik.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nick z'n Turbo Project

Bericht door RedBill »

André Botter schreef:Hallo Turbo vrienden.
Het zit zo als een motor stationair loopt zuigt hij toch iets lucht terug uit de uitlaat.
Dus als er een las druppel in het uitlaat spruitstuk los komt en dat gebeurt alleen bij hoge belasting dan schiet hij de turbo in.
Maar door dat de turbo dan hard draait kan hij niet zomaar door het schoepen wiel heen de uitlaat in en beschadigt hij het turbinewiel.
Daar breken allemaal stukjes af en deze blijven in het uitlaat slakkenhuis liggen.
En bij het stationair draaien worden deze lichtere stukjes de motor in gezogen en die slopen daar de zuigers en kop en als het even mee zit de cilinderwanden.

En nick is nummer 3 die bij mij bekent is er zullen er vast nog wel een paar meer zijn die dit hebben gehad maar niet weten hoe de schade is ontstaan.
Of ook door de leverancier voor gek worden verklaart. :x :x

Dus jullie weten het nu geen spullen bij Mtech, Friedrich, motorsport, invida, en bij HG motorsport alleen de RVS spruitstukken niet kopen zijn ook van Friedrich.

MVG André :D
Thanks voor de toelichting!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gesloten