RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door oenatje »

ook al is het niet meer leverbaar in NL er is altijd nog aan te komen
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door RedBill »

Suggesties voor waar die bumperlip nog te krijgen is dan? Ik heb nog wel een redelijk net exemplaar, maar anderen zoeken daar nog wel naar.

@ Pascal: nummer van die rubbers is 1160724.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door oenatje »

k heb een connectie met een magazijn manager in het buitenland die aan zeer veel gekke originele onderdelen nog kan komen. Dit komt uit de hoekjes en gaatjes van allerlei oude voorraden en magazijnen. Ik kan dus voor de liefhebber die iets zoekt, zeker als ik een onderdeelnummer er bij heb kijken of er wat voor je bij zit. Bij deze de uitnodiging om een PM te sturen als je iets zoekt. Het gaat hier om dingen die je NIET meer bij de dealer kan krijgen, dus enkel om diegene te helpen die het gewoon netjes wilt hebben, en niet om grootschalige handel op poten te zetten. Hou daar ajb rekening mee. Bedenk je ook, de prijzen zijn grofweg dealer prijzen, dus het zijn GEEN KOOPJES! Als je dus denkt dat je het effe voor een duppie koopt, helaas.

Ook betrek ik uit verre werelddelen onderdelen die in heel Europa OP zijn, en daar zitten natuurlijk verzendkosten, invoerrechten etc. op. Dus dat is leuk voor als er geen andere opties meer zijn binnen Europa
link
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=186302" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb er ook al wat spul vandaan wat "niet meer te krijgen is"
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door pascal1109 »

RedBill schreef:@ Pascal: nummer van die rubbers is 1160724.
Thanx, ik zal eens in mijn eigen onderdelen catalogus kijken of die er al tussen staan ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door Vincent_R »

Even weer bijgelezen...
Heeeel netjes aangepakt! De Astra kan er zo weer een hele tijd tegenaan :D

Keep up the good work!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door RedBill »

renej schreef:
RedBill schreef:
renej schreef:volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
Dan moet ik daar eens naar vragen vrijdag, als ik toch bij de dealer ben.
yes volgens mij is het nummer 90269830 even bij ecat24 opel catalogus invullen dan kun je het plaatje direct aanklikken
Heb even gezocht, het juiste nummer is nummertje 18 op dit plaatje: http://ecat24.com/catalog/part/1/7/109/2375/23623/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door RedBill »

Vincent_R schreef:Even weer bijgelezen...
Heeeel netjes aangepakt! De Astra kan er zo weer een hele tijd tegenaan :D

Keep up the good work!!
I hope so! Ga er nog wel wat werk in steken om de achterzijde ook zo strak in elkaar te krijgen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door RedBill »

Even een update van wat werk van de afgelopen weken. Weinig tijd gehad voor de Astra, en al helemaal weinig voor het plaatsen van foto's, maar hierbij toch wat jullie van me gewend zijn...

Een tijdje terug nieuw isolatiemateriaal gehaald voor de binnenkant van de zijpanelen. Dit omdat het originele materiaal nogal verweerd is. Zit al kleeffolie op, dus makkelijk te monteren.
Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk wel zo geplaatst dat het geen vocht kan vasthouden op kritieke plekken.
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens kwamen de doorvoerrubbers van de waterafvoerslangen binnen. Waarom er 3 en geen twee in zo'n zakje zitten is me een raadsel.
Afbeelding

Afbeelding

Ook een nieuwe afvoerslang besteld. Vervangend GM nummer, deze slang is onder meer op de Astra G en H geleverd. Dat dus ook weer echt netjes op te lossen, in plaats van met twee slangklemmen, die ook weer kunnen gaan roesten etc.
Afbeelding

Slang gemonteerd
Afbeelding

Afbeelding

Uiteinde weer op de OEM manier door de carrosserie heen.
Afbeelding

Verder bezig geweest met de vulopening van de tank
Afbeelding

Naast het rubber dat Opel zelf levert wilde ik meer bescherming tegen vuil bij de vulopening, dus ik heb van binnenband een extra seal gemaakt die in de wielkast op het rubber van de vulopening en om de naar binnenstaande delen van het plaatwerk heen komt. Omdat het echter donker begin te worden heb ik daar nog geen foto's van.
Afbeelding

Binnenzijde van het plaatwerk goed in de bitumen.
Afbeelding

Afbeelding

Rubber er goed in.
Afbeelding

En weer netjes strak!
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door astra-gsi-666 »

mooi redbill ziet er zeer strak uit.
danny gsi 666
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door pascal1109 »

Mooi man.
Altijd weer creatieve oplossingen :worship:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door Vincent_R »

Ziet er allemaal weer erg netjes uit!
Mooi om te zien hoe netjes jij je Astra verzorgd.
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door GSI Racer »

indd zeg! super :thumbsup: :thumbsup:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
The Vizitor
forum-gebruiker
Berichten: 320
Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
Locatie: Cuijk

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door The Vizitor »

Merk je iets van die isolatie? Heel project al deze astra. Netjes!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door RedBill »

Die isolatie is vooral bedoeld om resonanties e.d. tegen te gaan. Ik kan nu nog niet helemaal bepalen of dat ook verschil maakt met het originele materiaal (wol). Ik heb de zijpanelen er namelijk nog niet weer op zitten.

Wel heb ik inmiddels originele nieuwe voorveren van de Astra F GSi C20XE besteld (Er was nog net een setje leverbaar uit Terneuzen). Achter komen aftermarket GSi veren van Spidan. Dit omdat daar het prijsverschil tussen origineel (als die nog te krijgen waren) en aftermarket wel heel groot was.
Binnenkort gaat de GSi alvast voor de keuring, dan wordt dus ook mijn hele onderstel verfrist, en de verlaging ongedaan gemaakt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-11-'14)

Bericht door RedBill »

De achterveren zijn inmiddels binnen.

Afbeelding

Vorig weekend mijn vloerbedekking achter vervangen door een toonbaarder exemplaar.
Ooit in het verleden (voordat ik de wagen had) heeft een onverlaat voor de keuring het gewaagd om het onderstel van de stoel dat was afgebroken te lassen zonder dat hij de stoel uit de wagen gedemonteerd had. Met dit gevolg:
Afbeelding

De nieuwe bedekking ziet er aanzienlijk beter uit. Wel is deze iets donkerder dan de originele GSi vloerbedekking.
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-11-'14)

Bericht door astra-gsi-666 »

super jw,weer als nieuw.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 07-12-'14)

Bericht door Vincent_R »

Dat ziet er heel wat netter uit!
Mooi dat je ook op deze kleine dingen let :D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 07-12-'14)

Bericht door RedBill »

Vandaag weer even bezig geweest om het interieur weer wat op te bouwen, aangezien de achterbank in de wagen moet zitten met gordels voor de keuring.

Hemeltje en grondig gereinigde bekleding van de B- en C-stijl.
Afbeelding

Afbeelding

Fotootje zonder de bekleding.
Afbeelding

En de laatste foto van deze wagen met deze verlaging. Maandag staat hij weer op z'n oorspronkelijke hoogte. Hij gaat dan onder meer voor de APK. Dan krijgt ie gelijk een nieuwe linker draagarm (zit nu immitatie op, en dat heeft keen positief effect gehad. Continu kraakgeluiden van speling die ik verder niet goed kan thuisbrengen) en vier nieuwe ashoezen, omdat ik verwacht dat door de andere stand van de wielen de ashoezen snel zullen scheuren. Dan kan ik ze beter nu vervangen, als toch alles los moet.
Afbeelding

Heb uiteindelijk toch gekozen voor compleet nieuwe veren, hoewel ik hier nog een complete set tweedehands GSi veren (30 mm lager dan standaard Astra F) heb liggen.

Foto's met bekleding heb ik niet meer gemaakt omdat het te donker werd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)

Bericht door RedBill »

Zo nou, de keuring is net niet helemaal vlekkeloos verlopen.

1 afkeurpunt: remleidingen naar achteren toe moeten vervangen worden. (Zat er op zich al wel een keer aan te komen).

Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren. Die moeten ook eerst nog door hen besteld worden.
Als laatste heb ik met ze afgesproken dat ze ook de veerschotels gaan vervangen, omdat daar bij de kokerbalken ook wat aan het roesten is. Nog geen afkeur, maar wel op termijn nodig.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)

Bericht door Ray »

RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)

Bericht door pluggie »

Epic.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)

Bericht door RedBill »

Ray schreef:
RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?
Dit was het geval volgens hun monteur. Heb nog speciaal extra een keer gevraagd, omdat ik dacht dat deze Bilsteins ook nog wel wat hoger kunnen hebben dan de huidige stand. Heb jij andere info? Ik heb hier zelf namelijk weinig ervaring mee.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)

Bericht door pluggie »

Zusje aan het "sap":
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)

Bericht door Ray »

RedBill schreef:
Ray schreef:
RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?
Dit was het geval volgens hun monteur. Heb nog speciaal extra een keer gevraagd, omdat ik dacht dat deze Bilsteins ook nog wel wat hoger kunnen hebben dan de huidige stand. Heb jij andere info? Ik heb hier zelf namelijk weinig ervaring mee.
Heb daar zelf geen info over, WJ. Maar ik vroeg me af, als hij het voor APK afkeurde, op basis van welke eis dat dan was. Voor APK moeten ze deugdelijk bevestigd zitten en goed werken, of adviespunt AC2 als ze lekken. Meer wordt daar niet over vermeld.
Of vond hij dat de wielen niet ver genoeg konden uitveren of zo?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)

Bericht door RedBill »

Ray schreef:Heb daar zelf geen info over, WJ. Maar ik vroeg me af, als hij het voor APK afkeurde, op basis van welke eis dat dan was. Voor APK moeten ze deugdelijk bevestigd zitten en goed werken, of adviespunt AC2 als ze lekken. Meer wordt daar niet over vermeld.
Of vond hij dat de wielen niet ver genoeg konden uitveren of zo?
Ow, zo bedoel je. Nee, was niet in het kader van de APK, maar ik ga weer de volledig originele veren eronder zetten. Mijn verlagingsveren worden vervangen. Ik had daar echter geen dempers bij besteld. Ze gaven aan dat ze die wel nodig hebben omdat de dempers die er nu onder zitten niet bij de originele veren zouden passen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie